אורביט: הזמנות למערכות תקשורת בהיקף של 9.4 מיליון דולר
ההזמנות מיועדות לצי ימי מוביל באסיה וצפויות להיות מסופקות עד 2028;
אורביט אורביט -2.5% ספקית מערכות תקשורת לוויינית למגזר הביטחוני והאזרחי, הודיעה כי קיבלה הזמנות נוספות בשווי 9.4 מיליון דולר לאספקת מערכות תקשורת לוויינית 4-OceanTRx ו-7-OceanTRx. ההזמנות התקבלו מלקוח חוזר, צי ימי
מוביל באסיה, שכבר רכש בעבר מאות מערכות מהחברה. אספקת המערכות צפויה להתבצע בהדרגה במהלך השנים 2025-2028.
מערכות OceanTRx של אורביט מספקות קישוריות לוויינית רציפה על גבי פס רחב עבור כלי שיט צבאיים ואזרחיים. מערכת 4-OceanTRx מיועדת
לפלטפורמות ימיות וכוללת אנטנה בקוטר 1.15 מטר הפועלת בתדרי X, Ku ו-Ka. היא תוכננה להתקנה ותחזוקה מהירה, תוך שילוב ביצועים גבוהים ואמינות תפעולית. מערכת 7-OceanTRx היא גרסה מתקדמת יותר, עם אנטנה בקוטר 2.2 מטר הפועלת גם בתדר C, נוסף לתדרים הנתמכים במערכת 4-OceanTRx.
המערכת מציעה זמינות גבוהה ושדרוגים נוחים, מה שמאפשר התאמה לצרכים המשתנים של הצי.
אורביט מתמחה בפיתוח וייצור מערכות תקשורת לשימושים ביטחוניים ואזרחיים, כולל מערכות תקשורת לוויינית לפלטפורמות ימיות, מוטסות וקרקעיות. החברה מספקת פתרונות
לניהול תקשורת, מערכות עקיבה וטלמטריה, ומערכות לתצפיות מהחלל. לקוחותיה כוללים יצרניות מטוסים, חילות אוויר וציוד ביטחוני, לצד ספקי תקשורת לוויינית וארגונים ממשלתיים. החברה פועלת בפריסה בינלאומית עם מרכזי ייצור, שיווק ושירות בארה"ב, אירופה והמזרח הרחוק.
ברבעון השלישי החברה דיווחה על הכנסות של כ-18.3 מיליון דולר, שהינו רבעון שיא בכל הזמנים, בהשוואה לכ-16.4 מיליון דולר ברבעון המקביל, גידול של כ- 11.3%. הרווח הגולמי ברבעון הסתכם לכ-6.8 מיליון דולר לעומת כ-6.4 מיליון דולר ברבעון המקביל, גידול של כ-6.8%. שיעור הרווחיות הגולמית הסתכם לכ-37.4% לעומת כ-39% ברבעון המקביל. לדברי החברה הקיטון בשיעור הרווחיות נובע בין היתר מעלייה בעלויות התובלה הימית והאווירית וכן משינוי בתמהיל המכירות של מוצרים בעלי רווחיות מייצגת יותר ברבעון לעומת הרבעון המקביל אשתקד שהיה מעט גבוהה מהממוצע. כמו כן החברה ציינה כי הרווחיות הושפעה ממהלכים הקשורים לחדירה לשווקים חדשים עם מוצרים חדשים. הרווח התפעולי ברבעון צמח בכ-6% והסתכם לכ-3.5 מיליון דולר, בהשוואה לכ-3.3 מיליון דולר ברבעון המקביל.
- "אורביט מילאה תפקיד במלחמה באוויר בים וביבשה" - "נרכוש פעילות בגרמניה"
- אורביט: שיפור בפרמטרים התפעוליים, הצבר עלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווחיות התפעולית הסתכמה לכ-19.4% בהשוואה לכ-20.3% ברבעון המקביל והושפעה בין היתר מקיטון בהיוון הוצאות מו"פ. ה-EBITDA ברבעון צמח בכ-3.3% לכ- 4.4 מיליון דולר לכ-4.3 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי ברבעון הסתכם לכ-2.9 מיליון דולר בהשוואה לכ-3.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. לדברי החברה הקיטון ברווח הנקי נובע בעיקר מקיטון ברווחיות הגולמית וכן מהוצאות מימון של כ-0.1 מיליון דולר בהשוואה להכנסות מימון של כ-0.5 מיליון דולר ברבעון המקביל.
שווי השוק של אורביט עומד על 813 מיליון שקל. ההון העצמי שלה מסתכם ב-329 מיליון שקל. מניית החברה עלתה מתחילת השנה ב-8% ובמהלך 12 החודשים האחרונים ב-21%.

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
