וונטייז: הסכם הפצה נוסף בברזיל ומקסיקו

ההסכם עם LG צפוי להניב לחברה תוספת הכנסות של כמיליון דולר בברזיל ומקסיקו ב-2018
נועם בראל |

חברת וונטייז (Vonetize) המתמחה בשירותי תוכן ו-VOD מדווחת על הסכם שנחתם עם ענקית הטלוויזיות LG אשר יגדיל את קהל לקוחותיה בברזיל ומקסיקו. ההפצה תבוצע באמצעות התקנה מראש של שירות SmartVOD אותו מציעה החברה בטלוויזיות החכמות של LG הנמכרות במדינות אלה, וכן באמצעות עדכון תוכנה לטלוויזיות הקיימות כבר בשוק. כמו כן תקדם LG את האפליקציה במסגרת מסך התכנים הראשי בתוך הטלוויזיות החכמות. 

על-פי הערכות החברה, קיימות נכון להיום בברזיל ומקסיקו כ-10 מיליון טלויזיות חכמות של היצרנית LG המהוות קהל יעד פוטנציאלי לצריכת תכני שירות SmartVOD. קהל זה, ככל שיצטרף לשירותי החברה, יתווסף למעל 2.2 מיליון משתמשים בשירות SmartVOD הקיימים כיום במסגרת הסכם הפצה דומה של החברה עם Samsung בברזיל. ההסכם צפוי להניב לחברה תוספת הכנסות של כמיליון דולר בברזיל ומקסיקו ב-2018.

הסכם זה מצטרף להסכם ההפצה האסטרטגי עליו חתמה Vonetize עם חברת האינטרנט ומחשוב הענן טריפל סי אשר בו סוכם כי טריפל סי תשלם עבור הפצת תוכן החברה למשך 3 שנים כ-17 מיליון שקל. כמו כן, לVonetize הסכמי הפצה קיימים באמריקה הלטינית, אפריקה ורוסיה. 

על פי דו"ח החציון הראשון לשנת 2017, הכנסות Vonetize הסתכמו בכ-600 אלף דולר ביחס ל-390 אלף דולר בחציון המקביל בשנה שעברה וביחס לכ-728 אלף דולר בשנת 2016 כולה, זאת בעיקר בעקבות ההסכם עם טריפל סי וגידול בהכנסות ברזיל מול התקופה המקבילה ב-2016.

נזכיר כי, וונטייז סוקרה בתחילת החודש ע"י גוף ההשקעות פרוסט אנד סאליבן, אשר הציבו מחיר יעד למניה של 1.86 שקלים, מחיר המשקף אפסייד של 91% על מחיר המנייה נכון ליום פרסום הסקירה.

חברת וונטייז פי.אל.סי ("וונטייז") מפתחת ומשווקת פתרונות בתחום מתן שירותי VOD ו-OTT עבור שותפים עסקיים ומשתמשי קצה. החברה פיתחה פלטפורמה המאפשרת הזרמת אינטרנט, חיוב ומונטיזציה על גבי כל מכשיר מחובר, וכוללת תוכן וידאו המורשה להפצה ב -90 מדינות. ספריית תוכן הוידאו של החברה כוללת בין היתר סרטים הוליוודיים, סדרות טלוויזיה ותוכן מקומי. מטה החברה ממוקם בישראל והחברה פעילה גם בשווקים מתעוררים בדרום אמריקה ובאפריקה.

  

נציין כי וונטייז פועלת בסביבה גלובלית תחרותית מאוד, הגדושה במתחרים אחרים אשר מספקים תוכן לצפייה בסמארטפונים, טלוויזיות חכמות, טבלטים ובהתקנים אחרים המחוברים לאינטרנט. החברה שואפת להפוך למובילה בשוק ה- VOD ו- IPTV בעיקר במדינות מתפתחות אשר מאפשרת לה השקעה בשווקים המתפתחים במהירות בתחומי הטלוויזיה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

בתוך כך, היום בבורסה בת"א מניית וונטייז מזנקת 6.2% במחזור יחסית נמוך בהשוואה לממוצע היומי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עלעמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל על

יו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה

עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אל על

יו"ר אל על אל על 1.84%  , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה.  בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות. במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.

ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.

מועדון הנוסע המתמיד

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים". 

על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.

שינויים בהנהלה

לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.