באבלס מתרחבת לתחום הפצת הריח: תקים חברה משותפת עם מיו תעשיות
באבלס חתמה על מזכר הבנות לרכישת 51% מהפעילות של מיו, המוערכת במחזור שנתי של כ-12 מיליון שקל
באבלס באבלס 6.85% הודיעה כי חתמה על מזכר הבנות לא מחייב לרכישת השליטה (51%) בפעילותה של חברת מיו תעשיות איכות אקולוגיות, המתמחה במערכות טכנולוגיות להפצת ריח ובפתרונות בישום לשוק המוסדי והקמעונאי. בהתאם להסכם, תוקם
חברה משותפת שתקלוט את כלל הפעילות, הנכסים וההתחייבויות של מיו, והיא צפויה ליהנות מבסיס לקוחות רחב ומטכנולוגיה בלעדית וחדשנית שפותחה על ידי מיו לאורך השנים.
לפי הנתונים שנמסרו לבאבלס, מיו פועלת זה כ-15 שנה בתחומי הריח והבישום, ומחזיקה
בטכנולוגיה ייחודית הניתנת להטמעה במגוון סקטורים – בהם מלונאות, אופנה, מזון, הום דקור וקמעונאות רחבה. מיו משרתת אלפי לקוחות, מתוכם כ-400 לקוחות מוסדיים, ומציגה בשנה החולפת צמיחה מרשימה במכירות ושולי רווח גולמי גבוהים. לפי ההערכות, מחזור המכירות של מיו לשנת
2024 עמד על כ-12 מיליון שקל.
באבלס רואה במהלך זה מנוף צמיחה אסטרטגי, ומתכוונת להעמיד לחברה החדשה את יכולותיה המתקדמות בתחומי הלוגיסטיקה, ניהול הלקוחות, הטכנולוגיה והרכש, לרבות שילוב מלא בפלטפורמות האיקומרס הקיימות שלה. באבלס ציינה
כי מאגר הלקוחות הרחב של מיו מהווה פוטנציאל לשיתופי פעולה מסחריים עם פעילות האופנה וההום דקור שלה.
במסגרת מזכר ההבנות, סוכם כי תוקם חברה משותפת, בה תחזיק באבלס ב-51%, אשר תרכוש את כלל הנכסים וההתחייבויות של מיו ותקבל גם את קניין הרוחני שלה, כולל אתר האינטרנט. הדירקטוריון יורכב משלושה חברים, מתוכם שניים מטעמה של באבלס. החברה החדשה תבקש מסגרת מימון בנקאית של עד 5 מיליון שקל לטובת הון חוזר, כאשר באבלס תעמיד ערבות ל-66% מהסכום ובעל השליטה במיו יערוב ליתרה.
כמו כן, תיחתם
בין הצדדים גם עסקת שירותים, לפיה תעמיד באבלס את תשתיותיה במחירי עלות. הצדדים קבעו תקופת בדיקת נאותות של 60 יום עם אפשרות הארכה ל-30 יום נוספים, כאשר הסכם מחייב צפוי להיחתם עד 30 יום לאחר מכן, בכפוף למילוי תנאים מתלים ובהם אישורים רגולטוריים, קבלת מימון, ואישור
הדירקטוריון.
בתוך כך, מנכ"ל באבלס, יהודה לזר, שיתף לאחרונה את בעלי המניות בעדכון מקיף על פעילות החברה ברבעון הראשון של 2025. לדבריו, החברה הציגה צמיחה חזקה, במיוחד בפעילות הקמעונאית, עם גידול של כ-13% בהכנסות מגזר המסחר לסך של 16.7 מיליון שקל. לדבריו, מותג הגברים החדש Dot Black, שסופק לראשונה ברבעון, הוביל ביצועים יוצאי דופן, והיקף נקודות המכירה הוכפל מ-75 ל-150, כאשר גם השקת מותג קולומביה תורמת להקטנת הפערים העונתיים בפעילות.
במכתב ציין לזר את תוצאותיה המקדמיות של באבלס לרבעון
ראשון של 2025, כאשר הכנסות החברה הסתכמו בכ-17.5 מיליון שקל, הרווח הגולמי עמד על 10 מיליון, והרווח התפעולי על כ-3.6 מיליון שקל, ו-EBITDA של כ-4.7 מיליון שקל.
שווי השוק של באבלס עומד על כ-26 מיליון שקל. מניית החברה עלתה מתחילת השנה בכ-5%, ובמהלך 12 החודשים האחרונים ירדה בכ-9%. ההון העצמי של החברה מסתכם בכ-21 מיליון שקל.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"
אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"
ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים,
עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות.
על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.
בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69% הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.
היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?
- ג'ין טכנולוגיות: הקצאה פרטית בדיסקאונט של 31% בתמורה לכ-23 מיליון שקל
- ג'ין טכנולוגיות יוצאת לדרום אמריקה: הסכם הפצה עם שותף מקומי בברזיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".
אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?