אייל טריבר מיטרוניקס
צילום: BIZTV
דוחות

מיטרוניקס: כשהבריכות הציבורית סגורות, הפרטיות הביאו לצמיחה של 33%

החברה שמייצרת רובוטים לניקוי בריכות רשמה מכירות בסך 419 מ' ש' והרווח התפעולי קפץ ב-49% ל-112 מ'. עם זאת צוין כי מחסור בחומרי גלם ועיכובים בתובלה הימית השפיעו במידה מסוימת על היכולת לספק באופן מיידי את  הביקושים
איתי פת-יה | (2)
נושאים בכתבה מיטרוניקס

מיטרוניקס 1.46% המייצרת רובוטים לניקוי ברכות מדווחת על רווח תפעולי של כ-112 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה, עלייה של 49% על פני רבעון מקביל, ועל הכנסות של 419 מיליון שקל, עלייה של 33.6%.

השיפור בהכנסות נובע ממכירות מוקדמות והיערכות מראש של החברה לעונה בכל שוקי חצי הכדור הצפוני, כך לפי מיטרוניקס, ומהמשך צמיחה גבוהה במכירות באוקייאניה (אוסטרליה, ניו זילנד ואיים סמוכים באזור). במיטרוניקס מציינים כי בהמשך למגמה משנת 2020 ישנה עלייה אף גבוהה יותר בהיקף השימוש בבריכות ובבניית בריכות חדשות והשוק חווה ביקושים משמעותיים ביותר לציוד לבריכות "עקב הביקושים הגבוהים שהחלו כבר מינואר".

בהקשר זה מוסיפים בחברה כי היא "ממשיכה ליהנות מהסתגרות בעלי הבתים בביתם ומהעליה בפעילות בחצר האחורית של לקוחותיה בשל משבר הקורונה, בכלל זה עליה ניכרת בהפעלת הבריכות הפרטיות ובבניית בריכות חדשות". עם זאת נכתב גם כי "מחסור בחומרי גלם, עיכובי אספקת חומרי גלם השפיעו במידה מסוימת על האפקטיביות התפעולית ויכולת החברה לספק באופן מיידי את כל הביקושים".

מנגד, הקורונה לא הטיבה עם תחום הפוסיידון (מערכת ההתרעות מפני טביעה), אולם יצויין כי משקלו לא רב בפעילותה של מיטרוניקס. כך או כך החל מהרבעון הרביעי של 2020 וכן ברבעון הראשון של השנה עליו היא מדווחת כעת, נרשמת התאוששות וזאת בשלב החזרה לפעילות של בריכות ציבוריות בחלק מאזורי הפעילות (בריכות פרטיות אינן השוק העיקרי של מערכות אלה).

עוד בתקופת הדוח שופרה הרווחיות הגולמית ל-לכ-43.5% מהמכר לעומת כ-42% שנה קודם לכן - בעוד הרווחיות במגזר הבריכות הפרטיות עלתה מעט, במגזר הבריכות הפרטיות ירדה קצת. הרווח בתקופה הסתכם ב-91.3 מיליון שקל, שיפור של 43% על פני הרבעון המקביל. מיטרוניקס סגרה את הרבעון עם יתרת מזומנים ושווי מזומנים בהיקף כ-105 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מאיר 26/05/2021 20:20
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד,חברה ישראלית לתפארת.לא רק ההיטק.
  • 1.
    חיפאי 26/05/2021 09:49
    הגב לתגובה זו
    פרטיות מתרבות כשציבוריות נסגרות או חשודות בנקיון...
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
דוחות

נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר

הרווח הנקי של חברת המצלמות המיוצבות קפץ ב-56% ל-28 מיליון דולר ברבעון השלישי; בסיס הלקוחות התרחב ל-189, והחברה ממשיכה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים אבל עם סימני האטה בתזרים

מנדי הניג |

נקסט ויז'ן מערכות מיוצבות נקסט ויז'ן 1.23%   שמפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ולכלים בלתי מאוישים, ממשיכה את רצף הצמיחה גם ברבעון השלישי. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-47.3 מיליון דולר, עלייה של 62% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של 120 מיליון דולר, כך שנכון לעכשיו היא נראית קרובה לעמוד בתחזית השנתית שהציבה הכנסות של 160 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה הגדילה החברה את מספר לקוחותיה הפעילים מ-173 ל-189, מה שמשקף התרחבות בביקוש ובפיזור לקוחותיה הגלובליים.

נכון למועד פרסום הדוחות, צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עומד על 124 מיליון דולר, לעומת 110 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון. עם זאת, עיקר הגידול בצבר נובע מהזמנה גדולה אחת שהתקבלה לאחרונה בשווי של כ-24 מיליון דולר, לאספקה עד יולי 2026. בלי אותה הזמנה, הצבר היה מציג ירידה לעומת הרבעון הקודם.

צבר ההזמנות חוזר לעלות

אחרי ירידה בצבר ברבעון השני (110 מיליון דולר), נקסט ויז'ן מדווחת כעת על צבר של 124 מיליון דולר נכון למועד אישור הדוחות - עלייה של 12% בתוך שלושה חודשים. מדובר ברמה דומה לזו שנרשמה בתחילת השנה, מה שמאותת על חזרה לקצב הזמנות גבוה מצד הלקוחות.

הצבר הגבוה נובע, בין היתר, מהזמנה משמעותית שהתקבלה בינואר 2025 מצד גורם שלישי שאינו קשור לחברה, בסך של 12.1 מיליון דולר. ההנהלה מציינת כי קיים ביקוש מתמשך לפתרונות החברה, במיוחד מצד לקוחות חוזרים וגופים ביטחוניים במערב.

הרווח הגולמי עמד על 32.5 מיליון דולר, שהם כ-69% מההכנסות - עלייה של 55.5% לעומת 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי ב-85.5 מיליון דולר (71% מההכנסות), גידול של 42% בהשוואה ל-60.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-28.3 מיליון דולר (60% מההכנסות), לעומת 18.7 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של 51%. במצטבר מתחילת השנה: רווח תפעולי של 73.5 מיליון דולר, עלייה של 39% בהשוואה לשנה שעברה.