דוחות

גילת טלקום: ההכנסות גדלו ב-27% ל-70 מיליון דולר ב-2024

הרווח הנקי של החברה הסתכם בכ-1.8 מיליון דולר בשנת 2024 לעומת 715 אלף דולר בשנת 2023; ה- EBITDA ב-2024 הסתכמה לסך של כ-15 מיליון דולר, לעומת סך של כ-9.5 מיליון דולר בשנת 2023

אביחי טדסה | (1)

גילת טלקום גילת טלקום -0.7%   פרסמה את דוחותיה לשנת 2024, ההכנסות צמחו בכ-27% והסתכמו בכ-70 מיליון דולר לעומת כ-55 מיליון דולר. הרווח הנקי הסתכם בכ-1.8 מיליון דולר, לעומת רווח של 715 אלף דולר ב-2023. צבר החוזים של החברה עומד נכון למועד הדוח על כ-67 מיליון דולר עד לשנת 2028. הרווח הגולמי של החברה הסתכם בכ-16.1 מיליון דולר (23.2% מההכנסות), לעומת כ-12 מיליון דולר (21.8% מההכנסות), החברה מציינת כי הגידול בשיעור הרווח הגולמי לעומת שנת 2023 נובע בעיקר מפיתוח שירותי ה-ISP במגזר העסקי והפרטי ומגידול ברווח במגזר הממשלתי בטחוני.

 ההכנסות מתחום הפעילות תקשורת ואינטרנט בישראל לשנת 2024 עמדו על כ-12.7 מיליון דולר לעומת סך של כ- 7.2 מיליון דולר אשתקד. חטיבת הממשלה של החברה מציגה הכנסות בהיקף של כ-37 מיליון דולר לשנת 2024 לעומת סך של כ- 22.2 מיליון דולר אשתקד, ההכנסות ממגזר גלובאלי(אפריקה) הסתכמו בכ-20 מיליון דולר לעומת 25.7 מיליון דולר אשתקד.




יצוין כי הוצאות המימון של החברה כוללת הוצאות שיערוך של אופציות שקליות, לרבות בגין מרכיב ההמרה של אגרות חוב להמרה (סדרה ג'), שנרשמו כהתחייבות בדוחות הכספיים של החברה (ולא בהון) מאחר ואופציות אלו הונפקו במטבע ש"ח השונה ממטבע הפעילות של החברה (דולר). יש לציין שרכיב זה אינו מהווה הפסד כלכלי של החברה במובן שאין לחברה התחייבויות כספיות בגינו. הרווח הנקי בניטרול השפעת שיערוך האופציות השיקליות, הסתכם לסך של כ- 2.25 מיליון דולר.


ה- EBITDA לשנה שהסתיימה ביום 31 בדצמבר 2024 הסתכמה לסך של כ-15 מיליון דולר, לעומת סך של כ-9.5 מיליון דולר בשנת 2023, החברה סיימה את השנה עם תזרים שלילי בסך של כ-662 אלף דולר בשל תשלום מראש ברבעון השני של השנה בסך של כ- 2.4 מיליון דולר (כ- 1.8 מיליון דולר הינו תשלום בגין 2025-2027), כחלק מעלויות עסקת וודאקום. בנטרול ההוצאות מראש כאמור התזרים החופשי הסתכם לסך של כ- 1.1 מיליון דולר.


סך כל הנכסים השוטפים של החברה בשנת 2024 הסתכם בכ-26.8 מיליון דולר לעומת 25.1 מיליון דולר בשנת 2023, ההון העצמי של החברה נכון למועד הדוח מסתכם בכ-15.8 מיליון דולר לעומת 11.4 מיליון דולר בשנת 2023. הגידול בהון העצמי לעומת ה-31 בדצמבר 2023 נובע בעיקר מהרווח לתקופה ומהנפקת הון במהלך השנה במסגרת הצעת רכש חליפין של אג"ח להמרה (סדרה ג').

הגרעון בהון החוזר של החברה לתקופה שהסתיימה ביום 31 בדצמבר, 2024 עומד על כ- 9.7 מיליון דולר. יצוין כי הגרעון בהון החוזר נובע בעיקר מסיווג כל אגרות החוב להמרה (סדרה ג') לזמן קצר, בהתאם לתיקון לתקן בינלאומי IAS1 שנכנס לתוקף ביום 1 בינואר 2024.

קיראו עוד ב"שוק ההון"


איציק בן אליעזר, מנכ"ל גילת טלקום מסר: "גילת טלקום סוגרת שנת שיא ומציגה עלייה חדה בהכנסות וברווח הנקי ואופק חזק וברור לשנים הקרובות. אני מודה ללקוחות על הבחירה בגילת טלקום, לשוק ההון על האמון במהלכים שביצענו בחודשים האחרונים, לעובדים ולחברי ההנהלה והדריקטוריון על העשייה, התעוזה העסקית והתוצאות. בשנים הקרובות נמשיך במימוש התוכנית האסטרטגית למיקוד וצמיחה, ואין לי ספק שנמשיך להציג רווחיות, תזרים מזומנים טוב ונשיא תשואה לבעלי המניות" "מזה כשלוש שנים גילת טלקום גלובל, נמצאת בתנופה עצומה ומסכמת שלוש שנים של שיפור עקבי בתוצאותיה לרבות שנתיים של רווח נקי, תוך הרחבת וגיוון עסקיה והפחתה משמעותית ברמות הסיכון. גילת טלקום גלובל החדשה, מנהלת שלוש חטיבות חזקות וממוקדות, אשר מייצרות יחד תוצאות שיא, צבר הזמנות איתן, אך בעיקר אופק צמיחה לשנים הקרובות. הכניסה לעסקי האינטרנט והענן בישראל, מהווה מנוע צמיחה אסטרטגי בשוק צומח ובעל פרופיל סיכון נמוך. ההסכם שנחתם על ידי החברה לאחרונה מול בזק, לרכישת קווי סיבים במחיר מופחת, מציב את החברה בעמדה מצוינת לביסוס פעילותה במגזר זה. תמורת הגיוס הנוכחי, תשמש, בין היתר, להרחבת פעילותה בשוק זה".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    משקיע 30/03/2025 12:14
    הגב לתגובה זו
    לראשונה החברה עברה לרווח שנתי נקי יפה ומרשיםשווי החברה בבורסה כ 60 מיליון שח נסחרת במכפיל רווח של 9 8 על הרווח הנקי מרשים ביותר לדעתי.זכתה בחוזים רבים בשנתיים האחרונות הכניסה מקורות רווח נוספים וסידרה היטב את העסקים שלה. לדעתי תוצאות מרשימות.
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

"יש לנו אסטרטגיה סדורה של רכישות ואנחנו בעיקר מחפשים את הסינרגיה. רכשנו שתי חברות ב-7 השנים האחרונות כמו הפצת קרטונים לתעשיה, רכשנו 50% מחברה לבניית חממות ובתי רשת בארץ ובחו"ל, ו-50% בחברה של מיכון חקלאי כמו קומביינים, מזריעות, שותלות. אנחנו מאוד מחפשים איך להישאר בפוקוס ובליבת העסקים אבל מצד שני גם לנסות ולהשיא ערך.

יש משהו בקנה איזו פעילות שאתם מתכננים לקנות בקרוב?

״יש וכתוב גם בדוחות כמובן. אנחנו שמים דגש על מגזר שהיה מאוד רווחי במחצית, אני מדבר על מגזר התערובת שהיה עם שיעור רווח גולמי של כמעט 20%, ורווח גולמי של קרוב ל-29.5 מיליון שקל ובמסגרת הזאת אנחנו באמת מנסים לצמוח ולרכוש פעילויות. הצמיחה היא בנתינת הלוואות להקמת לולים חדשים וגם לכניסה לשותפויות בגידול. בינואר 2025 נכנסה פעילות חדשה רכשנו 50% מחברה בתחום גידול עופות לבשר והטלה. יחד אנחנו מייצרים כ-12.5–13 אלף טון בשר עם שחקן גדול בשוק הישראלי. זה משתלב עם מגזר התערובות, שהוא רווחי מאוד״.

יש ריכוזיות בשוק?

"אנחנו פועלים בתחום התשומות לחקלאות, לא במכירת התוצרת עצמה. וכאן אני אולי אומר ׳לצערי׳ כי זה שוק הכי רחוק מריכוזי והוא דווקא שוק מאוד תחרותי רווחיות גולמית ממוצעת של 15%. אי אפשר לדבר על קרטל או ריכוזיות. לעומת זאת, ברשתות הקמעונאות מחלקת פירות וירקות פועלת במרווחים של מעל 50%".

איך אתם מתמודדים עם מגמות טכנולוגיות בחקלאות - AgTech, פתרונות ירוקים זה לא יכול לאתגר אותכם?

"אנחנו לא מפתחים טכנולוגיות, אנחנו מפיצים אותן. אנחנו ספקים מרכזיים של החברות הגדולות –-תמ״א, נטפים, ריווליס, פלסאון, ברמד ועוד. ברגע שיש טכנולוגיה חדשה, אנחנו נביא אותה לחקלאים. היתרון שלנו הוא ברשת ההפצה והקשר הישיר עם השטח".

לסיום, איך אתה רואה את עמיר שיווק שנתיים מהיום?

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.