מסימני הבועה: המשקיעים רצו לאינטרקיור ובעל השליטה רשם רווח אדיר על האופציות בתוך חודש אחד
קנאביס הוא לא צמח שגורם להזיות, אבל הוא בהחלט גורם לדברים הזויים לקרות בבורסה הישראלית. כל כך הזויים, שבעל השליטה בחברה בתחום יכול לייצר תשואה של 750% על אופציות שהונפקו לו תוך פרק זמן של חודש אחד בלבד. כך לפחות המקרה בחברת אינטרקיור -1.85% .
החברה, אשר מיזגה לתוכה פעילות קנאביס בשם "קנדוק", אישרה באסיפת בעלי מניות שהתקיימה בסוף חודש אוגוסט הקצאת 8,570,000 אופציות במחיר מימוש של 37.5 אגורות, לבעל השליטה, אלכס רבינוביץ', וזאת תמורת העמדת מימון של כ-8.2 מיליון שקל לעסקת מיזוג "קנדוק". בהתחשב בזה ששווי החברה זינק לכ-250 מיליון שקל מאז, לחברה עם הון עצמי של 16 מיליון שקל, אפשר לומר שמדובר בעסקה חלומית עבור המנכ"ל שמחזיק בכ-40% מהון המניות של החברה.
הבוקר דווח כי בית ההשקעות אלטשולר שחם חדל מלהיות בעל עניין בחברת הקנאביס, ומחזיק כעת בכ-4.54% מהון המניות בלבד. מכירת המניות בוצעה בשער של 2.86 שקל, מיד לאחר זינוק של 15.7% במניה.
בנוסף, בשבוע שעבר מונה אהוד ברק, ראש הממשלה לשעבר, לתפקיד יו"ר פעיל של דירקטוריון החברה. ברק, אשר יעבוד בהיקף משרה של 40 שעות חודשיות, יקבל שכר בעלות של 10 אלף דולר לחודש ויהיה זכאי לתוכנית אופציות בהיקף של כ-5% מהחברה, אולם המשקיעים רואים, ככל הנראה, ביכולות של ברק כלי משמעותי הרבה יותר. בתוך שבוע בלבד, מאז מונה ברק לתפקיד זינק שווי החברה ב-100 מיליון שקל. מה שמעלה סימני שאלות לגבי היכולת האמיתית של ברק להצדיק את השווי, בוודאי בזמן כה קצר.
- סלע נדל״ן: רווח נקי תפעולי של 62 מיליון שקל - החברה הכריזה על דיבידנד
- מחירי הדלק יישארו ללא שינוי בחודש אוקטובר - למרות התחזקות הדולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לקנדוק רשיון לגידול, הפקה ומכירה של קנאביס בישראל והיא פועלת תחת התקינה החדשה המחמירה, IMC-GAP, המאפשרת לה לספק מוצרי קנאביס גם בבתי מרקחת וכוללת את עמידתה בדרישות ההסדרה החדשה והמתוכננת של משרד הבריאות לייצוא מוצרי קנאביס רפואי ממדינת ישראל.
- 5.תום 03/10/2018 15:55הגב לתגובה זוהקנאביס משהו מסריח פשוט הזוי חבורה של עלובים שעוצרת ייצוא ורווחים אדירים למדינת ישראל
- 4.מזיזים מניות הקנאביס תמעלה ולמטה כדי ליצור רווחים (ל"ת)זבולון 03/10/2018 15:33הגב לתגובה זו
- גם הכתב רוצה לקנות בשער נמוך (ל"ת)כמה שאתה צודק 03/10/2018 15:53הגב לתגובה זו
- 3.אלי 03/10/2018 15:19הגב לתגובה זוגם קצת כבוד בסיסי, וגם היו 2 ראשי ממשלה בשם אהוד. אחד אסיר לשעבר אחד רמטכל לשעבר אולי בשבילכם אין הבדל אבל לציבור יש
- eva.moshe.milo 04/10/2018 09:12הגב לתגובה זו.
- 2.ישראל ישראלי 03/10/2018 15:07הגב לתגובה זוביבי יטרפד כול מהלך ליצוא.וחבל ושלא יעבדו עליכם.חבל
- 1.די 03/10/2018 14:33הגב לתגובה זוכל היום יש לכם כתבות רעות על קנאביס. אולי תפסיקו לחטט באף של אחרים?
- צןדק ב100 אחוז (ל"ת)רמי 03/10/2018 15:15הגב לתגובה זו
- ירון פרוכזט 03/10/2018 16:00תנו לשוק לעשות את שלו אין צורך בכתבות שליליות

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
