טאואר הכתה את צפי האנליסטים ומספקת תחזית טובה לרבעון השלישי; המניה מזנקת

הכנסות טאואר הסתכמו בכ-306 מיליון דולר ברבעון השני של 2019, לעומת הכנסות של כ-335 מיליון דולר ברעון המקביל אשתקד. עם זאת מדובר בצמיחה אורגנית של כ-11% ביחס לרבעון המקביל, ותוצאות טובות מהתחזית
ערן סוקול | (9)

חברת השבבים הישראלית  טאואר 1.41%  הדואלית (סימול: TSEM) פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני לשנת 2019 עם רווח נקי של כ-25.3 מיליון דולר. החברה הכתה את צפי האנליסטים בשורה העליונה ובשורה התחתונה.

טאואר תמשיך לזנק - אנליזה

הכנסות טאואר הסתכמו בכ-306.1 מיליון דולר ברבעון השני של 2019, לעומת הכנסות של כ-335.1 מיליון דולר ברעון המקביל אשתקד. עם זאת בחברה מציינים כי מדובר בצמיחה אורגנית של כ-11% ביחס לרבעון המקביל אשתקד (בנטרול פנאסוניק ומקסים שהן סוג של עסקאות גדולות חד פעמיות). 

בחברה מציינים כי הצמיחה האורגנית בסך 20 מיליון דולר שהחברה השיגה ברבעון השני של 2019 לעומת הרבעון הקודם, מפצה באופן כמעט מלא על הירידה בסך 22 מיליון דולר במכירות לפנסוניק, בהתאם לתנאי החוזה המחודש עם פנסוניק כפי שפורסם בעבר ועל הירידה במכירות למקסים, בהתאם להסכם רכישת המפעל בסן אנטוניו שגם עליו דווח בעבר.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי (Non-GAAP) של כ-25.3 מיליון דולר או 24 סנט למניה, לעומת רווח נקי של כ-42.1 מיליון דולר או 42 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.

צפי האנליסטים היה להכנסות של כ-303.2 מיליון דולר, על רווח נקי (Non-GAAP) של כ-22 סנט למניה.

צפי להכנסות של 312 מיליון דולר ברבעון השלישי

טאואר צופה שהמכירות ברבעון השלישי של שנת 2019, יצמחו ל-312 מיליון דולר, עם טווח תחזית של 5% כלפי מעלה או מטה, תחזית הכוללת צמיחה אורגנית של 6% לעומת הרבעון השני של 2019 ומעבר לציפיות האנליסטים  ל-307 מיליון דולר.

הרווח הגולמי של טאואר הסתכם בכ-53.4 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2019 (17.4% מההכנסות), לעומת רווח גולמי של כ-78.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (23.4% מההכנסות).

 

הרווח התפעולי הסתכם בכ-17.8 מיליון דולר ברבעון השני (5.8% מההכנסות), לעומת רווח תפעולי של כ-44.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (13.2% מהכנסות).

תוכנית להרחבת כושר הייצור

בטאואר מציינים כי בהתאם לעלייה משמעותית בניצולת הייצור במפעל החברה (מפעל ייצור בפלטפורמת ה-300 מ"מ) ולעלייה בביקושי הלקוחות מעבר ליכולות הייצור הנוכחיות, מודיעה החברה על תוכנית להרחבת כושר הייצור על מנת לתת מענה לעודפי ביקושים אלה בפלטפורמות 300 מ"מ הייחודיות בתחומי RF SOI, 65nm BCD Power Management, ופלטפורמות של CMOS Image Sensors. בהתאם לכך, סכום של כ-100 מיליון דולר יוקצה לטובת הוספת כושר ייצור במפעל ה-300 מ"מ, באוזו, יפן. בהתאם לתוכנית, הציודים אמורים להיות מותקנים במהלך המחצית הראשונה של שנת 2020.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    גיל 29/07/2019 13:08
    הגב לתגובה זו
    הצמיחה האורגנית של 11% שהחברה מתייחסת אליה, היא ביחס לרבעון הראשון של 2019, ולא ביחס לרבעון המקביל, לעומתו יש ירידה. זה כתוב במפורש בדיווח של החברה.
  • 4.
    מסיימת היום 15 אחוז למעלה, לא המלצה ולא ידיעה (ל"ת)
    ספרטקוס 29/07/2019 12:53
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ממש לא (ל"ת)
    משפיעה על השוק? 29/07/2019 12:13
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    בולשיט 29/07/2019 11:42
    הגב לתגובה זו
    בולשיט - ירידה בכל הפרמטרים יחסית לרבעון המקביל - סוף היום תצנח חזרה
  • חי חה חו (ל"ת)
    חחחח 29/07/2019 13:26
    הגב לתגובה זו
  • שמואל 29/07/2019 12:55
    הגב לתגובה זו
    קשקשן בגרוש.
  • אתה פשוט לא מבין כלום (ל"ת)
    mshe 29/07/2019 12:35
    הגב לתגובה זו
  • מדוייק 29/07/2019 12:22
    הגב לתגובה זו
    דוח באותו סגנון לטבע ובביזפורטל יעשו השוואות עשור אחורה כדי להראות ירידה
  • 1.
    יאלה עליות (ל"ת)
    דני 29/07/2019 11:31
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?