דוחות

דלתא מדלגת על הקורונה - מדווחת על רבעון רביעי טוב

מגבירה את המכירות באינטרנט, מנפיקה את דלתא ישראל, מגדילה רווחיות לשיא וחוזרת לרווח דומה לזה שהיה בתקופה המקבילה
נתנאל אריאל |

חברת דלתא מדווחת על  מכירות  של 459.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2020,  לעומת 504.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - קיטון של 9% אשר נבע מהשפעות מגפת הקורונה. מכירות ה-e-commerce באתרי החברה גדלו ב-183% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, וב- 130% בראיה שנתית לעומת שנת 2019 .שיעור הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2020 עלה ב-300 נקודות בסיס לשיא של 40.1% לעומת 37.1% ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח המדולל למניה בנטרול סעיפים חד פעמיים ברבעון הרביעי של 2020 הסתכם ב-1.08 דולר, לעומת 1.37 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הרביעי, בנטרול השפעת IFRS 16, השתפר משמעותית - ב-64.5 מיליון דולר - ועלה לרמת שיא של 161.6 מיליון דולר, לעומת 97.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

דלתא רכשה לאחרונה חברת e-commerce קמעונאית בארה"ב, Bare Necessities, המשווקת הלבשה תחתונה ממותגת. הרכישה, לדברי מנהלי החברה משקפת את מטרות אסטרטגיית הצמיחה של דלתא לגיוון בערוצי ההפצה שלה, תוך חיזוק נוכחותה הדיגיטלית. 

על רקע הדוחות, אמר  אייזיק דבח, מנכ"ל דלתא "שנת 2020 מייצגת שנה חסרת תקדים עבור דלתא גליל, כאשר נגיף הקורונה אילץ אותנו לחשוב מחדש על הדרכים שבהן אנו מתנהלים. אני מרוצה מהנמרצות ומהירות התגובה שלנו למגפה תוך יישום יוזמות הדרושות להפחתת העלויות התפעוליות ולשיפור הגמישות הפיננסית שלנו. הגענו לרמות שיא בשיעורי הרווחיות הגולמית והתפעולית ברבעון הרביעי, ולשיא בתזרים המזומנים השנתי מפעילות שוטפת, שנבעו מהתרחבות מהירה בפעילות האון ליין, בשילוב עוצמת המותגים ובסיס הלקוחות הנאמן שלנו, יחד עם תוצאות מהלכי ההתייעלות שנקטנו ושאנו רואים אותם ממשיכים בעתיד.

"לאורך כל השנה נותרנו מחויבים להשיג צמיחה מקוונת הן באתרים שלנו והן ללקוחות ה- e-commerce. כפי שהודענו, דלתא רכשה את הקמעונאית המקוונת Bare Necessities, מהלך שמחזק את הנוכחות שלנו בעולם הדיגיטלי. סיימנו את השנה עם מכירות חזקות ברשת, ונמשיך לחפש דרכים חדשות לצמוח בזירה דיגיטלית.

ראיון וידאו שערכנו עם דבח בינואר השנה כחלק מפרויקט אנשי השנה בשוק ההון:

"בנוסף, אנו שמחים לעדכן על השלמתה המוצלחת של הנפקת מניות ראשונה (IPO) של דלתא ישראל מותגים (סמל מניה: "דלתי"), חברת הבת הישראלית שלנו אשר גייסה 80 מיליון דולר (כ 262.5 מיליון שקל) לפי הערכת שווי אחרי הכסף של כ- 400 מיליון דולר (1.3 מיליארד שקל) ממשקיעים מוסדיים ישראלים מובילים. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"בהתחשב בכך שההשפעה העתידית של COVID-19 נותרה בלתי ידועה, תמהיל הלקוחות וקטגוריות המוצרים המגוונים שלנו והנוכחות הגלובלית הרחבה ממשיכות להניע את מומנטום הצמיחה ואת האיזון העסקי שלנו".

 

דגשים לרבעון הרביעי
מכירות מקוונות - 
מכירות ה-e-commerce באתרי החברה ברבעון הרביעי של 2020 גדלו ב-183%  - הסתכמו ב-76.1 מיליון דולר, לעומת 26.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ואילו ברמה השנתית מכירות החברה גדלו ב-130% והסתכמו ב-152.5 מיליון דולר לשנת 2020.

 

רווח (הפסד) תפעולי - הרווח תפעולי הסתכם בסך של 43.4 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2020, בהשוואה לסך של 52.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי בנטרול סעיפים חד פעמיים, עמד על סך של 47.7 מיליון דולר, לעומת 51.2 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד - ירידה של 6.8%.

 

בשנת 2020, ההפסד התפעולי הסתכם ב-7.1 מיליון דולר, בהשוואה לרווח תפעולי בסך של 103.7 מיליון דולר אשתקד. הרווח התפעולי לשנת 2020, בנטרול סעיפים חד פעמיים, עמד על 49.3 מיליון דולר, לעומת 106 מיליון דולר בתקופה מקבילה אשתקד.

 

רווח (הפסד) נקי - הרווח נקי הסתכם בסך של 23.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2020, לעומת 35.6 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד. הרווח הנקי בנטרול סעיפים חד פעמיים נטו ממס, הסתכם ברבעון רביעי של השנה ב- 27.3 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 34.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

 

בשנת 2020, הסתכם ההפסד בסך של 40.5 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 57.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי בנטרול סעיפים חד פעמיים נטו ממס בשנת 2020, הסתכם ב-3.8 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 60.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

 

EBITDA, תזרים מזומנים, חוב נטו והון - ה-EBITDA הסתכם ברבעון הרביעי של 2020 בסך של 71.9 מיליון דולר, לעומת 76.1 מיליון דולר ברבעון הרביעי אשתקד. בנטרול IFRS 16, ה-EBITDA ברבעון הרביעי של 2020 הסתכם ב-55.6 מיליון דולר, לעומת 60.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

החברה דיווחה על EBITDA של 144 מיליון דולר בשנת 2020, לעומת 195.6 מיליון דולר בשנת 2019. בנטרול IFRS 16, ה- EBITDA בשנת 2020 הסתכם ב-81.1 מיליון דולר, לעומת 137.7 מיליון דולר בשנת 2019.

 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת, בנטרול IFRS16, בשנת 2020 הסתכם ב-161.6 מיליון דולר, לעומת 97.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של 64.5 מיליון דולר.

החוב הפיננסי נטו ליום 31 בדצמבר 2020 הינו 236.3 מיליון דולר, לעומת 334.5 מיליון דולר ליום 31 בדצמבר 2019, קיטון של 98.2 מיליון דולר. יתרת ההון ליום 31 בדצמבר 2020 הינה 476.4 מיליון דולר, לעומת 506.9 מיליון דולר בשנה שקדמה לה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

בורסת תל אביב
צילום: תמר מצפי
סקירה

הבורסה בעמדת המתנה - מה משקיעים צריכים לעשות?

מערכת ביזפורטל |

האם מניות תשתיות מעניינות? ידעתם שלארי אליסון מגדיר את אורקל כחברת תשתיות. היתרון הגדול של אורקל הוא במרכזי שרתים ענקיים ברחבי הגלובוס - 71 מרכזים ענקיים, זו התשתית של שרתי הענן. שמדברים איתכם על ענן, זה לא אומר שאין שרת פיזי, שאין מקום פיזי שבו נשמרים הקבצים, תמונות, מידע וכו'. יש שרתים, הם רק לא בארגון, או בבית. תשתיות זה נושא גדול - שרתים, סיבים אופטיים, אנרגיה מתחדשת, כבישי אגרה, תחנות כח, תקשורת ועוד. 

ביום שני הקרוב ביזפורטל מארח את ועידת ההשקעות בתשתיות. בזק, ניו-מד, שפיר, חברות אנרגיה מתחדשת, רגולטורים, יספקו לכם תובנות על התחום והחברות. השאלה הגדולה - האם המניות בתחום ימשיכו לספק תשואה עודפת? תשואה בוועידה. ועידת התשתיות - פרטים והרשמה


אתמול היה היום של אורקל. המניה זינקה ב-36% לקרוב לטריליון דולר אחרי דוחות שאי אפשר לקרוא להם טובים וגם לא מצויינים. אלו דוחות ומספרים נדירים. זה כאילו שהחברה סיפקה תחזית, אליסון בחלום הכי וורוד שלו חשב על קצת יותר, אבל הגיעו הזמנות מענקיות הטק וה-AI של פי 4 מהצפוי. ההזמנות מבטיחות המשך צמיחה מרשימה בעתיד והם שמות את אורקל כשחקנית AI ברורה - היא מספקת את השרתים בענן עם היכולות אבטחה, מהירות, גמישות וכוח עיבוד  שנדרשות לשב הבא של ה-AI - שלב ההסקה. זה שלב שדורש כמויות אדירות של כוח עיבודי ואורקל מובילה אותו.

אליסון הרוויח 100 מיליארד דולר ביום והפך לאיש העשיר בעולם. הסיפור שלו הוא השראה - הילד היתום והעני שהפך לאיש העשיר בעולם - סיפור חייו של לארי אליסון  


אורקל הניעה את וול סטריט, אבל וול סטריט נחלשה בשעות האחרונות - הנאסד״ק ננעל ביציבות; אורקל טסה ב-36%, רדיט קפצה ב-8%. המניות הדואליות חוזרות כמעט על האפס. טבע 0%  שעשתה בחודש מהלך של מעל 25% צפויה לרדת היום כ-1%. לטבלת מניות הארביטראז'