אנטרה כבר עלתה החודש 30%; המרוויחה - די.אן.איי
חברת אנטרה ביו (סימול: ENTX) מזנקת כעת כ-8% ובכך משלימה עלייה של 30% מתחילת החודש - זאת ללא הודעה מהותית כל שהיא מצד החברה. בכך, ממשיכה מניית החברה בתנודתיות המאפיינת אותה לאחר שבחודש אפריל ירדה בכ-53%, כשקדמה לה זינוק של כ-200% במחיר המניה שהגיע בעקבות פרסום תוצאות חיוביות מניסוי שערכה.
החברה עוסקת בפיתוח דרך למתן התרופה לדלדול העצמות בצורה אוראלית. עד היום התרופה למחלה ניתנת רק בדרך של מאות זריקות בשנה, אנטרה לא "ממציאה את הגלגל" אלא מתכננת פשוט לאפשר לקחת את התרופה דרך הפה בצורה יותר נוחה.
החברה עדיין לא רושמת הכנסות ממכירת התרופה שכן היא עדיין בשלבי פיתוח וברבעון הראשון של השנה היא רשמה הפסד נקי מייצג, בנטרול הוצאות מימון בגין שינויים בשערי אופציות למניותיה שנתנה למספר גופים של כ-2.4 מיליון דולר. לחברה יש הון חוזר של כ-8 מיליון דולר ועל כן סביר להניח שתהיה הנפקה בשנה הקרובה.
ישנן 2 חברות ישראליות עליהן משפיעות התנודות במניית אנטרה: חברת די.אן.איי ביומד שהיא בעלת מניות המחזיקה בכ-15% מהחברה, התחייבה בפני קפיטל פוינט 0% ובפני עוד משקיע פרטי לקנות מהם, במידה וידרשו - מניות של אנטרה בהיקף נוכחי של כ-2.1 מיליון דולר לפי 5.56 דולר למניה.
- אנטרה זינקה בטרום עקב מעבר לניסוי שלב 3 אך כעת נסחרת בירידות
- האקזיט של ברק רוזן - רווח של פי 6 על מניות די.אן.איי - בחצי שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האופציה של המכירה תקפה עד לחודש אוקטובר השנה ועל כן סביר להניח שקפיטל פוינט והמשקיע הנוסף יממשו אותה רק במועד האחרון לפני פקיעתה - שכן אופציות, כמו אופציות נהוג לממש ברגע האחרון. הסיבה לכך היא שאם מניית אנטרה תעלה באופן מפתיע מעל ל-5.56 דולר למניה לקפיטל פוינט יהיה משתלם יותר למכור את המניות בשוק ולא להכריח את די.אן.איי לקנות ממנה את המניות שלה.
האופציה הזו בעבר הייתה בהיקף של 11.5 מיליון שקל אך בחודש מרץ זינקה אנטרה למחיר של 6.9 דולר למניה - קפיטל פוינט מכרה חלק מאחזקותיה וכתוצאה מכך מספר המניות עליהן האופציה חלה ירד משמעותית.
בכל מקרה - מהעלייה של המניה מרוויחה חברת די.אן.איי שכן ככל שהמניה עולה כך ההפסד שלה בגין רכישת המניות מקפיטל פוינט יורד. קפיטל פוינט לעומת זאת, מתחילה להרוויח מתנודות המניה רק כאשר השער של המניה עובר את 5.56 דולר, המחיר באופציה עם די.אן.איי.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
די.אן.איי נסחרת כיום בשווי של כ-140 מיליון שקל והיא מחזיקה בכ-15% באנטרה ומשכך כל עלייה של עוד 1% בשווי של אנטרה היא רווח של מיליון דולר בשבילה (970 אלף דולר מהאחזקה שלה באנטרה ו-30 אלף דולר מצמצום ההפסד בגין האופציה של קפיטל פוינט). אך חשוב להדגיש שזהו רווח על הנייר, אלמלא החברה תצליח למצוא גוף שיקנה ממנה את המניות בעסקה פרטית ובמידה והיא תרצה למכור את המניות בבוק - היא תאלץ למכור את המניות במסחר בבורסה ובמקרה כזה תהיה השפעה על שער המניה.
- 2.אנטרה ואורמד הן חברות אחיות שעוסקות באותו נושא: הע 17/06/2021 08:01הגב לתגובה זואנטרה ואורמד הן חברות אחיות שעוסקות באותו נושא: העברת חלבונים דרך הפה במקום בזריקה. אורמד עושה זאת עבור החלבון אינסולין ואנטרה עושה זאת עבור שאר החלבונים ובין היתר החלבון PTH שמטפל בדילול עצם אוסטאופורוזיס. אנטרה צריכה להסחר לפחות בשווי של אנטרה. ו
- 1.עמי 17/06/2021 00:18הגב לתגובה זולערכתי ברק רוזן יכניס לחברה פעילות נוספת

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"
אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"
ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים,
עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות.
על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.
בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69% הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.
היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?
- ג'ין טכנולוגיות: הקצאה פרטית בדיסקאונט של 31% בתמורה לכ-23 מיליון שקל
- ג'ין טכנולוגיות יוצאת לדרום אמריקה: הסכם הפצה עם שותף מקומי בברזיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".
אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?