קדימהסטם מזנקת - תוצאות ביניים חיוביות בשלב 2 בטיפול בחולי ALS
חברת קדימהסטם דיווחה הבוקר על הצלחה בשלב השני של הניסוי הקליני של תרופת אסטרו.אר.אקס (AstroRx) בטיפול בחולי מחלת ה-ALS. לפי הדיווח, הטיפול הראה עד 50% הפחתה בתסמיני המחלה, כשחולים קשים יותר הראו שיפור משמעותי יותר. ALS היא מחלת ניוון שרירים חשוכת מרפא קטלנית, הנחשבת למחלה הניוונית החמורה ביותר.
"תוצאות המחקר הנוכחי מעודדות, שכן הן מציגות מגמה חיובית בעלת משמעות קלינית בטיפול עם אסטרו.אר.אקס במחלת ה-ALS", אמר ד"ר מרק גוטקין, המחלקה לנוירולוגיה במרכז הרפואי הדסה, ירושלים, החוקר הראשי של הניסוי. "ניסוי קליני מבוקר יידרש בעתיד במטרה לאשר את התוצאות החיוביות שנצפו בניסוי".
רמי אפשטיין, מנכ"ל קדימהסטם, אמר כי "אנו שבעי רצון מהתוצאות הקליניות החיוביות והעקביות כפי שהתקבלו בשתי קבוצות הניסוי המציגות פרופיל בטיחותי טוב ואפקט תרפויטי של אסטרו.אר.אקס השינוי במדד ALSFRS-R, המשמש לקביעת קצב התקדמות המחלה, מציג ירידה של מעל 50% בהתדרדרות המחלה לפרק זמן של שלושה חודשים לאחר מתן הטיפול.
"האפקט היה אף גבוה יותר בחולים אצלם קצב התדרדרות המחלה הוא מהיר. מתן חוזר של אסטרו.אר.אקס מתוכנן להיבדק בניסויים קליניים עתידיים, במטרה להאריך את משך השפעת הטיפול. התוצאות הנוכחיות תומכות במחויבות החברה לספק טיפול רפואי חדשני ופורץ דרך למחלת ה- ALS, מחלה קשה שעד כה לא נמצא עבורה טיפול יעיל."
- בריינסוויי: ניסוי קליני מוצלח בקסדה - המניה קופצת
- פוליפיד הישראלית מזנקת מעל 20% אחרי הצלחה בניסוי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפשטיין הוסיף, "תוצאות הביניים החיוביות של קבוצות הטיפול הראשונה והשנייה תומכות בשלבי הפיתוח הקליניים הגלובאלים הבאים של החברה. החברה מתמקדת כעת במהלכים הנדרשים לקידום תהליכי רגולציה מול ה- FDA שיאפשרו ביצוע ניסויים קליניים במספר מרכזים בעולם. על מנת לתמוך בתהליכים אלה, החברה מקצה גם משאבים להגדלת יכולות הייצור ולפיתוח הדור השני של AstroRx® כמוצר קפוא. מוצר זה יקדם את תוכנית החברה למען אישור שיווק עתידי של המוצר."
ביטול ניסויים בשל המגפה ושורת מינויים
במטרה לתמוך בתהליכים אסטרטגיים אלו, בוצעו מספר מינויים של מנהלות בכירות בחברה המביאות ניסיון רב בהובלת תהליכים גלובאלים דומים: דסי מנדל - מנהלת פיתוח עסקי, ורוניק בלאיש - מנהלת רגולציה ולאחרונה מונתה ד"ר רותי אלון ליו"ר דירקטוריון החברה.
- 2.רפי 04/08/2020 00:48הגב לתגובה זויש אחידות של האנליסטים - תהיה הראשונה לפתרון ALS ..... המניה 30$ !!!
- 1.avi 03/08/2020 11:12הגב לתגובה זומתחרה לקדימה סטם ואף מובילה בשלב 3 עם תוצאות בהדסה ירושלים!
- הצדיק מסדום 03/08/2020 12:23הגב לתגובה זוהחברה לקראת סיום שלב 3 והודעה על תוצאות הניסוי. היא גם בניסוי שלב 2 לגבי MS (טרשת נפוצה).

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
