שטראוס: שמרה על המכירות ברבעון הראשון - 2 מיליארד שקל
קבוצת המזון שטראוס 0.31% מדווחת על רווח תפעולי ברבעון הראשון של 289 מיליון שקל, עלייה של 0.5% על פני רבעון מקביל (11.8% ללא נטרול הפרשי שער), השקול ל-14% מההכנסות שעמדו על כ-2.06 מיליארד שקל בתקופת הדוח, ירידה של 0.4% בנטרול הפרשי שער.
בשטראוס מציינים מצדם כי על אף שהרבעון המקביל אופיין בצריכה מוגברת על רקע פרוץ הקורונה, גם בפתיחת 2021 הצליחו לשמור על רמה יציבה של מכירות. הדבר נבע מחד מעלייה בהכנסות שטראוס מים בישראל (תמי 4) ובסין, ויציבות במכירות בארץ ואצל חברת הקפה הפועלת בעולם. אלה קוזזו חלקית בירידה במכירות חברת המטבלים סברה בארה"ב, בעיקר בשל השפעות הקורונה טוענים בשטראוס. "הרבעון הראשון של 2021 התאפיין בשונות רבה - היו מדינות בהן פועלת הקבוצה שהשפעת המגפה הייתה כבר נמוכה", הוסבר בחברה, "אך באזורים אחרים בהן היא פעילה כמו אירופה, ואמריקה אנו עדיין רואים את השפעתה של המגיפה על הפעילות הכלכלית ועל הצריכה".
הרווח המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-206 מיליון שקל, גבוה ב-7.8% מברבעון מקביל.
ללא נטרול השפעות שערי חליפין ורווחי חברות של חממת הפוד-טק של שטראוס מדובר בעלייה של 25.6%. הודות לשלוש מחברות החממה שגייסו יחדיו 40 מיליון שקל ברבעון, שטראוס רשמה רווח ממכירת חלק מהאחזקות בהן למשקיעים החדשים בסך 30 מיליון שקל. בין היתר מדובר גם בפליינג ספארק שהונפקה בתל אביב. בסוף ברבעון ערכן הכולל של השקעות החברה בחברות החממה עמד על כ- 44 מיליון שקל (לפי שיטת שווי מאזני), כאשר השווי ההוגן של השקעות אלו מסתכם בכ- 149 מיליון שקל.
שטראוס ישראל הגדילה בכ-0.3% את נתח השוק שלה בישראל בשנה החולפת ובסוף הרבעון זה עמד על כ-12.5%. מכירות שטראוס ישראל ירדו בכ-0.9% ל-974 מיליון שקל. מכירות הממתקים בעיקר סימנו ירידה "בשל קיטון ברכישות מוצרי דחף מחוץ לבית" לפי החברה. הרווח התפעולי צמח בכ-3.8% לכ- 129 מיליון שקל.
- שטראוס: צמיחה בהכנסות וברווח התפעולי אך ירידה ברווח
- מניית שטראוס התאוששה - יש לזה 3 סיבות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בישראל רשמה פעילות הקפה ירידה של כ-10.9% עקב סגירת סניפי קפה עלית בעת הסגר בינואר. פעילות הקפה בברזיל תחת חברת Três Corações צמחה בכ-10% במטבע מקומי בשל עליית מחירים תוך שמירה על נתח השוק, ואולם הושפעה שלילית מהפרשי המטבע. ברוסיה ואוקראינה נרשמה צמיחה במכירות במטבע מקומי בשל עליה במחירים, ברומניה נרשמה יציבות ואילו בפולין נרשם קיטון זמני במכירות, הנובע ממו"מ עם לקוח, שהמכירות אליו חזרו באפריל.
סברה, שהיא חברת המטבלים והממרחים הגדולה בארה"ב, החזיקה בסוף הרבעון נתח של 61.4% בשוק זה. ואולם כמו ברבעון הקודם, האחרון של 2020, המכירות לשוק המוסדי ירדו עקב כך שמסעדות רבות עדיין סגורות וכך גם שדות תעופה, שבעת שגרה מוצרים של סברה מוגשים לנוסעים. עוד ירדו מכירות המארזים משולבים המיועדים לצריכה על הדרך. כך, מכירות סברה ירדו ב-19.2% ל-287 מיליון שקל. אובלה סיכמה את הרבעון הראשון של שנת 2021 עם מכירות של כ- 44 מיליון שקל, עליה של כ- 9.8%.
שטראוס מים רשמה ברבעון הראשון של השנה הכנסות של כ-170 מיליון שקל, צמיחה של כ-18.2% שנבעה הן מגידול במספר הלקוחות והן מכמות המכשירים שמכרה. פעילות חברת HSW בסין הניבה ברבעון זה הכנסות של כ-154 מיליון שקל, עלייה של כ-44.8% המיוחסת למכירות פחותות ברבעון המקביל בשל התפרצות הקורונה.
- באידו בלב המירוץ הסיני ל-AI: מודל חדש, שבבים חדשים והתרחבות לסקטורים נוספים
- נטפליקס תקפיץ את פרטנר - ואיך זה קשור למע"מ?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע
בחברה מזכירים כי ברבעונים הראשון והשני חלה התייקרות של חומרי גלם, חלפים וחומרי אריזה המשמשים לייצור מוצרי הקבוצה. בין היתר התייקרו מחירי הקפה הירוק, הסוכר,
סקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייסאין עשן בלי אש - תחזית מאכזבת לנייס, אבל יש נקודת אור
מניית נייס בקריסה - איבדה 35% מתחילת השנה, יותר מ-50% בארבע השנים האחרונות; מה יקרה כעת למניה? לא בטוח שמה שחשבתם
נייס נייס 4.61% שהיתה עד לפני שנה וחצי החברה הגדולה בת"א, איבדה 35% מתחילת השנה ו-50% בארבע השנים האחרונות. החברה מדווחת על תוצאות כספיות חלשות ברבעון השלישי של השנה, ועל תחזית מאכזבת לשנה כולה. הנהלת החברה מדברת על רווח של 12.25 דולר למניה (אמצע הטווח שבין 12.28 דולר למניה ל-12.42 דולר למניה) מתחת להערכות האנליסטים ל-12.43 דולר למניה. התחזית לא כוללת את הרכישה האחרונה בתחום ה-AI.
המשקיעים שואלים שתי שאלות חשובות - הראשונה, מה יקרה למניה? לרוב פספוס בדוחות ובעיקר בתחזית מתבטא בירידה במניה, אבל פה הירידה היתה עוד לפני הדוחות. אין עשן בלי אש - השוק הבין לאן זה הולך, ולכן בפועל, במניה הכל פתוח ותלוי בשאלה השנייה - מה תהיה התחזית לשנה הבאה ואיך ישפיע ה-AI על החברה?
חברת תוכנה צומחת במכפיל רווח נוכחי של 9 - אלו המספרים של נייס כשלשנה הבאה מדובר במכפיל רווח של 10. זה נמוך כמעט בכל קנה מידה וזה מבטא לכאורה מניה בתמחור אטרקטיבי במיוחד. אלא שזה ביטא את החששות הגדולים של השוק מאכזבה במספרים והשוק צדק, אם כי הפספוס לא גדול. אגב, לרוב השוק צודק. השוק מתמחר גם ירידה ברווחים בשנה הבאה. השוק מתמחר תרחיש רע יחסית, כשהוא חושב שה-AI הוא איום ענק על החברה.
החששות די ברורים ומוצדקים - נייס היא חברה שפועלת גם ב-CRM, וצ'אטים AI משנים לחלוטין את העסקים האלו, ועדיין לחברה יש פעילות רחבה, והיא מוטמעת עמוק במאות גופים. יהיה שינוי, מתרחשת מהפכת AI, אך קשה לדעת אם הפגיעה בנייס תהיה גדולה מהצמיחה ומיכולות ה-AI שהחברה מדברת עליהם. מעבר לכך, הסיכון אכן גדל מאוד, אבל הכל שאלה של מחיר - אז אל תהיו בטוחים שהמניה תרד. הכל פתוח כי המחיר לכאורה נמוך ומגלם תרחיש רע.
- נייס במשבר שליטה: מחלוקת על מענק למנכ"ל הפורש מציתה עימות חריף בין הדירקטוריון למוסדיים
- נייס מכה את התחזיות; מאשרת תחזית להמשך, אבל יש נקודת חולשה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההנהלה של החברה והיח"צ מספרים לנו על חצי הכוס המלאה - "אנו שמחים לדווח על רבעון שלישי חזק, הנובע מהמשך יישום האסטרטגיה שלנו, המתמקדת בבינה מלאכותית, ומהביצועים המצוינים שלנו בשוק" אמר סקוט ראסל, מנכ"ל נייס. ההכנסות הסתכמו ב-732 מיליון דולר, ברף העליון של טווח התחזית, כאשר ההכנסות מענן גדלו ב-13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-563 מיליון דולר. הצמיחה בהכנסות מענן נבעה מהמומנטום החזק של תחום חוויית הלקוח המבוססת בינה מלאכותית ותחום השירות העצמי, שהציגו גידול של 49% בהכנסות השנתיות החוזרות, וגידול של 43% בנטרול Cognigy, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. יכולות ה-AI נכללו בכל עסקת CX חדשה של מעל מיליון דולר בשנה, מה שממחיש את התרחבות אימוץ פתרונות ה-AI שלנו בקרב הארגונים הגדולים ביותר".
סקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייסאין עשן בלי אש - תחזית מאכזבת לנייס, אבל יש נקודת אור
מניית נייס בקריסה - איבדה 35% מתחילת השנה, יותר מ-50% בארבע השנים האחרונות; מה יקרה כעת למניה? לא בטוח שמה שחשבתם
נייס נייס 4.61% שהיתה עד לפני שנה וחצי החברה הגדולה בת"א, איבדה 35% מתחילת השנה ו-50% בארבע השנים האחרונות. החברה מדווחת על תוצאות כספיות חלשות ברבעון השלישי של השנה, ועל תחזית מאכזבת לשנה כולה. הנהלת החברה מדברת על רווח של 12.25 דולר למניה (אמצע הטווח שבין 12.28 דולר למניה ל-12.42 דולר למניה) מתחת להערכות האנליסטים ל-12.43 דולר למניה. התחזית לא כוללת את הרכישה האחרונה בתחום ה-AI.
המשקיעים שואלים שתי שאלות חשובות - הראשונה, מה יקרה למניה? לרוב פספוס בדוחות ובעיקר בתחזית מתבטא בירידה במניה, אבל פה הירידה היתה עוד לפני הדוחות. אין עשן בלי אש - השוק הבין לאן זה הולך, ולכן בפועל, במניה הכל פתוח ותלוי בשאלה השנייה - מה תהיה התחזית לשנה הבאה ואיך ישפיע ה-AI על החברה?
חברת תוכנה צומחת במכפיל רווח נוכחי של 9 - אלו המספרים של נייס כשלשנה הבאה מדובר במכפיל רווח של 10. זה נמוך כמעט בכל קנה מידה וזה מבטא לכאורה מניה בתמחור אטרקטיבי במיוחד. אלא שזה ביטא את החששות הגדולים של השוק מאכזבה במספרים והשוק צדק, אם כי הפספוס לא גדול. אגב, לרוב השוק צודק. השוק מתמחר גם ירידה ברווחים בשנה הבאה. השוק מתמחר תרחיש רע יחסית, כשהוא חושב שה-AI הוא איום ענק על החברה.
החששות די ברורים ומוצדקים - נייס היא חברה שפועלת גם ב-CRM, וצ'אטים AI משנים לחלוטין את העסקים האלו, ועדיין לחברה יש פעילות רחבה, והיא מוטמעת עמוק במאות גופים. יהיה שינוי, מתרחשת מהפכת AI, אך קשה לדעת אם הפגיעה בנייס תהיה גדולה מהצמיחה ומיכולות ה-AI שהחברה מדברת עליהם. מעבר לכך, הסיכון אכן גדל מאוד, אבל הכל שאלה של מחיר - אז אל תהיו בטוחים שהמניה תרד. הכל פתוח כי המחיר לכאורה נמוך ומגלם תרחיש רע.
- נייס במשבר שליטה: מחלוקת על מענק למנכ"ל הפורש מציתה עימות חריף בין הדירקטוריון למוסדיים
- נייס מכה את התחזיות; מאשרת תחזית להמשך, אבל יש נקודת חולשה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההנהלה של החברה והיח"צ מספרים לנו על חצי הכוס המלאה - "אנו שמחים לדווח על רבעון שלישי חזק, הנובע מהמשך יישום האסטרטגיה שלנו, המתמקדת בבינה מלאכותית, ומהביצועים המצוינים שלנו בשוק" אמר סקוט ראסל, מנכ"ל נייס. ההכנסות הסתכמו ב-732 מיליון דולר, ברף העליון של טווח התחזית, כאשר ההכנסות מענן גדלו ב-13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-563 מיליון דולר. הצמיחה בהכנסות מענן נבעה מהמומנטום החזק של תחום חוויית הלקוח המבוססת בינה מלאכותית ותחום השירות העצמי, שהציגו גידול של 49% בהכנסות השנתיות החוזרות, וגידול של 43% בנטרול Cognigy, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. יכולות ה-AI נכללו בכל עסקת CX חדשה של מעל מיליון דולר בשנה, מה שממחיש את התרחבות אימוץ פתרונות ה-AI שלנו בקרב הארגונים הגדולים ביותר".
