איל דבי על דלק רכב: "מחיר המניה כולל שתי כריות ביטחון"
מניית דלק רכב רשמה בחודשיים האחרונים ירידה של כ-20% ברקע לירידה מתמשכת במסירות הרכבים. עוד קודם לכן, לפני קצת יותר מחצי שנה, איל דבי מלאומי שוקי הון הוריד את ההמלצה למנייה ל'תשואת שוק' אבל כעת נראה שבלאומי שבעו מהפסימיות. בשורה התחתונה, דבי כותב כי מחיר המניה מגלם שתי כריות ביטחון, כאשר אחת מהן היא המשך הירידה במסירות הרכבים. דבי מחזיק במחיר יעד של 34.5 שקל למניה לדלק רכב 2.67% לעומת מחיר השוק של 29.11 שקל למניה.
וכך כותב דבי: "לפני קצת יותר מחצי שנה, הורדנו את המלצתנו למניית דלק רכב לתשואת שוק - עם מחיר יעד של 5.34 שקלים (מתואם דיבידנד). הסיבה להורדת ההמלצה הייתה פשוטה - "נשברנו" מהמרדף אחר הירידה במכירות הרכבים של החברה. בכל פעם שהנמכנו את התחזית המייצגת, דלק רכב השיגה אותה. אז זו בדיוק הנקודה, שגם לפסימיות יש נקודת שבירה, כך שצניחת השערים האחרונה מובילה אותנו להפוך בשנית את ההמלצה - מהחזק לקניה. האם ייתכן שטרם בשלה השעה, כלומר שזו המלצה שעלולה להקדים את זמנה? ייתכן, אבל לטווח הארוך היא נראית לנו נכונה. איננו משנים את מחיר היעד, אבל בחרנו להציג את שווייה הכלכלי של המניה בצורה מעט שונה. למה הכוונה? חילצנו ממחיר השוק את תחזית המשקיעים לביצועי החברה, ואז בחנו האם היא סבירה - או שמא שמרנית יתר על המידה. שני משתנים מרכזיים מכתיבים את ערכה הכלכלי של דלק רכב - היקף מסירות הרכבים ושיעור הרווח התפעולי )בשנה מייצגת(. אם כך הם פני הדברים, הרי שלגבי אותם שני משתנים, יהיה זה מעניין לבחון עד כמה הם רחוקים מתחזית המשקיעים".
מסירות רכבים
"ב-4 החודשים הראשונים של השנה, דלק רכב מסרה 8,548 רכבים. אם מנטרלים את חודש ינואר (שמוטה מסורתית באופן משמעותי כלפי מעלה), עולה כי בשלושת החודשים האחרונים - פברואר עד אפריל - עמד קצב המסירות החודשי על סדר גודל של 1,600 רכבים. לפיכך, שנת 2017 צפויה להסתיים סביב היקף מסירות של 21 אלף רכבים", כותב דבי.
שיעור רווח תפעולי
"שיעור הרווח התפעולי הנוכחי של דלק רכב, כפי שנרשם ברבעון הראשון של 2017 ,נשק לכדי 13% .העניין הוא, שמאז הין היפני נחלש בשיעור של שמונה אחוזים, וגם שערו של היורו נחלש בלמעלה משלושה אחוזים (ביחס לשקל). כפועל יוצא, ברור כי הרווחיות התפעולית של דלק רכב השתפרה לא מעט. לאיזו רמה? סביב 16%".
- ככה קרטל הרכב עובד עלינו; 9 שנים לרפורמה: אין תחרות, הרווחיות חריגה
- ביזארי: תאונה בין שני כלי רכב אוטונומיים בלוס אנג'לס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחזית השוק
"בחרנו להמחיש אותה בטבלת הרגישות הבאה, שמציגה את מחיר המניה המשתמע, כתלות בשני המשתנים המדוברים - שיעור הרווח התפעולי והיקף מסירות הרכבים. בנוסף, הצגנו גם את שערי החליפין התואמים של הין היפני, שגוזרים את שיעורי הרווח התפעולי הרלוונטיים (הנחנו ששער האיורו יישאר קבוע). הערכים המופיעים בירוק משקפים את הנתונים הנוכחיים, בעוד אלו המופיעים באדום משקפים את תחזית השוק. ניתוח רגישות: מחיר כלכלי למניה, כתלות בין מסירות הרכבים לשיעור הרווח התפעולי".
ניתוח רגישות
"מחיר כלכלי למניה, כתלות בין מסירות הרכבים לשיעור הרווח התפעולי:
"בשורה התחתונה", כותב דבי, "מחיר המניה הנוכחי מגלם גם התחזקות של המטבע היפני וגם המשך ירידה במסירות הרכבים - מעבר לשפל אליו הגיעה החברה. יש בכך מעין כריות ביטחון ברכישה, שכן גם אם תרחיש פסימי זה אכן יתממש, עדיין תתקבל תשואה דו-ספרתית על ההשקעה".
גרף מניית מניית דלק רכב ב-12 החודשים האחרונים:
- 4.1 23/05/2017 21:12הגב לתגובה זוהרי ברור שישנו גידור גם אם חלקי לשערי המטבע והם לא ייהנו מכל הירידה בהתחזקות השקל .
- 3.שוקי 23/05/2017 13:24הגב לתגובה זולא הסביר דבר רק טחן מיים.
- 2.הטיפשים קונים 23/05/2017 12:53הגב לתגובה זועוד 10% ירידה אולי אפשר לקנות.
- 1.מוסדי לשעבר 23/05/2017 12:28הגב לתגובה זואייל כמו תמיד כל מילה בסלע. - אני עוקב אחריו שנים! אני לא עושה צעד בבורסה הישראלית בלי אישור מאייל.
- משתתף בצער העמיתים (ל"ת)מושון 23/05/2017 15:38הגב לתגובה זו
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףהגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים
הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?
במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע.
זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.
הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע.
השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק.
- ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןטאואר עם תוצאות מעל הצפי - מעלה תחזית
טאואר סמיקונדקטור טאואר 11.26% יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6% ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.
טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.
טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות
וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים
הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.
תוצאות הרבעון השלישי
ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.
- למה התחזיות השחורות על מפולת לא מסתדרות עם המציאות
- האם מניות השבבים הישראליות יקרות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.
