האנליסטים חושבים שיש אפסייד במניית בזק, אבל חלוקים בהמלצות...
בראיון שהעניק לאתר ביזפורטל מוקדם יותר היום, אמר מנכ"ל בזק דודו מזרחי כי הדוח שפורסם היום, שבו החברה דיווחה על מעבר לרווח של 270 מיליון שקל, מהווה לדעתו שינוי כיוון בחברה. הערכות בשוק הן שהוא ככל הנראה צודק.
לקריאה נוספת:
> בזק עברה לרווח נקי של 270 מיליון שקל ברבעון השני
> "הדוחות מסמלים שינוי מגמה; הצלחנו לעצור את הדימום"
יש כמה פרמטרים מרכזיים שישפיעו לחיוב לא רק על היכולת של החברה לשפר את הרווחיות שלה, אלא גם נחשבים לגורמים מייצרי מומנטום עבור המניה. לרוב, סנטימנט חיובי מוביל להמלצות חיוביות יותר.
- הדולר לאן, הביטקוין לאן?
- סיוה מקבלת המלצת קנייה - מחיר יעד של 60 דולר, אפסייד של 71% על המחיר בשוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הידיעה – הכמעט אבסולוטית – שהחברה לקראת אישור פרויקט הנחת הסיבים האופטיים וההקלות הרגולטוריות הנוספות מצד משרד התקשורת, לאחר שכבר קיבלה אישור למכור באנדל של מוצרים ושירותים, נותנים רוח גבית מבחינת האנליסטים המסקרים את החברה בצאתם בהצהרות ותחזיות. הסנטימנט החיובי הזה העלה את המניה מתחילת השנה בקרוב ל-36% ולמעלה מ-10% בחודש האחרון בלבד.
ככל הנראה מה שישפיע יותר מכל על רווחיות הקבוצה, זה הפרויקט לאיחוד החברות הבנות. בפרויקט, שזכה לכינוי "אלפא", בשקט ומתחת לרדאר, בזק עושה מהלך לא פשוט בכלל. היא ממזגת את 3 החברות הבנות, פלאפון, יס ובזק בינ"ל, תחת קורת הגג של הראשונה, בניהולו וניצוחו של מנכ"ל פלאפון רן גוראון. יחד עם המעבר לטלוויזיה על פס רחב, שיוזיל עלויות משמעותיות לקבוצה והעובדה שהחברות הבנות ישלמו בקרוב לחברת האם על תשתיות ושירותים, אמורים להמשיך ולחזק את המבנה הפיננסי של הקבוצה.
גוראון מוביל את התהליך כבר קרוב לשנה וחצי. בהסכמים הקיבוציים שנחתמו עם ועדי העובדים של שלושת החברות, הוסכם על קיצוץ חד של למעלה מ-20% במצבת כוח האדם בשלושת החברות עד סוף 2021. מסביבות 5,500 עובדים לקצת למעלה מ-4,000 עובדים. לפני 3 שנים, מצבת כוח האדם המשולבת עמדה על 6,000 עובדים. חלק ניכר מאותם עובדים היו גם מנהלים והנהלה בכירה, שישבו על תקנים כפולים ומשולשים.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
התהליך הזה בעצם משנה את ההפרדה המבנית. כלומר עוברים מהפרדה רוחבית בה כל קבוצה מתפקדת בנפרד כחברה עצמאית, להפרדה לאורך, בה יש 2 חברות גדולות שפועלות תחת 2 קורות גג עצמאיות בתוך קבוצה אחת. החלום הרטוב של בזק זה לראות את כל ההפרדה הזו מתבטלת. בשנים הקרובות זה לא יקרה, בטח לא עם התחזקותה גם לאחר רפורמת השוק הסיטונאי.
בלאומי שוקי הון אופטימיים מאוד
לדעת חטיבת המחקר של בנק לאומי, יש למניית בזק הרבה לאן לעלות ביחס למחירה הנוכחי. 17.3% ליתר דיוק. ממחיר של 3.7 שקלים למניה, למחיר 4.4 שקלים למניה, כשנראה שצמצום החוב של החברה בכ-420 מיליון שקל מתחילת השנה, נותן לחברה רוח גבית להמשך השנה.
"תוצאות הרבעון היו טובות בעיקר בבזק קווי ובמיוחד בתקופת הקורונה, כך שלמרות שההכנסות של הקבוצה הצביעו על ירידה חד ספרתית נמוכה לעומת רבעון מקביל אשתקד, השורה התחתונה היתה טובה", קבעו בחטיבת שוקי ההון.
"החברה ייצרה הרבעון תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של כ-561 מיליון שקל וכ-1.44 מיליארד שקל במחצית הראשונה של השנה ונראה שלמרות התחרות ההולכת וגוברת, בזק יודעת להתמודד היטב עם האיומים הנוכחיים.
"החברה חזרה להציג תחזיות שנתיות לפיהם היא צופה שהרווח הנקי המתואם השנה יעמוד על כ- 950 מיליון שקלים, ה- EBITDA המתואם על כ- 3.5 מיליארד שקלים ו-CAPEX של כ-1.5 מיליארד שקלים. אנו מעדכנים את מחיר היעד ל- 4.4 שקלים למניה בהמלצת תשואת יתר", סיכמו בלאומי.
IBI: "הנהלת החברה גוזרת תוצאות נמוכות יותר למחצית השניה"
מנגד, האנליסט לירן לובלין מבית ההשקעות IBI, חושב שהתוצאות העתידיות של החברה במחצית השנייה, לא מצדיקות אפסייד כל כך גבוה והוא מעניק המלצת החזק עם מחיר יעד של 4.1 שקלים, המהווים כ-9.3% אפסייד למניה.
"בבחינת המספרים של בזק – ובהתחשב בהשפעות הקורונה על הפעילות – ניתן לראות שהתקופה עשתה טוב לפעילות הקווית של בזק", כתב לובלין. "שימושים מוגברים בשירותי הטלפוניה כמו גם הדרישה מצד עסקים להרחבת קווים סידרו לבזק קווי רבעון של צמיחה מרשימה.
"נציין כי ההשפעות המדוברות אינן מייצגות לטווח להמשך השנה ולראייה התחזית של הנהלת החברה גוזרת תוצאות נמוכות יותר למחצית השניה של השנה. ראוי לציין לחיוב גם את הפעילות שעושה הנהלת אלפא, שהצליחה לייצב את החברות הבנות ובמיוחד את התוצאות של יס. אנו סבורים כי בטווח הארוך קיים אפסייד פוטנציאלי לא מבוטל בסינרגיות שבין החברות", המשיך לובלין.
- 2.ברגע שתוכח מגמת שינוי הכיוון בחברה היא תזוז ל-550-600 (ל"ת)לדעתי 18/08/2020 19:03הגב לתגובה זו
- דרור 23/09/2020 09:02הגב לתגובה זוגם הקורונה עובדת לטובתה .
- 1.שוק פח זבל 17/08/2020 19:53הגב לתגובה זוהייתה לי פוזיציה מעולה אבל יש לנו שוק של דחלילים. המנייה לא זזה היום. הזוי.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳