באבלס מתרחבת לתחום הפצת הריח: תקים חברה משותפת עם מיו תעשיות
באבלס חתמה על מזכר הבנות לרכישת 51% מהפעילות של מיו, המוערכת במחזור שנתי של כ-12 מיליון שקל
באבלס באבלס 0% הודיעה כי חתמה על מזכר הבנות לא מחייב לרכישת השליטה (51%) בפעילותה של חברת מיו תעשיות איכות אקולוגיות, המתמחה במערכות טכנולוגיות להפצת ריח ובפתרונות בישום לשוק המוסדי והקמעונאי. בהתאם להסכם, תוקם
חברה משותפת שתקלוט את כלל הפעילות, הנכסים וההתחייבויות של מיו, והיא צפויה ליהנות מבסיס לקוחות רחב ומטכנולוגיה בלעדית וחדשנית שפותחה על ידי מיו לאורך השנים.
לפי הנתונים שנמסרו לבאבלס, מיו פועלת זה כ-15 שנה בתחומי הריח והבישום, ומחזיקה
בטכנולוגיה ייחודית הניתנת להטמעה במגוון סקטורים – בהם מלונאות, אופנה, מזון, הום דקור וקמעונאות רחבה. מיו משרתת אלפי לקוחות, מתוכם כ-400 לקוחות מוסדיים, ומציגה בשנה החולפת צמיחה מרשימה במכירות ושולי רווח גולמי גבוהים. לפי ההערכות, מחזור המכירות של מיו לשנת
2024 עמד על כ-12 מיליון שקל.
באבלס רואה במהלך זה מנוף צמיחה אסטרטגי, ומתכוונת להעמיד לחברה החדשה את יכולותיה המתקדמות בתחומי הלוגיסטיקה, ניהול הלקוחות, הטכנולוגיה והרכש, לרבות שילוב מלא בפלטפורמות האיקומרס הקיימות שלה. באבלס ציינה
כי מאגר הלקוחות הרחב של מיו מהווה פוטנציאל לשיתופי פעולה מסחריים עם פעילות האופנה וההום דקור שלה.
במסגרת מזכר ההבנות, סוכם כי תוקם חברה משותפת, בה תחזיק באבלס ב-51%, אשר תרכוש את כלל הנכסים וההתחייבויות של מיו ותקבל גם את קניין הרוחני שלה, כולל אתר האינטרנט. הדירקטוריון יורכב משלושה חברים, מתוכם שניים מטעמה של באבלס. החברה החדשה תבקש מסגרת מימון בנקאית של עד 5 מיליון שקל לטובת הון חוזר, כאשר באבלס תעמיד ערבות ל-66% מהסכום ובעל השליטה במיו יערוב ליתרה.
כמו כן, תיחתם
בין הצדדים גם עסקת שירותים, לפיה תעמיד באבלס את תשתיותיה במחירי עלות. הצדדים קבעו תקופת בדיקת נאותות של 60 יום עם אפשרות הארכה ל-30 יום נוספים, כאשר הסכם מחייב צפוי להיחתם עד 30 יום לאחר מכן, בכפוף למילוי תנאים מתלים ובהם אישורים רגולטוריים, קבלת מימון, ואישור
הדירקטוריון.
בתוך כך, מנכ"ל באבלס, יהודה לזר, שיתף לאחרונה את בעלי המניות בעדכון מקיף על פעילות החברה ברבעון הראשון של 2025. לדבריו, החברה הציגה צמיחה חזקה, במיוחד בפעילות הקמעונאית, עם גידול של כ-13% בהכנסות מגזר המסחר לסך של 16.7 מיליון שקל. לדבריו, מותג הגברים החדש Dot Black, שסופק לראשונה ברבעון, הוביל ביצועים יוצאי דופן, והיקף נקודות המכירה הוכפל מ-75 ל-150, כאשר גם השקת מותג קולומביה תורמת להקטנת הפערים העונתיים בפעילות.
במכתב ציין לזר את תוצאותיה המקדמיות של באבלס לרבעון
ראשון של 2025, כאשר הכנסות החברה הסתכמו בכ-17.5 מיליון שקל, הרווח הגולמי עמד על 10 מיליון, והרווח התפעולי על כ-3.6 מיליון שקל, ו-EBITDA של כ-4.7 מיליון שקל.
שווי השוק של באבלס עומד על כ-26 מיליון שקל. מניית החברה עלתה מתחילת השנה בכ-5%, ובמהלך 12 החודשים האחרונים ירדה בכ-9%. ההון העצמי של החברה מסתכם בכ-21 מיליון שקל.

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
