דוחות

בלדי: עליה של 106% ברווח הנקי ל-30 מיליון שקל

חברת יבוא, עיבוד ושיווק הבשר מדווחת על התייעלות תפעולית שהכפיל ה את הרווח הנקי; אורן נגר, מנכ״ל בלדי: ״הצגנו ברבעון צמיחה בפעילות מול לקוחות קיימים מהשוק הקמעונאי, לצד התקשרויות עם לקוחות חדשים, ואנו פועלים להמשך מגמה זו, על בסיס פעילותינו לאורך כל שרשרת הערך״

חיים בן הקון |

בלדי בלדי -0.16%   - חברת יבוא מזון המתמחה בבשר - מדווחת על הכנסות של 395 מיליון שקל ברבעון הראשון, עליה של 51% לעומת כ-260.6 מיליון בתקופה המקבילה בשנת 2024. הרווח הנקי לרבעון עלה לכ-30.3 מיליון שקל, עליה של 106% לעומת כ-14.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העליה ברווח הנקי מיוחסת להתיעלות תפעולית בהוצאות התפעוליות של החברה, כך לפי הסברי הדירקטוריון לדוחות הכספיים. תחום הבשר בו פועלת החברה הוא דה־פקטו שוק של קומודיטיז בו הרווחיות הגולמית מושפעת ממחיר הסחורה.


הרווח הגולמי ברבעון עלה בכ-60% לכ-79 מיליון שקל (20% מההכנסות), בהשוואה לכ-49 מיליון שקל (כ-19% ההכנסות) ברבעון המקביל בשנת 2024. העלייה ברווח הגולמי ובשיעור הרווח הגולמית נובעת מהעלייה האמורה בהכנסות, לצד התמתנות של עליית המחירים בחומרי גלם ובעלויות נלוות ליבוא. יחד עם זאת, החברה בסה"כ שומרת על יציבות ברווחיות הגולמית, שעמדה על כ-21% בשנת 2024 כולה.


הרווח התפעולי ברבעון עלה בכ-84% לכ-41 מיליון שקל (כ-10.4% מההכנסות), לעומת כ-22 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2024 (8.5% מההכנסות). הגידול ברווח התפעולי נובע בעיקר מהתייעלות בהוצאות התפעול. בשנת 2024 כולה עמד שיעור הרווח התפעולי על כ-11.6%.


תזרים המזומנים שנבע מפעילות שוטפת (FCF) הסתכם בתזרים שלילי של כ-35.8 מיליון שקל, בעיקר בגלל גידול של כ-68 מיליון שקל בסעיף לקוחות וגידול של 48 מיליון שקל בסעיף מלאי. 


באוגוסט אשתקד פרסמה החברה כי בכוונתה להנפיק אג״ח בסך כולל של 300 מיליון שקל, וזה בנוסף לחוב של 200 מיליון שקל שיש לחברה כלפי הבנקים. הציבור בהתחלה לא אהב את ההנפקה - היא פשוט לא נראתה טוב. העלאות שכר לבכירים כשהחברה לא מציגה ביצועים מרשימים במיוחד? גם אנחנו בביזפורטל לא אהבנו את זה וכתבנו בביקורתיות על ההנפקה. אבל במבט שני, ההנפקה הייתה איכותית וטובה ודאגנו להסביר גם למה – אגרות חוב של בלדי הן השקעה ראויה - למה ההתקפות נגד ההנפקה מפספסות את העיקר?


אורן נגר, מנכ"ל בלדי: "אנחנו מסכמים את הרבעון הראשון של שנת 2025 עם תוצאות טובות, הכוללות גידול בהכנסות וברווח הנקי. תוצאות אלו משקפות את המשך מגמת הצמיחה של החברה והעמקת פעילותה בשווקי היעד. בין היתר, הצגנו ברבעון צמיחה בפעילות מול לקוחות קיימים מהשוק הקמעונאי, לצד התקשרויות עם לקוחות חדשים, ואנו פועלים להמשך מגמה זו, על בסיס פעילותינו לאורך כל שרשרת הערך."


בלדי היא חברה משפחתית העוסקת בייבוא, ייצור ועיבוד מוצרי מזון, ובפרט מוצרי בשר. קבוצת בלדי החלה את דרכה כאיטליז משפחתי בשוק הכרמל בתל אביב, שהוקם בשנת 1916 על-ידי סב המשפחה, שלמה דהבני. הקבוצה עוסקת בשלושה תחומי פעילות עיקריים: ייצור מוצרי מזון במפעלי הקבוצה, סחר בשוק המקומי לרבות ייבוא, ולוגיסטיקה. בלדי החלה להיסחר בבורסת תל אביב באוקטובר 2024 כאשר הנפיקה אג"ח לציבור.

קיראו עוד ב"שוק ההון"


מאז החלה להיסחר בבורסה, עלתה מניית בלדי בכ-5%. שווי השוק של בלדי עומד על 991 מיליון שקל. המכפיל המייצג של מניית החברה ל-12 החודשים הקרובים הוא עומד על שיעור של 8.2.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רמי ועדינה לוי (תמר מצפי)רמי ועדינה לוי (תמר מצפי)
ראיון

רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?

הרשת צומחת, מגדילה מכירות בחנויות זהות בניגוד לשופרסל ורשתות אחרות; מחזיקה במספר מנועי צמיחה - סלולר וגוד-פארם ומתכננת להפוך את קופיקס לגדולה ורווחית; ראיון וניתוח

מנדי הניג |

רמי לוי עומד להנפיק את הנדל"ן בשווי של 4 מיליארד פלוס. מסתבר ששם המשפחה עשתה את ההון הגדול, אבל את ההכרה ואת הפעילות הגדולה הוא עושה בתחום הקמעונאות וגם מקור הכספים הגיע מתחום הקמעונאות. יש קשר הדוק בין הנדל"ן לקמעונאות, כשחברת הנדל"ן מספקת שטחים לסניפים רבים של הרשת. האם זה יכול להוביל לעליית מחירי שכר הדירה בהמשך? החוזים הם ל-15 שנה, כך שהתשובה היא לא. הרשת לא תיפגע, וזו הזדמנות להבין את מצבה של הרשת.  


רשת רמי לוי צמחה ברבעון השני, הגדילה מכירות בחנויות הזהות והרוויחה בקצב של 250 מיליון שקל. בשנה שעברה היא הרוויחה כ-260 מיליון שקל, היא כנראה תרוויח השנה באזור הזה פחות או יותר - מול העלייה במכירות, יש שחיקה ברווחיות. הרשת השלימה את רכישת השליטה המלאה בקופיקס שהיא זרוע הפעילות של הקבוצה במרכזי הערים, והיא נערכת להרחבת הפעילות במרכזי הערים ובכלל. כשמשווים את התוצאות של הקבוצה ביחס לרשתות האחרות, הן טובות -  בשופרסל לדוגמה היתה ירידה חדה בחנויות הזהות של כ-8% אצל רמי לוי עלייה של כ-5%, וזה מדד חשוב כי בסופו של דבר הוא מודד את העוצמה של הרשת, נאמנות ואינטרקציה עם הלקוחות ואת היכולת שלה להרוויח בהמשך. 

הרווחיות של רמי לוי תמיד היתה נמוכה ביחס לאחרים ובעיקר ביחס לשופרסל, ועדיין רמי לוי מתבססת כרשת השנייה בגודלה בארץ והיא מצמצמת בהדרגה את הפער עם שופרסל. קצב המכירות שלה עומד על כ-8 מיליארד שקל, שופרסל בקצב של 14 מיליארד שקל. 


הרווח המייצג של הרשת בהינתן שווי שוק של כ-4.1 מיליארד שקל, מבטא מכפיל רווח של כ-15-16. מכפיל סביר, אבל לרמי לוי יש מנועי צמיחה מעניינים. בתוך הקבוצה יש פעילות סלולר עם קרוב ל-450 אלף מנויים שעל רקע ההתאוששות בתחום, העליות במניות סלקום ופרטנר בשוק וההצעה של פרטנר לקנות את הוט מובייל ב-2 מיליארד שקל,   אפשר להעריך שהיא שווה כ-600-700 מיליון שקל ואפילו יותר. כמו כן, יש בקבוצה אחזקת שליטה בגוד-פארם שלמרות הסקפטיות לפני שנים, מוכיחה שהיא מתחרה חזקה בשוק הפארמה ובהינתן הרווחים שלה (קצב של מעל 50 מיליון שקל) וקצב הצמיחה, היא  יכולה להיות מוערכת בכ-800 מיליון שקל בשמרנות.

הנכסים האלו באים לידי ביטוי חלקי בשווי של הקבוצה. הסלולר לא מקבל ביטוי - מדובר בתחום רווחי אצל רמי לוי, אבל שולי ביחס לפעילות כולה, הפארמה מקבלת ביטוי, אבל לא לפי ערכים מלאים. חוץ מזה יש לחברה מזומנים נטו של כ-1 מיליארד שקל, אך חשוב לציין שההון העצמי עומד על כ-550 מיליון שקל - היכולת להציג מזומנים מעל ההון מבטא מצד אחד את העוצמה של הרשתות האלו שמקבלות מימון שוטף מהלקוחות (מקבלת במזומן ובתנאי אשראי טובים). מצד שני- זה לא יהיה נכון להגדיר את כל הסכום כמזומנים פיננסים עודפים, ונראה שהמזומנים העודפים הם בסדרי גודל של כ-500 מיליון דולר.