אריאל קנדל מנכל קבוצת אימקו
צילום: אליעד גולן
דוחות

אימקו: צבר ההזמנות זינק ב-262%, הרווח קפץ פי 4 ל-25 מיליון שקל

ההכנסות בשנת 2024 עלו ב-14% לכ-303 מיליון שקל לעומת 266 מיליון שקל; הצבר של החברה בשנת 2024 מסתכם לכ-775 מיליון שקל לעומת 281 מיליון שקל בשנת 2023

אביחי טדסה |
נושאים בכתבה אימקו אריאל קנדל

אימקו אימקו 4.22%   העוסקת בפיתוח וייצור מערכות מתקדמות לשוק הביטחוני והאזרחי, מסכמת את שנת 2024 עם תוצאות מרשימות, ההכנסות של הקבוצה לתקופת הדוח עלו ב-14%, והגיעו לכ-303 מיליון שקל, לעומת 266 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי הסתכם לכ-71.5 מיליון שקל המהווים 23.6% ממחזור המכירות, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד אז עמד על 50.5 מיליון שקל שהם כ-18.9% ממחזור המכירות השנתי. 

העלייה בהכנסות, ברווח הגולמי ובשיעורו הובילו לרווח נקי של כ-25 מיליון שקל המהווים כ-8.2% ממחזור המכירות, עליה של פי 4 בהשוואה לכ-6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד אשר מהווים כ-2.3% ממחזור המכירות. החברה מדווחת על חלוקת דיבידנד בהיקף המשקף 50% מהרווח הנקי לשנת 2024, קרי, סך כולל של 12.4 מיליון שקל.


החברה דיווחה על גידול בצבר ההזמנות שהגיע לכ-775 מיליון שקל ב-2024 לעומת 281 מיליון שקל בשנת 2023, זינוק של כ-262%, כאשר הרוב המכריע של ההזמנות הכלולות בצבר ההזמנות הינן בעלות זכות לביטול התקשרות הכוללת תשלום פיצוי משמעותי לקבוצה; ובכל מקרה, בהתבסס על ניסיון העבר של הקבוצה, שיעור הביטולים בפועל מתוך ההזמנות של אותם לקוחות או אותם מוצרים הינו זניח, והקבוצה צופה כי שיעור הביטולים של צבר ההזמנות שטרם התממש יהיה זניח, אם בכלל.




אריאל קנדל, מנכ״ל קבוצת אימקו, מסר: “על אף ששנת 2024 הייתה שנה אינטנסיבית ומורכבת, הביצועים שלנו מוכיחים שההשקעה בתשתית ארגונית חזקה ובניהול זהיר ואחראי משתלמת. אנו צומחים, וממשיכים את בניית האמון בקרב לקוחותינו, ומחזקים את מעמדנו בשווקים חדשים, תוך התבססות על איכות, עמידה בסטנדרטים בינלאומיים וחדשנות טכנולוגית. צבר החברה עלה לשיא ועומד כיום על כ- 775 מיליון ש״ח העתיד להתממש בשנים הקרובות. במהלך השנה השקיעה הקבוצה רבות בחיזוק ובהכשרת ההון האנושי ושדרת הניהול של החברה, והיא מחויבת להמשיך ולהשקיע בכלל עובדי הקבוצה גם בשנת 2025. בהסתכלות קדימה, אנו ממוצבים היטב וערוכים לממש את התוכנית האסטרטגית, לצמוח, לשפר רווחיות ולייצר ערך לבעלי המניות שלנו.”

הדוח השנתי של הקבוצה לשנת 2024 משקף לראשונה את החלוקה לפעילות לפי חטיבות. החטיבה הביטחונית – הכוללת את אימקו פרויקטים, ניר אור ו-ADT – ממשיכה להתרחב, ולספק פתרונות מתקדמים לצה”ל, למערכת הביטחון וללקוחות בינלאומיים, כולל בארה״ב, שם פועלת ADT גם באמצעות כספי הסיוע הביטחוני האמריקאי. החטיבה האזרחית – אתנה ו-EMT – מציינת ירידה זמנית, בעיקר בשל ההאטה העולמית בתחום הציוד הרפואי האסתטי והמוליכים למחצה, אך פועלת לכניסה לתחומים חדשים, בין היתר: עולמות ה- SEMI CONDUCTORS, מערכות רובוטיקה ועוד. זאת כחלק מאסטרטגיית גיוון וצמיחה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים