זו הסיבה ללחץ במניות כלל ביטוח
מניית כלל עסקי ביטוח -1.96% נסחרת היום (ד') תחת לחץ ומאבדת כ-2.5% מערכה, בתגובה לדיווח של בעלת השליטה בחברה, אי.די.בי פיתוח (25.32%) מאתמול לאחר נעילת המסחר, לפיה הממונה על שוק ההון משה ברקת, הורה לחברה להמשיך ולפעול למכירת 5% ממניות כלל עסקי ביטוח.
על פי הדיווח, הממונה ציין במכתבו, כי המכירה, תעשה שלא באמצעות עסקת החלף, אלא באמצעות טכניקת מכירה אחרת שלא תיצור זיקה בין החברה, או כל צד קשור לה, למניות כלל עסקי ביטוח והיא תובא לאישור הממונה טרם ביצועה בפועל עד ל-4 במאי.
עוד ציין הממונה במכתבו, כי בשלב זה הוא לא רואה מקום להשהות את המתווה, לאור כך שבשלב זה לא ניתן להעריך האם קיימת היתכנות כי הבקשה להיתר שליטה אשר הוגשה לאחרונה על ידי אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה באי.די.בי, תאושר.
הודעה זו הגיעה בהמשך להודעת החברה מאתמול בבוקר, לפיה החברה קיבלה העתק של מכתב מהנאמן של אידיבי פת אגח ט, אשר הגיש בקשה לממונה על שוק ההון לעכב את מימוש מניות כלל ביטוח במסגרת מתווה מכירת המניות שגובש בימיה של הממונה לשעבר דורית סלינגר, אשר הורתה לאי.די.בי למכור 5% ממניות כלל ביטוח בכל רבעון לאחר שסירבה להעניק היתר שליטה בכלל ביטוח לאלשטיין, אשר הגיש כאמור בקשה חוזרת לממונה החדש.
- אידיבי תמכור את כלל ביטוח בתמורה למזומן ואג"ח
- אלשטיין הבין את הרמז של ברקת: ביטל את הבקשה לקבלת היתר שליטה בכלל ביטוח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענת הנאמן לאג"ח ט של אי.די.בי, החברה על סף חדלות פירעון, זאת בשים לב לערך הנכסי של החברה בהתבסס על שווי השוק של אחזקותיה הציבוריות והשווי בספרים של החזקותיה שאינן ציבוריות, כאשר נסיבות אלו מחייבות הפעלת שיקול דעת חדש.
עוד טען הנאמן במכתבו, כי כל היעדים אשר עמדו בבסיס מתווה המכירה מלכתחילה הושגו ויושמו, וכי מעבר לכך, ניתן גם היום להשיג יעדים נוספים אותם ידרוש הממונה. לכן, ביקש הנאמן לשקול מחדש את לוחות הזמנים למימוש מניות כלל עסקי ביטוח לפי המתווה, הואיל ולטענתו מימוש החזקות החברה בכלל עסקי ביטוח באופן שנקבע במתווה לא יאפשר לחברה למקסם את שווי החזקותיה ומבחינתם של מחזיקי האג"ח מדובר באירוע שעלול לחייב אותם לפעול מידית להגנה על זכויותיהם, במידה והממונה לא ייעתר לבקשתם.
- 2.ברקת עוד מינוי כושל של כחלון , מינוי לפי מגזר (ל"ת)אפי 17/04/2019 17:38הגב לתגובה זו
- 1.נסחרת בחצי על ההון העצמי (ל"ת)מתנה לציבור מאלשטיין 17/04/2019 14:35הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳