קרסו: פעילות הליסינג בצמיחה, התרסקות במכירות הרכב
קרסו , יבואנית מותגי הרכב רנו, ניסאן, אינפיניטי ודאצ'יה לצד פעילות ליסיניג תחת מותג Lease4U וקל אוטו, מדווחת על ירידה בשורה העליונה והתחתונה. ירידה של כ-60% במכירות כלי הרכב, קוזזו אל מול עלייה בהכנסות מליסינג. החוב השוטף של החברה צומח.
הכנסות הרבעון הסתכמו ב-663.6 מיליון שקל, ירידה של 36% לעומת 1.04 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.
החברה דיווחה על ירידה של 60% בהכנסות ממכירת רכב, שהסתכמו ב-275.2 מיליון שקל בלבד. החברה דיווחה על מכירות של 2,409 רכבים סה"כ, לעומת 6,567 כלי רכב ברבעון המקביל בשנת 2019.
סך הכנסות מגזר הליסינג הסתכמו ב-309.3 מיליון שקל במהלך הרבעון, עלייה של 17% לעומת 264.4 מיליון שקל. מספר עסקאות הליסיניג נכון לתום הרבעון השני הסתכם ב-36,932 רכבים, מתוך 37,104 רכבי ליסיניג שבראשות הקבוצה. נכון לתום שנת 2019, עמדו מספר העסקאות על 23,847 בלבד. צבר ההזמנות לרבעון השלישי מוערך ב-197.6 מיליון שקל, לרבעון הרביעי ב-174.4 מיליון שקל, ובשנת 2021 כולה ב-522.3 מיליון שקל. העלייה במגזר הפעילות מיוחס לאיחוד לראשונה בתחילת חודש מאי, עם פעילות קל-אוטו.
בשורה התחתונה, החברה מדווחת על רווח בסך 12.9 מיליון שקל, ירידה של 72% לעומת 46.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. קרסו דיווחה על קיטון של כ-9 מיליון שקל בהוצאות השיווק, לצד הכרה ברווח הזדמנותי (מוניטין שלילי) מרכישת קל אוטו בסך 7 מיליון שקל. כמו כן הכירה החברה בהפסד מהפרשי שער בסך 6 מיליון שקל לעומת הפסד של 2.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
- נהג בלי ביטוח - וזוכה בתביעה שבה הואשם בתאונה
- שני נהגים טענו שנסעו בירוק - מי מהם צודק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מזומנים נטו שנבעו מפעילות שוטפת הסתכמו ב-182.7 מיליון שקל, ירידה של 36% לעומת 283.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. קופת המזומנים הסתכמה בכ-235 מיליון שקל, ויתרת הלקוחות לזמן קצר הסתכמה ב-547.4 מיליון שקל. סך הנכסים השוטפים במזומן (בניכוי מלאי) מסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל, אל מול התחייבויות שוטפות לתשלום (בניכוי הפרשות, והתחייבויות חשבונאיות) של כ-2.3 מיליארד שקל. הגידול בהתחייבויות נובע עקב אשראי שהתקבל לצורך פעילות הרכב החדש, ועקב איחוד לראשונה של חברת קל אוטו.
לאחר סיום הרבעון, הורידה מידרוג דירוג אשראי לחברה. שיקולים העיקריים להורדת הדירוג הם שחיקה במיצובה העסקי של החברה, הבא לידי ביטוי בקיטון בהכנסות החברה ובנתח השוק. להערכת מידרוג הירידה בנתח השוק מושפעת ממחסור ברכבים היברידיים, והיעדר דגמים פופולריים התואמים את ביקושי השוק. כמו כן מידרוג צופה כי מצב זה אינו צפוי להשתנות בטווח הקצר-בינוני.
בכל הנוגע לענף הליסינג ולרכישת קל-אוטו, להערכת מידרוג, המהלך האסטרטגי הופך את החברה לשחקן משמעותי בענף הליסינג, אך ענף זה מאופיים בסיכון עסקי גבוה ביחד לפעילות הליבה של החברה ולכן חלה עלייה מסוימת בסיכון העסקי.
- מה יהיה מחר בבורסה ואיך להגן על ההשקעות?
- אקזיט של מילארד שקל על ההשקעה במניית הבורסה
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המדדים ירדו 2% במחזור של 4.2 מיליארד שקל - ת"א סימנה את...
- 8.נייצ'ר וואלי 08/09/2020 21:12הגב לתגובה זומנהל הרשת שפגע בכל העובדים פגיעה אנושה במשכורות ובתגמולים. העובדים האיכותיים עברו למקומות אחרים וכבודו גייס אנשי שלומו חסרי ידע ומומחיות ובעיקר, שירותיות שכל כך חשובה בג'ונגל פראי כמו שוק הרכב. בהצלחה לקרסו הקורסת מקווה שיבינו בהנהלה העליונה מהיכן צומח הנזק ואיבוד הלקוחות לפני שיהיה מאוחר מדי
- 7.אבי הורוביץ 03/09/2020 12:22הגב לתגובה זופעילות הליסינג אכן בצמיחה אבל מחירי הליסינג נמוכים מאוד
- 6.ניקי לאודה 02/09/2020 10:57הגב לתגובה זורכב עלוב שמציע לבעליו רק בעיות וחוסר הנאה. היבואן בישראל נוהג כחזיר יבלות וטורף את לקוחותיו במחירים מופקעים.
- 5.ההוא 02/09/2020 10:46הגב לתגובה זוכך זה נראה, עובדים טובים מתפטרים, מגיעים עובדים שמקבלים שכר של שני שקלים לשעה, השירות מתדרדר באופן קיצוני והלקוחות מצביעים ברגליים
- 4.ירין 02/09/2020 09:13הגב לתגובה זוכמו כל חברות יבואני הרכב, רק הרווח העצום והכסף הגדול בראש מענייהם. הרוכשים הפרטיים הם פרה חולבת. לא יותר מכך.
- 3.ירדן 02/09/2020 06:48הגב לתגובה זובמחיר מופקע
- 2.מאיר 02/09/2020 00:29הגב לתגובה זויבואני הרכב בישראל הם למעשה כנופייה של נוכלים בזויים המייבאים לישראל רכבים חדשים ללא התוספות והאיבזור הגבוה הנמכר באירופה וגם מוסיפים חטא על פשע כאשר מוכרים את הרכב בעדרות אלפי שקלים יותר מבאירופה.
- 1.קונה פוטנציאלי 01/09/2020 20:11הגב לתגובה זורכבים טובים ונוחים,אבל מאבדים ערך ובלתי אפשרי למכור אותם.בעיות שבליסינג נפתרות

אקזיט של מילארד שקל על ההשקעה במניית הבורסה
קרן מניקיי שהחזיקה בעבר כ-20% ממניות הבורסה לניירות ערך בת"א, השלימה מכירה כוללת של כל החזקותיה בתמורה מצטברת של כ-1.1 מיליארד שקל. המכירה האחרונה, בהיקף של 5.6% מהמניות תמורת כ-400 מיליון שקל, בוצעה לגופים מוסדיים מקומיים וזרים והביאה לסיום אחזקתה של הקרן בישראל.
האקזיט של מניקיי מהווה תשואה פנמנלית: הקרן רכשה את מניות הבורסה באוגוסט 2018 תמורת כ-110 מיליון שקל בלבד, לפי שווי חברה של כ-550 מיליון שקל. היא הרוויחה פי 11 על ההשקעה במניית הבורסה. השווי של הבורסה היום הוא פי 7.2 - פי 13 מהשווי ו היא השקיעה.
במהלך השנים ביצעה מניקיי מספר מכירות חלקיות. בתחילת 2025 היא מכרה 4.8% ממניות הבורסה לבורסה עצמה תמורת כ-200 מיליון שקל, מהלך בעייתי שבעצם סידר לה מחיר טוב על חשבון המשקיעים הקיימים.סוג של "חילוץ" ההשקעה על ידי הנהלת הבורסה. ביולי מכרה הקרן מניות נוספות בהיקף של כחצי מיליארד שקל וכעת היא מחסלת את ההחזקה.
הבורסה בת"א מתנהלת ללא גרעין שליטה כשלמעשה היא ביטוי לשלטון המנהלים. איתי בן זאב, המנכ"ל בעצם שולט בחברה בפועל. זה עלול לייצר חיכוך בין בעלי המניות לבין המנהלים, כשלעיתים האינטרסים לא משותפים.
- בהתאם לסטנדרטים הבינלאומיים: בורסת ת"א מרחיבה את היצע מדדי המניות
- הבורסה פורחת, המחזורים מזנקים - האם ישראל בדרך להפוך לשוק יעד עולמי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הבורסה לניירות ערך סיימה את הרבעון השני של 2025 עם תוצאות מרשימות שמוכיחות שהשוק הישראלי ממשיך לשגשג למרות האתגרים. הרווח זינק ב-80% לכ-43.6 מיליון שקל, לעומת 24.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. גם ההכנסות עלו בקצב של 29% ל-136.1 מיליון שקל. ה-EBITDA המתואם עלה ב-56% ל-71.6 מיליון שקל, ושולי הרווח השתפרו מ-43.6% ל-52.6%.

מה יהיה מחר בבורסה ואיך להגן על ההשקעות?
על מניות הביטוח, העלייה בסיכון בתיק ההשקעות, האם אלביט מערכות היא מניה דפנסיבית? למה יש בתקופה כזו יתרון למניות התרופות? ההנפקות של ההייטק "הישראלי" בוול סטריט והאם יש בריחת מוחות?
וול סטריט שוברת שיאים - הנאסד"ק עלה ב-0.7%, עליות בקוואנטים, פייבר ומאנדיי זינקו, מניות הקוואנטים טסו בעשרות אחוזים - שוק הקוונטום מתחמם: חוזים גדולים דוחפים את ריגטי ואיון-קיו למעלה.
מדי יום , וול סטריט ממציאה סיפור חדש שמוסיף שמן למדורה. אינטל והשת"פ עם אנבידיה במסגרתו אנבידיה תשקיע גם 5 מיליארד דולר בענקית לשעבר, הזניקו את תחום השבבים ביום חמישי. למחרת היו הקוונטים שתפסו את הבכורה. בתחילת השבוע היו אלו מניות האנרגיה הגרעינית. מהייפ להייפ הבורסה עולה. העליות שם מחלחלות אלינו - מניות השבבים, נייס, אלביט מערכות, טבע ועוד רבות הן מניות דואליות שמחירן נקבע בעיקר בוול סטריט.
העליות האלו עשויות לתעתע ולבלבל. משקיעים בשוק המקומי צריכים להפנים שהעובדה שהשוק עולה וגם הודעות שליליות לא מורידות אותו היא לא בהכרח סימן טוב. זה כן סימן לחוזקה, אבל צריך משמעת מאוד גדולה להבין שאם משתנים כללי הבסיס והסיכון עלה - צריך להוריד פוזיציה. קל ללכת עם העדר כי האווירה חיובית, אבל כשמתרחשים כמה דברים במקביל שמעלים את הסיכון והשוק ממשיך לעלות או יורד מעט, אתם צריכים להיות קרים - התמחור עלה, הסיכון עלה. תשקלו את הפוזיציה שלכם? כל אחד ולפי המשקל בשוק המניות והאלוקציה של התיק שלו בין מניות ואג"ח.
בתחילת השבוע שעבר, וגם לפני כן, למעשה בחודש-חודשיים האחרונים אנחנו מציינים כאן את הסיכון במניות הביטוח. מסבירים שהן יכולות לעלות, אבל הן במחיר מלא פלוס פלוס. השבוע הן ירדו. לא בטוח שמספיק לאור עליית הסיכונים.
- קמטק זינקה ב-13.3%, פריורטק ב-10.3%; נעילה חיובית בת"א
- המדדים ירדו 2% במחזור של 4.2 מיליארד שקל - ת"א סימנה את השיא?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסיכונים עלו וחשוב לנסות לנתח זאת בלי הטיה. אלא רק כלכלה. ראש הממשלה בנימין נתניהו מספק רמז עבה למה שהוא חושב שיהיה כאן מול מדינות באירופה. הוא התחרט חלקית, אבל כולנו מבינים איך העולם תופס את המלחמה בעזה. ארה"ב בהדרגה מסתכלת עלינו בעין עקומה. נכשלנו בקטאר. טראמפ אוהב מנצחים. עזה היא סיפור שלא ברור איך יתקדם, והסיכונים שם גדולים. חיילים צעירים נופלים שם. ויש דילמה וקרע מאוד גדולים בתוך העם - האם זה שווה את זה? האם אנחנו לא פוגעים בסיכוי להחזרת החטופים? ממשלה היא ממשלה. מעל הצבא, קובעת מדיניות ופעולות. אבל חלק גדול מהעם מביע חוסר אמון מוחלט והערכה שמדובר במלחמה כדי לחלץ את הראש מהבוץ ולהוסיף לו נקודות בבחירות המתקרבות.