בריינסוויי מזנקת לקראת פרסום הדוחות - כל מה שצריך לדעת

על אף העובדה שחברת המכשור הרפואי ידעה בעיקר מורדות בתקופה האחרונה, המשקיעים מביעים אופטימיות לקראת פרסום תוצאות הרבעון הראשון; האם הם יודעים משהו שטרם פורסם או שמא הם שואבים אופטימיות מהעניין המחודש בתחום?
איתן גרסטנפלד | (2)
נושאים בכתבה בריינסוויי

חברת המכשור הרפואי בריינסוויי 0.27% הדואלית (סימול: BWAY) צפויה לפרסם בהמשך היום את דוחותיה לרבעון הראשון. אלא שנדמה כי המשקעים בבורסה בתל אביב לא ממתינים ושולחים את מניית החברה לעליות של כ-7%.

לקראת פרסום התוצאות, קונצנזוס האנליסטים צופה כי הכנסות החברה יעמדו על כ-4.55 מיליון דולר, לצד הפסד נקי של 15 סנט למניה. בתוך כך, לפני כחודשיים פרסמה החברה צפי הכנסות ראשוני לרבעון הראשון, לפיו, היא צופה כי הכנסותיה ברבעון יהיו בטווח שבין 3.9-4.2 מיליון דולר, ירידה של כ-22% (אמצע הטווח), בהשוואה לכ-5.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

סיבה אפשרית לקפיצה במחיר המנייה הבוקר, היא זינוק חד של 18% במניה של המתחרה הגדולה, חברת Neuronetics האמריקאית (סימול: STIM) אתמול בוול סטריט. לאחר שמניית החברה האמריקאית שעוסקת גם היא בתחום ייצור מוצרי רפואיים המבצעים גירוי עצבי מוחי (TMS) נחתכה בשנה האחרונה ב-83%, נראה שהמשקעים מביעים אופטימיות מהעלייה במחיר המנייה אתמול, ומחזרת העניין מצד המשקיעים בחו"ל בתחום.

בריינסוויי הוקמה ב-2003, והיא עוסקת במחקר, פיתוח ושיווק של מערכת רפואית לטיפול לא פולשני בהפרעות בתפקוד המוח. היא נסחרת בבורסה בתל אביב מאז 2007, ובנאסד"ק מאז אפריל 2019. בחודש האחרון, איבדה מניית החברה כ-26% והשלימה צניחה של 44% בשנה האחרונה, והיא נסחרת היום לפי שווי שוק של כ-251 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חברה מצויינת עם פונטציאל רווח אדיר. מחיר מציאה (ל"ת)
    עמוק בפנים 21/07/2020 16:52
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    סוחר 24/06/2020 14:02
    הגב לתגובה זו
    אפילו לא מעניין הייתי אומר.פח נשאר פח נשאר פח תמיד.
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳