
שמיים: "אנחנו יודעים בדיוק למי לפנות, וזה מה שפותח לנו את הדלתות"
מנכ"ל שמיים חושף כיצד החברה ממצבת את עצמה כשחקנית גלובלית בתחום בטיחות בתי החולים, עם מערכת מבוססת בינה מלאכותית, מודל SaaS ממוקד, ותמיכה אסטרטגית משיבא
בעקבות הזינוק המרשים במניית החברה והשלמת סבב השקעה ממשקיע פרטי, שמיים שוב תחת אור הזרקורים, אך הפעם, עם ניסיון ומיקוד . אחרי שנים של חיפוש אחר מודל עסקי יציב, הפסדים כבדים וניסיון להחיל "תרבות תחקירים" בעולם העסקי, החברה הישראלית משנה כיוון, מתייצבת
בשערי בתי החולים ומבקשת לחולל מהפכה. בריאיון עם המנכ"ל והמייסד אופיר פלדי, הוא משתף בקפיצת המדרגה שהחברה חווה, ובחזון לשנים הבאות.
“המיקוד הוא מפתח ההצלחה שלנו”
המהלך המשמעותי של החברה התרחש לפני כשנה, כשהנהלת
שמיים הבינה שהחזון המקורי אינו מצליח להתרומם בשטח. היא ניתבה את כל מאמציה לתחום חדש, אוטומציה של תהליכי בטיחות בבתי חולים, עם דגש על שימוש בבינה מלאכותית כדי לנתח ולשפר תהליכי דיווח על אירועים חריגים. לדבריו של פלדי, ההחלטה לא התקבלה בקלות, אך הפכה קריטית
להמשך קיום החברה. "אם יש משהו שלמדנו, זה שככל שנהיה יותר ממוקדים - סיכויי ההצלחה שלנו יהיו גבוהים יותר", אומר פלדי. לדבריו, המערכת שפיתחה החברה - Medinsight, יודעת לנתח אירועי בטיחות בצורה אוטומטית, לזהות האם יש צורך בדיווח רגולטורי, להסיק מסקנות, ולעזור
לצוותי הבטיחות להתמקד בשיפור ולא רק בתיעוד. "אנחנו לא רק חוסכים עבודה, אנחנו מאפשרים ניהול אמיתי של בטיחות קלינית, וזה הבדל גדול", הוא אומר. הצורך נולד מכך שבתי החולים בארץ ובעולם מחויבים לדווח למשרד הבריאות המקומי על אירועי בטיחות ואירועים חריגים, המערכת
של החברה נועדה להחליף תהליכים ידניים, לשפר את תהליך הדיווח ולהפנות את המאמצים של צוותי הבטיחות לשיפור איכות הטיפול ולא רק לתיעוד אירועים.
פלדי מוסיף כי בשלב זה, החברה בחרה להתמקד בבתי חולים בלבד. "האם בעתיד ניכנס לתחומים נוספים?
אולי, אבל לא עכשיו. כרגע אנחנו מחויבים לתהליך, והכלי רק ילך וישתפר ככל שייאגר בו יותר דאטה".
הולכים רחוק, אבל מדברים ישירות: “אנחנו יודעים בדיוק למי לפנות”
המערכת של שמיים כבר נמצאת ב-5 פיילוטים במדינות שונות,
עם תוצאות שמראות מעל 90% הצלחה, ובנוסף ישנם פיילוטים נוספים שכבר בדרך. אחד הפיילוטים מתקיים בבית החולים השני בגודלו בדרום אמריקה, והשאר מתקדמים מול גופים גדולים בצפון אמריקה ואירופה. החברה מכוונת להסכמים מסחריים שיתבססו על רישיון שנתי במודל SaaS, שלרוב נחתם
לתקופות רב-שנתיות. לדבריו של פלדי, המטרה היא שכל רשת של בתי חולים תהווה לקוח אסטרטגי עם הכנסה שנתית צפויה של כמיליון שקל.
- מניית שמיים בשמיים, מזנקת ב-75%; מה מנכ"ל החברה אומר על זה?
- אחרי ששוויה נחתך ב-90% חברת הטייסים רוצה לשוב ולהמריא
השיווק של החברה מתנהל בצורה יוצאת דופן, לדבריו. "למדנו את התחום לעומק והצלחנו לבנות Go-to-Market מאוד מוצלח
ומדויק. אנחנו יודעים בדיוק למי אנחנו צריכים להגיע - סמנכ"ל בטיחות בבית חולים, וזה פותח לנו דלתות בלי תקציבי עתק של שיווק". לצד הפניות הישירות, החברה משתתפת בכנסים גלובליים ייעודיים בתחום בטיחות ואיכות ברפואה. "זה המקום לפגוש את האנשים הנכונים ולייצר הזדמנויות,
עלות השיווק שלנו זניחה יחסית לתמורה".
מרכיב חשוב באסטרטגיית ההתרחבות של החברה הוא שיתוף הפעולה עם המרכז הרפואי שיבא, שמהווה שותף אסטרטגי לפיתוח הפלטפורמה. "לשיבא יש רשת של כ-300 מרכזי חדשנות בעולם. ברגע שהפיילוטים יבשילו להסכמים
מסחריים, יהיה הרבה יותר קל להיעזר ברשת הזו להתרחבות", הוא מסביר. לדבריו, מנהל החדשנות בשיבא, פרופ’ איל צימליכמן, לא רק מלווה את המיזם, אלא גם מעורב בו אישית ברמה אסטרטגית: "מתוך מעל מאה סטארטאפים בשיבא, אנחנו היחידים שהוא חבר פעיל בהם, וזה לא מובן מאליו".
כאשר נשאל על החזון שלו לשנים הקרובות, פלדי משתף בסיפור אישי שמלווה אותו מאז הקמת החברה. "כשהתחלנו את שמיים, לפני כמה שנים, הגענו לאחד הבכירים לשעבר בשיבא. הוא ישב איתנו שעות והסביר את עולם בתי החולים. רגע לפני שיצאנו מהפגישה, הוא עצר
אותנו ואמר, תעשו כל מה שאתם יכולים כדי לא להגיע לבתי חולים, זה המקום הכי מסוכן שיש". פלדי מספר: "היום זה אבסורד לחשוב ככה. דווקא עכשיו יש לנו את היכולת לשנות את המציאות הזו. להפוך את בתי החולים למקום בטוח יותר, חכם יותר, ולספק לצוותים שלהם כלים אמיתיים להתמודד
עם אתגרי היום-יום".
- 1.לרון 04/05/2025 09:52הגב לתגובה זוהיזהרו ממניות שלפתע קופצותעם סיבה או ללא! המנכל תמיד יהיו לו תרוצי עליה במגרה ימנית ותרוצי ירידה בשמאלית כדברי הגורו שלי גיא רולניק! ואני בן 76מכירו שנים רבות! אחד הטובים! היכרותי אינה אישית אלא מערכתית כלכלית!