בריינסוויי: אישור FDA למערכת גמילה מעישון; המניה מזנקת
מניית בריינסוויי -2.91% הדואלית (סימול: BWAY) מזנקת ב-32% לאחר שהחברה דיווחה היום על קבלת אישור FDA במסלול 510k עבור מערכת ה-Deep TMS שלה, המשמשת כאמצעי לגמילה מעישון לטווח קצר למבוגרים הסובלים מהתמכרות לעישון. פוטנציאל השוק האמריקני הוא 38 מיליון איש.
"אישור FDA זה מייצג עמידה באבן דרך משמעותית עבור בריינסוויי ועבור טכנולוגיית ה-Deep TMS שלנו", מסר ד"ר כריסטופר פון ג'אקו, נשיא ומנכ"ל בריינסוויי. "עישון הינו אחד מגורמי התמותה העיקריים בארה"ב, וגורם מוביל גם באירועים בריאותיים חמורים אחרים דוגמת סרטן הריאות ומחלות לב. הגם שקיימים אמצעים רפואיים אחרים, צורך רפואי מהותי עדיין קיים לטיפול שיוכל להאריך את משך זמן הגמילה בקרב מעשנים. על בסיס התוצאות מניסוי פיבוטלי, גדול ורנדומלי שביצענו וכלל 262 מטופלים, אנו בטוחים שלטכנולוגיית ה-Deep TMS שלנו יהיה תפקיד חשוב בטיפול במעשנים המבקשים להיגמל. אנו מצפים להשקה מסחרית ומבוקרת בארה"ב של מערכת ה-Deep TMS שלנו הכוללת סליל H4 עבור התוויה רפואית זו בראשית השנה הבאה".
בריינסווי מציגה ביצועים עסקיים מצוינים אז למה היא נסחרת בשווי כל כך נמוך?
"חשוב לציין כי אישור FDA זה הינו הראשון המתקבל לטיפול בהתמכרויות מבין כלל מערכות ה-TMS, ומייצג את אישור ה-FDA השלישי שבריינסוויי מקבלת עבור סליל והתוויה רפואית ייעודיים, בהמשך לאישור שהתקבל עבור סליל ה-H1 לטיפול בחולים הסובלים מדיכאון מאז'ורי (MDD) וסליל ה-H7 לטיפול בחולי הפרעה טורדנית כפייתית (OCD). האישור האחרון שהתקבל ממצב את בריינסוויי כמובילת שוק, ושב ומעיד על המחויבות שלנו למנף את הפלטפורמה הטכנולוגית לטובת פתרונות טיפול חדשניים ומתקדמים עבור חולים במגוון רחב של מחלות".
- פלסאנמור קיבלה אישור FDA לשיווק האולטרסאונד הביתי בארה"ב
- תרופת ההרזיה של נובו אושרה כמתאימה גם לכבד שומני - המניה מזנקת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה מסרה בקשר לניסוי כי היעילות של מערכת ה-Deep TMS לשימוש כאמצעי לגמילה מעישון לטווח קצר הוכחה בניסוי פרוספקטיבי, רנדומלי מבוקר, כפול-סמיות ורב-מרכזי. הניסוי כלל 262 מטופלים שחולקו אקראית לשתי קובצות: קבוצת טיפול אקטיבית שטופלה בסליל H4 של בריינסוויי, וקבוצת ביקורת אשר קיבלה טיפול דמה (פלסבו). הטיפולים בוצעו ברמה יומית, 5 ימים בשבוע ל-3 שבועות, וכן 3 שבועות נוספים של מעקב בטיפול אחת לשבוע (כך שבוצעו 18 טיפולים לאורך 6 שבועות).
יעד הניסוי העיקרי היה השוואה בין שתי הקבוצות בשיעור הפסקת עישון רצופה בת 4 שבועות (CQR). התנזרות מעישון הוגדרה על ידי דיווח יומי של המטופל (ביומן) על חוסר עישון אשר אושר באמצעות בדיקות שתן. המשתתפים, היו מכורים כבדים לעישון, עם היסטוריה של עישון בממוצע של 26 שנים וניסיונות רבים שלא צלחו להיגמל.
ניתוח תוצאות היעד הראשוני ב-262 המטופלים (שכלל גם מטופלים שלא השלימו את מלוא תקופת הטיפול) הצביע על כך שה-CQR עמד על 17.1% בקבוצת הטיפול האקטיבית אשר טופלה ב-Deep TMS ו-7.9% בקבוצת הביקורת. בניתוח של מטופלים עם 4 שבועות של טיפול, רישומי יומן ודגימות שתן, התוצאות הצביעו על CQR שעמד על 28.4% בקבוצת הטיפול האמיתית בהשוואה ל-11.7% בקבוצת הביקורת. בהתבסס על ניתוח היעילות בניסוי, סליל ה-H4 של מערכת ה-Deep TMS של בריינסוויי הראה תוצאת טיפול חיובית והדגים יעילות מובהקת בהשפעה על גמילה מעישון.
- נופר מוכרת 5% בקרן המשותפת לנוי; תרשום רווח מהותי
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
יעד משני חשוב בניסוי היה מספר הסיגריות שעישן המטופל ביום (CPD). הירידה שהתקבלה במספר הסיגריות הממוצע שמטופל עישן ליום מתחילת הניסוי ועד סיומו (מעקב של 4 חודשים בקרב מי שהפסיקו לעשן ושל 6 שבועות עבור מעשנים) היתה גבוהה יותר, באופן מובהק סטטיסטית, בקבוצת הטיפול האקטיבית אשר טופלה ב-Deep TMS בהשוואה לקבוצת הביקורת.
כמון כן, לא דווח בניסוי על התקפים אפילפטיים, ותופעת הלוואי הנפוצה ביותר שדווחה היתה כאב ראש, ללא הבדל סטטיסטי בין הקבוצות האקטיבית והביקורת. תופעות לוואי נוספות שדווחו כללו כאב גב, התכווצויות שרירים ואי נוחות.
"האישור פותח לנו אפשרויות לטיפול בהתמכרויות נוספות שדרך הטיפול בהן דומה לטיפול שאנו עושים לגמילה מעישון", כך לדברי פרופסור אברהם צנגן, ממייסדי החברה שסבור שקבלת האישור מהווה פתח לעוד שווקים גדולים אחרים.
מהו היקף השוק של ההתוויה הספציפית של המוצר שקיבלתם עליה אישור?
"יש מיליונים רבים של מעשנים שרוצים להפסיק לעשן אך לא מצליחים לעשות כך בשיטות הקיימות היום ואני מעריך שהיקף השוק העולמי הוא של עשרות מיליוני מעשנים. חשוב להדגיש שהפתולוגיה המוחית של הרבה התמכרויות כמו סמים שונים וכו' היא דומה והאישור FDA הוא אומנם ספציפי למחקר שבוצע אבל הוא פותח פתח לטיפול בהתמכרויות אחרות גם כן, כך שלשיטה יש פוטנציאל בשווקים נוספים מלבד שוק העישון - גם בהתמכרויות התנהגותיות, שזאת לדעתי הבשורה הגדולה. כלומר, גודל השוק הוא הרבה מעבר לאנשים שמכורים סיגריות ולא מצליחים להיגמל".
איך אתם מתכננים לשווק את המוצר שלכם?
"כרגע אנחנו עובדים על זה, הכיוון הכללי הוא לא להישאר רק בסקטור הפסיכיאטרי שבו עד כה היו המוצרים של ברינסוויי (מוצר לטיפול בדיכאון ו-OCD), לעומת זאת - בהתמכרות עוסקים גם פסיכיאטרים אך גם רופאי משפחה ומרכזים להתמכרויות שאלו לקוחות חדשים. הפרטים המדויקים של תוכנית ההשקה המדויקת עדיין בהתגבשות".
האם יש לכם מתחרים אחרים בתחום הזה?
- 7.עידן 25/08/2020 14:27הגב לתגובה זוכל מי שהספיד את החברה זו כבר מזמן ממשיך לאכול את הכובע...
- 6.יוגב 24/08/2020 18:48הגב לתגובה זומחר תזנק בעוד 15 לכל הפחות
- 5.דור 24/08/2020 18:01הגב לתגובה זוכל מי שניסה להספיד אותם ממשיך לאכול את הכובע. הם גדלים לאט ובטוח. כמו הדברים האמיתיים ולא כמו חברות שעושות אקסיט גדול ולא נשאר מהם כלום אחרי שנה או עשור. טכנולוגיה מנצחת.
- 4.מיקה 24/08/2020 17:25הגב לתגובה זוברינסווי חברה מדהימה עם תוצאות מצויינות. בהצלחה!
- חברה מצויינת, מניה ממש לא. (ל"ת)אריק 25/08/2020 11:38הגב לתגובה זו
- 3.bdbx 24/08/2020 16:38הגב לתגובה זואיזה שחלה אתם הולכים לקבל....ממני אחד שהושחל שם לפני שנים וברח בשן ועין.תכף תראו איזה גועל של מנייה.חכו למחר תגלו עוד יותר עד כמה אכלתם אותה שם.
- 2.PREMARKET 24/08/2020 15:48הגב לתגובה זוחחחחחח
- 1.בריינסוויי תותחים בפיתוח. בסוף גם יפרצו את השוק. (ל"ת)רוני 24/08/2020 15:12הגב לתגובה זו
- בסוף מישהו יקנה את החברה הזאת (ל"ת)אריק 24/08/2020 15:37הגב לתגובה זו

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
