עודד רוזנברג מנכל אפולו פאוור; צילום: אורן אביביעודד רוזנברג מנכל אפולו פאוור; צילום: אורן אביבי

אפולו פאוור: פוטנציאל עסקה של עשרות מיליוני אירו

חברת בת של פולו פאוור נבחרה לספק בלעדי לחברת ZF הגרמנית; המערכות הסולאריות של אפולו יוטמעו ברכבים מסחריים בשוק ה-After Market של ZF באירופה, אפריקה והמזרח התיכון

תמיר חכמוף | (5)
נושאים בכתבה אפולו פאוור

חברת אפולו פאוור אפולו פאוור 0.13%  הישראלית, המפתחת תאים סולאריים גמישים ופתרונות לאגירת אנרגיה סולארית, מודיעה על חתימת הסכם בלעדיות עם חברת ZF Friedrichshafen AG, ענקית טכנולוגיה גרמנית הפועלת בתחום הרכב והתעשייה. בהתאם להסכם, חברת הבת סולארפיינט של אפולו תשמש כספק הבלעדי של מערכות סולאריות ניידות לכלי רכב מסחריים בשוק ה-After Market של ZF, עם פוטנציאל מכירות מוערך של עשרות מיליוני אירו בארבע השנים הקרובות.

ZF, שמעסיקה כ-161 אלף עובדים ופועלת ביותר מ-30 מדינות, תטמיע את המערכות שפיתחה אפולו פאוור בשוק ה-After Market של רכבים מסחריים באירופה, אפריקה והמזרח התיכון (למעט ישראל). במסגרת ההסכם, אפולו תייצר ותספק את המערכת, בעוד ש-ZF תהיה אחראית להפצה, שיווק והתקנה וזאת באופן בלעדי לתקופה של שלוש שנים, עם אופציה להארכה.

על פי תנאי ההסכם, אפולו תייצר ותספק את המערכת, ו-ZF תהיה אחראית לשיווק, הפצה והתקנה, בשווקים של אירופה, אפריקה והמזרח התיכון (למעט ישראל), למשך תקופה של שלוש שנים עם אפשרות להארכה בשתי תקופות נוספות של שנה. האקסקלוסיביות כלפי אפולו נכנסה לתוקף עם החתימה, והבלעדיות כלפי ZF תיכנס לתוקף רק לאחר שתזמין מערכת בהיקף של כ-750 אלף שקל עד לסוף 2025. המשך ההסכם מותנה בעמידה ביעדים מסחריים בהיקפים שעליהם הסכימו הצדדים.


מנכ"ל אפולו פאוור, עודד רוזנברג אמר: "אנו שמחים על חתימת הסכם ההפצה המשמעותי עם ZF, אחד מהשחקנים המובילים בעולם ובעיקר באירופה למוצרים המיועדים לרכבים פרטיים, רכבים מסחריים ולטכנולוגיה תעשייתית. החתימה על ההסכם היא תוצאה של תהליך בחינה מעמיק שנמשך חודשים ארוכים, ובמהלכו עמדנו בהצלחה בכל הדרישות המחמירות של ZF. אנו גאים להיבחר על ידם כספק בלעדי לתחום הסולארי לכלי רכב מסחריים, עם פוטנציאל עסקה מוערך בעשרות מיליוני אירו במצטבר במהלך ארבע השנים הבאות. בזכות הטכנולוגיה שפיתחנו והמוצר המיועד ניתן יהיה לייצר חשמל ירוק ונקי מגגות של כלי רכב מסחריים, ובכך לחסוך בדלק, להפחית זיהום אוויר, ולייצר יתרונות לוגיסטיים לציי הרכב השונים. אנו רואים בעסקה זו קרש קפיצה למכירות גלובליות בתחום בנוסף לתחום הגגות הקלים, השוק הצבאי, הרכבים הפרטיים והקרוונים בהם נחתמו עסקאות בשנה האחרונה."


המערכת הסולארית שפותחה על ידי אפולו מבוססת על פאנלים גמישים, עמידים בתנאי שטח, שניתן להתקין בקלות על גגות רכבים מסחריים. המוצר כבר הוטמע במספר פרויקטים, בין היתר על גג אצטדיון הוולדרום בתל אביב, ונבחן לשימושים נוספים בענפי התחבורה, הקרוואנים והשוק הביטחוני. העסקה הזו מצטרפת לשורת מהלכים של אפולו להתרחבות בשווקים הגלובליים, לרבות שיתופי פעולה קיימים עם שחקנים בתחום הגגות הקלים והרכב הפרטי. החברה רואה בשוק הרכב המסחרי יעד צמיחה מרכזי, לאור מגמות האלקטריפיקציה והמעבר לאנרגיה מתחדשת בתחבורה הכבדה.


האם יהיה גיוס?

עבור משקיעי אפולו, מדובר בבשורה חיובית ביותר, כאשר דוחות הרבעון הראשון הצביעו על עלייה בקצב שריפת המזומנים אפולו שרפה 16 מ' שקל ברבעון, בקופה נשארו 20 מ' שקל. אפולו דיווחה על הכנסות של 5 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה, עלייה לעומת 4 מיליון שקל ברבעון המקביל, כשבמקביל ההפסד הכולל ירד ל-17.4 מיליון שקל לעומת הפסד של 18.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההפסד התפעולי הסתכם ב-16.8 מיליון שקל לעומת 17.8 מיליון שקל בקבעון המקביל, כשעיקר השיפור בשורת הרווח נבע מצמצום בהוצאה העיקרית של החברה - מחקר ופיתוח - שהסתכמה ב-12.5 מיליון שקל לעומת 13.6 מיליון שקל ברבעון המקביל.


השאלה כעת עם העסקה הנוכחית עם הפוטנציאל הגדול ירחיק את הגיוס, או שיקרב אותו, כאשר המניה מגיבה בחיוב עם עלייה דו ספרתית נכון לכתיבת שורות אלה. כמו שציינו, החברה מחויבת בהזמנה בהיקף כספי של כ -750 אלף שקל עד לסוף השנה, כך שייתכן שללא גיוס תתקשה החברה לעמוד בקצב שריפת המזומנים.

קיראו עוד ב"שוק ההון"


בחודש שעבר מנכ"ל החברה אמר בראיון לביזפורטל כי  "יהיה צמצום משמעותי בהוצאות, אנחנו מפוקסים"

אחד הקשיים הבולטים של אפולו הוא רמת ההוצאות הגבוהה שהייתה לה בשנים האחרונות. רוזנברג מתייחס לכך בגלוי ומזכיר את המהלך שנעשה בנובמבר האחרון, במסגרתו החברה סגרה את אחד ממפעלי הייצור הקטנים שלה, וצמצמה משמעותית את היקף ההוצאות ואת כוח האדם.

"בנובמבר יצאנו בתכנית של מיקוד אסטרטגי שמטרתה הייתה להוריד הוצאות, סגרנו את המפעל הקטן ואנחנו מפוקסים במכירות ותפעול. יהיה צמצום משמעותי בהוצאות".


תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    dw 03/06/2025 13:13
    הגב לתגובה זו
    בהנחה שיבוצע בתמחור דומה לקודם קרי גבוה מהשווי הנוכחי.מדובר בחדשה מלבבת כזו שאלקטריאון חברתה של אפולו בסקטור ניירות החלום היתה שמחה לדווח ואפולו נסחרת בשווי של רבע ממנה. לכן קצת פרופורציה. זו יופי של חדשה.
  • 2.
    אנונימי 03/06/2025 11:53
    הגב לתגובה זו
    אישיתי הפסדתי שם המון הכל שם נוכלות ואין שם כלום מלבד כסף למנכל וחבריו
  • dw 03/06/2025 13:17
    הגב לתגובה זו
    המקרה שלך לא מיוחד ואתה חווה את מה שהרהה מאד משקיעי הון סיכון חווים. גם חברות ביוטק כמו אנלייבקס למשל. לאורך תקופה ארוכה קשה לראות נחת ואז מגיעה ידיעה או התפתחות והשווי עולה. לא תמיד זה קורה ואז כן מפסידים בהשקעה.לא מתאים לך אל תשקיע בהון סיכון! מציע שתיוועץ עם יועץ ההשקעות שלך. זו צריכה להיות לכל היותר חשיפה קטנה מהתיק.
  • 1.
    ככה זה שכמעט לא נשאר כסף חייבים להביא הודעה כדי לגייס מזומנים מכבשים. (ל"ת)
    אנונימי 03/06/2025 11:24
    הגב לתגובה זו
  • dw 03/06/2025 13:20
    הגב לתגובה זו
    האם אתה טוען בעצם שחברה ציבורית משקרת בפרסום רישמי במאיהמסופקני שכן זו תהיה עילה לתביעה.רק למקרה שלא שמת לב מדובר בהון סיכון וכן בפירמות הון סיכון נדרשים לבצע גיוסים מעת לעת.לא מתאים לך יש הרבה פירמות סולידיות המשלמות דיבידנדים. לא מכריחים אף אחד להשקיע בהון סיכון.
בורסת תל אביב
צילום: תמר מצפי

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל

הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35

אדיר בן עמי |

בורסת תל אביב מעדכנת את הרכבי המדדים ומשיקה שלושה מדדים סקטוריאליים חדשים לצד שינויים נרחבים במדדים הקיימים. העדכון כולל כניסת מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן למדד הדגל ת"א 35, יציאת ארבע חברות מת"א 125 לצד כניסת ארבע חברות חדשות, והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן שמכילים עשרות חברות. השינויים משקפים התמחות גוברת של הכלכלה הישראלית בטכנולוגיה מתקדמת, ביטחון ותשתיות לצד חזרתו של המגזר הפיננסי לעניינים.


במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.


חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.


במדד ת״א־90 נרשמות כניסות בולטות של שש חברות: חברה לישראל, אנרג׳יאן, גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. חברה לישראל ואנרג׳יאן יורדות ממדד ת״א־35 לאחר שאיבדו מעט מערכן היחסי, אך נותרו שחקניות מרכזיות בשוק האנרגיה וההשקעות. גילת מוסיפה נדבך מתחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון, רימון מייצגת את מגזר התשתיות, ואמפא – שהונפקה לאחרונה – משלימה את התמונה מהצד של הנדל״ן והמימון החוץ־בנקאי. בצד היוצאות מהמדד נמנות מימון ישיר, תדיראן גרופ, טלסיס ו־פלסאון תעשיות, שרשמו ירידות שווי בשנה האחרונה.


במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

המניה שתזנק ב-4%, ומה יקרה לאלביט?

על החברה שהיתה על סף קריסה והגיעה לשווי של 10 מיליארד דולר

מערכת ביזפורטל |

המניות הדואליות חוזרות לתל אביב עם מסר מאוד ברור - השבבים בעלייה. הפעם היתה זו אינטל שהרימה את התחום ומי שתהנה מכך בעיקר תהיה - נובה 0.97%  . נובה חוזרת עם פער אריביטראז' חיובי של 4%. השווי שלה  חצה לראשונה את ה-10 מיליארד דולר וזו הזדמנות לספר לכם על הדרך של החברה - מסטארט אפ להנפקה, לנפילה וכמעט מחיקה וכמעט מאפס להגיע ל-10 מיליארד. החזון של פרופ' דישון, המקום הנכון להיות בו, והביצוע של הנהלה מוצלחת. 

הסיפור של נובה הוא בלתי נתפס. צמיחה רציפה מרבעון לרבעון במשך יותר מעשור בזכות התמחות בפיתוח וייצור של מכשירי מדידה לתעשיית המוליכים למחצה, מביאים אותה למספרים שאף אחד לא יכול היה לחלום עליהם. אם הייתם אומרים למייסד, ד"ר גיורא דישון שהחברה תגיע למיליארד דולר, הוא היה אולי אומר יש מצב. אחרי הנפילה הוא עסק בלשרוד. עברו 15 שנים, דישון כבר מזמן פרש, והחברה שלו היא שחקנית חשובה וגדולה בתחום מערכות הבדיקה לתעשיית השבבים.    

אחרי משבר הדוט.קום, מניית נובה נסחרה בעשרות סנטים, בשווי של כ-20 מיליון דולר ועמוק מתחת למזומנים בקופה. הסיכון היה גדול כי החברה שרפה מזומנים. המזומנים בקופה הגיעו דרך הנפקה בשנת 2000 שהוביל אז המייסד והמנכ"ל פרופ' דישון. אלמלא ההנפקה, לא היתה היום נובה. המסר למנהלים הוא פשוט - מנפיקים כשאפשר לא כשצריך. המסר למשקיעם הוא - זהירות. ובכלל חשוב תמיד להזכיר, הנפקות נעשות במצב של חוסר איזון באינפורמציה בין המוכרים-מנפיקים לבין הקונים. נובה נפלה אחרי ההנפקה בכ-93% לפני שהתאוששה. 

דישון שיצא מאורבוטק דיבר אז על יכולת להצמיח את נובה לחברה גדולה, אבל סדרי הגודל שהוא דיבר עליהם היו צנועים - מכירות של עשרות, אולי מאות בודדות של מיליונים. המספרים היום הם פי כמה וכמה, השווי הוא חלומי. 

סיפור הצלחה ישראלי מרשים ולא יחיד, אבל מה העתיד של נובה? חברות ישראליות גדולות בתעשייה הזו ובתעשייה של מערכות בדיקה לבסוף נמכרות. האם זה מה שיקרה כאן? והאם שווי של 10 מיליארד לא מוגזם? היא במכפיל רווח עתידי של 35. נראה שמה שיכול להעלות את המניה בעתיד זו מכירה-אקזיט. החדשות הטובות של העסק מגולמות באופן כנראה מלא במכפיל. המניה עברה כבר מזמן את מחירי היעד שניתנו לה. כל פעם מחדש האנליסטים מספקים מחיר יעד ותוך כמה חודשים המניה חוצה אותו.