אדוארדו אלשטיין
צילום: סיון פרג'

זו הסיבה ללחץ במניות כלל ביטוח

משה ברקת הורה לאי.די.בי להמשיך ולפעול למכירת 5% ממניות כלל ביטוח עד תחילת מאי ולא באמצעות עסקאות החלף. אי.די.בי אגח ט מאבדות 2.7%
ערן סוקול | (2)

מניית כלל עסקי ביטוח 0.49% נסחרת היום (ד') תחת לחץ ומאבדת כ-2.5% מערכה, בתגובה לדיווח של בעלת השליטה בחברה, אי.די.בי פיתוח (25.32%) מאתמול לאחר נעילת המסחר, לפיה הממונה על שוק ההון משה ברקת, הורה לחברה להמשיך ולפעול למכירת 5% ממניות כלל עסקי ביטוח.

על פי הדיווח, הממונה ציין במכתבו, כי המכירה, תעשה שלא באמצעות עסקת החלף, אלא באמצעות טכניקת מכירה אחרת שלא תיצור זיקה בין החברה, או כל צד קשור לה, למניות כלל עסקי ביטוח והיא תובא לאישור הממונה טרם ביצועה בפועל עד ל-4 במאי.

עוד ציין הממונה במכתבו, כי בשלב זה הוא לא רואה מקום להשהות את המתווה, לאור כך שבשלב זה לא ניתן להעריך האם קיימת היתכנות כי הבקשה להיתר שליטה אשר הוגשה לאחרונה על ידי אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה באי.די.בי, תאושר.

הודעה זו הגיעה בהמשך להודעת החברה מאתמול בבוקר, לפיה החברה קיבלה העתק של מכתב מהנאמן של אידיבי פת אגח ט, אשר הגיש בקשה לממונה על שוק ההון לעכב את מימוש מניות כלל ביטוח במסגרת מתווה מכירת המניות שגובש בימיה של הממונה לשעבר דורית סלינגר, אשר הורתה לאי.די.בי למכור 5% ממניות כלל ביטוח בכל רבעון לאחר שסירבה להעניק היתר שליטה בכלל ביטוח לאלשטיין, אשר הגיש כאמור בקשה חוזרת לממונה החדש.  

לטענת הנאמן לאג"ח ט של אי.די.בי, החברה על סף חדלות פירעון, זאת בשים לב לערך הנכסי של החברה בהתבסס על שווי השוק של אחזקותיה הציבוריות והשווי בספרים של החזקותיה שאינן ציבוריות, כאשר נסיבות אלו מחייבות הפעלת שיקול דעת חדש.

עוד טען הנאמן במכתבו, כי כל היעדים אשר עמדו בבסיס מתווה המכירה מלכתחילה הושגו ויושמו, וכי מעבר לכך, ניתן גם היום להשיג יעדים נוספים אותם ידרוש הממונה. לכן, ביקש הנאמן לשקול מחדש את לוחות הזמנים למימוש מניות כלל עסקי ביטוח לפי המתווה, הואיל ולטענתו מימוש החזקות החברה בכלל עסקי ביטוח באופן שנקבע במתווה לא יאפשר לחברה למקסם את שווי החזקותיה ומבחינתם של מחזיקי האג"ח מדובר באירוע שעלול לחייב אותם לפעול מידית להגנה על זכויותיהם, במידה והממונה לא ייעתר לבקשתם.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ברקת עוד מינוי כושל של כחלון , מינוי לפי מגזר (ל"ת)
    אפי 17/04/2019 17:38
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    נסחרת בחצי על ההון העצמי (ל"ת)
    מתנה לציבור מאלשטיין 17/04/2019 14:35
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0.69%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

טבע מטפסת 3%; ת"א נפט וגז מזנק 2%, הבנקים מאבדים 1% - מגמה מעורבת בבורסה

טבע מתחזקת אחרי הגשת בקשה ל-FDA לאישור זריקה תת-עורית לסכיזופרניה; עסקת הייצוא למצרים לקראת אישור סופי ושותפויות הגז מזנקות; נאוויטס עם סיקור ראשוני של איי.בי.איי ואפסייד של כ-30%; מגזר הפיננסים נצבע באדום היום אחרי רצף של עליות בימים האחרונים

מערכת ביזפורטל |

  


המסחר במדדים במגמה מעורבת אחרי נעילה מעורבת אתמול ללא שינויים מהותיים. ת"א 35 מוסיף 0.1% העליות בת"א 90 נמחקות והמדד יורד 0.1%.

במגזר הפיננסים התמונה שונה - הבנקים יורדים בכ-1.1%, בעוד ת"א ביטוח יורד 0.1%. ת"א נדל"ן יציב ללא שינוי, בעוד ת"א נפט וגז מזנק 2.2%.


בתום רצף דיונים שנמשך לתוך הלילה, משרד האנרגיה והשותפויות במאגר לוויתן הגיעו לסיכום שמאפשר להניע את אחת העסקאות המשמעותיות שנרשמו בענף האנרגיה הישראלי. ההסכם, שאמור להיחתם רשמית על ידי ראש הממשלה ביממה הקרובה, יאפשר יצוא גז טבעי למצרים בהיקפים שמעולם לא נחתמו קודם, ויהווה בסיס להרחבת פעילות המאגר בשנים הקרובות. מאחורי ההסכמות עומדת מערכת של שיקולים כלכליים, רגולטוריים ומדיניים, שמתחברת לצורך של שני הצדדים לייצב את משק האנרגיה שלהם ולבסס תשתיות ארוכות טווח.

על פי המתווה, לוויתן ייצא למצרים 130 BCM גז טבעי בהיקף של כ-35 מיליארד דולר, באמצעות חברת Blue Ocean Energy המצרית. מבחינת השותפות - ניו-מד ניו-מד אנרג יהש  , שברון ורציו רציו פטרול יהש -1.86%   זה בעסקה שמאפשרת את ההשקעה בהרחבת יכולות ההפקה וההולכה של המאגר, כולל צינור חדש ומערכות שמיועדות להגדיל את קצב ההפקה. מנגד, משרד האנרגיה קיבל כמה התחייבויות שנועדו לשמר את ביטחון האנרגיה של ישראל: מחיר מוגדר לאספקה לשוק המקומי, וכן מנגנון שלפיו במקרה של תקלה במאגרים אחרים, לוויתן יפנה גז ישירות למשק הישראלי. זה גם מהלך שמחזיר חלק מהעקרונות שהיו במתווה הגז המקורי, ומייצר למדינה יכולת תכנון רחבה מול הביקוש הגובר - ישראל ומצרים מתקרבות לחתימה: מתווה יצוא הגז מלוויתן יוצא לדרך