שפיר הנדסה: ההכנסות ברבעון זינקו ב-24%; עברה לרווח נקי של 147 מיליון שקל
ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-1.4 מיליארד שקל לעומת 1.14 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד; החברה הציגה רווח נקי של 147 מיליון שקל ברבעון הרביעי לעומת הפסד של 30 מיליון שקל ברבעון המקביל
שפיר הנדסה שפיר הנדסה -0.54% דיווחה כי ברבעון הרביעי של שנת 2024 ההכנסות הסתכמו בכ-1.4 מיליארד שקל לעומת 1.14 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, זינוק של 24%. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-147 מיליון שקל ברבעון הרביעי לעומת הפסד של 30 מיליון שקל שרשמה החברה ברבעון הרביעי של שנת 2023. הרווח התפעולי של החברה ברבעון האחרון של שנת 2024 הסתכם ב-289 מיליון שקל, זינוק חד של 280% לעומת הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של שנת 2024 שהסתכם בכ-76 מיליון שקל.
במהלך
שנת 2024 ועד למועד פרסום הדוחות, שפיר ביצעה מספר מהלכים אסטרטגיים משמעותיים. בפברואר 2025 נפתח קו הרכבת הקלה בירושלים, המחבר בין נווה יעקב להדסה עין כרם. בדצמבר 2024 השלימה החברה את עסקת המניות בפרויקט ההספקה האחוד של צה"ל, במסגרתה קרן נוי נכנסה כשותפה ואוריין
יצאה מהפרויקט, מהלך שהניב לשפיר רווח חד-פעמי של כ-87 מיליון שקל לפני מס. בנוסף, החברה זכתה במכרז לבניית 317 יח"ד בנתניה תמורת כ-193 מיליון שקל ועוד 79 מיליון שקל בהיטלי פיתוח. באוגוסט 2024 זכתה שפיר במכרז לניהול ותפעול מנהרת התשתיות במפרץ חיפה, וביוני 2024
הוכרזה כזוכה במכרז להקמת נמל תזקיקים חדש, שצפוי להחליף את בתי הזיקוק הישנים ולהיות מושלם בתוך כשלוש שנים.
הכנסות החברה לפי מגזרים ברבעון הרביעי:
מגזר התעשייה – החברה הצליחה להגדיל את כושר והיקף הייצור של מגזר התעשייה במהלך השנה, נוכח אתגרי הייבוא שהשפיעו על השוק כולו. ואכן, ברבעון הרביעי של 2024 הכנסות מגזר התעשייה מלקוחות חיצוניים הסתכמו ב-579 מיליון שקל, עליה של כ-32% לעומת הרבעון המקביל
אשתקד. הרווח של מגזר התעשייה ברבעון האחרון של השנה יותר מהכפיל את עצמו והסתכם בכ-94 מיליון שקל.
מגזר התשתיות – החברה התמודדה בהצלחה עם המחסור בעובדים לאורך השנה, בין היתר באמצעות הקמת תאגיד כוח אדם לעובדים זרים. הכנסות החברה ברבעון הרביעי במגזר התשתיות הסתכמו בכ- 562 מיליון שקל לעומת הכנסות של 443 מיליון שקל ברבעון המקביל - זינוק של 27%. ברבעון הרביעי של שנת 2024 הרווח הנקי של מגזר התשתיות מלקוחות חיצוניים הסתכם ב- 66 מיליון שקל לעומת הפסד ברבעון המקביל.
- שפיר רוכשת 15% נוספים ב"עד 120" מהפניקס: העסקה משקפת שווי של כ-1.865 מיליארד שקל
- שפיר הנדסה: עלייה של 15% בהכנסות, הרווח הנקי קפץ ל-60 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגזר הנדל"ן - הכנסות מגזר הנדל"ן עלו ב-14% והסתכמו ברבעון הרביעי בכ-100 מיליון שקל לעומת 88 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי מהמגזר הנדל"ן עלה בכ- 173% והסתכם בכ-30 מיליון שקל.
מגזר הזכיינות - הכנסות מגזר הזכיינות ברבעון הרביעי של שנת 2024 הסתכמו ב-79 מיליון שקל עלייה של 34% לעומת הרבעון בשנת 2023, אז הסתכמו ההכנסות בכ- 59 מיליון שקל. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מהכנסות הנובעות מתפעול כבישים. הרווח של מגזר הזכיינות ברבעון הסתכם ב-36 מיליון שקל - עלייה של 9 מיליון שקל לעומת הרווח שנרשם ברבעון הרביעי.
מגזר השילוח והלוגיסטיקה - הכנסות מגזר השילוח והלוגיסטיקה ברבעון האחרון של שנת 2024 הסתכמו ב-88 מיליון שקל, זאת לעומת הכנסות של 108
מיליון שקל ברבעון המקביל של שנת 2023. הרווח של מגזר זה ברבעון הסתכם ב-6 מיליון שקל זאת לעומת רווח של 11 מיליון שקל בשנת 2023.
- אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
- טריא פורעת את תיק המשכנתאות שלה בהיקף של 400 מיליון שקלים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "אי אפשר לעלות 20%-30% בשנה, זה ייגמר בתיקון״
במבט שנתי, הכנסות החברה בשנת 2024 כולה הסתכמו ב-5.09 מיליארד שקל, ירידה של 2% לעומת שנת 2023. הרווח הנקי של החברה בשנת 2024 הסתכם ב-215 מיליון שקל, זאת לעומת רווח של 185 מיליון שקל בשנת 2023. הרווח התפעולי של החברה בשנת 2024 הסתכם ב-599 מיליון שקל, עלייה של 24% לעומת הרווח התפעולי בשנת 2023. ההון העצמי של החברה בסוף שנת 2024 עמד על כ-3.86 מיליארד שקל, זאת לעומת 3.7 מיליארד שקל בסוף 2023.
שי לינדנר, סמנכ"ל הכספים של שפיר: "למרות התמשכות המלחמה והמחסור בעובדים בענף שאפיינו את שנת 2024, החברה נהנתה ממגמה חיובית לכל אורך השנה, אשר רק התחזקה במהלך הרבעון הרביעי. תזרים המזומנים החיובי, כושר הייצור
המקומי והסינרגיות בין הפעילויות מאפשרים לנו להתמודד עם אתגרי ההווה, לנצל הזדמנויות עתידיות ולחזק את מעמדנו כחברה המובילה בענף".
- 2.ליטאי 19/03/2025 19:07הגב לתגובה זובמחיר זול אחרת אולי. היא תעלה 8 מיליארד שקל זו השקעה גדולה מדי.
- 1.אנונימי קונה 19/03/2025 18:43הגב לתגובה זומסרו דירות ברמה הכי גרועה שראיתי בחיים. לא מתקרב שוב עם מקל 100 מטר. רמת ביצוע הכי גרועה
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם
אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגזינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%
בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות? אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%
מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח
הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה:
דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים
- ארית זינקה 8.7%, פוםוום 14%; ת"א ביטוח זינק 2.5% - נעילה ירוקה בתל אביב
- ארית נפלה 20%, טבע זינקה 3%, המדדים שברו שיאים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
