אקסל: חברת הבת זכתה במכרז סייבר בהיקף של עד 100 מיליון שקל
דאנת תקשורת, חברת הבת (80%) של אקסל זכתה במכרז סייבר בשוק הישראלי, במסגרתו תספק פתרון SSE (Security Service Edge), יחד עם חברת Netskope
חברת שירותי התקשורת והסייבר אקסל אקסל 2.32% דיווחה כי חברת הבת, דאנת תקשורת (80%), זכתה במכרז סייבר בשוק הישראלי, בהיקף של עד 100 מיליון שקל.
במסגרת ההסכם, החברת תספק פתרון SSE (Security Service Edge), הכולל מוצרי ושירותי אבטחת מידע וסייבר, ביניהם גישה לעולמות הענן, האינטרנט, אפליקציות SAAS וגישה מאובטחת, של Netskope, עמה היא תשתף פעולה במכרז. תקופת המכרז הינה 3 שנים עם אופציה להארכה שנתית מצטברת של 3 שנים נוספות, ובסך הכל 6 שנים, כאשר מימוש אופציית ההארכה תלויה בשיקול דעת הלקוח.
להערכת החברה בהנחה שאופציית ההארכה תמומש במלואה, ועל אף שטרם התקבלו הזמנות מחייבות
בפועל, ההכנסות המצטברות ממימוש המכרז יעמדו על לפחות 100 מיליון שקל. החברה גם צופה כי בשנים הקרובות הלקוח וגופיו, יבצעו הזמנות מהותיות. להערכת החברה, הזכייה במכרז זה, תואמת את אסטרטגיית החברה ותתרום להגדלת היקף המכירות של החברה בצורה משמעותית בשנים הבאות.
אקסל, עוסקת בעיקר במכירת מוצרי תקשורת ושירותי סייבר. בין היתר מוכרת החברה שירותי סייבר לחברות וגופים שונים, וכן מוצרים לרשתות תקשורת קווית, אלחוטית סלולארית ואופטית, אינטרנט של דברים (IOT), שירותי(SAAS) של אבטחת מידע, ענן ואוטומציה. לאחרונה, הקימה את חברת הבת, אקסל אינטלגנס המספקת שירותי AI ללקוחות עסקיים וגופים ממשלתיים בארץ ובעולם. מתחילת השנה עלתה מניית החברה בכ-25%, תוך שהיא משלימה עליה של כ-145% מתחילת השנה, והיא נסחרת כיום לפי שווי שוק של כ-277 מיליון שקל.
- "בקטנה": קמפיין XL, הגיוסים של JWPR והתיק החדש של שירן פרץ
- אקסל: מזכר הבנות לרכישת דטה טק מרפק בתמורה ל-12.5% באקסל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רונן שור, מנכ״ל אקסל סולושנס, ״אקסל רושמת הישג משמעותי נוסף בזירת הסייבר בישראל, תחום בו אנו ממשיכים לצבור תאוצה. הזכייה במכרז, הגדול ביותר בתחום הסייבר שבו אקסל השתתפה, מחזקת את מעמדנו כמובילים בתחום פתרונות הסייבר והענן בישראל, ומציבה את הקבוצה בשורה הראשונה, הן טכנולוגית והן עסקית. אנו רואים בזכייה זו אבן דרך משמעותית בצמיחתה של דאנת וצופים כי היא תוביל להרחבת פעילותנו מול גופים נוספים. שיתוף הפעולה עם Netskopeמאפשר לנו להעניק ללקוחותינו פתרונות מתקדמים ומאובטחים, התומכים במעברם הדיגיטלי״
בני פלח, מנכ״ל דאנת: ״דאנת חרטה על דגלה לאבטח את כלל הארגונים במדינת ישראל ביציאה לענן בגלישה מאובטחת לאינטרנט וכן ובגישה מאובטחת יותר למשאבים בארגון. האתגרים העומדים היום בפני ארגונים הם קריטיים היום יותר מתמיד. מאחר והמידע הרגיש של הארגונים נמצא בכל מקום. משתמשים עובדים בכל מקום. ומכל סוג התקן והמטרה שלנו היא לייצר סביבה בטוחה לעבודה לכל ארגון בישראל.״

קליל בהפסד נקי: החלונות התנפצו אבל לא היה מספיק צוות; נתקעה עם מלאי אלומיניום יקר
ענקית האלומיניום מכרה יותר במלחמה אבל התקשתה לתרגם את זה לשורה התחתונה: ההכנסות צמחו ב-18.6% ל-81 מיליון שקל, אבל קליל רשמה הפסד נקי של 1.1 מיליון שקל לעומת רווח של 1.5 מיליון שקל אשתקד; בקליל מנסים להפיל על הסינים את תוצאות הרבעון, "קליל עדיין לא חזרה להיקפי הפעילות מלפני המלחמה, בשל תחרות לא הוגנת כתוצאה מייבוא מסין"
זה היה אמור להיות רבעון חלום לקליל. ענקית האלומיניום שמייצרת פרופילים לדלתות וחלונות הייתה אמורה לסלוק את השפעות המלחמה. יכלו לראות את זה גם בשוק: אחרי כמה טילים בליסטיים שנחתו באזור המרכז ופירקו אלפי חלונות, המשקיעים הזניקו את המניה. בתוך שלושה ימים היא זינקה ב־52%, מאזורי ה־183 שקל כמעט עד 280, משווי שוק של 408 מיליון שקל לשיא של 615 מיליון. כבר אז אמרנו שזה לא הגיוני. כדי להצדיק כזה שווי קליל הייתה צריכה להחליף את החלונות לא רק של כל גוש דן, אלא גם של תל אביב וירושלים גם יחד. אפילו המנכ"ל נאלץ להודות בדיבורים עם התקשורת שהזינוק לא מתכתב עם קרקע המציאות. באמת, השוק עיכל את המשמעויות ותיקן בחדות, והמניה חזרה להיסחר סביב שווי שוק של כ־480 מיליון שקל.
רכבת ההרים במניית קליל - מבט שנתי
קליל לא הגיעה מוכנה למלחמה והרבעון ה"חלומי" הסתכם בהפסד. תקראו לזה "הזגג הולך יחף", היא אולי לא באמת הייתה צריכה להחליף את כל הפרופילים של כל המטרופולינים, אבל אפילו באזורים שבהם הייתה פגיעה נקודתית לא היו לה מספיק צוותים כדי לתת מענה. אבל מעבר למצוקת כוח האדם, הייתה משקולת הרבה יותר כבדה, האלומיניום.
קליל הצטיידה במלאים יקרים בדיוק כשהמחיר בעולם התחיל לרדת, ככה שמצאה את עצמה עם חומרי גלם במחסנים מול שוק שבו המחירים הולכים ונשחקים. המלאי קפץ בכ-20% והסתכם ב-96.2 מיליון שקל, לעומת 80.1 מיליון שקל בסוף 2024 ו־73.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.
- התנפצו לכם החלונות בזמן מלחמה? המדריך המלא לקבלת פיצוי
- אחרי זינוק של 50%, האם העלייה במניית קליל מוצדקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עיקרי התוצאות
ההכנסות ברבעון השני של שנת 2025 צמחו ב-18.6% ל-81 מיליון שקל, בהשוואה ל-68.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כתוצאה מעלייה בכמויות המכירה.

תיק האשראי של נאוי ממשיך לצמוח, אך ההוצאה לחובות מסופקים גדלה
חברת האשראי החוץ בנקאי הציגה ברבעון השני עלייה של יותר מ-20% בהכנסות לצד ירידה קלה ברווח הנקי ל-40.5 מיליון שקל; תיק האשראי ממשיך לצמוח, עם מח"מ ממוצע של 11 חודשים, תוך עלייה בהוצאות המימון והפרשות לחובות מסופקים
נאוי גרופ נאוי 1.36% סוגרת את הרבעון השני של 2025 עם צמיחה דו ספרתית בהכנסות, לצד שחיקה מתונה בשורה התחתונה ועלייה בהוצאות ההפרשה.
ההכנסות המימון ברבעון הגיעו ל-109.3 מיליון שקל, קפיצה של 20.4% לעומת 90.8 מיליון שקל ברבעון השני של 2024. הריבית השנתית הממוצעת על תיק הלקוחות בתקופה של חצי השנה הראשונה של 2025 עמדה על שיעור של כ-10.3% במונחים שנתיים. בתקופה מקבילה בשנה קודמת וברבעון הראשון של שנת 2025 עמדה ריבית זו על שיעור של כ-11.36% על תיק הלקוחות.
במרכז המודל העסקי של החברה עומדות הכנסות המימון נטו, שהסתכמו ברבעון השני ב-64.2 מיליון שקל, 58.7% מן ההכנסות, לעומת 58.1 מיליון ש״ח ו-64.1% בתקופה המקבילה. בהתאם, הוצאות המימון גדלו והגיעו ל-45.1 מיליון שקל, לעומת 32.6 מיליון שקל ברבעון השני של 2024, גידול של כ-38%. התמהיל הזה מסביר חלק מהשחיקה בשיעור הרווחיות, חרף העלייה בהכנסות.
במקביל, גם הוצאות הנהלה וכלליות גדלו והכבידו על שורת הרווח, כאשר הרווח הנקי ירד קלות ל-40.5 מיליון שקל לעומת 42.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
- נאוי וטריא יקימו חברה משותפת למימון חוץ בנקאי למשכנתאות
- בפעם השנייה: גיוס של נאוי בבורסה הישראלית בוטל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מבט עומק
בחזית הסיכון, ההוצאה לחובות מסופקים בתקופת הדוח הסתכמה לסך של כ-8.795 מיליון שקל לעומת הוצאה בסך של כ-4.049 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד ולעומת הוצאה בסך 4.384 מיליון שקל ברבעון ראשון בשנת 2025. השינוי בהוצאות חובות מסופקים בתקופת הדוח נובע מהוצאה ספציפית, נטו בתיק הלקוחות בסך של 2,541 אלפי שקלים. יתרת ההפרשה הינה הוצאה כללית בסך של כ- 6,254 אלפי שקל הנובעת בעיקרה מגידול בתיק הלקוחות בתקופה וגידול בהפרשה בגין חובות בהם חלה עליה משמעותית בסיכון האשראי כתוצאה מגידול ביתרת קבוצה זו. במונחים שנתיים, על בסיס המחצית, שיעור הוצאה לחובות מסופקים על הלקוחות וההשקעות עמד על כ-0.366% לעומת 0.24% במחצית המקבילה אשתקד. כלומר, ההפרשות עדיין נמוכות בהשוואה לענף, אך כבר משקפות סביבת סיכון מאתגרת יותר.