אדוארדו אלשטיין
צילום: סיון פרג'

זו הסיבה ללחץ במניות כלל ביטוח

משה ברקת הורה לאי.די.בי להמשיך ולפעול למכירת 5% ממניות כלל ביטוח עד תחילת מאי ולא באמצעות עסקאות החלף. אי.די.בי אגח ט מאבדות 2.7%
ערן סוקול | (2)

מניית כלל עסקי ביטוח 2.59% נסחרת היום (ד') תחת לחץ ומאבדת כ-2.5% מערכה, בתגובה לדיווח של בעלת השליטה בחברה, אי.די.בי פיתוח (25.32%) מאתמול לאחר נעילת המסחר, לפיה הממונה על שוק ההון משה ברקת, הורה לחברה להמשיך ולפעול למכירת 5% ממניות כלל עסקי ביטוח.

על פי הדיווח, הממונה ציין במכתבו, כי המכירה, תעשה שלא באמצעות עסקת החלף, אלא באמצעות טכניקת מכירה אחרת שלא תיצור זיקה בין החברה, או כל צד קשור לה, למניות כלל עסקי ביטוח והיא תובא לאישור הממונה טרם ביצועה בפועל עד ל-4 במאי.

עוד ציין הממונה במכתבו, כי בשלב זה הוא לא רואה מקום להשהות את המתווה, לאור כך שבשלב זה לא ניתן להעריך האם קיימת היתכנות כי הבקשה להיתר שליטה אשר הוגשה לאחרונה על ידי אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה באי.די.בי, תאושר.

הודעה זו הגיעה בהמשך להודעת החברה מאתמול בבוקר, לפיה החברה קיבלה העתק של מכתב מהנאמן של אידיבי פת אגח ט, אשר הגיש בקשה לממונה על שוק ההון לעכב את מימוש מניות כלל ביטוח במסגרת מתווה מכירת המניות שגובש בימיה של הממונה לשעבר דורית סלינגר, אשר הורתה לאי.די.בי למכור 5% ממניות כלל ביטוח בכל רבעון לאחר שסירבה להעניק היתר שליטה בכלל ביטוח לאלשטיין, אשר הגיש כאמור בקשה חוזרת לממונה החדש.  

לטענת הנאמן לאג"ח ט של אי.די.בי, החברה על סף חדלות פירעון, זאת בשים לב לערך הנכסי של החברה בהתבסס על שווי השוק של אחזקותיה הציבוריות והשווי בספרים של החזקותיה שאינן ציבוריות, כאשר נסיבות אלו מחייבות הפעלת שיקול דעת חדש.

עוד טען הנאמן במכתבו, כי כל היעדים אשר עמדו בבסיס מתווה המכירה מלכתחילה הושגו ויושמו, וכי מעבר לכך, ניתן גם היום להשיג יעדים נוספים אותם ידרוש הממונה. לכן, ביקש הנאמן לשקול מחדש את לוחות הזמנים למימוש מניות כלל עסקי ביטוח לפי המתווה, הואיל ולטענתו מימוש החזקות החברה בכלל עסקי ביטוח באופן שנקבע במתווה לא יאפשר לחברה למקסם את שווי החזקותיה ומבחינתם של מחזיקי האג"ח מדובר באירוע שעלול לחייב אותם לפעול מידית להגנה על זכויותיהם, במידה והממונה לא ייעתר לבקשתם.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ברקת עוד מינוי כושל של כחלון , מינוי לפי מגזר (ל"ת)
    אפי 17/04/2019 17:38
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    נסחרת בחצי על ההון העצמי (ל"ת)
    מתנה לציבור מאלשטיין 17/04/2019 14:35
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים