ברקליס על בזק: "התכנית האסטרטגית תשקם את אמון המשקיעים"
בהמשך למומנטום השלילי של מניית בזק 1.45% , עם נפילה של יותר מ-50% מהשיא שנקבע במארס של 2016 טרם פיצוץ פרשת אלוביץ', בבנק ההשקעות ברקליס הוציאו אתמול סקירה למשקיעים ובה שימרו את ההמלצה 'תשואת יתר' למניה.
בברקליס מחזיקים במחיר יעד של 6.5 שקלים למניה, מה שמהווה אפסייד של יותר מ-70% על מחיר השוק.
לקראת כניסתו של דוד מזרחי לתפקיד המנכ"ל בספטמבר הקרוב, ולקראת התכנית האסטרטגית שצפויה לצאת בטווח של 6-3 חודשים, בברקליס מצביעים על המהלכים בהם ההנהלה החדשה עשויה לנקוט.
"אנו רואים בקיצוצי עלויות ובהתייעלות כעדיפות עליונה, ומעריכים כי החברה יכולה לחסוך בטווח הבינוני 700 מיליון שקל בעלויות, שיכולים להתבטא בעלייה של 20% ל-EBITDA עד שנת 2020", כתבו בברקליס. "בזק צריכה למזג ולייעל את החברות הבנות. בזנק בנויה מ-4 חברות עם מעט, אם בכלל, סינרגיה ביניהן. הדבר מהווה חיסרון לבזק בכל הנוגע לתחרות, לא רק מול HOT, אלא מול יתר השחקניות בשוק שהגיעו כבר לנתח שוק של 15% בשוק הטלביזיה".
בברקליס צופים כי במסגרת השינויים שתערוך הנהלת הקבוצה החברות YES, פלאפון ובזק בינלאומי ימוזגו לחברה אחת, לצד חברת בזק. נזכיר כי בזק צפויה לפרסם דו"חות ב-23 באוגוסט.
- 38% מבני הנוער אומרים שה-AI מבין אותם יותר טוב מהמשפחה והחברים
- בזק מעלה את תחזית הרווח ל-1.55 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 3.מאפיונר 02/08/2018 17:51הגב לתגובה זורגע לא יעלו לפני שיסגרו את העסקה לרכישת ביקום, הכל מאפיה בארץ
- 2.ביזפורטל 02/08/2018 13:18הגב לתגובה זוגופים אלה חבורו יחד ועושים מניפולציות על המניה בכדי שהי לא תעלה בניגוד להגיון הכלכלי
- 1.לא יודע לגבי 650, אבל מעל ל-500 בטוח !! (ל"ת)סאקו 02/08/2018 11:47הגב לתגובה זו
מסחר בזמן אמת – קרדיט: AIמחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל החלטה על רכישת מניה?
מחקרים אקדמיים מ-2024-2025 חושפים את הנתונים המדויקים על הטעויות שעולות למשקיעים בהון
משקיעים פרטיים מקדישים בממוצע שש דקות בלבד למחקר לפני רכישת מניה, כך עולה ממחקר של NYU Stern ו-NBER. התוצאה: תשואה ממוצעת של 16.5% ב-2024, לעומת 25% של מדד S&P 500. הפער הזה, שמייצג אובדן של אלפי דולרים לכל משקיע, נובע מדפוסים פסיכולוגיים שתועדו במחקרים אקדמיים רבים בשנים האחרונות.
בנג'מין גראהם, שנחשב לאבי ההשקעות הערכיות, כתב ב"המשקיע הנבון": "הבעיה העיקרית של המשקיע, ואפילו האויב הגדול ביותר שלו, היא ככל הנראה הוא עצמו". המחקרים החדשים מספקים בסיס אמפירי לאמירה הזו.
מדד הפחד כמנבא תשואות
במחקר שפורסם בנובמבר 2024 ב-Finance Research Letters, בחנו החוקרים פארל ואוקונור (Farrell & O'Connor) את מדד ה-Fear and Greed של CNN כמנבא תשואות. המחקר השתמש בנתונים מ-2011 עד 2024 ויישם מבחני סיבתיות כדי לבדוק האם רגשות משקיעים יכולים לחזות תנועות שוק.
הממצאים היו מובהקים: המדד חוזה תשואות של מדדי S&P 500, נאסד"ק וראסל 3000 ברמת מובהקות של 1%. יתרה מכך, מדד הפחד היה טוב יותר ממדד ה-VIX, מדד התנודתיות המסורתי, כמנבא של תשואות מניות.
- הבנק מול בית ההשקעות, מי מנצח בקרב על הסוחר הישראלי?
- העמלה מתייקרת - זו הפקודה שהבורסה משנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פארל ואוקונור מציינים ממצא נוסף: יכולת החיזוי של המדד משתנה לאורך זמן. הכוח המנבא היה חזק יותר בתקופה שלפני 2014, אך נחלש בשנים האחרונות. הסבר אפשרי: השווקים מתאימים את עצמם בהדרגה למידע פסיכולוגי, לפחד ולגרידיות, כך שאנומליות נוטות להיחלש ככל שהן מתגלות.
רובריק (רובריק)רובריק זינקה - צמיחה של 48% והימור על בינה מלאכותית לאבטחת נתונים
אחרי זינוק דו-ספרתי במניה, רובריק נשענת על צמיחה של 48%, קפיצה בתזרים ובאזז סביב פתרונות AI לאבטחת נתונים ומנסה לבסס את הרמה החדשה
המניה של רובריק Rubrik 22.49% , חברת אבטחת הנתונים והסייבר האמריקאית, קפצה בימים שאחרי פרסום התוצאות לרבעון השלישי של שנת הכספים 2026 בכמעט 20%-25%, יחד עם העלאת תחזיות. מאחורי המהלך הזה עומדים שילוב של צמיחה מהירה במנויי תוכנה, מעבר לרווח מתואם ותזרים מזומנים חופשי שנשען כבר על עשרות מיליוני דולרים, יחד עם קו מוצרים חדש סביב בינה מלאכותית לניהול סוכני AI בארגונים.
רובריק, הפועלת בתחום אבטחת נתונים, גיבוי ענן והתמודדות עם מתקפות כופרה, הונפקה ב-2024 וממשיכה להציג קצב צמיחה גבוה בעיקר ממנויי תוכנה. בשנים האחרונות החברה מזיזה את מרכז הכובד למודל מנוי, ועד הרבעון האחרון חלק גדול מההכנסות כבר מגיע ממנויי תוכנה והכנסות חוזרות.
הצמיחה במספרים - יותר מנויים, יותר מזומנים
רובריק מדווחת על הכנסות רבעוניות של כ-350.2 מיליון דולר, צמיחה של 48% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. מתוך זה, הכנסות ממנויים מגיעות לכ-336.4 מיליון דולר, עלייה של 52% בשנה. כלומר, עיקר הפעילות כבר יושב על חוזים מתחדשים ולא על מכירות חד פעמיות.
הכנסות חוזרות שנתיות ממנויים, Subscription ARR, מגיעות לכ-1.35 מיליארד דולר, אחרי עלייה של 34% בשנה. מספר הלקוחות שמניבים לחברה מעל 100 אלף דולר בשנה גדל ל-2,638, קפיצה של 27% לעומת התקופה המקבילה. אלה בדרך כלל ארגונים גדולים, וביניהם גם מוסדות פיננסיים, עם שימוש עמוק יותר בפלטפורמה.
