דורון גרסטל מנכ"ל חברת פריון
צילום: פריון

פריון מכה את התחזיות - הפסידה רק 8 סנט למניה

החברה דיווחה על ירידה של 5% בהכנסות ל-60.3 מיליון דולר ברבעון השני ומעבר להפסד; עם זאת, צפי האנליסטים היה להכנסות נמוכות הרבה יותר לרבעון ולשנה כולה
ערן סוקול | (1)
נושאים בכתבה פריון נטוורק

חברת פתרונות השיווק הדיגיטליים הדואלית פריון נטוורק -2.01% (סימול: PERI) דיווחה על הכנסות של 60.3 מיליון דולר ברבעון השני ועל הפסד של 8 סנט למניה. צפי האנליסטים היה להכנסות של 53.6 מיליון דולר על הפסד של 9 סנט למניה. ברמה שנתית, צפויה פריון לסיים את 2020 עם הכנסות של 276-286 מיליון דולר - הרבה מעל לצפי האנליסטים.

הכנסות החברה ברבעון השני ירדו ב-5% והסתכמו ב-60.3 מיליון דולר, לעומת 63.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. החברה עקפה את צפי האנליסטים להכנסות של כ-53.6 מיליון דולר. הירידה בהכנסות נובעת בעיקר מירידה של 12% בפעילות הפרסום, שהושפעה לרעה מהפגיעה בהוצאה לפרסום בשל השלכות המגפה. השפעה שלילית זו נוטרלה חלקית באמצעות רכישת ContentIQ ב-14 בינואר. המגפה השפיעה גם על פעילויות החיפוש, שהכנסותיה ירדו ב-1% בשל ירידה במחירי החיפוש הממומן, שקוזזה בחלקה הודות לגידול במספר החיפושים.   

ההפסד הנקי (GAAP) ברבעון השני הסתכם בכ-2.2 מיליון דולר (8 סנט למניה), לעומת רווח של 2.9 מליון דולר ברבעון המקביל. צפי האנליסטים היה להפסד (GAAP) של 9 סנט למניה. הרווח הנקי המתואם (Non-GAAP) ירד בכ-11% והסתכם בכ-1.9 מיליון דולר או 7 סנט למניה. 

ה-EBITDA המתואם ברבעון השני צנח ב-67% לעומת הרבעון המקביל ל-2.5 מיליון דולר. בתוך כך, החברה צופה כי ה-EBITDA המתואם במחצית השנייה של השנה יסתכם ב-11-13 מיליון דולר, לעומת 8.7 מיליון דולר במחצית הראשונה.

בהתאם, ברמה שנתית, צפויה פריון לסיים את 2020 עם הכנסות של 276-286 מיליון דולר - צפי האנליסטים היה להכנסות של כ-262 מיליון דולר לשנת 2020. ה-EBITDA המתואם צפוי להסתכם בטווח של 20-22 מיליון דולר.

תמצית תוצאות כספיות

מקור: פריון נטוורק

מנכ"ל פריון נטוורק, דורון גרסטל: "יש לבחון את ההשלכות הפיננסיות של מגפת הקורונה בהסתכלות רחבה יותר. אני מרוצה מיכולתנו להתמודד מול התנאים המאתגרים של התקופה הנוכחית. תוצאות המחצית הראשונה של 2020 היו טובות מהציפיות המוקדמות. הודות לגיוון בפעילותנו והתאמת מבנה ההוצאות, הצלחנו במהירות למתן את הירידה בתקציבי הפרסום ועלויות החשיפה, בשל המגפה. זה אפשר לנו לשמור על רווחיות תפעולית ותזרים מזומנים, תוך חיזוק יכולותינו הייחודיות בעולם המדיה הדיגיטלית. הכנסות חטיבת החיפוש של פריון גדלו ב-8% במחצית הראשונה של השנה, למרות ירידה של יותר מ-15% בתעשיית הפרסום מבוסס החיפוש בתקופה זו. למרות הירידה הגלובלית בהיקף החיפוש הממומן, אנו ממשיכים להגדיל את מספר החיפושים הממומנים המסופקים למיקרוסופט-בינג, ומשוכנעים כי התייצבות מחירי החשיפה תביא לשיפור בתוצאות חטיבת החיפוש במחצית השנייה של השנה".

בנוגע לפעילות הפרסום, אמר גרסטל: "למרות הירידה בהוצאה לפרסום בכל המגזרים, במיוחד בשווקי התיירות והרכב, שהשפיעה לרעה על פעילות הפרסום שלנו ברבעון השני, אנו רואים כעת סימנים ראשונים להתאוששות. בנוסף, התאמנו את מבנה ההוצאות ב-2020, תוכנית הצפויה להניב חסכון של כ-10 מיליון דולר בשנה. שילוב זה מאפשר לנו ליהנות מההתאוששות במגוון תחומי הפרסום הדיגיטלי.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יניבוש 05/08/2020 15:01
    הגב לתגובה זו
    יופי של דוח שמח שאני מחזיק ! עלו והצליחו
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עלעמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל על

יו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה

עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אל על

יו"ר אל על אל על 1.84%  , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה.  בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות. במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.

ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.

מועדון הנוסע המתמיד

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים". 

על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.

שינויים בהנהלה

לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.