שפיר הנדסה: ההכנסות ברבעון זינקו ב-24%; עברה לרווח נקי של 147 מיליון שקל
ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-1.4 מיליארד שקל לעומת 1.14 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד; החברה הציגה רווח נקי של 147 מיליון שקל ברבעון הרביעי לעומת הפסד של 30 מיליון שקל ברבעון המקביל
שפיר הנדסה שפיר הנדסה 0% דיווחה כי ברבעון הרביעי של שנת 2024 ההכנסות הסתכמו בכ-1.4 מיליארד שקל לעומת 1.14 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, זינוק של 24%. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-147 מיליון שקל ברבעון הרביעי לעומת הפסד של 30 מיליון שקל שרשמה החברה ברבעון הרביעי של שנת 2023. הרווח התפעולי של החברה ברבעון האחרון של שנת 2024 הסתכם ב-289 מיליון שקל, זינוק חד של 280% לעומת הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של שנת 2024 שהסתכם בכ-76 מיליון שקל.
במהלך
שנת 2024 ועד למועד פרסום הדוחות, שפיר ביצעה מספר מהלכים אסטרטגיים משמעותיים. בפברואר 2025 נפתח קו הרכבת הקלה בירושלים, המחבר בין נווה יעקב להדסה עין כרם. בדצמבר 2024 השלימה החברה את עסקת המניות בפרויקט ההספקה האחוד של צה"ל, במסגרתה קרן נוי נכנסה כשותפה ואוריין
יצאה מהפרויקט, מהלך שהניב לשפיר רווח חד-פעמי של כ-87 מיליון שקל לפני מס. בנוסף, החברה זכתה במכרז לבניית 317 יח"ד בנתניה תמורת כ-193 מיליון שקל ועוד 79 מיליון שקל בהיטלי פיתוח. באוגוסט 2024 זכתה שפיר במכרז לניהול ותפעול מנהרת התשתיות במפרץ חיפה, וביוני 2024
הוכרזה כזוכה במכרז להקמת נמל תזקיקים חדש, שצפוי להחליף את בתי הזיקוק הישנים ולהיות מושלם בתוך כשלוש שנים.
הכנסות החברה לפי מגזרים ברבעון הרביעי:
מגזר התעשייה – החברה הצליחה להגדיל את כושר והיקף הייצור של מגזר התעשייה במהלך השנה, נוכח אתגרי הייבוא שהשפיעו על השוק כולו. ואכן, ברבעון הרביעי של 2024 הכנסות מגזר התעשייה מלקוחות חיצוניים הסתכמו ב-579 מיליון שקל, עליה של כ-32% לעומת הרבעון המקביל
אשתקד. הרווח של מגזר התעשייה ברבעון האחרון של השנה יותר מהכפיל את עצמו והסתכם בכ-94 מיליון שקל.
מגזר התשתיות – החברה התמודדה בהצלחה עם המחסור בעובדים לאורך השנה, בין היתר באמצעות הקמת תאגיד כוח אדם לעובדים זרים. הכנסות החברה ברבעון הרביעי במגזר התשתיות הסתכמו בכ- 562 מיליון שקל לעומת הכנסות של 443 מיליון שקל ברבעון המקביל - זינוק של 27%. ברבעון הרביעי של שנת 2024 הרווח הנקי של מגזר התשתיות מלקוחות חיצוניים הסתכם ב- 66 מיליון שקל לעומת הפסד ברבעון המקביל.
- שפיר רוכשת 15% נוספים ב"עד 120" מהפניקס: העסקה משקפת שווי של כ-1.865 מיליארד שקל
- שפיר הנדסה: עלייה של 15% בהכנסות, הרווח הנקי קפץ ל-60 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגזר הנדל"ן - הכנסות מגזר הנדל"ן עלו ב-14% והסתכמו ברבעון הרביעי בכ-100 מיליון שקל לעומת 88 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי מהמגזר הנדל"ן עלה בכ- 173% והסתכם בכ-30 מיליון שקל.
מגזר הזכיינות - הכנסות מגזר הזכיינות ברבעון הרביעי של שנת 2024 הסתכמו ב-79 מיליון שקל עלייה של 34% לעומת הרבעון בשנת 2023, אז הסתכמו ההכנסות בכ- 59 מיליון שקל. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מהכנסות הנובעות מתפעול כבישים. הרווח של מגזר הזכיינות ברבעון הסתכם ב-36 מיליון שקל - עלייה של 9 מיליון שקל לעומת הרווח שנרשם ברבעון הרביעי.
מגזר השילוח והלוגיסטיקה - הכנסות מגזר השילוח והלוגיסטיקה ברבעון האחרון של שנת 2024 הסתכמו ב-88 מיליון שקל, זאת לעומת הכנסות של 108
מיליון שקל ברבעון המקביל של שנת 2023. הרווח של מגזר זה ברבעון הסתכם ב-6 מיליון שקל זאת לעומת רווח של 11 מיליון שקל בשנת 2023.
- היום בבורסה: שיא או תיקון?
- "אם לא נשלב חרדים וערבים - ישראל לא תצמח"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה,...
במבט שנתי, הכנסות החברה בשנת 2024 כולה הסתכמו ב-5.09 מיליארד שקל, ירידה של 2% לעומת שנת 2023. הרווח הנקי של החברה בשנת 2024 הסתכם ב-215 מיליון שקל, זאת לעומת רווח של 185 מיליון שקל בשנת 2023. הרווח התפעולי של החברה בשנת 2024 הסתכם ב-599 מיליון שקל, עלייה של 24% לעומת הרווח התפעולי בשנת 2023. ההון העצמי של החברה בסוף שנת 2024 עמד על כ-3.86 מיליארד שקל, זאת לעומת 3.7 מיליארד שקל בסוף 2023.
שי לינדנר, סמנכ"ל הכספים של שפיר: "למרות התמשכות המלחמה והמחסור בעובדים בענף שאפיינו את שנת 2024, החברה נהנתה ממגמה חיובית לכל אורך השנה, אשר רק התחזקה במהלך הרבעון הרביעי. תזרים המזומנים החיובי, כושר הייצור
המקומי והסינרגיות בין הפעילויות מאפשרים לנו להתמודד עם אתגרי ההווה, לנצל הזדמנויות עתידיות ולחזק את מעמדנו כחברה המובילה בענף".
- 2.ליטאי 19/03/2025 19:07הגב לתגובה זובמחיר זול אחרת אולי. היא תעלה 8 מיליארד שקל זו השקעה גדולה מדי.
- 1.אנונימי קונה 19/03/2025 18:43הגב לתגובה זומסרו דירות ברמה הכי גרועה שראיתי בחיים. לא מתקרב שוב עם מקל 100 מטר. רמת ביצוע הכי גרועה
יאיר לפידות, מייסד ומנכ”ל משותף, בית ההשקעות ילין לפידות צילום: שלומי יוסף"אי אפשר לעלות 20%-30% בשנה, זה ייגמר בתיקון״
"הזינוקים הם לא ברי-קיימא וכולם יודעים את זה": בוועידה הכלכלית של ביזפורטל יאיר לפידות, מייסד ומנכ"ל משותף של ילין לפידות מסביר למה העליות האחרונות בשווקים לא יחזיקו מעמד, הוא מצביע על ״קאפקס״ עצום בתשתיות AI, על עסקאות מנופחות בין חברות הטק, ועל זה שכולנו צריכים להיות מוכנים לתיקון שיחזיר את השוק לפרופורציות; וגם: על ההטיה של הבורסה המקומית לפיננסים ונדל״ן
בזמן שהבורסות בעולם שוברות שיאים והמדדים בארה״ב רושמים שלוש שנים רצופות של עליות דו-ספרתיות, יאיר לפידות, מייסד ומנכ״ל משותף של ילין לפידות, רוצה שנעצור רגע את המסיבה ונסתכל על העובדות. זה קורה במושב מיוחד בוועידה הכלכלית של ביזפורטל. הועידה השביעית הכלכלית נערכת הפעם בסימן של ההתאוששות ממלחמה בת שנתיים, הבורסה זינקה, המשק גילה חסינות אבל השאלה מה הלאה?
באולם שהמה מפה לפה יכולתם להרגיש את הדואליות הזאת. כמו המיקרוקוסמוס של הכלכלה הישראלית שהתנקזה לאולם הכנסים במתחם הבורסה. מצד אחד, כלכלנים כמו פרופ’ אמיר אקשטיין הציגו נתונים מדאיגים. הפריון נפגע, יש תלות מוגברת בייצוא הביטחוני כשבתווך מעמד הביניים נשחק. אבל מצד שני, יש גם את הצד האחר, מי שמגיע מהשטח וחושב שהמצב לא כזה גרוע. צביקה שווימר, מנכ״ל אלקטרה צריכה, הציג תמונה מעורבת הוא אומר לנו שלמרות המציאות הביטחונית המאתגרת שהייתה כאן, הצריכה בישראל לא נעצרה. אבל זה לא בהכרח כי יש לנו ברירות - "אנחנו חיים באי צרכני" הביקושים כאן קשיחים (ברמת הצריכה הקמעונאית) גם בזכות ילודה גבוהה ״200 אלף תינוקות בשנה זה כמו עיר חדשה״ הוא חושב שחברות קמעונאות ימשיכו לצמוח גם כשהגרפים המאקרו-כלכליים יציירו תמונה יציבה פחות. להרחבה - ״אלקטרה צריכה תצמח בקצב של 10-15% בשנה״
הדיון מתקדם. לבמה עולה יאיר לפידות, מייסד ומנכ"ל משותף בבית ההשקעות ילין לפידות. גם הוא מתחבר לדואליות שהזכרנו. צריכים להיות זהירים ממה שראינו בבורסה ולא רק פה בארץ. הוא מציע לנו נקודת מבט מפוכחת על מה שהניע את הראלי האחרון וגם על מה שעלול לעצור אותו. הוא לא ״דובי״ על השוק, ההתרסקות אינה בהכרח מעבר לפינה, אבל אם אתם חושבים שהמגמה הזאת תימשך עוד שנים אפילו עוד שנה אתם מתעלמים מההיסטוריה.
"אם מסתכלים על המדדים הגדולים לאורך עשרים שנה, תראו תשואה ריאלית של 5%-7% בשנה - זה הממוצע, זה הקצב שהכלכלה יכולה לייצר", אמר. “מה שקורה בשלוש השנים האחרונות - עליות של 20%-30% בשנה - זה לא ססטיינבל. (בר קיימא, מ.ה.) אין כלכלה שיכולה לעמוד בזה לאורך זמן”.הקצבים החריגים האלה לדעתו יכולים להופיע רק בשני מצבים: יציאה ממשבר אמיתי, או שקיעה-רדיפה להייפ שמנתק את השוק מהמציאות. “והפעם”, הוא אומר, “זה הייפ. הייפ סביב AI”.
- ילין לפידות עם תוצאות שיא: היקף הנכסים על 150 מיליארד שקל - רווח של 108 מיליון שקל במחצית
- מה עשתה קרן ההשתלמות שלכם? - כל התוצאות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אז מה עושים? לפידות חושב שזה לא הזמן להגדיל חשיפה מנייתית. אם אתם מאלו שלא תרדמו בלילה בתיקון עמוק, חלק ממכם צריכים אפילו לשקול להקטין. “העליות האחרונות גרמו להרבה אנשים להרגיש שזה ‘רק עולה’. זה לא עובד ככה. ככל שהעליות נמשכות בקצב הזה - ככה אני יותר מודאג”.
אורן הר נבו, ראש אגף החשבות והכספים של אל על, צילום: שלומי יוסף"חברת אל על נמצאת כמעט בלי חוב - דבר שאף אחד לא האמין שיכול לקרות"
אורן הר נבו ראש אגף החשבות והכספים של אל על מדבר בוועידה הכלכלית של ביזפורטל על הענף, על איך אל על ניצלה את תקופת הגאות כדי לחזק את המאזן; ולאן הוא חושב שהענף צועד "בעשור הקרוב נגיע לרף של 30 מיליון נוסעים, וזה הקיבולת המלאה של נתב״ג"
אל על אל על 0% של סוף 2025 היא לא אותה חברת תעופה שהכרתם בעבר. מי שזוכר מבנה חוב כבד, יעילות נמוכה ואינסוף מאבקים תפעוליים, ופותח את הדוחות האחרונים מגלה חברה רזה יותר, חברה שניצלה את הגאות כדי לנקות חובות, חברה שהסתכלה קדימה והכינה את מבנה ההון שלה להתחרות בגל של החברות שנחת כאן בתום המערכה הארוכה.
אבל דווקא כשהחברה מגיעה לאחת התקופות היציבות ביותר שלה, מרחף מעליה איום חדש. טוב, אולי לא כל כך חדש כיוון שהדיבורים על הקמת בסיס מקומי לוויזאייר על השולחן כבר כמה חודשים. מנכ״ל החברה, ג'וזף וראדי, נחת פה לפני כמה ימים נפגש עם שרת התחבורה והדרג המקצועי, והצהיר שבהשקעה של כמיליארד דולר בשלוש שנים הם יקימו בסיס מקומי לקראת אפריל 2026.
באותו יום המניות של אל על וישראייר נפלו. אבל אל על הספיקה לתקן מאז כנראה השוק יודע להבדיל בין הצהרות מפוצצות לבין המציאות התפעולית: עדיין אין כיום מספיק סלוטים, אין תשתית בשלה, וכמו שאמרנו אל על - לראשונה זה שנים - מגיעה למשחק עם אפס חוב ועם מועדון נוסעים שחצי מדינה מחוברת אליו. איך שלא מסתכלים על זה, החברה עצמה ממוקמת היום אחרת לחלוטין.
על הרקע הזה הגענו לשמוע את הזווית של אל על בוועידה הכלכלית של ביזפורטל. בוועידה שעמדה בסימן ההתאוששות ממלחמה בת שנתיים רצינו להבין אם הגאות בשווקים משתקפת גם בשטח. אחרי שסקרנו את המצב מהזוויות של הקמעונאות, מהזווית של אנשי הנדל"ן וגם בתי ההשקעות רצינו לקבל את התמונה של אחד הענפים שמחברים כמעט הכל ביחד צרכנות, תשתיות וביטחון לאומי: תעופה.
אורן הר-נבו, ראש אגף החשבות והכספים של אל על, עלה לבמה והביא איתו מבט רחב ומדויק על מה שקורה בענף מהפערים בין ביקוש להיצע ועד מקומה של אל על במערכת שמנסה להמריא, אבל נתקעת שוב ושוב בחסמים מבניים.
