אבגול משפרת עמדות ונסחרת במכפיל נמוך, למרות הזינוק במניה השנה
יצרנית הבדים הלא ארוגים אבגול 0% דיווחה כי דירקטוריון החברה החליט על העתקת ושדרוג קו הייצור מברקן לאתר חדש בהודו. באבגול מציינים כי זהו צעד אסטרטגי שנועד לחזק את מעמד החברה בשוק בהודו, בו קיימת דרישה גוברת למוצרי היגיינה ומוצרים בתחום הרפואי. הקמת הקו צפויה להסתיים בתום שנת 2021 והיצור המסחרי צפוי להתחיל במהלך הרבעון הראשון של שנת 2022.
קו הייצור המועתק הינו בעל יכולת ייצור שנתית של כ-10,000 טון, הפועל בטכנולוגיית SpunMelt ומסוגל לייצר מגוון מוצרים לשימושים בתחום ההיגיינה ובתחום הרפואי. בחברה מעריכים כי הקו יכפיל את כושר היצור של אבגול בהודו ויחזק את הקשרים המסחריים של החברה עם יצרני מוצרי ההיגיינה והמוצרים הרפואיים בהודו, המסתמכים כיום במידה רבה על יבוא.
לאבגול קו ייצור קיים בהודו, אשר ממוקם באתר של אחד מלקוחותיה לו נמכרת התוצרת במלואה. הקו המועתק, הינו קו Reicofil בעל יכולת טכנולוגית לייצר מוצרים מתקדמים במשקלים נמוכים.
הקו החדש ימוקם במיקום שונה מהקו הקיים בהודו, כאשר המיקום החדש נועד להקנות לאבגול יתרונות אסטרטגיים ולוגיסטיים מבחינת מיקום הלקוחות והספקים המיועדים של הקו.
- דמרי מדווחת על גידול של 22% בהכנסות ברבעון ורווח של 45 מ' ש'
- אחרי השנה החלומית: ירידה של 8% בהכנסות על בד - 371 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה מעריכה כי ההשקעה הצפויה בהעתקת הקו תעמוד על כ-17 מיליון דולר, כולל השקעה בהון החוזר ושדרוג הקו, וכוללת גם הוספת קו Melt Blown בעל יכולת ייצור של כ-540 טון בסמיכות לקו זה.
ההשקעה בהעתקת ושידרוג הקו תמומן מההון העצמי של החברה, והעברת הקו תסיים את פעילות החברה באתר בברקן עליה דיווחה החברה בעבר.
שחר רחים מנכ"ל אבגול: "העברת הקו היא מהלך אסטרטגי אשר ממצב את אבגול בלב השוק המתפתח של דרום מזרח אסיה בכלל והודו בפרט, בו יש דרישה גוברת למוצרי היגיינה ומוצרים לתחום הרפואי, אשר צפויה להמשיך ולעלות בשנים הקרובות. סכום ההשקעה בהעתקת הקו כאמור ושידרוגו יכפילו את היקף הייצור שלנו בהודו ויאפשרו מתן מענה מהיר לעודפי הביקושים למוצרים שלנו בשוק ההודי, וכל זאת תחת זמן החזר השקעה אטרקטיבי במיוחד. כפי שהראתה אבגול ברבעונים האחרונים, החברה ממשיכה להוביל את שוק הבדים הלא ארוגים בחדשנות ובניצול הזדמנויות עסקיות."
הרווח זינק בזכות הקורונה
ברבעון השני של 2020 דיווחה אבגול על עליה של 1% בהכנסות, לצד זינוק ברווח הנקי ל-18 מיליון דולר, כתוצאה משיפור דרמטי ברווחיות הגולמית והתפעולית וקיטון בהוצאות המימון. החברה הצליחה להתאושש במהירות מסגירת המפעל בסין, במהלך הרבעון הראשון, וחזרה לפעילות תפעולית מלאה בתחילת חודש מרץ תוך כניסה לשוק חדש של ייצור בדים לא ארוגים למסיכות פנים ומוצרי PPE נוספים (לכתבה המלאה).
- האם השקעה במניות התשתיות עדיין אטרקטיבית?
- גדעון תדמור מבקש 9 מיליון שקל בשנה
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
- 2.חברה מצליחה ושואפת קדימה ! (ל"ת)רון 20/10/2020 18:10הגב לתגובה זו
- 1.אין תעשייה בארץ (ל"ת)ישראלי 20/10/2020 16:33הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 1.04%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ת"א 35 יורד 1% ת"א 90 כמעט 2%; מימושים בבנקים ובחברות הביטוח
מדדי הדגל מעמיקים את הירידות - ת"א 35 יורד 1%, ת"א 90 מאבד 1.9%; מגזר הפיננסים נצבע באדום כשהבנקים יורדים במתינות וחברות הביטוח בעוצמה גבוהה יותר; מהצד השני אלו שמקבלות ביקושים: מחלבות גד מטפסת ומתקרבת ל-1.1 מיליארד שקל, נאוי, לוזון וטריא רוכבות על הרשיון החדש מרשות שוק ההון להקמת חברת משכנתאות חדשה - ומה קורה באל על?
המדדים במגמה שלילית - ת"א 35 יורד 1%, ת"א 90 במגמה שלילית חזקה יותר ויורד כ-1.9%.
גם הסקטורים אדומים - הבנקים מחקו את העליה שהייתה בשעות הראשונות למסחר והמדד שלהם יורד 1.7%, בעוד במדד הביטוח המגמה השלילית חזקה יותר והוא מאבד 3%. מדד הנדל"ן יורד עד 1.7%, ת"א נפט וגז נרשמת ירידה של 1.2%.
פסגה בדוחא תנסה לגבש חזית ערבית מול ישראל - בהמשך לתקיפה הישראלית בדוחא שבקטאר תקיפה שבה עדיין אין אימות שהצליחו לסכל את הבכירים בזרוע המדינית של חמאס שטורגטו - סוכנות
הידיעות הקטארית הודיעה כי דוחא תארח פסגת חירום ערבית-אסלאמית. לפי ההודעה, הפסגה צפויה להתקיים בימים הקרובים, בראשון ושני הקרובים. ראש ממשלת קטאר ושר החוץ, מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-ת'אני, הצהיר כי המנהיגים שיתכנסו בדוחא יקבעו את אופי וכיוון התגובה לתקיפה. בשלב
זה, קטאר לא דורשת מהמדינות המשתתפות עמדה מסוימת, אבל גורמים רומזים על כוונה לעצב חזית אזורית מאוחדת מול התוקפנות של ישראל.
אם ביולי-אוגוסט תל אביב כמו קיבלה עצמאות והניבה תשואות עודפות, נראה שספטמבר מחזיר את הסנכרון בין וול סטריט לאחוזת בית. אפשר לראות את ההלימה בין השווקים, את הסנטימנט הכללי חוזר להתכתב ביחד. גולת הכותרת היא הורדת הריבית, כשההחלטה אם לעשות את הפיבוט תתקבל על ידי הבנק המרכזי ב-17 לחודש, הורדת ריבית שתניע גם אצלנו את שינוי המדיניות כשהנגיד פרופ' ירון יקבל בטחון מהקולגה האמריקאי ויקל מוניטרית. בנק ישראל פרסם תחזיות לפיהן תהיה אינפלציה מתונה יחסית, ריבית בירידה וצמיחה גבוהה. הבורסה מתמחרת אופטימיות וציפייה לסיום המלחמה ולתקופת שגשוג. אלא שצמיחה גבוהה ומהירה לא משתלבת עם ריבית נמוכה ולרוב גם לא עם ירידה באינפלציה. האם התחזיות של בנק ישראל להורדת ריבית ולצמיחה מוגזמות?
- אל על זינקה 6%, הביטחוניות עלו, מניות הביטוח והבנקים התממשו - נעילה שלילית
- ברן זינקה 15%, נאוויטס 9% - ת״א 125 המריא 1.7% אחרי תקיפת צמרת חמאס בקטאר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אתמול ה-PPI הפתיע לטובה כשהוא ירד ב0.1% כשהצפי היה שהאינפלציה הסיטונאית תטפס ב-0.3%, זה הקפיץ את ההערכות להורדת ריבית אגרסיבית של אפילו 50 נ"ב לרמה של 12%. זה עדיין תרחיש פחות סביר אבל הוא משקף את הלך הרוח. היום ב-15:30 יגיע מדד המחירים לצרכן האמריקאי - ה-CPI הוא כמו "המשוכה האחרונה" שתכריע אם הפד' יוריד ריבית.