
תדיראן שוב מאכזבת את המשקיעים - מעדכנת תחזיות למטה
תדיראן חותכת שוב את תחזית ההכנסות ל‑2026 ל‑2.5 מיליארד שקל בלבד, ומבצעת הפחתת מוניטין של 73 מיליון שקל על VP Solar
תדיראן תדיראן גרופ -10.22% ממשיכה בקו של עדכונים כלפי מטה לתחזיותיה, והפעם מדובר בקיצוץ נוסף ביעד ההכנסות לשנת 2026. החברה מודיעה הבוקר כי יעד ההכנסות יעמוד על 2.5 מיליארד שקלים בלבד, לעומת יעד של 3 מיליארד שקלים בעדכון
הקודם, ויעד מקורי של 4.5 מיליארד שקלים שהוצג במצגת האסטרטגית במאי 2024.
לפי התחזית החדשה, מגזר האנרגיה צפוי להניב כ־1.4 מיליארד שקלים, בעוד מגזר מוצרי הצריכה צפוי להסתכם בכ־1.1 מיליארד שקלים. מדובר בקיצוץ מהותי ביחס להצהרות הראשונות של החברה,
ששיקפו צמיחה אגרסיבית במיוחד בשוקי האנרגיה המתחדשת והאגירה.
מה מוביל לעדכון הנוכחי?
ההודעה מהבוקר כוללת גם הפחתת מוניטין של כ-73 מיליון שקלים (18.5 מיליון אירו) על חברת הבת VP Solar. הפחתה זו אינה תזרימית, אך היא נובעת מהערכת שווי חדשה המצביעה על קצב צמיחה מתון יותר בפעילות החברה באיטליה בשנים הקרובות. למרות ש-VP Solar הציגה בחציון הראשון של 2025 צמיחה של כ-40% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה, בתדיראן מעריכים כי השוק הסולארי באיטליה יתקדם באיטיות יחסית, בין היתר בשל מימוש איטי של תוכניות תמריצים ממשלתיות לשוק המסחרי.
במקביל, בחברה צופים כי מימוש הפוטנציאל בתחום מערכות האגירה יידחה לשלהי 2026 ולשנים 2027-2028. הסיבה לכך קשורה הן למועדי פרסום תוצאות מכרזי האגירה של רשות החשמל בישראל, והן לקצב התפתחות השוק והרגולציה התומכת במתקני אגירה במתח גבוה.
- תדיראן עברה להפסד של 8.3 מיליון שקל, והשוק מעניש; המניה נופלת ב-16%
- תדיראן עברה להפסד של 25 מיליון שקל ברבעון; המניה יורדת ב-6%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פער בין הצהרות למציאות
הבעיה אינה רק בהפחתה עצמה, אלא באופן שבו היא מתבצעת. במקום לבצע התאמה כוללת ומציאותית של היעדים לסביבה העסקית, ההנהלה ממשיכה לעדכן את התחזיות בהדרגה, בכל פעם בחתך נוסף של מאות מיליוני שקלים. כך הגיעו שלושה עדכונים
כלפי מטה בתוך שנה, ובכל פעם המסר לשוק פחות ופחות אמין.
לא מדובר בפספוס "קל", אלא בחיתוך של התחזיות. מ-4.5 מיליארד שקלים הכנסות ל-2.5 מיליארד בלבד, ירידה של 45% מהתחזית המקורית, תוך שגם הרווחיות נשחקת כאשר בתחילת השנה עוד דיברה ההנהלה על מרווח תפעולי של 10% ובעדכון בחודש מרץ ירדה לבין 8-10%, בעוד בפועל היא רחוקה מכך.
זה פער עצום שמעיד על כך שהתוכנית המקורית שהציגה הנהלת החברה לא הייתה מחוברת למציאות העסקית, או שנבנתה על בסיס הנחות אופטימיות מדי לשווקים שבהם החברה פועלת. בכל מקרה, זה לא מחמיא
בלשון המעטה.
- רבעון שיא: סופווייב עוברת לרווח
- שיא בגיוסים: קרנות הנאמנות גייסו 12.5 מיליארד שקל ביולי
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
- טבע תוריד מחר את הבורסה - לקראת פתיחה אנגלית
המשקיעים מגיבים
המשקיעים מבינים את הדפוס כאשר ההנהלה בוחרת לעדכן בהדרגה, בכל פעם חותכת עוד חצי מיליארד, עוד כמה אחוזים מהמרווח, עוד יעד נדחה, ובכל פעם
בליווי מסרים מרגיעים של "עדיין מדובר ביעד חיובי". הבעיה היא שכבוחנים את המספרים, קשה לקבל את האופטימיות הזו. במאי 2024 הציגה תדיראן תחזית אגרסיבית ל-2026: הכנסות של 4.5 מיליארד שקל, מתוכן 2.7 מיליארד ממגזר האנרגיה. כבר ביולי אותה שנה, התחזית נחתכה ל-3 מיליארד
שקל, וכעת, שנה אחרי, היא שוב נחתכת, הפעם ל-2.5 מיליארד.
הפער בולט במיוחד במגזר האנרגיה, שאמור היה להיות מנוע הצמיחה המרכזי. ב-2024 עמדו הכנסות המגזר על כמיליארד שקל, והיעד המעודכן ל-2026 הוא 1.4 מיליארד שקל בלבד, גידול של 400 מיליון שקל בשנתיים. זה משקף קצב צמיחה שנתי של כ-9-10% בלבד, רחוק מאוד מהקצב המקורי של 35% לשנה שהוצג במצגת הראשונה.
בשורה התחתונה
שלושה עדכונים כלפי מטה בתוך שנה, חיתוך של 45% בתחזית ההכנסות ורווחיות נשחקת, אלה לא סימנים לתחזית שמתכנסת אלא להנהלה שמתקשה לקרוא את השוק שבו היא פועלת. כל עוד אין מסלול ברור ואמין להשגת היעדים, קשה לראות את אמון המשקיעים חוזר. השאלה כרגע היא כמה מתומחר כבר במחיר המניה שציגה תשואה שלילית של 28% מתחילת השנה. שווי השוק של החברה עומד על 1.4 מיליארד שקל ומכפיל הרווח בהפסד.