אופיר פלדי (תמי סגן - כהן)אופיר פלדי (תמי סגן - כהן)

שמיים עם תוצאה מאכזבת בהנפקה: פחות מ-45% מהיעד הושג

המניה פתחה אתמול בזינוק של כ-30%, אך לאחר פרסום ההנפקה איבדה גובה וסיימה בירידה של 9%; גויסו 1.47 מיליון שקל בלבד
אביחי טדסה | (5)
נושאים בכתבה שמיים אופיר פלדי

יום המסחר אתמול נפתח בזינוק חד של כ-30% במניית שמיים שמיים 0%  , שהגיעה לשווי של כ-70 מיליון שקל, על רקע גל ההתעניינות הגובר בחברה בשבועות האחרונים. אלא שמספר שעות לאחר מכן פרסמה החברה דיווח על הצעת מדף להנפקת מניות וכתבי אופציה, מהלך שהפך את כיוון המניה. היא סיימה את יום המסחר בירידה חדה של 9%, כשהמשקיעים הגיבו באיפוק להצעה. 


מדיווחי החברה עולה כי החברה גייסה בפועל כ-1.47 מיליון שקל בלבד, מתוך פוטנציאל לגיוס של עד 5.4 מיליון שקל שתואר בתשקיף המקורי. במסגרת המכרז התקבלו 25 הזמנות, שמתוכן נענו 20 הזמנות לרכישת 94,214 יחידות במחיר גבוה מהמחיר המינימלי שנקבע, ו-5 נוספות במחיר הסגירה של 13.6 שקל ליחידה. כל יחידה כללה שתי מניות רגילות וכתב אופציה אחד. אם כתבי האופציה ימומשו במלואם עד מועד הפקיעה באוגוסט 2026, תוכל שמיים לגייס תוספת של כ-1.06 מיליון שקל, כך שסך התמורה הפוטנציאלית עומד על כ-2.5 מיליון שקל.


המהלך הנוכחי הגיע לאחר שמניית שמיים ריכזה עניין רב בשבועות האחרונים, וזינקה בכ-400% בחודש. נכון להיום, שווי השוק של החברה עומד על 49 מיליון שקל, לעומת כ-9 מיליון שקל בלבד בתחילת אפריל.

הזינוק החריג במניה נבע מהשינוי האסטרטגי שביצעה החברה בשנה האחרונה, מעבר מהתחום של הפקת לקחים לעסקים - לתחום הבטיחות הרפואית בבתי חולים. החברה פיתחה פלטפורמת תוכנה בשם Medinsight, שנועדה לנהל ולנתח אירועי בטיחות רפואיים, והחלה בהפעלת פיילוטים בכמה בתי חולים בעולם, כולל בדרום אמריקה, ארה"ב ואירופה. המערכת מבוססת בינה מלאכותית, פועלת במודל SaaS, וזוכה לליווי אסטרטגי מצד המרכז הרפואי שיבא, שמהווה שותף לפיתוח.


המנכ"ל והמייסד אופיר פלדי הסביר בראיון לביזפורטל כי החברה פונה ישירות לסמנכ"לי בטיחות בבתי חולים, במטרה להפוך כל רשת בתי חולים ללקוח אסטרטגי. לדבריו, תוצאות הפיילוטים עד כה מצביעות על שיעורי הצלחה של מעל 90%, והחברה מבשילה לכיוון חתימה על הסכמים מסחריים ראשונים. "אנחנו יודעים בדיוק למי לפנות, וזה מה שפותח לנו את הדלתות" - ציין בפנינו פלדי, מנכ"ל החברה.

במקביל, החברה דיווחה בשבוע שעבר על השקעה פרטית של כ-1.1 מיליון שקל ממשקיע, לפי שווי של 3 שקלים למניה, כחלק ממהלך לחיזוק בסיס ההון שלה והסרת הערת "עסק חי" שעמדה ברקע הדוחות הכספיים. המהלך הנוכחי של ההנפקה נועד להמשיך ולממן את פעילות החברה, אך התגובה הפושרת מצד המשקיעים מדגישה כי על אף ההתלהבות מהחזון והפיילוטים, השוק עדיין ממתין להוכחות בשטח ולחתימה על חוזים בפועל.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    בסוף יעשו טפטים מהמניות (ל"ת)
    אלי 06/05/2025 11:56
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אנונימי 06/05/2025 11:16
    הגב לתגובה זו
    מי שנתפס בפנים שרף את הכסף שלו.אין לנייר הזה סיכוי לחזור למעלה מפה רק למטה ומטה
  • 3.
    קרובה לחדלות פירעון על פניו . למכור הכל (ל"ת)
    דניאל 009 06/05/2025 11:08
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    תרד 50% (ל"ת)
    אנונימי 06/05/2025 10:37
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לרון 06/05/2025 09:49
    הגב לתגובה זו
    בכז אנשים לאט לאט לומדים! כל הכבוד להם ולביזפורטל ואתרים מלמדים אחרים! מסתבר שבניגוד לדעתו של גרינברג ישבניגוד אלי הקוראים גם גופי כתבות ולא רק כותרות!
איתי בן זאב. קרדיט: Xאיתי בן זאב. קרדיט: X

אקזיט של מילארד שקל על ההשקעה במניית הבורסה

מנדי הניג |

קרן מניקיי  שהחזיקה בעבר כ-20% ממניות הבורסה לניירות ערך בת"א, השלימה מכירה כוללת של כל החזקותיה בתמורה מצטברת של כ-1.1 מיליארד שקל. המכירה האחרונה, בהיקף של 5.6% מהמניות תמורת כ-400 מיליון שקל, בוצעה לגופים מוסדיים מקומיים וזרים והביאה לסיום אחזקתה של הקרן בישראל.

האקזיט של מניקיי מהווה תשואה פנמנלית: הקרן רכשה את מניות הבורסה באוגוסט 2018 תמורת כ-110 מיליון שקל בלבד, לפי שווי חברה של כ-550 מיליון שקל. היא הרוויחה פי 11 על ההשקעה במניית הבורסה. השווי של הבורסה היום הוא פי 7.2 - פי 13 מהשווי ו היא השקיעה.

במהלך השנים ביצעה מניקיי מספר מכירות חלקיות. בתחילת 2025 היא מכרה 4.8% ממניות הבורסה לבורסה עצמה תמורת כ-200 מיליון שקל, מהלך בעייתי שבעצם סידר לה מחיר טוב על חשבון המשקיעים הקיימים.סוג של "חילוץ" ההשקעה על ידי הנהלת הבורסה. ביולי מכרה הקרן מניות נוספות בהיקף של כחצי מיליארד שקל וכעת היא מחסלת את ההחזקה.


הבורסה בת"א מתנהלת ללא גרעין שליטה כשלמעשה היא ביטוי לשלטון המנהלים. איתי בן זאב, המנכ"ל בעצם שולט בחברה בפועל. זה עלול לייצר חיכוך בין בעלי המניות לבין המנהלים, כשלעיתים האינטרסים לא משותפים.

הבורסה לניירות ערך סיימה את הרבעון השני של 2025 עם תוצאות מרשימות שמוכיחות שהשוק הישראלי ממשיך לשגשג למרות האתגרים. הרווח זינק ב-80% לכ-43.6 מיליון שקל, לעומת 24.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. גם ההכנסות עלו בקצב של 29% ל-136.1 מיליון שקל. ה-EBITDA המתואם עלה ב-56% ל-71.6 מיליון שקל, ושולי הרווח השתפרו מ-43.6% ל-52.6%.

דניאל ספיר מנכ"ל אלקטרה פאוור; צילום: ענבל מרמרידניאל ספיר מנכ"ל אלקטרה פאוור; צילום: ענבל מרמרי

אלקטרה פאוור מחזירה את המותג "סופרגז" וממקדת את פעילותה בגפ"מ

החברה רואה בתחום הגפ"מ מנוע צמיחה מרכזי ומחזירה לשימוש את השם המוכר "סופרגז", לצד מותגים חדשים לחשמל ולגז טבעי

מנדי הניג |

אלקטרה פאוור מודיעה על שינוי מהותי בזהות המותג שלה: החברה מחזירה לשימוש את השם "סופרגז", מותג ותיק עם היסטוריה של למעלה מ-70 שנה בשוק המקומי. במסגרת המהלך, פעילות הגפ"מ והגז הטבעי ירוכזו תחת השם "סופרגז פאוור", ואילו פעילות החשמל תפעל תחת המותג "סופר פאוור". השינוי מותנה בקבלת האישורים הרגולטוריים הרלוונטיים.

מהלך המיתוג מחדש משתלב באסטרטגיה של החברה להתמקדות בתחומי הליבה שלה, ובראשם תחום הגפ"מ. לדברי המנכ"ל דניאל ספיר, שנכנס לתפקידו לפני כשנה, החברה מזהה בתחום זה פוטנציאל עסקי נרחב לאחר הצלחה בהגדלת כמויות המכירה והרחבת בסיס הלקוחות. "מיום כניסתי לתפקיד פועלת החברה לפי אסטרטגיה ברורה למיקוד בגפ"מ, שבו אנו רואים פוטנציאל עסקי משמעותי", ציין ספיר. "לאחר בחינה מעמיקה החלטנו להחזיר לשימוש את השם 'סופרגז', מותג שנהנה ממודעות צרכנית גבוהה ומוניטין חזק".

החלטת החברה נתמכת גם בסקרים שערכה בקרב לקוחות, מהם עולה כי למותג "סופרגז" יש רמת מודעות גבוהה ואמון רב מצד הציבור. לפי החברה, החזרת המותג צפויה להעמיק את אחיזתה בשוק הגפ"מ ולחזק את הקשר עם הצרכנים.

במקביל, אלקטרה פאוור מרחיבה גם את פעילותה בתחום החשמל. מאז שהחלה לספק חשמל ללקוחות פרטיים בתחילת 2023, היא הצליחה לגייס עשרות אלפי בתי אב והקימה מוקד ארצי לניוד חשבונות חשמל. אחד מיתרונותיה, לפי החברה, הוא הנגישות הגבוהה ליצרניות חשמל מאנרגיות מתחדשות, המאפשרת לה להציע מחירים תחרותיים לצרכנים.

אלקטרה פאוור נוסדה בשנת 1953 ונמצאת בשליטת קבוצת אלקו מאז 2019. כיום היא משרתת כ-400 אלף לקוחות פרטיים וכ-5,000 לקוחות עסקיים ומוסדיים. לצד פעילותה בתחום הגפ"מ והחשמל, החברה החלה בשנים האחרונות ליזום תחנות כוח קטנות מבוססות גז טבעי (קוגנרציה) כחלק מהרחבת פעילותה העסקית