אקוואריוס: ההלוואות לא הוזרמו - החברה בסכנת הפסקת פעילות
אקוואריוס מדווחת כי ללא מימון מיידי לא תוכל להמשיך לפעול - רק חלק קטן מההתחייבות של שליידר הוזרם, והחברה שוקלת את צעדיה להמשך הפעילות
שישה חודשים בלבד לאחר שדיווחה על חתימת הסכמי השקעה בהיקף של 10 מיליון דולר עם המשקיעים אליאל שליידר ואלכסנדר צ'רנילובסקי - דיווח שהקפיץ את המניה ב-35% - אקוואריוס אקוואריוס מנוע -3.82% מדווחת היום כי מרבית הכסף לא
הוזרם לחברה והיא מתריעה כי במידה ולא תצליח להשיג מימון בזמן הקרוב - לא תוכל להמשיך את פעילותה.
בחודש ינואר דיווחה אקוואריוס על הסכמים עם שני
משקיעים פרטיים: אליאל שליידר, שהיה אמור להזרים 8 מיליון דולר, ואלכסנדר צ'רנילובסקי, שהתחייב ל-2 מיליון דולר נוספים. ההשקעות נועדו לשמש מקפצה לרישום החברה למסחר בנאסד"ק ולמימון התרחבות פעילותה. אלא שכעת מתברר כי רוב הכסף כלל לא הגיע: לפי הדיווחים, שליידר
העביר רק 1.3 מיליון דולר מתוך 8 מיליון שהתחייב להם, ושהתשלום שהיה אמור להתבצע ב-16 ביוני - בגובה חצי מיליון דולר הועבר רק חלקית.
בתגובה למשבר, אקוואריוס חתמה על הסכם חירום חדש עם צ'רנילובסקי, שהוא גם אחד מבעלי המניות המרכזיים בחברה
(כ-25%), שמוכן להעמיד ערבות בנקאית בגובה 3 מיליון דולר בכדי לאפשר לחברה ליטול הלוואה מיידית מגוף פיננסי חיצוני, כדי להמשיך לפעול בטווח הקצר. ההסכם קובע כי אם החברה תממש את הערבות, תוקצה לצ'רנילובסקי כמות מניות בהתאם לסכום הערבות - לפי מחיר שיהווה דיסקאונט
של 20% על המחיר הממוצע ב-15 הימים שיקדמו להודעה. לחלופין, אם לא יאושרו התנאים באסיפה כללית, החברה תוכל לבצע לו החזר או להנפיק מניות באמצעות הנפקת זכויות.
אם לא יוזרם כסף - החברה תיסגר
לצד ההסכם החדש, אקוואריוס מדגישה כי
נכון למועד הדיווח עדיין אין ודאות שהלוואה אכן תתקבל, או ששליידר ישלים את התחייבויותיו. החברה כותבת: "במקרה שבו לא יועמדו לחברה סכומי ההשקעה ולא תתקבל ההלוואה... לא יתאפשר לה להמשיך לפעול במתכונתה הנוכחית".
- אקוואריוס מתניעה מחדש: "אני שם את הרקורד שלי על השולחן"
- אקוואריוס מגייסת בדיסקאונט של 35%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד נכתב כי הדירקטוריון
דן באפשרויות כולל פנייה לבית המשפט להליך חדלות פירעון או בחינה של הסדר שיקום כלכלי. המשמעות ברורה: אם לא יוזרם כסף לחברה בימים הקרובים, היא תתקשה להמשיך בפעילות.
כחלק מהניסיון להחזיר את החברה למסלול, מונה בתחילת השנה גל פרידמן למנכ"ל
החברה, ממייסדי החברה שכיהן בעבר כיו"ר. פרידמן חזר לתפקיד לאחר עזיבתו של המנכ"ל אריאל גורפונג, וחרף ההיכרות המעמיקה שלו עם פעילות החברה, המינוי עורר תהיות - בעיקר לאור העובדה שבעבר, תחת הנהגתו, לא הצליחה החברה להגיע לפריצת דרך עסקית. עם זאת, תוך 3 חודשים פרידמן
עזב שוב, ובמקומו מונה עמית בירק.
ב-2024 שרפה אקוואריוס מזומנים בסך של 12.1 מיליון דולר, כשבקופה נשארו נכון לסוף השנה כ-3 מיליון דולר. למרות הקשיים התזרימיים, החברה ציינה כי היא מתכננת לרשום את מניותיה למסחר בבורסת הנאסד"ק השנה, במהלך שנועד להרחיב את חשיפתה לשווקים הגלובליים. עם זאת, בינתיים נראה שהחברה יותר עסוקה בלמצוא חמצן להמשך הפעילות.
- נופר מוכרת 5% בקרן המשותפת לנוי; תרשום רווח מהותי
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
המניה נסחרת לפי שווי של 73 מיליון שקל אחרי עלייה של 9% מתחילת השנה אך צלילה של 95% בשנה האחרונה.
- 4.אנונימי 20/06/2025 13:47הגב לתגובה זוהנפיקו חברה ריקה מתוכן שאין שם כלום. מריוס צריך להיכנס לכלא על ההונאה הזאת. מיליארדים.
- 3.אנונימי 19/06/2025 11:58הגב לתגובה זושיווקו מנוע יחודי עם פוטנציאל לכבוש שוק גנרטורים .יש משקיע לפי שווי שוק 10 מלירד דולר.הכל שקר ורימיה.מכרו מניות הרוויחו כסף
- 2.ההצהרה על ההנפקה בנסדק מזכירה את ההצהרה של חמינאי מאתמול (ל"ת)אנונימי 18/06/2025 16:24הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 18/06/2025 15:31הגב לתגובה זועוד חברה מדהימה מבית היוצר של בורסת תא איזה חברות מדהימות הביאו לנו שנרוויח יחד איתם חיחיחי לכבות את האור וללכת הביתה
- אל תדאג . החתמים עשו הרבהההה כסף (ל"ת)אנונימי2 18/06/2025 18:03הגב לתגובה זו

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
