ראיון

"בטווח הקצר, מה שעזר לעל בד יתהפך עליה ורבל תאכזב את המשקיעים"

מיכאל צ'רניאק, מומחה שוק ההון שחשף לפני שנה לקוראי ביזפורטל את מניית על בד רגע לפני שזינקה פי 5 בשיחה על יצרנית המגבונים ועל חברת רכיבי הפלסטיק לרכבים
איתי פת-יה | (18)

"חברת על בד 1.26% היא דוגמה לחברה שהקורונה עשתה לה נסים ונפלאות כי המגבונים שהיא מייצרת הם למעשה חומרי חיטוי, והיו להם ביקושים אינסופיים. המשקיעים מצדם עדיין מצפים ש-2020 והרבעון הראשון של 2021 יחזרו בתוצאות של החברה, אבל הם לא יחזרו. הסביבה העסקית אז הייתה שונה מזו של היום". את הדברים האלה אומר לביזפורטל מיכאל צ'רניאק, מומחה שוק ההון שעוקב מקרוב אחרי יצרנית המגבונים. "בטווח הקצר יש לחץ על תוצאות החברה. כל מה שעזר להם בקורונה עשוי להתהפך עליהם".

צ'רניאק העריך כבר באפריל אשתקד שעל בד תיהנה בגאות בעסקיה וחשף אותה לקוראי ביזפורטל רגע לפני שזינקה פי 5:   

כעת הוא כאמור סבור אחרת. "עם פרוץ הקורונה שער המניה ירד ל-16 שקל לערך, בהמשך הוא עלה ל-100 שקל וכיום הוא עומדת על סביבות ה-60 שקל", צ'רניאק מציין. התנועות האלה במניה נצפו בזמן שהחברה הציגה עלייה של 19% בהכנסות ל-1.58 מיליארד שקל ב-2020 ועלייה ברווחיות הגולמית של מגזר המגבונים ל-28% מול 22% ב-2019, וברבעון הראשון של 2021 על מכירות של 371 מיליון שקל (קיטון של 8% לעומת התקופה המקבילה, בה השפעת הקורונה הייתה גדולה עוד יותר) והרווחיות הגולמית הסתכמה בכ-26%.

"בהתחלה, על בד נהנתה מעליית חומרי הגלם, כי היה לה מלאי קיים שהיא רכשה במחירים זולים יותר. אבל בהמשך הצטיידה במלאים חדשים ועליהם שילמה יותר. הרווחיות של הרבעון הראשון לא מייצגת את הענף ונראה בו ירידה בהמשך", הוא מוסיף.

"מה שקרה עם המגבונים בעולם דומה למה שקרה עם המסיכות הכירורגיות בקורונה - בהתחלה היה ביקוש עצום והמחירים היו גבוהים. בהמשך, במיוחד בארצות הברית, נכנסו לשוק המגבונים יצרנים סיניים ותורכיים שהציפו אותו והובילו לירידת מחירים. עכשיו תוסיף לירידה במכירות בצל התחרות ואיתה לירידה בשולי הרווח הגולמי את העלייה במחירי הובלת הסחורות, שנמשכה גם באפריל, כלומר לרבעון השני שתוצאותיו טרם פורסמו – זה גורם ששוחק את הרווחיות התפעולית. המגמות האלה ילוו את הרבעון השני ואולי גם השלישי".

"ועדיין, בטווח הארוך יותר המגמה של על בד חיובית", צ'רניאק מרגיע. "תוצאות 2018-2019 היו לא טובות אך מאז המצב השתפר בזכות צעדי התייעלות שעדיין אמורים להשפיע לחיוב. בנוסף, לדעתי רכישת החברה הספרדית אופטימל קר אינה מתומחרת בתוך המניה. יש לה קצב מכירות של 50 מיליון יורו בשנה ורווחיות גולמית של 20%. אני מעריך שהרווחיות הגולמית של על בד כולה תהיה בסביבות ה-20-21% ברבעון השני, וזו ירידה משמעותית בהתחשב בהיקף המכירות. ברווחיות התפעולית המספרים של אופטימל קר דווקא דומים לאלה של על בד".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"עוד גורם חיובי הוא קו הייצור ההיברידי שהחברה מקימה ואמור להיפתח במחצית השנייה של 2023. השוק עדיין לא הבין את ההשלכות ארוכות הטווח של הצעד הזה. בהיברידי הכוונה שהוא יכול לייצר חומר גלם בשיטת ספנלייס שימשמש את מפעלי המגבונים הלחים, וגם חומר גלם לקו ה'ירוק' שעשוי מתאית ומיוצר בשיטת 'wet laid'. השקיעו בו 190 מיליון שקל והוא אמור לייצר מכירות בהיקף 140 מיליון שקל בשנה – הכל מכור לצורך פנימי של על בד ומייתר את רוב הרכישות מהספקים החיצוניים. מהמקום הזה אמורה להגיע ההתייעלות הנוספת".

"בנוסף, הייתה התפתחות טובה עבור על בד דווקא בשוק הטמפונים האמריקאי שבו היא פעילה. המפעל שלהם בקיסריה מפסיד כסף וכל שנה הם הפרישו 20 מיליון שקל על ירידת מוניטין. הדבר הזה, שגרר להם הפסדים – אמור להפוך לרווחי עכשיו.

"הסיבה לכך היא שמתחרה בולט שלהם בארצות הברית, פירסט קוואליטי, הודיע כי הוא סוגר את הפעילות. השוק בארצות הברית הוערך ב-90 מיליון דולר בשנה והתחלק באופן שווה בין על בד לפירסט קוואליטי לשחקן נוסף. ב-2016 הרווחיות הגולמית מהטמפונים הייתה 26%, ב-2020 ירדה ל-9% בגלל התחרות – ועכשיו אמורה לעלות. פירסט קוואליטי עדיין תספק תמיכה ללקוחות עד סוף השנה, ואלה גופים גדולים. אבל לאחר מכן יש צפי לגידול משמעותי מאד למכירות הטמפונים של על בד. יש מה לצפות קדימה".

עוד חברה שיש לך תובנות לגביה היא רבל 0.63% . החברה מייצרת שסתומים לתאי דלק של רכבים שמפחיתים פליטות אדים, וגם רכיבי פלסטיק כחלופה לחלקי מתכת ברכבים, שמפחיתים את משקלם ואת צריכת הדלקים. חוץ מהנתונים שרבל מפרסמים, לדעתך המשקיעים צריכים להסתכל על אינדיקטורים בסביבה העסקית – במה מדובר ומה אתה רואה שם?

"הכוונה באופן טבעי היא לנתוני מסירות הרכבים בשווקי היעד של רבל – שהם ארצות הברית אירופה וסין. בזמן הקורונה מפעלי יצרני הרכב נסגרו בארצות הברית ובאירופה. ברבעון השני של 2020 רבל הכניסה 40 מיליון יורו. ברבעון השני של 2021 אנחנו אמורים לראות שיפור – אלא שזו לא השוואה נכונה. זו לא חוכמה להשוות לתקופה המקבילה אם הכל היה סגור במהלכה.

"לכן, נשווה לרבעון הסוגר של 2020. מכירות הרכבים בסין ירדו בתקופה ב-15-20%, באירופה גם כן ירידה של 15%, ואילו בארצות הברית יציבות. מבחינת החשיפה של רבל לשווקים הללו – מדובר בנתח של שליש לכל אזור. בשקלול, אנחנו אמורים לראות ירידה של 8-10% בערך במכירות של רבל לעומת הרבעון הרביעי של 2020. זה אמור להיראות בעצם דומה לרבעון הראשון של 2021, אבל עונתית זה רבעון חלש בגלל חופשות חג בשווקי היעד, כך שאם הרבעון שאחריו נראה כמוהו ולא יותר טוב ממנו – זה לא סימן טוב. השוק עומד להתאכזב לדעתי".

"יתר על כן, אנחנו עתידים לראות שחיקה במרווחים – חסכונות שראינו מצד החברה בתקופת הקורונה בגלל הטבות למיניהן ילכו לאיבוד הפעם. גם כאן בגלל עליית חומרי הגלם. כבר ברבעון הראשון ראינו את הרווחיות הגולמית יורדת לפחות מ-25% לעומת 31% ברבעון הרביעי של 2020".

בראיון שקיימנו על המנכ"ל במרץ הוא המליץ למשקיעים להסתכל על צבר ההזמנות המסגרת של החברה כשהשאלה לדבריו היא כמה מתוכו יתממש. מה הצפי שלך?

"זה נתון שמשקף הערכות של לקוחות החברה ולא הזמנות מחייבות. בשנה רגילה 94-95% בערך מהנתון הזה מתורגם למכירות. ב-2020 זה היה רק 60%. השנה לא נגיע ל-94-95%. בהנחה שהקורונה לא תתפרץ בעצימות גבוה, נראה שיעור מימוש של 90% מהזמנות המסגרת. זאת לא נראית ירידה גדולה, אבל אם השוק מצפה לגידול ופתאום הוא יראה ירידה, זה יאכזב אותו והמניה תרד.

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    dw 08/07/2021 14:18
    הגב לתגובה זו
    תודה על הכתבה. האם ישנו צפי לגבי רווחיות על בד ברבעונים הבאים? התייחסות לכך זו הפיסקה שהכי חיפשתי. המניה היום נסחרת לפי מכפיל 5-6, מכפיל היסטורי שאיננו רלוונטי יותר (כמו גם אצל פלרם למשל). בהנחת חיתוך בחצי ברווחיות המניה נסחרת במכפיל 10-12, שזה די בסדר לרמת המחירים בשוק המקומי. יש בשוק חברות הנסחרות במכפילי רווח גבוהים בהרבה, שלא לדבר על בועות האנרגיה המתחדשת.
  • מיכה צ'רניאק 08/07/2021 19:10
    הגב לתגובה זו
    כן , אני מכין הערכה לחברת על בד אבל אני אפרסם אותה כאן רק אחרי הרבעון השני ( פשוט אני מתקשה לחזות את התוצאות הקרובות יש יותר מדי משתנים שאינם ברורים לי מספיק ). העבודה תהיה יחסית רחבה ותכלול תחזית שלי להמשך שנת 2021 ולשנת 2022. אתה צודק לגבי המכפילים של שנת 2020 אשר אינם רלוונטיים לשנת 2021 ( גם במקרה של על בד וכנראה גם במקרה של פלרם ). המכפיל ( לפי מחיר המניה כרגע ) ביחס לרווחיות לשנת 2021 אמור להיות מתחת ל 12 ומתחת ל 10 לרווח החזוי לשנת 2022 , כל תחום הבד הלא ארוג מתומחר בבורסה הישראלית במכפילים נמוכים , כאמור אני מתכנן להוציא מסמך מפורט אחרי שאני אוודא שהתחזיות שלי מתאמתות ברבעון השני שיפורסם לקראת סוף חודש אוגוסט .
  • נהדר, תודה רבה רבה (ל"ת)
    dw 12/07/2021 08:20
  • 8.
    קונה/מוכר 08/07/2021 11:52
    הגב לתגובה זו
    לא מבין איזה ניתוח זה. מצד אחד הוא צופה שיתכן שהחברה תאכזב אך מצד שני לדעתו המניה לא יקרה. במילים אחרות: המניה יכולה לרדת או לעלות ואני צודק בכל מקרה.
  • מיכה צ'רניאק 08/07/2021 19:08
    הגב לתגובה זו
    אין כאן צודק או לא צודק , זהו ראיון זו אינה הערכת שווי , תמחור מניה או משהו דומה .פשוט אני מציין תחזית שלי לגבי תוצאות צפויות ברבעון הקרוב ואשר עלולות להחמיץ צפי של חלק מהמשקיעים במניות אלו .
  • 7.
    הבנו מה לא. חבל שאין מול זה - מה כן מומלץ (ל"ת)
    קוראת קבועה של מיכה 08/07/2021 10:49
    הגב לתגובה זו
  • מיכה צ'רניאק 08/07/2021 19:08
    הגב לתגובה זו
    כפי שכבר עניתי כאן הראיון לא עסק דווקא בשתי החברות שהוזכרו , הוא עסק בכך שנשאלתי לדעתי לגבי שוק אגרות החוב ועניתי ( באריכות ) שהוא מנופח ובהתאם שוק המניות המושפע מהתמחור של אגרות החוב והריבית האפסית ולכן מתומחר בצורה מלאה לדעתי ומכאן אפשר להבין שלא היה לי הרבה מה לציין שכן מומלץ ..... אגב לא אמרתי ששתי המניות אינן מומלצות .שתי המניות אינן מתומחרות יקר כמו הרבה מניות אחרות . פשוט אני מציין שהרבעון השני של שתי החברות עלול לאכזב חלק מהמשקיעים כי הם מצפים , כנראה , לתוצאות טובות יותר מאלו שיגיעו . בכול מקרה שתי החברות אינן מתומחרות , לדעתי ,במחיר יקר ביחס לתוצאות של שנת 2022 . זה פשוט אולי רחוק מדי עבור חלק מהמשקיעים .
  • 6.
    ישרא ל י 08/07/2021 10:07
    הגב לתגובה זו
    הונפקה עם בטחונות מלאים בריבית נקובה 7.2%. המח"מ מעל 4 שנים. בספטמבר תונפק איתקה ויכנס הרבה כסף לקופה. להערכתי תשואה של 4% בנתונים הללו תהיה סבירה, מה שיכול להביא לרווח הון מהיר של 10-12%. דעתך? ג.נ. אני מחזיק.
  • מיכה צ'רניאק 08/07/2021 19:08
    הגב לתגובה זו
    כתבתי כאן במסגרת תשובות שהראיון שלי לא עסק באמת בשתי החברות : על בד ורבל , השעה הראשונה של הראיון עסקה בכלל באגרות חוב בכלל והתייחסתי גם למספר אגרות חוב קונצרניות בעלות תשואות סבירות . ייחדתי חלק לא קטן מהזמן שהוגדש לדוגמאות לאגרות החוב של קבוצת דלק , דווקא התייחסתי לסדרות הקצרות בעלות המח"מ הקצר – מתחת לשנה . אני אברר עם ביזפורטל אם יהיה להם עניין אולי בהמשך אכתוב על אגרות החוב של דלק , למרות הדרך הארוכה מאוד שהן כבר עשו , אפילו מתחילת השנה . גילוי נאות אגרות החוב של דלק זו השקעה גדולה אצלי .
  • 5.
    מה בדבר סקירות אגחים קונצרנים?? (ל"ת)
    מיכה שלום 08/07/2021 09:55
    הגב לתגובה זו
  • מיכה צ'רניאק 08/07/2021 18:55
    הגב לתגובה זו
    הראיון הזה היה ברובו על אגרות חוב ( זה ראיון של למעלה משעה שרובו עסק באגרות חוב באופן כללי ואפילו התייחסתי למספר אגרות חוב ספציפיות ) פשוט פרסמו רק את ה 10 הדקות האחרונות של הראיון . כנראה שיש יותר עניין במניות .
  • 4.
    מיכה, welcome back - מקווה ששבת בכדי להישאר... (ל"ת)
    שליק 08/07/2021 09:20
    הגב לתגובה זו
  • מיכה צ'רניאק 08/07/2021 18:54
    הגב לתגובה זו
    תודה , לא מבטיח כתיבה בתדירות גבוה זה קצת קשה לי אבל בהחלט מבטיח לפרסם מדי פעם סקירה אמתית ולא רק ראיון על מניה או אגרת חוב .
  • 3.
    אלון 08/07/2021 08:42
    הגב לתגובה זו
    ולא פעם בשנה.יש דרך לעקוב אחריך ? טוויטר ביזפורטל גלובס פייסבוק ?
  • מיכה צ'רניאק 08/07/2021 18:54
    הגב לתגובה זו
    1- תודה . 2- זו לא בדיוק כתבה זה היה ראיון , ארוך מאוד , בנושא שוק האג"ח + שוק המניות כולל דוגמאות של אג"ח קונצרני ובסוף ב 10 הדקות האחרונות של הראיון נשאלתי על ידי הכתב לגבי שתי החברות , כלומר ההתייחסות לשתי החברות אפילו לא באה מהצד שלי .3- אני ממעט לכתוב פשוט קצת קשה לי , הבריאות כבר לא מה שהייתה פעם ... אני אשתדל לכתוב מעט יותר . אחרי הדו"ח הרבעוני הקרוב של על בד אני מתכנן להוציא סקירה נרחבת כאן בביזפורטל על החברה כולל תחזיות שלי קדימה .
  • 2.
    מי שלא יצא בזמן, ירכוש מגבונים לנגב את הדמעות (ל"ת)
    יש תקווה 08/07/2021 08:17
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דן 08/07/2021 08:13
    הגב לתגובה זו
    תענוג לקרוא.אפילו שאני מושקע ברבל
  • תודה (ל"ת)
    מיכה צ'רניאק 08/07/2021 18:52
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 1.79%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

אורן עזר אלקטריאון
צילום: ניר סלקמן, יחצ

אלקטריאון: עסקה בשווי 21.8 מיליון שקל בארה"ב

אלקטריאון נבחרה לפרויקט טעינה במישיגן, ארה"ב בהיקף של כ-21.8 מיליון שקל, לצד הגשת הצעה לפרויקט טעינה דו-כיווני בשטוקהולם ובמילאנו

רן קידר |
נושאים בכתבה אלקטריאון

אלקטריאון אלקטריאון -2.97%  מדווחת על זכייה בפרויקט הובלה בתחום תשתיות טעינה חכמות במישיגן. מדובר בפרויקט עירוני בהובלת משרד התחבורה של מישיגן בשווי של כ-21.8 מיליון שקל, שבמסגרתו ייפרסו מערכות טעינה דינמית, סמי-דינמית וסטטית ל-16 כלי רכב משישה ציים שונים, ביניהם ובהם רכבי הפצה של UPS ורכבי שאטל, חלוקה והפצות של חברות נוספות. 

הפרויקט כולל השקת מודל Charging-as-a-Service) CaaS) בארה"ב, שבמסגרתו אלקטריאון מספקת את תשתית הטעינה ומקבלת תשלום חודשי עבור כל רכב בתמורה לשירות. הפרויקט צפוי לשמש כבסיס להתקשרות נוספת ולהעלות לכביש רכבים נוספים (נמצאים בשימוש של חברת מוניות מהגדולות בעולם) עם מערכת הטעינה האלחוטית של אלקטריאון.

בפרויקט תחבור אלקטריאון לשותפים אסטרטגיים מובילים בתעשיית הרכב, ובהם יצרנית הרכב Xos Xos -0.44%   עמה מקיימת החברה פרויקט נוסף, יצרניות חלקי הרכב Roush ו-UES וחברת DENSO, עמה מקיימת החברה פעולה מעמיק ורחב, לפיתוח מערכות טעינה אלחוטיות עבור רכבי נוסעים. כמו כן, הפרויקט יבוצע בליווי הנדסי של חברת ההנדסה המובילה Jacobs Engineering ובשיתוף עם חברת החשמל DTE energ. בנוסף הפרויקט ילווה מחקרית על ידי אוניברסיטת מישיגן ומכון המחקר Aspire. 

הפרויקט מהווה שלב שלישי ומשמעותי בפעילותה של החברה בדטרויט, וזאת לאחר פרויקט משותף עם חברת MDOT ב-2023 שעסק בהקמת הכביש החשמלי הראשון בארה"ב, ופרויקט משותף עם חברת עם Xos בדטרויט, הכולל בתוכו, בין היתר, אינטגרציה של מערכות הטעינה האלחוטיות של החברה לרכבי טעינה דינמית שלהם על הכביש החשמלי שהקימה החברה בדיטרויט, וטעינה סטטית במסוף UPS. 

כיצד בנוי מודל ה-CaaS

שאלנו את החברה מספר שאלות לגבי מודל התפעול של הפרויקט במישיגן:

מהם מנגנוני התשלום הצפויים, מהן ההערכות לגבי החזר ההשקעה (IRR), ומתי החברה צופה להתחיל לייצר הכנסות מהותיות?