וונטייז: הסכם הפצה נוסף בברזיל ומקסיקו
חברת וונטייז (Vonetize) המתמחה בשירותי תוכן ו-VOD מדווחת על הסכם שנחתם עם ענקית הטלוויזיות LG אשר יגדיל את קהל לקוחותיה בברזיל ומקסיקו. ההפצה תבוצע באמצעות התקנה מראש של שירות SmartVOD אותו מציעה החברה בטלוויזיות החכמות של LG הנמכרות במדינות אלה, וכן באמצעות עדכון תוכנה לטלוויזיות הקיימות כבר בשוק. כמו כן תקדם LG את האפליקציה במסגרת מסך התכנים הראשי בתוך הטלוויזיות החכמות.
על-פי הערכות החברה, קיימות נכון להיום בברזיל ומקסיקו כ-10 מיליון טלויזיות חכמות של היצרנית LG המהוות קהל יעד פוטנציאלי לצריכת תכני שירות SmartVOD. קהל זה, ככל שיצטרף לשירותי החברה, יתווסף למעל 2.2 מיליון משתמשים בשירות SmartVOD הקיימים כיום במסגרת הסכם הפצה דומה של החברה עם Samsung בברזיל. ההסכם צפוי להניב לחברה תוספת הכנסות של כמיליון דולר בברזיל ומקסיקו ב-2018.
הסכם זה מצטרף להסכם ההפצה האסטרטגי עליו חתמה Vonetize עם חברת האינטרנט ומחשוב הענן טריפל סי אשר בו סוכם כי טריפל סי תשלם עבור הפצת תוכן החברה למשך 3 שנים כ-17 מיליון שקל. כמו כן, לVonetize הסכמי הפצה קיימים באמריקה הלטינית, אפריקה ורוסיה.
על פי דו"ח החציון הראשון לשנת 2017, הכנסות Vonetize הסתכמו בכ-600 אלף דולר ביחס ל-390 אלף דולר בחציון המקביל בשנה שעברה וביחס לכ-728 אלף דולר בשנת 2016 כולה, זאת בעיקר בעקבות ההסכם עם טריפל סי וגידול בהכנסות ברזיל מול התקופה המקבילה ב-2016.
נזכיר כי, וונטייז סוקרה בתחילת החודש ע"י גוף ההשקעות פרוסט אנד סאליבן, אשר הציבו מחיר יעד למניה של 1.86 שקלים, מחיר המשקף אפסייד של 91% על מחיר המנייה נכון ליום פרסום הסקירה.
חברת וונטייז פי.אל.סי ("וונטייז") מפתחת ומשווקת פתרונות בתחום מתן שירותי VOD ו-OTT עבור שותפים עסקיים ומשתמשי קצה. החברה פיתחה פלטפורמה המאפשרת הזרמת אינטרנט, חיוב ומונטיזציה על גבי כל מכשיר מחובר, וכוללת תוכן וידאו המורשה להפצה ב -90 מדינות. ספריית תוכן הוידאו של החברה כוללת בין היתר סרטים הוליוודיים, סדרות טלוויזיה ותוכן מקומי. מטה החברה ממוקם בישראל והחברה פעילה גם בשווקים מתעוררים בדרום אמריקה ובאפריקה.
נציין כי וונטייז פועלת בסביבה גלובלית תחרותית מאוד, הגדושה במתחרים אחרים אשר מספקים תוכן לצפייה בסמארטפונים, טלוויזיות חכמות, טבלטים ובהתקנים אחרים המחוברים לאינטרנט. החברה שואפת להפוך למובילה בשוק ה- VOD ו- IPTV בעיקר במדינות מתפתחות אשר מאפשרת לה השקעה בשווקים המתפתחים במהירות בתחומי הטלוויזיה.
- קמהדע מאריכה מכרז אספקה בקנדה עד 14 מיליון דולר
- תשובה: "הכלכלה היא המפתח ליציבות אזורית"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מיליארד שקל בייבי - עמירם לוין בתשואה חלומית
בתוך כך, היום בבורסה בת"א מניית וונטייז מזנקת 6.2% במחזור יחסית נמוך בהשוואה לממוצע היומי.
רשות ניירות ערך. קרדיט: רשתות חברתיותחשד נגד בעלים ומנכ"לים להונאת משקיעים בעשרות מיליוני שקלים
רשות ניירות ערך ורשות המסים מנהלות חקירות גלויות נגד בעלים ומנהלים בחברות פרטיות וציבוריות, בחשד שגייסו כספים ממשקיעים בניגוד לחוק. לפי החשד, ההצעות בוצעו ללא תשקיף, תוך הצגת מצגים מטעים ושימוש בכספי משקיעים למטרות אחרות מהובטח. במקביל נבדקים גם דיווחים
של חברות ציבוריות, שלפי החשד כללו פרטים לא מדויקים על עסקות והסכמים
ארבע שנים לאחר שנעצר, ולמעלה משנתיים מאז סיום החקירה, הפרקליטות הגישה לאחרונה כתב אישום נגד מוטי אברג'יל, לשעבר הבעלים והמנכ"ל של קבוצת הנדל"ן יעדים, ונגד חברות הקבוצה, בגין גיוס לא חוקי של כ־75 מיליון שקל ממאות משקיעים - ללא תשקיף ובמרמה. רצף המקרים האלו מטריד. הונאות משקיעים הפכו לרבות ומתוחכמות. יש בעלים ומנהלים רבים שמגייסים שלא על פי הכללים ונפתחות חקירות שמצליחות לתפוס ולאתר חלק מהכספים. שי הונאות לכאורה בחסות החוק שנופלות בגלל רגולציה לא קפדנית - ראו מקרה סלייס. ויש הונאות רשת - התחזויות לאנשי מקצוע, אנשי פיננסית, בתי השקעות, מתחזים גם לביזפורטל כדי לקבל מכם פרטים, להמליץ לכם לקנות ניירות או לקבל את הכסף שלכם - הסוף תמיד הוא דומה: המשקיעים נשארים בלי כלום.
על פי כתב התביעה נגד מוטי אברג'יל, החברות שבשליטתו משכו-גייסו כספים מ-277 משקיעים, באמצעות הסכמי הלוואה שנשאו ריבית חריגה של 7% ועד 33%. בפרקליטות טוענים כי מדובר בהסכמים שנשאו מאפיינים מובהקים של ניירות ערך - ולכן חלה עליהם חובת פרסום תשקיף, חובה שלא קוימה.
קבוצת יעדים פעלה במקביל בכמה מישורים: מכירת קורסים והכשרות בתחום הנדל"ן, שיווק קרקעות חקלאיות, וגיוס כספים ממשקיעים פרטיים. לפי האישום, אברג'יל פרסם ברשתות החברתיות תוכן שיווקי על רכישת קרקעות ופעילות נדל"נית, אך בפועל פניות שהתעוררו בעקבות הפרסומים שימשו כדי להציע למתעניינים להעמיד הלוואות לקבוצה - ולא להשקיע בעסקות קרקע כפי שהוצג כלפי חוץ.
ברשות ניירות ערך זיהו את הפעילות כבר במהלך התקופה, והתריעו בפני אברג'יל כי מדובר בגיוס המחייב תשקיף וכי עליו לחדול מהפעילות לאלתר. ואולם לפי כתב האישום, הגיוסים נמשכו גם לאחר ההתראות.
- רשות ני"ע מזהירה: כך תזהו הונאות השקעה בעידן ה-AI
- ״בחברות הנדל״ן היזמי המספרים נראים טוב, אבל העודפים עלולים להיות מנופחים״
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כתבה מעניינת: יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס - יצא ל"שרת" בעזה מהבית

ריטיילורס ממשיכה לצלול עם נייקי - צניחה של 62% ברווח הנקי
האם אדידס תמשיך להכות בנייקי בחזית המקומית, ובכלל? והיכן עשויה להיות פריצת הדרך המחודשת של ריטיילורס, הזכיינית בישראל ובעולם שבשליטת הראל ויזל, שמנסה לחזור לצמרת של שוקי הנעלת ואופנת הספורט. על קרב הענקים בתחום, והטעויות שעשו נייקי וריטיילורס בדרך
לפני חצי שנה, בעקבות דו"חות הרבעון הראשון החלש של ריטיילורס RTLS , זכיינית נייקי בישראל ובעולם, אמר המנכ"ל וחתנו של הראל ויזל, תומר צפניק, שחשוב לו להיות שקוף עם המשקיעים של החברה, שנמצאת עם נייקי NKE באיזשהו סייקל שלילי שעוד נמשך - אבל ש-2025 היא שנת מיצוי הדעיכה. צפניק העריך אז שמיולי ועד סוף השנה נראה שיפור בנייקי. "המצב יהיה יותר טוב. צריך להסתכל על יולי אוגוסט כנקודת הבסיס", אמר אז צפניק. אולי זה חוסר ניסיון או סתם אופטימיות יתר, אבל הדו"חות של הרבעון השלישי פורסמו שלשום, ולא רק שלא חל שיפור - אלא חלה הרעה נוספת במצב העסקי העדין של החברה.
רווחיה של ריטיילורס (שבבעלות ויזל) ברבעון השלישי הסתכמו ב-14.2 מיליון שקל - ירידה של 62% לעומת הרבעון מקביל אשתקד. הרווח מתחילת שנה הגיע ל-23 מיליון שקל, לעומת 79 מיליון שקל בשנה שעברה. זוהי ירידה של 70% ברווח הנקי. החברה נסחרת במכפיל מטריד של 90. מניית ריטיילורס ירדה השנה ב-21%, לעומת מדד ת"א 125 שעלה באותה התקופה ב-46%. ועדיין, אחרי כל זה, שווי השוק של ריטיילורס גבוה, והוא ניצב על 2.8 מיליארד שקל.
הדו"חות החלשים של ריטילורס לא באו כהפתעה לקוראי "ביזפורטל", שנחשפו בשנה האחרונה לשינויים הגדולים שעוברים על שוק אופנת הספורט, ולקשיים איתם מתמודדת ריטיילורס. נייקי שלטה ללא עוררין בשוק נעלי ואופנת הספורט, והשווי של החברה גירד את רף ה-300 מיליארד דול. השווי כיום נחתך ב-70% ל-91 מיליארד דולר בלבד, והיא נמצאית כעת בשפל.
לאורך שנים נייקי היתה המותג המוביל, שווי השוק שלה היה גבוה מאלה של כל מתחרותיה, אלא שהמתחרות הרימו ראש: בראש ובראשונה נמצאת אדידס ADS , שמובילה כיום טרנד בארץ ובעולם, באמצעות דגמי סמבה, גאזל וקמפוס שמצויים בעלייה חדה, ונהפכו שם נרדף לאופנה עכשווית. בתחום ההנעלה היו אלה גם פומה, אנדר ארמו, ניו באלאנס, הוקה ומגוון מוצרי האופנה של לולו למון, הלו יוגה ואוישו שנגסו בכוחה של נייקי. השוק נהיה צפוף ונייקי איבדה משמעותית מכוחה.
- נייקי דורכת במקום: המכסים מכבידים וסין ממשיכה להיחלש
- מסכמים שנה - 6 המותגים שנפלו בשנת 2025
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השנים הקשות של נייקי בעולם היו עקב החלטות ניהוליות כושלות, שגם הביאו לפיטורי המנכ"ל הקודם, ג'ון דונהיו, ולשחיקה עצומה בחוזק ובשווי המותג. החברה, שהיתה תמיד סמל לחדשנות, נועזות ותקווה, איבדה מזוהרה. בנוסף, בהחלטה יהירה חיסלה נייקי את המערך הסיטונאי שלה - מה שפגע מאוד במכירות. זה השליך כמובן על ריטיילורס, שמסתמכת על נייקי וחוזק ומכירות המותג.
