מי אמר מיתון? זאת רשת הקמעונאות שרשמה זינוק חד במכירות חנויות זהות

בשעה שבתקשורת מדברים על האטה בצריכה - רשת קמעונאות קטנה מראה צמיחה של 4.5% בחנויות זהות - והמניה טסה ב-6%
תומר קורנפלד | (4)
נושאים בכתבה ויקטורי

הדוחות הכספיים שפרסמו הרשתות הקמעונאיות הסוגרות את הרבעון השלישי של השנה הצביעו על קשיים בשוק. דו"ח מעט חריג בענף הקמעונאות שפורסם הבוקר על ידי ויקטורי מראה למשקיעים כי גם בתנאי השוק הנוכחיים חברות הקמעונאות יכולות לצמוח לא רק במכירות אלא גם ברווחים.

רשת ויקטורי היא רשת קמעונאות המפעילה 27 סניפי סופרמרקטים בישראל. חלק נמצאים בבעלות חברות הקבוצה ואחרים בבעלות חיצונית. במהלך הרבעון הרביעי של השנה מתכננת החברה לפתוח שני סניפים נוספים באשקלון ובקרית טבעון וברבעון הראשון של 2015 ייפתח סניף נוסף במרכז ביג שבאזור הצ'ק פוסט שבחיפה.

ברבעון השלישי של השנה רשמה ויקטורי זינוק של 37% במכירות לרמה של 246 מיליון שקל. קצב המכירות השנתי של החברה עומד היום על כמיליארד שקל. הזינוק במכירות בא חרף תנאי השוק של הענף שמצביע על ירידה במכירות של חנויות זהות. ויקטורי סגרה את הרבעון עם זינוק של 4.5% במכירות של חנויות זהות - חנויות שהיו פתוחות ברבעון המקביל וגם ברבעון הנוכחי.

אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי: "אנו מסכמים את הרבעון הטוב ביותר מעולם הכולל צמיחה גבוהה בהכנסות וברווח. על אף מבצע צוק איתן, הצלחנו לשמר את פעילות הסניפים הקיימים והסניפים החדשים שמידי רבעון צפויים להביא לתרומה משמעותית יותר, גם ברבעונים הבאים".

הזינוק במכירות סייע לויקטורי להגדיל את הרווח התפעולי ב-36% ל-7.5 מיליון שקל והרווח הנקי קפץ ב-29% לכ-6.2 מיליון שקל. בסה"כ ייצרה החברה 13.7 מיליון שקל מפעילות שוטפת ברבעון השלישי, דבר אשר הגדיל את הנכסים הנזילים שבידי הקבוצה ל-36 מיליון שקל.

"בזכות יתרות הנזילות הגבוהות ננצל את תנאי השוק כדי להרחיב את רשת הסניפים שלנו. מהלך משמעותי שאנו מובילים הינו הגדלת היקף הייבוא של החברה אשר מבטיח מצד אחד מחירים אטרקטיביים עבור הצרכנים ורווחיות טובה יותר עבור החברה. בהסתכלות קדימה, אנו מעריכים כי מגמת הצמיחה תמשך, בין השאר לאור פתיחתם הקרובה של שני סניפים נוספים".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    ויקטורי 25/11/2014 14:20
    הגב לתגובה זו
    עוד חיקוי עלוב לרמי לוי יאלה יאלה
  • 3.
    יורם דירות"א 25/11/2014 12:56
    הגב לתגובה זו
    מוצרים של ייצור מקומי ברשתות שיווק זולות בכ 33% מאשר בארץ פרטים נוספים אפרסם בבלוג שלי בקפה דה מרקר הייתי באתונה בחופשה כי חופשה של 3 ימים זולה יותר מצימר בצפון
  • 2.
    ירון 25/11/2014 12:49
    הגב לתגובה זו
    זה מיתון ועוד איך מיתון, הרי שרשתות דיסקאונט כמו ויקטורי מצליחות בתקוםה של מיתון, כאשר הצרכנים נאלצים להקטין הוצאות בכל דרך. וכשזה מגיע לקניות מזון ומוצרי יסוד בסופר, זה מעיד שכבר אין מאיפה לקצץ בהוצאות. המיתון פה וזה רק מחמיר.
  • 1.
    איילון 25/11/2014 12:37
    הגב לתגובה זו
    רוכש בסניף נתניה. הסופרים לא הכי יפים בסביבה, אבל התורים קצרים והמחירים זולים יותר מרמי לוי.
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן
דוחות

מנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"

יצרנית השבבים עקפה את תחזיות השוק עם רווח מתואם של 55 סנט למניה לעומת צפי של 54 סנט והכנסות של 395.7 מיליון דולר מול צפי ל- 394.9 מליון דולר;  מעלה תחזית לרבעון הרביעי ב-5% להכנסות של כ-440 מיליון דולר - המניה מגיבה בעליות - מה אמר  אלוונגר המנכ"ל בשיחת הועידה?
מנדי הניג |
נושאים בכתבה טאואר

טאואר סמיקונדקטור טאואר 2.15%   יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6%  ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.

טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.

טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.

תוצאות הרבעון השלישי

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.

ניר דוד מנכ״ל בזק, מנכ״ל פלאפון ו-Yes אילן סיגל, ויו״ר הקבוצה תומר ראב״ד, צילום: אלעד גוטמןניר דוד מנכ״ל בזק, מנכ״ל פלאפון ו-Yes אילן סיגל, ויו״ר הקבוצה תומר ראב״ד, צילום: אלעד גוטמן
ראיון

"פריסת הסיבים כמעט הושלמה - עכשיו מתחילים לקצור את הפירות"

אחרי עשור של השקעות כבדות, בבזק מסמנים מעבר לשלב הבא: ירידה בקאפקס, עלייה בתזרים והתרחבות לעולמות ה-AI והענן. "אנחנו עוגן לאומי לתשתיות ישראל ומוכנים לעשרים השנה הבאות", אומרים בהנהלה; וגם - האם החדירה של ה-AI תתורגם לפיטורים בקבוצת בזק?

אחרי עלייה של כמעט 40% במניית בזק -0.22%   מתחילת השנה, הקבוצה סוגרת את הרבעון השלישי עם נתונים טובים כמעט בכל החזיתות: צמיחה של 2% בהכנסות הליבה, עלייה של 14% ב-EBITDA, ותחושת יציבות שמעט חברות תקשורת בעולם יכולות להרשות לעצמן. בבזק מדגישים כי 93% מהכנסות הקבוצה מגיעות כיום מפעילויות הליבה תוצאה של יישום של האסטרטגיה הרב-שנתית, שמתחילה לתת את אותותיה גם ברווחיות. על הדוחות לרבעון השלישי של קבוצת בזק: בזק: עלייה של 4% ב-EBITDA, מאשררת את התחזית השנתית

הרבעון הזה מסמן גם את סיום אחד המהלכים המשמעותיים ביותר של החברה בעשור האחרון - פריסת הסיבים. 2.9 מיליון משקי בית כבר מחוברים, ו-969 אלף מנויים פעילים על הרשת, כשבזק מדווחת שהפרויקט הארצי כמעט הושלם. "אנחנו עוגן לאומי בהיבט התשתיתי של ישראל", אומרים בקבוצה, ומדגישים את תפקיד הרשת כחיבור מרכזי לכלכלה הדיגיטלית, לעולם הבינה המלאכותית ולפעילות הענן המקומית.

לצד השיפור התפעולי, גם המאזן של בזק ממשיך להתחזק. יחס החוב נטו ל-EBITDA ירד ל-1.3 בלבד, והחברה שומרת על דירוג אשראי גבוה של AA - נתון יוצא דופן בשוק התקשורת. זה מאפשר לה גמישות פיננסית, ומעניק ביטחון למשקיעים הזרים שהחלו לשוב לשוק הישראלי בחודשים האחרונים.

במקביל, החברות הבנות ממשיכות להציג מגמת צמיחה. פלאפון רושמת שיא של שש שנים בהכנסות משירותים, ו-yes משלימה את מה שבקבוצה מכנים "מהפך מלא", עם שיפור עקבי ברווחיות, עלייה במספר המנויים, וחיסכון של עשרות מיליוני שקלים כתוצאה מהמעבר לשידור מבוסס אינטרנט במקום לוויין. עכשיו, כשההשקעות ההוניות מגיעות לסופן, בקבוצה מתכננים את הצעד הבא. "הפריסה נגמרת, אבל הצמיחה רק מתחילה", הם אומרים. עם ירידה צפויה בהיקף ההשקעות, גידול בתזרים, ושילוב הולך וגדל של בינה מלאכותית בתהליכים הפנימיים ובמוצרים ללקוחות, בזק מבקשת לעבור שלב - מחברת תשתית לחברת שירותים חכמים.

בראיון שקיימנו עם הנהלת בזק - יו"ר הקבוצה תומר ראב"ד, המנכ"ל ניר דוד, ומנכ"ל פלאפון ו-yes אילן סיגל - הם מדברים על השנה החולפת, על סיום פרויקט הסיבים ההיסטורי ועל השלב הבא של החברה. השלושה מתארים את המהלכים מאחורי השיפור ברווחיות, מסבירים כיצד הבינה המלאכותית נכנסת לכל רובדי הפעילות - מהשירות ללקוח ועד ההתייעלות הפנימית - ומתייחסים גם לתחומי הצמיחה העתידיים, מהחשמל ועד כבלים תת-ימיים שיחברו את ישראל לאירופה. לדבריהם, בזק נמצאת כעת "בנקודת איזון חדשה", אחרי שנים של השקעות כבדות, ומתחילה לקצור את הפירות.


רבעון שלישי טוב, והתוצאות מדברות בעד עצמן. איך אתם מסכמים את התקופה הזאת?