
מנכ״ל בלייד ריינג׳ר: ״השם עופר ינאי פותח דלתות״
שמוליק ינאי, בעל השליטה והמנכ״ל הטרי בבלייד ריינג׳ר, מדבר על העסקה הלוהטת: ״תחשוב על בלייד ריינג׳ר כמו נקסט ויז׳ן - אותו רעיון, אותה לוגיקה טכנולוגית״; על השווי שמגלם מזכר ההבנות עם VisionWave ״הם רואים את הפוטנציאל״, ומודה גם כי ״השם עופר ינאי פותח
דלתות״
בלייד ריינג’ר בלייד ריינג'ר 46.03% לוהטת היום, היא מזנקת בעשרות אחוזים, זה מגיע אחרי שדיווחה על מזכר הבנות למכירת מלוא פעילות סולאר דרון החברה הבת שלה שבאמצעותה פיתחה טכנולוגיית רחפנים לניקוי פאנלים סולאריים - לידי VisionWave האמריקאית, חברה קטנה יחסית בשווי של כ-190 מיליון דולר שמציגה עצמה כחברת AI ביטחונית. העסקה, אם תצא לפועל, תתבצע לפי שווי של כ-23 מיליון דולר במניות VisionWave שזה סכום גבוה בהרבה משווי השוק של בלייד ריינג’ר כולה, שעמד על כ-15 מיליון שקל לפני פתיחת המסחר והזינוק היום.
יש הרבה סימני שאלה סביב העסקה הזאת. מי עשה את ה"שידוך" בין החברות? מה ראתה VisionWave - חברה ביטחונית קטנה (והפסדית) במוצר של בלייד ריינג’ר, עד כדי כך שהיא מוכנה לשלם עליו פרמיה כל כך גבוהה? וגם אם הם כל כך מאמינים במוצר אז למה זה קורה במניות ולא במזומן? האם זה באמת מהלך אסטרטגי אמיתי שמבוסס על פוטנציאל טכנולוגי, או בעסקת נייר כדי ״לנפח את החלום״? ובכלל האם מזכר ההבנות יבשיל להסכם מחייב?
וגם - לאן זה לוקח את בלייד ריינג’ר. חברה שאם מסתכלים על המחצית ששורפת כ-300-400 אלף שקל ברבעון, עם תזרים שלילי ואזהרת "עסק חי" - ומה הם יעשו עם המניות - יממשו מיד?
אם ננסה למסגר את זה השוק מנסה להבין האם מדובר בפריצת דרך אמיתית או בתרגיל מתוחכם. אז ישבנו לשיחה עם שמוליק ינאי שהוא גם בעל השליטה וגם המנכ"ל הטרי של בלייד ריינג’ר הוא סיפר על איך נולדה העסקה, על האכזבה מהשוק הישראלי, חשף שהם בדרך לרישום כפול בנאסד״ק וגם התאפק מאוד לא לגלות שתיכף תצא הודעת יח״צ מהחברה VisionWave על התפתחות משמעותית וגם - איך השם ״עופר ינאי״ - ״פותח לי דלתות״
- הציוץ שהקפיץ את בלייד ריינג׳ר ב-10%
- בלייד ריינג'ר: מוכרת את פעילות התוכנה לחברה קטנה בנאסד"ק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שמוליק, אנחנו רואים את בלייד ריינג’ר מזנקת היום בוא תעשה לנו סדר - מה בדיוק קרה וקורה ביניכם לבין VisionWave?
“ויז’ן ווייב זו חברת AI ביטחונית מתחום הרחפנים, שנסחרת בנאסד״ק לפי שווי של בערך 150 מיליון דולר. הם פנו אלינו כי הם רואים במוצר שלנו הזדמנות אמיתית להרחיב את הפעילות שלהם לשווקים הביטחוניים, שבהם הם כבר פועלים. יש להם טכנולוגיות די מטורללות לרחפנים - למשל מצלמה שרואה דרך קירות באמצעות גלי רדיו. זו הטכנולוגיה שלהם, וזה פורסם בנאסד״ק. הם רוצים לשלב את היכולות שלהם עם המערכת שלנו, שמסוגלת לייצב רחפן שמרסס בלחץ של 150 בר ומשאיר אותו יציב באוויר כמו סלע. זה מה שבלייד ריינג׳ר - או יותר נכון סולאר דרון - יודעת לעשות. הם רואים באינטגרציה הזו משהו שיכול להיות בלוקבאסטר ביטחוני. יש להם לקוחות, יש להם ביזנס לזה”.
למה אתה מתכוון בטכנולוגיות ״מטורללות״?
“כמו שאמרתי, מצלמה שרואה דרך קירות זו יכולת מבצעית שמבוססת על גלי רדיו, והם יודעים לייצב אותה באמצעות אלגוריתמיקה מתקדמת. אנחנו, לעומת זאת, מביאים את היכולת לייצב מערכת שמפיצה נוזלים בלחץ גבוה ועדיין לשמור על הרחפן יציב לגמרי באוויר. זה מזכיר במשהו את נקסטויז׳ן, ואני אומר את זה בזהירות - כי אני לא רוצה להשוות - אבל זו אותה לוגיקה טכנולוגית: שילוב של מצלמות מיוצבות ותוכנה חכמה. שם בעצם נמצא הערך הגדול של בלייד ריינג’ר, זו היכולת לקחת מערכת מוכחת יציבות ולבנות עליה שכבת בקרה ותצפית מתקדמת”.
- גילת: ההכנסות זינקו ב-58%, הרווח למניה על 0.14 דולר - מעלה תחזית
- פריון: ההכנסות עלו 8%, עוברת להפסד בשורה התחתונה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלו המניות שיזכו לביקושים והיצעים בשל עדכון המדדים
אפילו באזכור אי אפשר להשים את שניכם יחד, איך אתה משווה ביניכם לנקסט ויז׳ן חברה של 14 מיליארד שקל עם צבר של 124 מיליון דולר -
״אני לא משווה את הגודל או את המספרים, אני מדבר על העיקרון. נקסט ויז׳ן הצליחה לבנות ערך סביב היכולת לייצב מצלמה ולשלב בה חיישנים חכמים גם אצלנו זה הלב של הפיתוח. היכולת הטכנולוגית שלנו דומה בליבה, רק שהיישומים שלנו אזרחיים - ניקוי פאנלים סולאריים, תחזוקת מבנים, ואולי בעתיד גם תחומים ביטחוניים. הם במקום אחר, ברור, אבל הטכנולוגיה שמניעה את שני התחומים היא דומה מאוד״.
אתה באמת חושב שהפעילות הזו שווה 23 מיליון דולר?
״אולי היא לא שווה את זה בעיניים של כולם. אבל להם היא שווה 23 מיליון דולר, כי הם יודעים מה הם יכולים לעשות איתה. הם רואים את השילוב בין הטכנולוגיות ואת הפוטנציאל העסקי. אני לא מתווכח עם זה”.
אוקיי. מי בעצם קישר ביניכם איך קרה השידוך ואיך העסקה הזאת נולדה?
“יש להם דירקטור ישראלי - חגי רביד. אני מכיר אותו, אבל הוא לא זה שחיבר. אני מניח שדרכו שמעו עלינו. יש להם מנכ"ל בשם נועם קינג ויו"ר אמריקאי, וולטר דאגלס - הוא זה שמוביל את המגעים. אני מעריך שהחיבור נוצר דרך זה שאנחנו ישראלים ואחד הדירקטורים שמע עלינו”.
עד כמה מזכר ההבנות הזה באמת מחייב?
“פרסמנו שאנחנו שואפים לסגור הכול - חתימה, דו-דיליג׳נס (בדיקת נאותות), קלוזינג - עד סוף שנת המס. זה חודש וחצי מהיום. שתי החברות עובדות על זה במלוא המרץ, ברמת הערכות שווי ובדיקות. כמובן שאין ודאות מוחלטת, אבל זו הכוונה. אם חלילה זה לא נסגר, יש לנו רזרבות לשנתיים קדימה”.
ובכל זאת - מה שהכי מוזר בכל זה, זה איך חברה ששווה 190 מיליון דולר קונה פעילות כמו סולאר דרון ב-23 מיליון דולר פעילות שהיא חלק מבלייד ריינג׳ר שהיא עצמה נסחרת בכ-15 מיליון שקל? מה הם מצאו כאן או מי מכר להם את זה?
״אני אומר לך שהם רואים כאן משהו אסטרטגי. מבחינתם, זו אינטגרציה שיכולה לייצר פריצה בשווקי ביטחון. הם מתכננים להוציא מחר את הדיווח בארה"ב, אחרי שאנחנו דיווחנו בארץ. תראה, יש להם הסכם הפצה עם ליאונרדו - חברה ביטחונית ענקית שקנתה את ראדה. נכון, הם עוד לא רווחיים, אבל השוק האמריקאי מתמחר ציפיות ולא רק תוצאות. הם חושבים קדימה”.
ואם הם כל כך מאמינים במוצר, למה עסקת מניות ולא מזומן?
״אני לא חושב שיש להם 21 מיליון דולר מזומן במגירה, אבל העסקה הזו דומה לעסקת מזומן - השווי של המניות שנקבל ביום שהן ייפתחו למסחר מייצג לפחות 21.6 מיליון דולר. זו עסקת מניות שוות ערך למזומן״
יש מנגנון לוק-אפ בעסקה עם VisionWave?
“לא. אין לוק-אפ. אני רואה בהם שותפים ולא משקיעים לטווח קצר. חלק מהעסקה הזו קשור גם אליי - הם רואים בי מישהו שיכול להביא להם עוד חברות מתחום הרחפנים. אני לא מתבייש לומר את זה”.
זאת אומרת שאתם מתכוונים לממש את המניות האלה?
“אני באמת לא יודע מה נעשה עם זה, וגם לא מה יהיה מחיר המניה אחרי המיזוג. מוקדם לדעת”.
אבל המשקיעים רוצים לדעת. בינתיים יש לכם הערת "עסק חי" בדוחות - איך כל זה משפיע עליכם תזרימית?
״בלייד ריינג'ר קיבלה הערת עסק חי רק מטעמים טכניים. כבר מימשנו מניות של פיינרפורם בכמיליון וחצי דולר מזומן, ולכן להבנתי אנחנו כבר מחוץ להערת עסק חי. חוץ מזה תזכור שיש לי עוד 50% מהמניות של פיינפורם לממש, יש לי מיליון וחצי דולר בקופה ועוד חצי מהמניות של פיינרפורם שעוד לא מומשו. אני לא שורף מיליון וחצי דולר בשנה, אז זה נותן לנו שקט של שנתיים לפחות”.
״אנחנו כיום שורפים בערך 300-400 אלף שקל בחודש, כולל כל הפעילות הציבורית. זה בלי ההכנסות של סולאר דרון. הכנסנו באיטליה כבר הכנסה ראשונה, אבל אני לא יכול לחשוף מספרים שלא פורסמו”.
ומה עם העסקה עם A.Y Solar?
“חתמנו על הסכם עם A.Y Solar - זו חברה לא הפסדית, עם מאות לקוחות ופעילות שעומדת בזכות עצמה. זה מהלך שמוריד את רמת הסיכון של בלייד ריינג’ר. אחרי שהפעילות של סולאר דרון תימכר, תישאר כאן חברה עם מזומנים ונכסים נזילים בהיקף של עשרות מיליוני דולרים”.
אז אתה בעצם מוכר את ה-IP (קניין רוחני) של סולאר דרון מה ישאר בבלייד ריינג׳ר?
“כן. אנחנו מוכרים את כל ה-intellectual property של סולאר דרון. במקביל קנינו את A.Y Solar, שיש לה שני מוצרים מסחריים עם מכירות. זה מאפשר לנו לבנות סל פתרונות שלם ללקוחות סולאריים - כמו נופר, אנרג'יקס, אנלייט - רחפנים, מטזים קבועים ועוד. יש כבר פיילוטים פעילים”.
ראינו שגם יש לכם פעילות בנמל אשדוד.
“נכון. ניקוי מנופים בנמל אשדוד, ופרופלור דרונס - המתפעלת שלנו בישראל - יצאה בקמפיין על היתר הטיסה הקבוע שקיבלנו מרת״א. זה היתר ייחודי. רק לנו יש היתר קבוע, לא נקודתי. זה אומר שאנחנו יכולים להפעיל רחפנים ששוקלים מעל 25 קילו בלי לבקש אישור כל פעם מחדש. זה יתרון תפעולי עצום”.
כמה עובדים יש היום בבלייד ריינג׳ר?
“שמונה עובדים. יש לנו משרדים וסדנת הרכבה, ופעילות עסקית גם באיטליה וגם בישראל”.
אתה יודע, יש מי שאומר שכל זה מריח כמו “סיבוב”. אתה יכול לומר בפה מלא שלא מנסים כאן להריץ את המניה?
“אני מבין את החשדנות. אבל תראה - גם בעסקה עם פיינרפורם הוכחנו שזה לא סיבוב. הבאנו ערך, הבאנו שיתופי פעולה עם אנבידיה ואגב את זה אף אחד בישראל לא טרח לסקר את זה, רק התקשורת האמריקאית. דיפסולאר שלנו נכנסה לתוכנית Connect של אנבידיה ומפתחת מודל לחיזוי מזג אוויר. זו לא עסקת סיבוב - זו יצירת ערך אמיתית. הבעיה היא שהשוק הישראלי אכזרי לחברות חדשנות. אני מעדיף לפעול בסביבה שמבינה טכנולוגיה ומעריכה אותה”.
אז אתה חושף שאתה מתכוון לרישום כפול בנאסד״ק?
“כן, זה בהחלט על השולחן. השוק פה לא מתמחר אותנו, ואני לא רוצה להילחם בשוק. אם תהיה לי אפשרות לגייס ולהתרחב בישראל - אשאר כאן. אם לא, אעבור לנאסד״ק או אפילו אשאיר את החברה כשלד עם מזומן. אני לא מפחד מזה. כמו שאמרתי, השוק
פה אכזרי. בחו״ל אולי לא מרחמים, אבל לא מתמחרים אותך באפס”.
הזכרת את עופר ינאי - מה התפקיד שלו בכל הסיפור?
“אני אומר בכנות - השם שלו פתח לי דלתות. עופר הוא אוטוריטה בתעשייה הסולארית, איש של חדשנות, הוא הביא את המאגרים הצפים לארץ. אני נהנה מהעובדה שאנחנו נושאים אותו שם משפחה. זה עוזר להגיע לפיילוטים, לפגישות, למגרש של הגדולים. אם מישהו אחר היה בא עם אותו רעיון, היה לו קשה יותר. זה פשוט המציאות”.
אתה נשמע מאוכזב מהשוק הישראלי.
“כן. השוק הישראלי אכזרי לחברות חלום. עברו פה עשרות חברות טכנולוגיה שנמחקו, וזה השאיר טראומה. עכשיו כולם חושדים בכולם, גם בכשרים. אני מבין את זה. אבל בסוף, מי שיש לו התמדה ונחישות - מנצח. אני מתנתק מהשוק המקומי וממשיך קדימה. אני יודע לעבוד גם בנאסד״ק”.
ומה יקרה אם העסקה לא תושלם?
“יש לי כסף בקופה לשנתיים. העסקה עם פיינרפורם נתנה לנו חמצן, גם בלי העסקה הזו.
אז אתה לא צריך לעשות דילול - לא צריכים לגייס הון כרגע?
״אני לא צריך דילול, לא צריך גיוס הון כרגע. יש לנו מסלול ברור”.
לסיכום - לאן בלייד ריינג’ר הולכת מכאן?
“אני מקווה שאחרי עסקת VisionWave ואחרי שהפעילות של A.Y Solar תתפתח, תהיה לנו חברה חזקה ורווחית. אנחנו ממשיכים בכיוון של אנרגיה ירוקה, ניקוי סולארי, ופתרונות רחפנים תעשייתיים. העתיד שלנו ברור”.
“וטיפ לסיום, אני אומר את זה גם לעובדים שלי - התמדה מנצחת הכול. כישרון, כסף, מזל - הכול פחות חשוב. אם אתה נחוש, בסוף זה קורה. אני מביא לשולחן סט כישורים שאין להרבה בעלי שליטה בישראל. אני מכיר את השוק האמריקאי, יודע לעבוד מול נאסד״ק, ויודע להציף ערך. הבאתי עסקאות בעבר, ואביא גם את זו לסגירה. בעזרת השם, שתהיה עסקה אמיתית - לא סיבוב, אלא מימוש של חזון”.
ישי דוידי, מייסד ויו”ר קרן פימי צילום:שלומי יוסףקרן פימי החלה בגיוס ל"קרן פימי 8", בהיקף של עד 1.5 מיליארד דולר
קרן פימי, המציינת 30 שנה להיווסדה, הינה קרן ההשקעות הפרטית הראשונה, הגדולה והמובילה בישראל, מהמובילות בתשואות בעולם ומנהלת כיום נכסים בשווי 8 מיליארד דולר; עד היום גייסה הקרן 4.5 מיליארד דולר, 50% ממשקיעים זרים ו-50% ממשקיעים ישראלים. עם השלמת גיוס "קרן פימי 8" יעמוד סך ההון המגויס על 6 מיליארד דולר
קרן פימי הודיעה היום על תחילת הגיוס של "קרן פימי 8", ארבע שנים לאחר סיום הגיוס של "קרן פימי 7", בה גייסה 1.25 מיליארד דולר עם עודפי ביקוש של למעלה מ- 2 מיליארד דולר. השלמת הגיוס מתוכננת עד יוני 2026. קרן פימי 8 תמשיך לפעול על פי האסטרטגיה של הקרן עד כה. הקרן תבצע השקעות ותהליכי השבחה משמעותיים בחברות ישראליות בעלות פוטנציאל צמיחה גבוה.
ישי דוידי, מייסד ומנכ"ל קרן פימי: " אני שמח להודיע היום על תחילת הגיוס לקרן 8. קרן פימי תמשיך לפעול על פי האסטרטגיה שלה, רכישת חברות והשבחתן. השנים האחרונות היו מאתגרות במיוחד למשק הישראלי והעולמי, עם אירועים חסרי תקדים כגון מגפת הקורונה ומלחמת 7 באוקטובר, אך גם בתקופה זו המשכנו להשקיע באופן עקבי ואף הגברנו משמעותית את פעילותנו. עובדה זו משקפת את האמון העמוק שלנו בחברות הישראליות ובפוטנציאל הכלכלי שלהן בארץ ובעולם. מאז הקמתה השקיעה פימי ב-108 חברות והביאה לישראל הון של מיליארדי דולרים ממשקיעים מובילים בעולם. הניסיון, היציבות והאיתנות הפיננסית שלנו מאפשרים לנו להמשיך ולהוביל את השוק, לזהות הזדמנויות אסטרטגיות ולייצר תשואה למשקיעים המקומיים והבינלאומיים כאחד. לקרן פימי תרומה משמעותית למשק הישראלי. חברות הקרן יצרו אלפי משרות חדשות, וחיזקו את מעמדה של הכלכלה הישראלית. תהליכי ההשבחה והשקעות של מיליארדי שקלים בחברות הגדילו את פעילויות החברות בישראל ובעולם."
קרן פימי נוסדה בשנת 1996 והיא קרן ההשקעות הפרטית הראשונה, הגדולה והמובילה בישראל עם נכסים מנוהלים של מעל 8 מיליארד דולר. הקרן נמצאת באופן עקבי בין הקרנות הטובות בעולם המשיאות למשקיעיהן את התשואות הגבוהות ביותר, בשוק המנהל השקעות בסך של למעלה מ-
5 טריליון דולר
השותפים בקרן פימי הם: המייסד והמנכ"ל ישי דוידי, השותפים הבכירים- גילון בק, לילך אשר טופילסקי, עמית בן צבי ואמיר וידמן. השותפים-אורי בוצר, רועי גזית ועידו ענפי.
- פימי ממשיכה לממש בעשות: מכרה 240 מיליון שקל למוסדיים
- אקזיט נוסף לפימי - מוכרת את השליטה ביוניטרוניקס לחברת AMBER ההודית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשקיעים בקרנות פימי הם 50% זרים, הכוללים את הגופים המוסדיים והפרטיים מהגדולים בעולם, בין היתר, בנקים, קרנות בבעלות מדינות, חברות ביטוח, קרנות פנסיה, אוניברסיטאות, משקיעים פרטיים מהמובילים בעולם, חברות ענק בינלאומיות ועוד ו- 50% ישראלים, הכוללים בנקים, חברות ביטוח, גופים מוסדיים גדולים ומובילים בישראל, אוניברסיטאות, משקיעים פרטיים ועוד.

פריון: ההכנסות עלו 8%, עוברת להפסד בשורה התחתונה
פריון מסכמת רבעון עם גידול של 8% בהכנסות הכוללות ו-7% במדד הרווחיות התפעולית לפני הוצאות; אך בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד של 4.1 מיליון דולר
חברת פריון נטוורק פריון נטוורק 7.35% מסכמת רבעון של צמיחה חזקה בהכנסות וברווחיות, עם גידול של 8% בהכנסות הכוללות ו-7% במדד הרווחיות התפעולית לפני הוצאות. מנועי הצמיחה המרכזיים המשיכו להתרחב בקצב דו-ספרתי, והחברה ממשיכה עם בייבאק של 200 מיליון דולר
ברבעון השלישי של 2025 הציגה פריון הכנסות של 110.5 מיליון דולר, עלייה של 8% לעומת 102.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מדד ה-Contribution ex-TAC - ההכנסות לאחר ניכוי עלויות רכישת המדיה, כלומר הסכומים שהחברה משלמת לשותפיה על מנת להציג פרסום ולמשוך תנועה, עלה ל-51 מיליון דולר, צמיחה של 7% לעומת השנה הקודמת.
ה־EBITDA המתואם זינק ב-63% והסתכם ב-12.1 מיליון דולר, המהווים 11% מההכנסות ו-24% מה-Contribution ex-TAC, לעומת 7.4 מיליון דולר בלבד ויחס של 16% ברבעון המקביל. הרווח הנקי המתואם הסתכם ב־12.5 מיליון דולר, עלייה של 6%, בעוד שבשורה התחתונה הבלתי מתואמת רשמה החברה הפסד של 4.1 מיליון דולר, בעיקר בשל השפעות חשבונאיות חד־פעמיות ולא כתוצאה מהרעה בפעילות.
מנועי הצמיחה: הטלוויזיות החכמות והמגזר הקמעונאי ממשיכים להוביל
מנועי הצמיחה המרכזיים של פריון המשיכו להציג קצב גידול מרשים גם ברבעון השלישי. תחום ה-CTV (Connected TV), הכולל פרסום מבוסס סטרימינג בטלוויזיות חכמות, זינק ב-75% והגיע להכנסות של 16.6 מיליון דולר. גם תחום ה-DOOH (פרסום דיגיטלי חוץ-ביתי) רשם עלייה חדה של 26% והגיע ל־24.1 מיליון דולר. ה-Retail Media, שמאפשר למפרסמים להגיע ללקוחות בנקודות המכירה הדיגיטליות של קמעונאים, צמח ב-40% והסתכם ב-29.4 מיליון דולר. מנוע הצמיחה המסורתי יותר, Search Advertising (הפרסום ממומן במנועי חיפוש) המשיך גם הוא להתרחב, עם עלייה של 9% ל-22.8 מיליון דולר, שמהווים כ-21% מההכנסות הכוללות. לעומת זאת, תחום ה-Web Advertising (הפרסום דיגיטלי באינטרנט) הציג ירידה של 11% ל־46.6 מיליון דולר, בעיקר בשל האטה גלובלית בביקושים למודעות דיספליי.
- פריון עוקפת את תחזית הרווח למניה וההכנסות
- פריון מבטלת את גלולת הרעל: הדירקטוריון מאמין בחזרה לצמיחה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השקעות בחדשנות ובייבאק
במהלך הרבעון המשיכה פריון להשקיע בפיתוח טכנולוגיות מבוססות בינה מלאכותית במטרה לשפר את האפקטיביות והדיוק של הפתרונות שהיא מציעה למפרסמים. בין ההשקות הבולטות נכללות Perion Outmax, טכנולוגיית אופטימיזציה מאוחדת המבוססת על טכנולוגיית Greenbids, אשר מאפשרת למקסם ביצועים בכל ערוצי הפרסום – Social, טלוויזיות חכמות, רשתות חברתיות והרשת עצמה.
