שי לינדר שפיר הנדסה
צילום: רודי אלמוג

שפיר הנדסה: ההכנסות ברבעון זינקו ב-24%; עברה לרווח נקי של 147 מיליון שקל

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-1.4 מיליארד שקל לעומת 1.14 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד; החברה הציגה רווח נקי של 147 מיליון שקל ברבעון הרביעי לעומת הפסד של 30 מיליון שקל ברבעון המקביל

אביחי טדסה | (2)
נושאים בכתבה שפיר הנדסה

שפיר הנדסה שפיר הנדסה -0.13%   דיווחה כי ברבעון הרביעי של שנת 2024 ההכנסות הסתכמו בכ-1.4 מיליארד שקל לעומת 1.14 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, זינוק של 24%. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-147 מיליון שקל ברבעון הרביעי לעומת הפסד של 30 מיליון שקל שרשמה החברה ברבעון הרביעי של שנת 2023. הרווח התפעולי של החברה ברבעון האחרון של שנת 2024 הסתכם ב-289 מיליון שקל, זינוק חד של 280% לעומת הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של שנת 2024 שהסתכם בכ-76 מיליון שקל. 


במהלך שנת 2024 ועד למועד פרסום הדוחות, שפיר ביצעה מספר מהלכים אסטרטגיים משמעותיים. בפברואר 2025 נפתח קו הרכבת הקלה בירושלים, המחבר בין נווה יעקב להדסה עין כרם. בדצמבר 2024 השלימה החברה את עסקת המניות בפרויקט ההספקה האחוד של צה"ל, במסגרתה קרן נוי נכנסה כשותפה ואוריין יצאה מהפרויקט, מהלך שהניב לשפיר רווח חד-פעמי של כ-87 מיליון שקל לפני מס. בנוסף, החברה זכתה במכרז לבניית 317 יח"ד בנתניה תמורת כ-193 מיליון שקל ועוד 79 מיליון שקל בהיטלי פיתוח. באוגוסט 2024 זכתה שפיר במכרז לניהול ותפעול מנהרת התשתיות במפרץ חיפה, וביוני 2024 הוכרזה כזוכה במכרז להקמת נמל תזקיקים חדש, שצפוי להחליף את בתי הזיקוק הישנים ולהיות מושלם בתוך כשלוש שנים.


הכנסות החברה לפי מגזרים ברבעון הרביעי:


מגזר התעשייה – החברה הצליחה להגדיל את כושר והיקף הייצור של מגזר התעשייה במהלך השנה, נוכח אתגרי הייבוא שהשפיעו על השוק כולו. ואכן, ברבעון הרביעי של 2024 הכנסות מגזר התעשייה מלקוחות חיצוניים הסתכמו ב-579 מיליון שקל, עליה של כ-32% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח של מגזר התעשייה ברבעון האחרון של השנה יותר מהכפיל את עצמו והסתכם בכ-94 מיליון שקל.


מגזר התשתיות – החברה התמודדה בהצלחה עם המחסור בעובדים לאורך השנה, בין היתר באמצעות הקמת תאגיד כוח אדם לעובדים זרים. הכנסות החברה ברבעון הרביעי במגזר התשתיות הסתכמו בכ- 562 מיליון שקל לעומת הכנסות של 443 מיליון שקל ברבעון המקביל - זינוק של 27%. ברבעון הרביעי של שנת 2024 הרווח הנקי של מגזר התשתיות מלקוחות חיצוניים הסתכם ב- 66 מיליון שקל לעומת הפסד ברבעון המקביל. 

מגזר הנדל"ן - הכנסות מגזר הנדל"ן עלו ב-14% והסתכמו ברבעון הרביעי בכ-100 מיליון שקל לעומת 88 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי מהמגזר הנדל"ן עלה בכ- 173% והסתכם בכ-30 מיליון שקל.

מגזר הזכיינות - הכנסות מגזר הזכיינות ברבעון הרביעי של שנת 2024 הסתכמו ב-79 מיליון שקל עלייה של 34% לעומת הרבעון בשנת 2023, אז הסתכמו ההכנסות בכ- 59 מיליון שקל. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מהכנסות הנובעות מתפעול כבישים. הרווח של מגזר הזכיינות ברבעון הסתכם ב-36 מיליון שקל - עלייה של 9 מיליון שקל לעומת הרווח שנרשם ברבעון הרביעי. 

מגזר השילוח והלוגיסטיקה - הכנסות מגזר השילוח והלוגיסטיקה ברבעון האחרון של שנת 2024 הסתכמו ב-88 מיליון שקל, זאת לעומת הכנסות של 108 מיליון שקל ברבעון המקביל של שנת 2023. הרווח של מגזר זה ברבעון הסתכם ב-6 מיליון שקל זאת לעומת רווח של 11 מיליון שקל בשנת 2023.

קיראו עוד ב"שוק ההון"


במבט שנתי, הכנסות החברה בשנת 2024 כולה הסתכמו ב-5.09 מיליארד שקל, ירידה של 2% לעומת שנת 2023. הרווח הנקי של החברה בשנת 2024 הסתכם ב-215 מיליון שקל, זאת לעומת רווח של 185 מיליון שקל בשנת 2023. הרווח התפעולי של החברה בשנת 2024 הסתכם ב-599 מיליון שקל, עלייה של 24% לעומת הרווח התפעולי בשנת 2023. ההון העצמי של החברה בסוף שנת 2024 עמד על כ-3.86 מיליארד שקל, זאת לעומת 3.7 מיליארד שקל בסוף 2023.


שי לינדנר, סמנכ"ל הכספים של שפיר: "למרות התמשכות המלחמה והמחסור בעובדים בענף שאפיינו את שנת 2024, החברה נהנתה ממגמה חיובית לכל אורך השנה, אשר רק התחזקה במהלך הרבעון הרביעי. תזרים המזומנים החיובי, כושר הייצור המקומי והסינרגיות בין הפעילויות מאפשרים לנו להתמודד עם אתגרי ההווה, לנצל הזדמנויות עתידיות ולחזק את מעמדנו כחברה המובילה בענף".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ליטאי 19/03/2025 19:07
    הגב לתגובה זו
    במחיר זול אחרת אולי. היא תעלה 8 מיליארד שקל זו השקעה גדולה מדי.
  • 1.
    אנונימי קונה 19/03/2025 18:43
    הגב לתגובה זו
    מסרו דירות ברמה הכי גרועה שראיתי בחיים. לא מתקרב שוב עם מקל 100 מטר. רמת ביצוע הכי גרועה
רשות ניירות ערך. קרדיט: רשתות חברתיותרשות ניירות ערך. קרדיט: רשתות חברתיות

חשד נגד בעלים ומנכ"לים להונאת משקיעים בעשרות מיליוני שקלים

רשות ניירות ערך ורשות המסים מנהלות חקירות גלויות נגד בעלים ומנהלים בחברות פרטיות וציבוריות, בחשד שגייסו כספים ממשקיעים בניגוד לחוק. לפי החשד, ההצעות בוצעו ללא תשקיף, תוך הצגת מצגים מטעים ושימוש בכספי משקיעים למטרות אחרות מהובטח. במקביל נבדקים גם דיווחים של חברות ציבוריות, שלפי החשד כללו פרטים לא מדויקים על עסקות והסכמים

עוזי גרסטמן |

ארבע שנים לאחר שנעצר, ולמעלה משנתיים מאז סיום החקירה, הפרקליטות הגישה לאחרונה כתב אישום נגד מוטי אברג'יל, לשעבר הבעלים והמנכ"ל של קבוצת הנדל"ן יעדים, ונגד חברות הקבוצה, בגין גיוס לא חוקי של כ־75 מיליון שקל ממאות משקיעים - ללא תשקיף ובמרמה. רצף המקרים האלו מטריד. הונאות משקיעים הפכו לרבות ומתוחכמות. יש בעלים ומנהלים רבים שמגייסים שלא על פי הכללים ונפתחות חקירות שמצליחות לתפוס ולאתר חלק מהכספים. שי הונאות לכאורה בחסות החוק שנופלות בגלל רגולציה לא קפדנית - ראו מקרה סלייס. ויש הונאות רשת - התחזויות לאנשי מקצוע, אנשי פיננסית, בתי השקעות, מתחזים גם לביזפורטל כדי לקבל מכם פרטים, להמליץ לכם לקנות ניירות או לקבל את הכסף שלכם - הסוף תמיד הוא דומה: המשקיעים נשארים בלי כלום. 

על פי כתב התביעה נגד מוטי אברג'יל, החברות שבשליטתו משכו-גייסו כספים מ-277 משקיעים, באמצעות הסכמי הלוואה שנשאו ריבית חריגה של 7% ועד 33%. בפרקליטות טוענים כי מדובר בהסכמים שנשאו מאפיינים מובהקים של ניירות ערך - ולכן חלה עליהם חובת פרסום תשקיף, חובה שלא קוימה.

קבוצת יעדים פעלה במקביל בכמה מישורים: מכירת קורסים והכשרות בתחום הנדל"ן, שיווק קרקעות חקלאיות, וגיוס כספים ממשקיעים פרטיים. לפי האישום, אברג'יל פרסם ברשתות החברתיות תוכן שיווקי על רכישת קרקעות ופעילות נדל"נית, אך בפועל פניות שהתעוררו בעקבות הפרסומים שימשו כדי להציע למתעניינים להעמיד הלוואות לקבוצה - ולא להשקיע בעסקות קרקע כפי שהוצג כלפי חוץ.

ברשות ניירות ערך זיהו את הפעילות כבר במהלך התקופה, והתריעו בפני אברג'יל כי מדובר בגיוס המחייב תשקיף וכי עליו לחדול מהפעילות לאלתר. ואולם לפי כתב האישום, הגיוסים נמשכו גם לאחר ההתראות.


כתבה מעניינת: יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס - יצא ל"שרת" בעזה מהבית

נייקי
צילום: טוויטר

ריטיילורס ממשיכה לצלול עם נייקי - צניחה של 62% ברווח הנקי

האם אדידס תמשיך להכות בנייקי בחזית המקומית, ובכלל? והיכן עשויה להיות פריצת הדרך המחודשת של ריטיילורס, הזכיינית בישראל ובעולם שבשליטת הראל ויזל, שמנסה לחזור לצמרת של שוקי הנעלת ואופנת הספורט. על קרב הענקים בתחום, והטעויות שעשו נייקי וריטיילורס בדרך


רונן קרסו |

לפני חצי שנה, בעקבות דו"חות הרבעון הראשון החלש של ריטיילורס RTLS , זכיינית נייקי בישראל ובעולם, אמר המנכ"ל וחתנו של הראל ויזל, תומר צפניק, שחשוב לו להיות שקוף עם המשקיעים של החברה, שנמצאת עם נייקי NKE  באיזשהו סייקל שלילי שעוד נמשך - אבל ש-2025 היא שנת מיצוי הדעיכה. צפניק העריך אז שמיולי ועד סוף השנה נראה שיפור בנייקי. "המצב יהיה יותר טוב. צריך להסתכל על יולי אוגוסט כנקודת הבסיס", אמר אז צפניק. אולי זה חוסר ניסיון או סתם אופטימיות יתר, אבל הדו"חות של הרבעון השלישי פורסמו שלשום, ולא רק שלא חל שיפור - אלא חלה הרעה נוספת במצב העסקי העדין של החברה.

רווחיה של ריטיילורס (שבבעלות ויזל) ברבעון השלישי הסתכמו ב-14.2 מיליון שקל - ירידה של 62% לעומת הרבעון מקביל אשתקד. הרווח מתחילת שנה הגיע ל-23 מיליון שקל, לעומת 79 מיליון שקל בשנה שעברה. זוהי ירידה של 70% ברווח הנקי. החברה נסחרת במכפיל מטריד של 90. מניית ריטיילורס ירדה השנה ב-21%, לעומת מדד ת"א 125 שעלה באותה התקופה ב-46%. ועדיין, אחרי כל זה, שווי השוק של ריטיילורס גבוה, והוא ניצב על 2.8 מיליארד שקל.

הדו"חות החלשים של ריטילורס לא באו כהפתעה לקוראי "ביזפורטל", שנחשפו בשנה האחרונה לשינויים הגדולים שעוברים על שוק אופנת הספורט, ולקשיים איתם מתמודדת ריטיילורס. נייקי שלטה ללא עוררין בשוק נעלי ואופנת הספורט, והשווי של החברה גירד את רף ה-300 מיליארד דול. השווי כיום נחתך ב-70% ל-91 מיליארד דולר בלבד, והיא נמצאית כעת בשפל.

לאורך שנים נייקי היתה המותג המוביל, שווי השוק שלה היה גבוה מאלה של כל מתחרותיה, אלא שהמתחרות הרימו ראש: בראש ובראשונה נמצאת אדידס ADS  , שמובילה כיום טרנד בארץ ובעולם, באמצעות דגמי סמבה, גאזל וקמפוס שמצויים בעלייה חדה, ונהפכו שם נרדף לאופנה עכשוויתבתחום ההנעלה היו אלה גם פומה, אנדר ארמו, ניו באלאנס, הוקה ומגוון מוצרי האופנה של לולו למון, הלו יוגה ואוישו שנגסו בכוחה של נייקי. השוק נהיה צפוף ונייקי איבדה משמעותית מכוחה.

השנים הקשות של נייקי בעולם היו עקב החלטות ניהוליות כושלות, שגם הביאו לפיטורי המנכ"ל הקודם, ג'ון דונהיו, ולשחיקה עצומה בחוזק ובשווי המותג. החברה, שהיתה תמיד סמל לחדשנות, נועזות ותקווה, איבדה מזוהרה. בנוסף, בהחלטה יהירה חיסלה נייקי את המערך הסיטונאי שלה - מה שפגע מאוד במכירות. זה השליך כמובן על ריטיילורס, שמסתמכת על נייקי וחוזק ומכירות המותג.