אפולו פאוור: פוטנציאל עסקה של עשרות מיליוני אירו
חברת בת של פולו פאוור נבחרה לספק בלעדי לחברת ZF הגרמנית; המערכות הסולאריות של אפולו יוטמעו ברכבים מסחריים בשוק ה-After Market של ZF באירופה, אפריקה והמזרח התיכון
חברת אפולו פאוור אפולו פאוור -4.57% הישראלית, המפתחת תאים סולאריים גמישים ופתרונות לאגירת אנרגיה סולארית, מודיעה על חתימת הסכם בלעדיות עם חברת ZF Friedrichshafen AG, ענקית טכנולוגיה גרמנית הפועלת בתחום הרכב והתעשייה.
בהתאם להסכם, חברת הבת סולארפיינט של אפולו תשמש כספק הבלעדי של מערכות סולאריות ניידות לכלי רכב מסחריים בשוק ה-After Market של ZF, עם פוטנציאל מכירות מוערך של עשרות מיליוני אירו בארבע השנים הקרובות.
ZF, שמעסיקה כ-161 אלף עובדים ופועלת ביותר מ-30 מדינות, תטמיע את המערכות שפיתחה אפולו פאוור בשוק ה-After Market של רכבים מסחריים באירופה, אפריקה והמזרח התיכון (למעט ישראל). במסגרת ההסכם, אפולו תייצר ותספק את המערכת, בעוד ש-ZF תהיה אחראית להפצה, שיווק והתקנה וזאת באופן בלעדי לתקופה של שלוש שנים, עם אופציה להארכה.
על פי תנאי ההסכם, אפולו תייצר ותספק את המערכת, ו-ZF תהיה אחראית לשיווק, הפצה והתקנה, בשווקים של אירופה, אפריקה והמזרח התיכון (למעט ישראל), למשך תקופה של שלוש שנים עם אפשרות להארכה בשתי תקופות נוספות של שנה. האקסקלוסיביות כלפי אפולו נכנסה לתוקף
עם החתימה, והבלעדיות כלפי ZF תיכנס לתוקף רק לאחר שתזמין מערכת בהיקף של כ-750 אלף שקל עד לסוף 2025. המשך ההסכם מותנה בעמידה ביעדים מסחריים בהיקפים שעליהם הסכימו הצדדים.
מנכ"ל אפולו פאוור, עודד רוזנברג אמר: "אנו שמחים על חתימת הסכם
ההפצה המשמעותי עם ZF, אחד מהשחקנים המובילים בעולם ובעיקר באירופה למוצרים המיועדים לרכבים פרטיים, רכבים מסחריים ולטכנולוגיה תעשייתית. החתימה על ההסכם היא תוצאה של תהליך בחינה מעמיק שנמשך חודשים ארוכים, ובמהלכו עמדנו בהצלחה בכל הדרישות המחמירות של ZF. אנו גאים
להיבחר על ידם כספק בלעדי לתחום הסולארי לכלי רכב מסחריים, עם פוטנציאל עסקה מוערך בעשרות מיליוני אירו במצטבר במהלך ארבע השנים הבאות. בזכות הטכנולוגיה שפיתחנו והמוצר המיועד ניתן יהיה לייצר חשמל ירוק ונקי מגגות של כלי רכב מסחריים, ובכך לחסוך בדלק, להפחית זיהום
אוויר, ולייצר יתרונות לוגיסטיים לציי הרכב השונים. אנו רואים בעסקה זו קרש קפיצה למכירות גלובליות בתחום בנוסף לתחום הגגות הקלים, השוק הצבאי, הרכבים הפרטיים והקרוונים בהם נחתמו עסקאות בשנה האחרונה."
- אפולו מדווחת על הפסד של 22 מיליון במקביל לפרויקט עם VW
- מממשים בהנחה: אפולו פאוור מגייסת מבעלי השליטה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המערכת הסולארית שפותחה על ידי אפולו
מבוססת על פאנלים גמישים, עמידים בתנאי שטח, שניתן להתקין בקלות על גגות רכבים מסחריים. המוצר כבר הוטמע במספר פרויקטים, בין היתר על גג אצטדיון הוולדרום בתל אביב, ונבחן לשימושים נוספים בענפי התחבורה, הקרוואנים והשוק הביטחוני. העסקה הזו מצטרפת לשורת מהלכים של אפולו
להתרחבות בשווקים הגלובליים, לרבות שיתופי פעולה קיימים עם שחקנים בתחום הגגות הקלים והרכב הפרטי. החברה רואה בשוק הרכב המסחרי יעד צמיחה מרכזי, לאור מגמות האלקטריפיקציה והמעבר לאנרגיה מתחדשת בתחבורה הכבדה.
האם יהיה גיוס?
עבור משקיעי אפולו, מדובר בבשורה חיובית ביותר, כאשר דוחות הרבעון הראשון הצביעו על עלייה בקצב שריפת המזומנים אפולו שרפה 16 מ' שקל ברבעון, בקופה נשארו 20 מ' שקל. אפולו דיווחה על הכנסות של 5 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה, עלייה לעומת 4 מיליון שקל ברבעון המקביל, כשבמקביל ההפסד הכולל ירד ל-17.4 מיליון שקל לעומת הפסד של 18.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההפסד התפעולי הסתכם ב-16.8 מיליון שקל לעומת 17.8 מיליון שקל בקבעון המקביל, כשעיקר השיפור בשורת הרווח נבע מצמצום בהוצאה העיקרית של החברה - מחקר ופיתוח - שהסתכמה ב-12.5 מיליון שקל לעומת 13.6 מיליון שקל ברבעון המקביל.
השאלה כעת עם העסקה הנוכחית עם הפוטנציאל הגדול ירחיק את הגיוס, או שיקרב אותו, כאשר
המניה מגיבה בחיוב עם עלייה דו ספרתית נכון לכתיבת שורות אלה. כמו שציינו, החברה מחויבת בהזמנה בהיקף כספי של כ -750 אלף שקל עד לסוף השנה, כך שייתכן שללא גיוס תתקשה החברה לעמוד בקצב שריפת המזומנים.
- מה יהיה מחר בבורסה? על נייס וחברות השבבים
- בחנו את עצמכם - האם אתם בעניינים? טריוויה שבועית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלו המניות שיזכו לביקושים והיצעים בשל עדכון המדדים
בחודש שעבר מנכ"ל החברה אמר בראיון לביזפורטל כי "יהיה צמצום משמעותי בהוצאות, אנחנו מפוקסים".
אחד הקשיים הבולטים של אפולו הוא רמת ההוצאות הגבוהה שהייתה לה בשנים האחרונות. רוזנברג מתייחס לכך בגלוי ומזכיר את המהלך שנעשה בנובמבר האחרון, במסגרתו החברה סגרה את אחד ממפעלי הייצור הקטנים שלה, וצמצמה משמעותית את היקף ההוצאות ואת כוח האדם.
"בנובמבר יצאנו בתכנית של מיקוד אסטרטגי שמטרתה הייתה להוריד הוצאות, סגרנו את המפעל הקטן ואנחנו מפוקסים במכירות ותפעול. יהיה צמצום משמעותי בהוצאות".
- 3.dw 03/06/2025 13:13הגב לתגובה זובהנחה שיבוצע בתמחור דומה לקודם קרי גבוה מהשווי הנוכחי.מדובר בחדשה מלבבת כזו שאלקטריאון חברתה של אפולו בסקטור ניירות החלום היתה שמחה לדווח ואפולו נסחרת בשווי של רבע ממנה. לכן קצת פרופורציה. זו יופי של חדשה.
- 2.אנונימי 03/06/2025 11:53הגב לתגובה זואישיתי הפסדתי שם המון הכל שם נוכלות ואין שם כלום מלבד כסף למנכל וחבריו
- dw 03/06/2025 13:17הגב לתגובה זוהמקרה שלך לא מיוחד ואתה חווה את מה שהרהה מאד משקיעי הון סיכון חווים. גם חברות ביוטק כמו אנלייבקס למשל. לאורך תקופה ארוכה קשה לראות נחת ואז מגיעה ידיעה או התפתחות והשווי עולה. לא תמיד זה קורה ואז כן מפסידים בהשקעה.לא מתאים לך אל תשקיע בהון סיכון! מציע שתיוועץ עם יועץ ההשקעות שלך. זו צריכה להיות לכל היותר חשיפה קטנה מהתיק.
- 1.ככה זה שכמעט לא נשאר כסף חייבים להביא הודעה כדי לגייס מזומנים מכבשים. (ל"ת)אנונימי 03/06/2025 11:24הגב לתגובה זו
- dw 03/06/2025 13:20הגב לתגובה זוהאם אתה טוען בעצם שחברה ציבורית משקרת בפרסום רישמי במאיהמסופקני שכן זו תהיה עילה לתביעה.רק למקרה שלא שמת לב מדובר בהון סיכון וכן בפירמות הון סיכון נדרשים לבצע גיוסים מעת לעת.לא מתאים לך יש הרבה פירמות סולידיות המשלמות דיבידנדים. לא מכריחים אף אחד להשקיע בהון סיכון.
חיים כצמן, מייסד ומנכ”ל קבוצת ג’י סיטי צילום:שלומי יוסףברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
ג'י סיטי רכשה 7.7% ממניות סיטיקון בפרמיה של 36% על המחיר בשוק ותפרסם הצעת רכש מלאה; המניה קפצה ביום ההודעה אך נפלה ב-11% לאחר שחברת הדירוג מעלות הכניסה את החברה למעקב עם השלכות שליליות בשל חשש לעלייה במינוף ולשחיקה בפרופיל הפיננסי
ביום שני הודיעה ג'י סיטי ג'י סיטי -11.1% , שבשליטת חיים כצמן, על רכישת 7.7% ממניות הבת הפינית סיטיקון (Citycon), תמורת 56.75 מיליון אירו במחיר של 4 אירו למניה, פרמיה של כ-36% על המחיר בשוק ערב ההצעה (ג'י סיטי רוכשת מניות סיטיקון בפרמיה, תגיש הצעת רכש לכלל המניות). בעקבות העסקה עלתה אחזקתה ל-57.4%, ובשל כך היא מחויבת לפי החוק הפיני להגיש הצעת רכש מלאה לכלל בעלי המניות במחיר שלא יפחת מהמחיר ששולם. היקף העסקה הפוטנציאלי, אם תתקבל ותושלם במלואה, נאמד בכ-312 מיליון אירו (כ-1.4 מיליארד שקל).
ג'י סיטי ציינה בדיווח כי הרכישה משקפת דיסקאונט של 44% על ההון העצמי של סיטיקון, וכי היא צפויה להביא לגידול של כ-171 מיליון שקל בהון העצמי שלה ולשיפור ב-FFO, עם "השפעה זניחה על שיעור המינוף" והמשקיעים הריעו. ביום ההודעה קפצה המניה בכ־7%, אך עד סוף השבוע חזרה לאחור, כאשר היא נופלת בכ-11% ביום המסחר האחרון אל מתחת למחיר שבו נסחרה לפני ההודעה. הירידות הגיעו זמן קצר לאחר שחברת הדירוג מעלות (S&P) הכניסה את דירוגי החברה לרשימת מעקב עם השלכות שליליות. אגרות החוב של החברה סיימו גם הן בירידות, ובלטה לשלילה סדרה יד' ג'י סיטי אגח יד -8.35% שירדה ביותר מ-8%.
מתוך הדוח של מעלות
בין דיסקאונט להזדמנות ומה רואה השוק
מהלך הרכישה יצר ניגוד מעניין. מצד אחד, ג'י סיטי רכשה מניות מתחת לשווי בספרים, מהלך שמחזק את ההחזקה החשבונאית ויוצר "תחתית" (לפחות זמנית) למחיר המניה של סיטיקון, שעלתה בכ-35% ונסחרת קרוב למחיר ההצעה. מהצד השני, העסקה בוצעה בפרמיה של יותר מ-35% על מחיר השוק ערב העסקה, כלומר, החברה שילמה הרבה יותר ממה שהשוק חושב ששווה הנכס, בטענה שהיא מכירה את שווי הנדל"ן טוב ממנו.
בפועל, המהלך הקפיץ את השווי של אחזקת ג'י סיטי בסיטיקון באופן חשבונאי, אך זהו שיפור שמבוסס על השערוך הפנימי של המניה, לא על תזרים או מכירה בפועל. השוק, לעומת זאת, עדיין מעריך את הנכסים בזהירות רבה, כאשר מניית סיטיקון נסחרת קצת מתחת ל-4 אירו, כמעט אותו מחיר כמו הצעת הרכש, מה שמעיד על ספקנות בנוגע לשווי האמיתי של הנכסים.
- ג'י סיטי רוכשת מניות סיטיקון בפרמיה, תגיש הצעת רכש לכלל המניות
- ג'י סיטי: ה-NOI עלה ב-7.3%, ה-FFO מהנדל"ן המניב עלה ב-24.7% ל-116 מיליון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הודעת הדירוג: מינוף גבוה ושחיקה בפרופיל הפיננסי
שלושה ימים לאחר ההודעה, מעלות עדכנה כי דירוג ג'י סיטי וסדרות האג"ח שלה הוכנסו למעקב (CreditWatch) עם השלכות שליליות, בשל חוסר ודאות סביב היקף ההיענות להצעת הרכש והשלכותיה על הנזילות ועל הסיכון הפיננסי. בדוח נכתב כי אם ההצעה תמומש במלואה, יחס המינוף (חוב להון עצמי מתואם) עלול לעלות לרמה של 70%-75%, בניגוד למהלכים שעשתה לאחרונה החברה כדי להוריד את המינוף, רמה שתשקף "שחיקה בפרופיל הפיננסי של החברה".
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגמה יהיה מחר בבורסה? על נייס וחברות השבבים
הדירוג של S&P, התיקון בוול סטריט ביום שישי, הבעיה הגדולה של חברות התוכנה ומה יקרה במניות הארביטראז'?
המניות הדואליות עם פער ארביטראז' שלילי של 0.4%. בשלב מסוים בשישי זה כבר היה במינוס 1%, אבל בשעות האחרונות של המסחר היה תיקון למעלה. מניית נייס -2.11% צפויה לרדת בכ-3%, כשהחשש מה-AI רק הולך וגדל. נייס ירדה מתחילת השנה ב-27% ואיבדה בחמש שנים - 50%. היא נסחרת על פי קונסנזוס האנליסטים במכפיל רווח של 10 לשנה הנוכחית ומכפיל רווח של 9 לשנה הבאה. אין הרבה חברות תוכנה צומחות שנסחרות במכפילי רווח כאלו, וגם לא היה בעבר.
מצד אחד, יש שרואים בזה הזדמנות נהדרת. מצד שני, יש כאלו שזוכרים ש"מר שוק" יודע הכל. אולי הוא יודע שאזהרת רווח או הנמכת ציפיות בדרך. כלומר, מה שנראה הזדמנות יכול להיות המחיר האמיתי כי התחזית תרד. ולמה שהיא תרד? כי החברה נמצאת בשוק מאוד מאוים על ידי ה-AI.
תחום התוכנה וחברות התוכנה סובלות מהכניסה של ה-AI. הן אומנם מתייעלות בזכותו ומוותרות על גיוסי ג'וניורים, אלא שהליבה שלהן בסכנה - הרעיון הטכנולוגי, פיתוח התוכנה שלהם נמצא בסכנה - מה שלקח פעם לפתח במשך שנים הפך לעניין של שבועות וחודשים בודדים. התחרות מתעצמת, הסכנה גוברת. החשש שיקומו סטארטאפים יעילים ומהירים ותוך חודשים יעמידו מוצר מתחרה. היתרון של הוותיקות הוא במערכת משומנת עם שיווק, תפעול, וקשרים. אבל בסוף למוצר יש משמעות גדולה. לקוחות לא ימהרו לעזוב, אבל זה יכול לבוא לידי ביטוי בתמחור נוח יותר. חברות התוכנה צריכות לחשב מסלול מחדש.
גם טבע 0.56% צפויה לרדת ב -1.1%, טאואר 1.44% ב-2.4% כשמנגד קמטק -1.51% ו נובה -8.04% צפויות עלות מעט. הנה טבלת הארביטראז' (הקליקו להיכנס לכל המניות):
- איי.סי.אל נפלה 15%, חברה לישראל איבדה 14%; מחזור המסחר - 13.4 מיליארד שקל
- היום של טבע, ומה עוד קרה בבורסה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
