עמרם אברהם: ההכנסות ברבעון קפצו פי 3 ל-374 מיליון שקל
הרווח הנקי ברבעון הרביעי הסתכם ב-52 מיליון שקל לעומת 18.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד; בסיכום שנתי, ההכנסות עלו ב-37% ב-2024 למיליארד שקל לעומת 789 מיליון שקל בשנת 2023
עמרם אברהם עמרם 0% פרסמה את תוצאות הרבעון הרביעי ושנת 2024 כולה, ההכנסות ברבעון הרביעי של 2024 טיפסו לכ-374 מיליון שקל, לעומת כ-123 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023, עליה של כ-200%. העלייה בהכנסות נובע בעיקר מהתקדמות הבניה ומהיקף הדירות שנמכרו ברבעון וכניסת פרויקטים חדשים במהלך הרבעון. החברה רשמה ברבעון הרביעי של 2024, רווח נקי של 52 מיליון שקל (מתוכו כ-53 מיליון שקל לבעלי המניות), לעומת רווח של כ-18.8 מיליון שקל (מתוכו כ-18.8 מיליון שקל לבעלי המניות) ברבעון המקביל של 2023.
הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2024 יותר מהוכפל והגיע לכ-96 מיליון שקל, לעומת כ-47 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2023. שיעור הרווח הגולמי ברבעון הרביעי עמד על כ-26% לעומת כ-38% ברבעון המקביל ב-2023. לשינוי בשיעורי הרווחיות ראה לעיל בהתייחס
לניתוח התוצאות השנתיות.
ההכנסות בסיכום שנת 2024, עלו בכ-37% לכ-1.08 מיליארד שקל, לעומת כ-789 מיליון שקל בשנת 2023. השינוי בהכנסות נובע בעיקר מהתקדמות הבניה ומהיקף הדירות שנמכרו בתקופה. ההכנסות נבעו בעיקר מפרויקט אקווה פארק באשדוד, אקווה סנס, רובע הברון ועוד, וכן ממכירת קרקע בצפת בתמורה לכ-65 מיליון שקל. הרווח נקי בשנת 2024 הסתכם בכ-125 מיליון שקל (מתוכו כ-115 מיליון שקל לבעלי המניות), לעומת רווח של כ-172 מיליון שקל (מתוכו כ-149.5 מיליון שקל לבעלי המניות) בשנת 2023. השינוי ברווח נובע בעיקר מהשינוי ברווח הגולמי, ומגידול בהוצאות מימון, נטו הנובע בעיקר מפרויקטים מהותיים שנכנסו ללווי במהלך 2024 אשר עלויות המימון בגינם הפסיקו להיות מהוונות למלאי ונזקפו ישירות לסעיף המימון בדוח רווח והפסד.
הרווח הגולמי בשנת 2024 הסתכם בכ-288
מיליון שקל, לעומת כ-306 מיליון שקל בשנת 2023. שיעור הרווח הגולמי ב-2024 עמד על 26.6%, לעומת 38.9% ב-2023. השינוי בשיעור הרווח הגולמי נבע בעיקר מהשלמתם של מספר פרויקטים משמעותיים בשנת 2023, אשר התאפיינו ברווחיות גבוהה יחסית. לעומת זאת, בשנת 2024 החלה החברה
להכיר לראשונה בהכנסות ממספר פרויקטים מהותיים המצויים בשלבים התחלתיים של הקמה, ובקצב התקדמות נמוך יחסית. חלק ניכר מהכנסות אלה מקורו במכירת יחידות דיור במסגרת מסלולי 'מחיר למשתכן' ו'מחיר מטרה', המתאפיינים ברווחיות נמוכה יותר ובקשיחות כלפי תנודות במחירי הדיור.
- זינוק בהכנסות של עמרם אברהם, אך ירידה ברווחיות
- עמרם אברהם במבצע למילואימניקים: עד 300 אלף שקל הנחה ברכישת דירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עמרם אברהם מסכמת את 2024 עם מכירה של 1,709 יח"ד, בהיקף של כ-3.4 מיליארד ש"ח (כולל מע"מ), לעומת מכירת 560 יחידות בשנת 2023 בתמורה לכ-1.1 מיליארד ש"ח (כולל מע"מ). מה-1 בינואר 2025 ועד סמוך למועד פרסום הדוח מכרה החברה עוד 174 יח"ד,
וכן כ- 2,745 מ"ר שטחי מסחר. נכון ל-31 בדצמבר 2024, לקבוצה פרויקטים יזמים בישראל (מלאי דירות, פרויקטים בביצוע, בתכנון, עתודות קרקע, התחדשות עירונית ועסקאות שטרם הושלמו) בהיקף של כ-19,547 יח"ד לביצוע (מתוכן חלק החברה כ-12,634 יח"ד) מתוכן כ-17,406 יח"ד לשיווק
(חלק החברה כ-11,591 יח"ד), וכ-92,730 מ"ר שטחי מסחר, כ-43,200 מ"ר שטחי משרדים וכ-300 חדרי מלון (חלק החברה כ-65,630 מ"ר, 24,900 מ"ר וכ-174 חדרי מלון, בהתאמה) בפרויקטים שונים. הנתונים הללו כוללים פרויקטי מחיר למשתכן (בשלבים שונים) בהיקף של כ-7,632 יח"ד (כולל
יחידות שוק חופשי, כאשר חלק החברה כ-6,757 יח"ד) ובעירוב שימושים ברחבי הארץ.
להערכת החברה, במהלך 2025 יתקבלו היתרי בניה בגין חלק מהפרויקטים בתכנון בקבוצה (כולל התחדשות עירונית) בהיקף של 2,050 יח"ד לשיווק (חלק החברה כ- 1,580 יח"ד לשיווק). ממאזנה
המאוחד של החברה עולה, כי ההון של החברה לתאריך 31 בדצמבר 2024 הסתכם בכ-1.25 מיליארד שקל (ההון העצמי המיוחס לבעלי מניות החברה הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל), לעומת כ-837 מיליון שקל (ההון העצמי המיוחס לבעלים הסתכם בכ-796 מיליון שקל) לתאריך 31 בדצמבר 2023. הגידול בהון
נובע מהרווח בתקופה וכן מהנפקת המניות (IPO) (כ- 309 מיליון שקל), ובקיזוז דיבידנד בהיקף של כ-20 מיליון שקל שחולק ב-2024.
נועם גרייף, מנכ"ל עמרם אברהם: "אנחנו מסכמים שנה של פעילות ענפה ועצימה כחברה מובילה בשוק הנדל"ן למגורים בישראל.
שנת 2024 התאפיינה בחברה בקצב מכירות גבוה, לצד המשך הגדלת המלאי הזמין למכירה לטובת הבטחת המשך צמיחת החברה. במהלך שנת 2024 התחלנו בשיווקם של 15 פרויקטים חדשים במיקומים אטרקטיביים, הכוללים כ-2,850 יחידות דיור. פרויקטים אלו הצטרפו ל-6 פרויקטים נוספים שהיו בשיווק
במהלך שנת 2023, כך שבסך הכול כוללת הקולקציה 21 פרויקטים. "היקף המכירות הגבוה שאנו מציגים נובע מהמלאי שייצרנו בשנים האחרונות וכן מכך שהחברה פועלת בפריסה גיאוגרפית רחבה, פונה לכל חתכי האוכלוסייה וכן פועלת בצורה ענפה ומוצלחת גם בתחום של מחיר למשתכן. כמו כן עומד
לרשות המשווקים של החברה ארגז כלים שיווקי נרחב המגדיל את יכולת השיווק לכדי מציאת פתרונות לצורכי הרוכשים. עם הפנים קדימה לעבר 2025, בכוונתנו להמשיך ולהתקדם עם הפרויקטים המרכזיים של החברה ובראשם מתחם האלף בראשון לציון שנמצא בתחילת הבניה וכבר הספקנו לחתום במסגרתו
על כ-109 הסכמי מכירה, זאת לצד המשך קידום מספר רב של עסקאות בתחום ההתחדשות העירונית בה אנחנו רואים מנוע צמיחה, וכן הובלת הפרויקטים במסגרת מחיר למשתכן. כל אלו ועוד ימשיכו לתמוך בצמיחת פעילות החברה ובהשאת הערך לבעלי המניות".
- 1.המחשבון 03/06/2025 17:40הגב לתגובה זוהנתונים לא מסתדריםבחמישה חודשים בשנת 2025 טוען המנכל שהמכירות ל 1.11 מיליארד בעוד שכאן הנתונים שונים... כ 1 מיליארד בכל שנת 2024... פער קטן קטן אף אחד לא שם לב...

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"
אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"
ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים,
עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות.
על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.
בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69% הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.
היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?
- ג'ין טכנולוגיות: הקצאה פרטית בדיסקאונט של 31% בתמורה לכ-23 מיליון שקל
- ג'ין טכנולוגיות יוצאת לדרום אמריקה: הסכם הפצה עם שותף מקומי בברזיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".
אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?