
אפולו פאוור: פוטנציאל עסקה של עשרות מיליוני אירו
חברת בת של פולו פאוור נבחרה לספק בלעדי לחברת ZF הגרמנית; המערכות הסולאריות של אפולו יוטמעו ברכבים מסחריים בשוק ה-After Market של ZF באירופה, אפריקה והמזרח התיכון
חברת אפולו פאוור אפולו פאוור 0.12% הישראלית, המפתחת תאים סולאריים גמישים ופתרונות לאגירת אנרגיה סולארית, מודיעה על חתימת הסכם בלעדיות עם חברת ZF Friedrichshafen AG, ענקית טכנולוגיה גרמנית הפועלת בתחום הרכב והתעשייה.
בהתאם להסכם, חברת הבת סולארפיינט של אפולו תשמש כספק הבלעדי של מערכות סולאריות ניידות לכלי רכב מסחריים בשוק ה-After Market של ZF, עם פוטנציאל מכירות מוערך של עשרות מיליוני אירו בארבע השנים הקרובות.
ZF, שמעסיקה כ-161 אלף עובדים ופועלת ביותר מ-30 מדינות, תטמיע את המערכות שפיתחה אפולו פאוור בשוק ה-After Market של רכבים מסחריים באירופה, אפריקה והמזרח התיכון (למעט ישראל). במסגרת ההסכם, אפולו תייצר ותספק את המערכת, בעוד ש-ZF תהיה אחראית להפצה, שיווק והתקנה וזאת באופן בלעדי לתקופה של שלוש שנים, עם אופציה להארכה.
על פי תנאי ההסכם, אפולו תייצר ותספק את המערכת, ו-ZF תהיה אחראית לשיווק, הפצה והתקנה, בשווקים של אירופה, אפריקה והמזרח התיכון (למעט ישראל), למשך תקופה של שלוש שנים עם אפשרות להארכה בשתי תקופות נוספות של שנה. האקסקלוסיביות כלפי אפולו נכנסה לתוקף
עם החתימה, והבלעדיות כלפי ZF תיכנס לתוקף רק לאחר שתזמין מערכת בהיקף של כ-750 אלף שקל עד לסוף 2025. המשך ההסכם מותנה בעמידה ביעדים מסחריים בהיקפים שעליהם הסכימו הצדדים.
מנכ"ל אפולו פאוור, עודד רוזנברג אמר: "אנו שמחים על חתימת הסכם
ההפצה המשמעותי עם ZF, אחד מהשחקנים המובילים בעולם ובעיקר באירופה למוצרים המיועדים לרכבים פרטיים, רכבים מסחריים ולטכנולוגיה תעשייתית. החתימה על ההסכם היא תוצאה של תהליך בחינה מעמיק שנמשך חודשים ארוכים, ובמהלכו עמדנו בהצלחה בכל הדרישות המחמירות של ZF. אנו גאים
להיבחר על ידם כספק בלעדי לתחום הסולארי לכלי רכב מסחריים, עם פוטנציאל עסקה מוערך בעשרות מיליוני אירו במצטבר במהלך ארבע השנים הבאות. בזכות הטכנולוגיה שפיתחנו והמוצר המיועד ניתן יהיה לייצר חשמל ירוק ונקי מגגות של כלי רכב מסחריים, ובכך לחסוך בדלק, להפחית זיהום
אוויר, ולייצר יתרונות לוגיסטיים לציי הרכב השונים. אנו רואים בעסקה זו קרש קפיצה למכירות גלובליות בתחום בנוסף לתחום הגגות הקלים, השוק הצבאי, הרכבים הפרטיים והקרוונים בהם נחתמו עסקאות בשנה האחרונה."
- אפולו שרפה 16 מ' שקל ברבעון, בקופה נשארו 20 מ' שקל
- מנכ"ל אפולו פאוור: "יהיה צמצום משמעותי בהוצאות, אנחנו מפוקסים"
המערכת הסולארית שפותחה על ידי אפולו
מבוססת על פאנלים גמישים, עמידים בתנאי שטח, שניתן להתקין בקלות על גגות רכבים מסחריים. המוצר כבר הוטמע במספר פרויקטים, בין היתר על גג אצטדיון הוולדרום בתל אביב, ונבחן לשימושים נוספים בענפי התחבורה, הקרוואנים והשוק הביטחוני. העסקה הזו מצטרפת לשורת מהלכים של אפולו
להתרחבות בשווקים הגלובליים, לרבות שיתופי פעולה קיימים עם שחקנים בתחום הגגות הקלים והרכב הפרטי. החברה רואה בשוק הרכב המסחרי יעד צמיחה מרכזי, לאור מגמות האלקטריפיקציה והמעבר לאנרגיה מתחדשת בתחבורה הכבדה.
האם יהיה גיוס?
עבור משקיעי אפולו, מדובר בבשורה חיובית ביותר, כאשר דוחות הרבעון הראשון הצביעו על עלייה בקצב שריפת המזומנים אפולו שרפה 16 מ' שקל ברבעון, בקופה נשארו 20 מ' שקל. אפולו דיווחה על הכנסות של 5 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה, עלייה לעומת 4 מיליון שקל ברבעון המקביל, כשבמקביל ההפסד הכולל ירד ל-17.4 מיליון שקל לעומת הפסד של 18.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההפסד התפעולי הסתכם ב-16.8 מיליון שקל לעומת 17.8 מיליון שקל בקבעון המקביל, כשעיקר השיפור בשורת הרווח נבע מצמצום בהוצאה העיקרית של החברה - מחקר ופיתוח - שהסתכמה ב-12.5 מיליון שקל לעומת 13.6 מיליון שקל ברבעון המקביל.
השאלה כעת עם העסקה הנוכחית עם הפוטנציאל הגדול ירחיק את הגיוס, או שיקרב אותו, כאשר
המניה מגיבה בחיוב עם עלייה דו ספרתית נכון לכתיבת שורות אלה. כמו שציינו, החברה מחויבת בהזמנה בהיקף כספי של כ -750 אלף שקל עד לסוף השנה, כך שייתכן שללא גיוס תתקשה החברה לעמוד בקצב שריפת המזומנים.
- בחן את עצמך – איזו מערכת מסחר מתאימה לך?
- בריינסוויי משקיעה 5 מ' דולר בחברת Stella; המניה עולה ב-4%
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
בחודש שעבר מנכ"ל החברה אמר בראיון לביזפורטל כי "יהיה צמצום משמעותי בהוצאות, אנחנו מפוקסים".
אחד הקשיים הבולטים של אפולו הוא רמת ההוצאות הגבוהה שהייתה לה בשנים האחרונות. רוזנברג מתייחס לכך בגלוי ומזכיר את המהלך שנעשה בנובמבר האחרון, במסגרתו החברה סגרה את אחד ממפעלי הייצור הקטנים שלה, וצמצמה משמעותית את היקף ההוצאות ואת כוח האדם.
"בנובמבר יצאנו בתכנית של מיקוד אסטרטגי שמטרתה הייתה להוריד הוצאות, סגרנו את המפעל הקטן ואנחנו מפוקסים במכירות ותפעול. יהיה צמצום משמעותי בהוצאות".
- 3.dw 03/06/2025 13:13הגב לתגובה זובהנחה שיבוצע בתמחור דומה לקודם קרי גבוה מהשווי הנוכחי.מדובר בחדשה מלבבת כזו שאלקטריאון חברתה של אפולו בסקטור ניירות החלום היתה שמחה לדווח ואפולו נסחרת בשווי של רבע ממנה. לכן קצת פרופורציה. זו יופי של חדשה.
- 2.אנונימי 03/06/2025 11:53הגב לתגובה זואישיתי הפסדתי שם המון הכל שם נוכלות ואין שם כלום מלבד כסף למנכל וחבריו
- dw 03/06/2025 13:17הגב לתגובה זוהמקרה שלך לא מיוחד ואתה חווה את מה שהרהה מאד משקיעי הון סיכון חווים. גם חברות ביוטק כמו אנלייבקס למשל. לאורך תקופה ארוכה קשה לראות נחת ואז מגיעה ידיעה או התפתחות והשווי עולה. לא תמיד זה קורה ואז כן מפסידים בהשקעה.לא מתאים לך אל תשקיע בהון סיכון! מציע שתיוועץ עם יועץ ההשקעות שלך. זו צריכה להיות לכל היותר חשיפה קטנה מהתיק.
- 1.ככה זה שכמעט לא נשאר כסף חייבים להביא הודעה כדי לגייס מזומנים מכבשים. (ל"ת)אנונימי 03/06/2025 11:24הגב לתגובה זו
- dw 03/06/2025 13:20הגב לתגובה זוהאם אתה טוען בעצם שחברה ציבורית משקרת בפרסום רישמי במאיהמסופקני שכן זו תהיה עילה לתביעה.רק למקרה שלא שמת לב מדובר בהון סיכון וכן בפירמות הון סיכון נדרשים לבצע גיוסים מעת לעת.לא מתאים לך יש הרבה פירמות סולידיות המשלמות דיבידנדים. לא מכריחים אף אחד להשקיע בהון סיכון.