שי לינדר שפיר הנדסה
צילום: רודי אלמוג

שפיר הנדסה: ההכנסות ברבעון זינקו ב-24%; עברה לרווח נקי של 147 מיליון שקל

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-1.4 מיליארד שקל לעומת 1.14 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד; החברה הציגה רווח נקי של 147 מיליון שקל ברבעון הרביעי לעומת הפסד של 30 מיליון שקל ברבעון המקביל

אביחי טדסה | (2)
נושאים בכתבה שפיר הנדסה

שפיר הנדסה שפיר הנדסה 0.6%   דיווחה כי ברבעון הרביעי של שנת 2024 ההכנסות הסתכמו בכ-1.4 מיליארד שקל לעומת 1.14 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, זינוק של 24%. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-147 מיליון שקל ברבעון הרביעי לעומת הפסד של 30 מיליון שקל שרשמה החברה ברבעון הרביעי של שנת 2023. הרווח התפעולי של החברה ברבעון האחרון של שנת 2024 הסתכם ב-289 מיליון שקל, זינוק חד של 280% לעומת הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של שנת 2024 שהסתכם בכ-76 מיליון שקל. 


במהלך שנת 2024 ועד למועד פרסום הדוחות, שפיר ביצעה מספר מהלכים אסטרטגיים משמעותיים. בפברואר 2025 נפתח קו הרכבת הקלה בירושלים, המחבר בין נווה יעקב להדסה עין כרם. בדצמבר 2024 השלימה החברה את עסקת המניות בפרויקט ההספקה האחוד של צה"ל, במסגרתה קרן נוי נכנסה כשותפה ואוריין יצאה מהפרויקט, מהלך שהניב לשפיר רווח חד-פעמי של כ-87 מיליון שקל לפני מס. בנוסף, החברה זכתה במכרז לבניית 317 יח"ד בנתניה תמורת כ-193 מיליון שקל ועוד 79 מיליון שקל בהיטלי פיתוח. באוגוסט 2024 זכתה שפיר במכרז לניהול ותפעול מנהרת התשתיות במפרץ חיפה, וביוני 2024 הוכרזה כזוכה במכרז להקמת נמל תזקיקים חדש, שצפוי להחליף את בתי הזיקוק הישנים ולהיות מושלם בתוך כשלוש שנים.


הכנסות החברה לפי מגזרים ברבעון הרביעי:


מגזר התעשייה – החברה הצליחה להגדיל את כושר והיקף הייצור של מגזר התעשייה במהלך השנה, נוכח אתגרי הייבוא שהשפיעו על השוק כולו. ואכן, ברבעון הרביעי של 2024 הכנסות מגזר התעשייה מלקוחות חיצוניים הסתכמו ב-579 מיליון שקל, עליה של כ-32% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח של מגזר התעשייה ברבעון האחרון של השנה יותר מהכפיל את עצמו והסתכם בכ-94 מיליון שקל.


מגזר התשתיות – החברה התמודדה בהצלחה עם המחסור בעובדים לאורך השנה, בין היתר באמצעות הקמת תאגיד כוח אדם לעובדים זרים. הכנסות החברה ברבעון הרביעי במגזר התשתיות הסתכמו בכ- 562 מיליון שקל לעומת הכנסות של 443 מיליון שקל ברבעון המקביל - זינוק של 27%. ברבעון הרביעי של שנת 2024 הרווח הנקי של מגזר התשתיות מלקוחות חיצוניים הסתכם ב- 66 מיליון שקל לעומת הפסד ברבעון המקביל. 

מגזר הנדל"ן - הכנסות מגזר הנדל"ן עלו ב-14% והסתכמו ברבעון הרביעי בכ-100 מיליון שקל לעומת 88 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי מהמגזר הנדל"ן עלה בכ- 173% והסתכם בכ-30 מיליון שקל.

מגזר הזכיינות - הכנסות מגזר הזכיינות ברבעון הרביעי של שנת 2024 הסתכמו ב-79 מיליון שקל עלייה של 34% לעומת הרבעון בשנת 2023, אז הסתכמו ההכנסות בכ- 59 מיליון שקל. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מהכנסות הנובעות מתפעול כבישים. הרווח של מגזר הזכיינות ברבעון הסתכם ב-36 מיליון שקל - עלייה של 9 מיליון שקל לעומת הרווח שנרשם ברבעון הרביעי. 

מגזר השילוח והלוגיסטיקה - הכנסות מגזר השילוח והלוגיסטיקה ברבעון האחרון של שנת 2024 הסתכמו ב-88 מיליון שקל, זאת לעומת הכנסות של 108 מיליון שקל ברבעון המקביל של שנת 2023. הרווח של מגזר זה ברבעון הסתכם ב-6 מיליון שקל זאת לעומת רווח של 11 מיליון שקל בשנת 2023.

קיראו עוד ב"שוק ההון"


במבט שנתי, הכנסות החברה בשנת 2024 כולה הסתכמו ב-5.09 מיליארד שקל, ירידה של 2% לעומת שנת 2023. הרווח הנקי של החברה בשנת 2024 הסתכם ב-215 מיליון שקל, זאת לעומת רווח של 185 מיליון שקל בשנת 2023. הרווח התפעולי של החברה בשנת 2024 הסתכם ב-599 מיליון שקל, עלייה של 24% לעומת הרווח התפעולי בשנת 2023. ההון העצמי של החברה בסוף שנת 2024 עמד על כ-3.86 מיליארד שקל, זאת לעומת 3.7 מיליארד שקל בסוף 2023.


שי לינדנר, סמנכ"ל הכספים של שפיר: "למרות התמשכות המלחמה והמחסור בעובדים בענף שאפיינו את שנת 2024, החברה נהנתה ממגמה חיובית לכל אורך השנה, אשר רק התחזקה במהלך הרבעון הרביעי. תזרים המזומנים החיובי, כושר הייצור המקומי והסינרגיות בין הפעילויות מאפשרים לנו להתמודד עם אתגרי ההווה, לנצל הזדמנויות עתידיות ולחזק את מעמדנו כחברה המובילה בענף".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ליטאי 19/03/2025 19:07
    הגב לתגובה זו
    במחיר זול אחרת אולי. היא תעלה 8 מיליארד שקל זו השקעה גדולה מדי.
  • 1.
    אנונימי קונה 19/03/2025 18:43
    הגב לתגובה זו
    מסרו דירות ברמה הכי גרועה שראיתי בחיים. לא מתקרב שוב עם מקל 100 מטר. רמת ביצוע הכי גרועה
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 2.15%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף

נקסט ויז’ן עם הזמנת ענק של כ-77 מיליון דולר - עד כמה זה משמעותי ומי עשוי להיות הלקוח?

הזמנה של 76.8 מיליון דולר שמצטרפת לעסקה של כ-10 מיליון דולר מהשבוע שעבר כבר שווה לכ-86% מהכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה; לידר שוקי הון: "הזמנה שמנפצת את התחזיות הכי אופטימיות שלנו; קידומת של 3 (300) בהכנסות השנתיות של השנתיים הקרובות היא לא דמיונית"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה נקסט ויז'ן

נקסט ויז’ן נקסט ויז'ן 10.01%   מדווחת על הזמנה גדולה במיוחד, בהיקף של כ-76.8 מיליון דולר, מלקוח קיים, לרכישת מצלמות מתוצרתה, עם אספקה מדורגת עד סוף 2026. להזמנה צורף גם מנגנון שדרוג שעשוי להגדיל את היקפה בעוד עד כ-3 מיליון דולר. העסקה הזו מצטרפת להזמנה נוספת שעליה דיווחה החברה רק בשבוע שעבר, בהיקף של כ-9.6 מיליון דולר, כך שבתוך שבוע צבר ההזמנות החדש של נקסט ויז’ן מתרחב בעשרות מיליוני דולרים.

עד כמה זה משמעותי? בין ינואר לספטמבר השנה רשמה נקסט ויז’ן הכנסות של כ-120 מיליון דולר, כך שההזמנות שעליהן דווח בימים האחרונים משקפות לבדן שוות לכ-86% מהשורה העליונה שנרשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה.


איליה פיינר אנליסט בלידר שוקי הון, צילום: איה בן עזרי


נקסט ויז'ן כבר מזנקת היום דו-ספרתי. כדי להבין לעומק איך זה משנה את התמונה של החברה הבטחונית והאם אחרי כזה זינוק "יש עדיין בשר" - דיברנו עם איליה פיינר, אנליסט חברות ביטחוניות בלידר שוקי הון, שהיה מהראשונים לסקר את נקסט ויז’ן כבר ב-2022, הוא כבר בהתחלה אומר לנו שזה באמת עסקה חריגה בכל קנה מידה לחברה.

"אם מסתכלים על יעד המכירות של 160 מיליון דולר, אז ההזמנה הזו, יחד עם ההזמנה מהשבוע שעבר, מייצגות כמעט 50% מהמכירות השנתיות. זה אפילו קצת יותר, תלוי איך מסתכלים על זה. רק זה מראה עד כמה מדובר בעסקה משמעותית". לדבריו, לא מדובר רק בהיקף חריג, אלא גם בשבירת רף היסטורי. "זו הזמנה בסדר גודל אחר. ההזמנה הכי גדולה שנקסט ויז’ן דיווחה עליה עד היום הייתה סביב 30 מיליון דולר, ופה אנחנו מדברים על 76.8 מיליון דולר. זה יותר מפי שניים, וזה כבר שם את החברה בליגה אחרת".