גב-ים: ה-NOI ברבעון הרביעי עלה ב-5% ל-178 מיליון שקל
ההכנסות ב-2024 הגיעו ל-802 מיליון שקל לעומת 757 מיליון שקל בשנה שעברה; "ההכנסות של גב ים כולל פעילות הייזום יגיעו ב-2027 ל-1.1 מיליארד שקל, זה שם את גב ים במקום אחר לגמרי", אמר המנכ"ל היוצא, אבי יעקובוביץ', בכנס המשקיעים
ההכנסות של חברת גב-ים עלו ל-208 מיליון שקל ברבעון הרביעי, לעומת הכנסות של 198 מיליון שקל ברבעון הרביעי אשתקד. ה-NOI של החברה ברבעון הרביעי עלה ב-5% ל- 178 מיליון שקל, לעומת NOI של 168 מיליון שקל אשתקד. ה-NOI ב-2024 עמד על 692 מיליון שקל לעומת 657 מיליון שקל אשתקד. החברה צופה NOI של 740-760 מיליון שקל ב-2025.
ההכנסות של החברה בשנת 2024 הגיעו ל-802 מיליון שקל לעומת 757 מיליון שקל בשנת 2023. החברה מציינת כי הגידול בסעיף זה בשנת 2024 בשיעור 6% וברבעון הרביעי לשנת 2024 בשיעור ,5% נובע בעיקר
מאכלוס נכסים שהקמתם הושלמה במהלך השנים 2023 ו-2024, מעליית מדד המחירים לצרכן, מעלייה ריאלית בדמי השכירות וכן מגידול בהכנסות מדמי ניהול.
הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם בשנת 2024 לסך של 478 מיליון שקל, לעומת סך של 499 מיליון שקל אשתקד. החברה ציינה כי הקיטון נובע בעיקר מהקיטון בהכנסות מעליית שווי הוגן - אשר הסתכמו בשנת 2024 לסך של 397 מיליון שקל,
לעומת סך של 436 מיליון שקל בשנת 2023.
- גב ים: 9% צמיחה ב-NOI, שיעור התפוסה יציב על 96%
- הגשם הוביל להפסקות חשמל - הקבלן התנער מאחריות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה-FFO המיוחס לבעלי המניות לפי גישת ההנהלה ללא שינוי ברבעון הרביעי - 101 מיליון שקל. ב-2024 עלה ה-FFO ל-407 מיליון שקל לעומת 401 מיליון שקל בשנה שעברה. הגידול בסעיף זה בשנת 2024 נובע בעיקר מגידול ב-EBITDA, בעקבות גידול בהכנסות בקיזוז הוצאות הריבית נטו והמיסים.
ה-FFO המיוחס לבעלי המניות לפי גישת הרשות עלה ברבעון הרביעי ל-102 מיליון שקל לעומת 96 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ובשנת 2024 עמד על 258 מיליון לעומת 270 מיליון שקל בשנת 2023. ההפרשים בין ה-FFO לפי שיטת הרשות לני"ע לבין שיטת ההנהלה נובעים מהפרשי הצמדה על קרן החוב של החברה. החברה צופה FFO של 415-425 מיליון שקל ב-2025.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
במהלך שנת 2024 חתמה החברה על 3 הסכמי שכירות משמעותיים בפרויקטים בייזום, בהיקף כולל של כ-80 אלף מ"ר עילי (חלק החברה כ-39 אלף מ"ר), אשר יניבו הכנסות בסך כולל של כ-140 מיליון שקל (חלק החברה כ-73 מיליון שקל), כשבמוקד עומדת עסקת הענק עם גוגל. החברה חתמה על כ-115 הסכמי שכירות בנכסים קיימים בעלייה ריאלית ממוצעת בשיעור של כ-9.7% במהלך השנה. לגב-ים צבר פרויקטים גדול, בפריסה רחבה, במוקדי הביקוש המרכזיים, הכולל 7 פרויקטים, בשטח כולל של כ-320 אלף מ"ר (חלק גב-ים במאוחד), בהשקעה כוללת של כ-3.9 מיליארד שקל. כ-58% מהשטחים העיליים בפרויקטים אלו שווקו. לחברה פורטפוליו נכסים מניבים איכותיים, במוקדי הנדל"ן האיכותיים במדינה, בשטח כולל של כ-1.2 מיליון מ"ר, שאינם משועבדים, בשיעור תפוסה של כ-95%, הנשען, בין היתר, על מטרופולין תל-אביב, מרחב הרצליה, פארק מתם והפארקים האקדמיים בירושלים ובבאר שבע.
אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים, מסר: "אני משלים החודש מסע מרתק בן 34 שנים בגב-ים, מתוך 96 שנות קיומה של החברה. במוקד עמדו 12 השנים האחרונות, בהן כיהנתי כמנכ"ל, ובשיתוף השדרה הניהולית, עובדי החברה ובעלי השליטה, מיקמנו את גב-ים בחוד החנית של חברות הנדל"ן המניב הגדולות והמובילות בישראל. במהלך 12 השנים האחרונות, ה-NOI של גב-ים הוכפל, ה-FFO שילש את עצמו והשטחים המניבים גדלו ב-500 אלף מ"ר מייזום. אנחנו מסכמים היום את שנת 2024, בצל המלחמה והסביבה העסקית המאתגרת, וממשיכים להציג דוחות טובים, במגמה חיובית, עם גידול ב-NOI, עליה ריאלית בדמי השכירות בשיעור של 9.7% בנכסים קיימים, וחתימה על שלושה הסכמי שכירות משמעותיים בפרויקטים בייזום, בהיקף של כ-80 אלף מ"ר (חלק החברה- כ-39 אלף מ"ר), כשבמוקד עומדת עסקת הענק עם גוגל בתוה"א 2, שמביאה בשורה לאומית, במובן הרחב ביותר, אחד ההסכמים המשמעותיים ביותר שנחתמו בשנים האחרונות בישראל. גב-ים מצויה בתנופת ייזום משמעותית ואינטנסיבית, הכוללת 7 פרויקטים, בהיקף של כ-320 אלף מ"ר במאוחד, בהשקעה כוללת של כ-3.9 מיליארד שקל".
"חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם מהוות כשליש מגב ים"
בכנס המשקיעים של החברה, סקר יעקובוביץ' את פעילות החברה בשנה החולפת והמשיך לסכם את כהונתו: "לפני שנה במפגש עם שוק ההון, בזווית הזו, ראינו את ToHa 2 בתחילתו. היום הוא כבר גבוה פי 2 מ-ToHa 1, אין בניינים כאלה בארץ", פתח יעקובוביץ'.
"חברות הטכנולגויה הגדולות מהוות שליש מגב ים", המשיך יעקובוביץ'. "גם החברות הבטחוניות בוחרות בנו, הן יושבות על 82 אלף מטר ומניבות הכנסות של
65 מיליון שקל, כ-6% מההכנסות המייצגות. במהלך המלחמה חתמנו על עסקאות בהיקף של קרוב ל-100 אלף מ"ר, חלק החברה 56 מ"ר. מדובר על הכנסות של 152 מיליון שקל, חלק החברה 83 מיליון שקל. בראש עסקת גוגל ל-60 אלף מ"ר עילי ב-ToHa 2, עם הכנסות שנתיות צפויות של 115 מיליון
שקל. מועד השלמת הפרויקט צפוי ברבעון הרביעי של 2026. הגענו היום לקצב שאנחנו בונים קומת גרעין כל 4 ימים, זה קצב מטורף".
"לגב ים יש היום 1.2 מיליון מ"ר של נכסים מניבים, ואנחנו יוזמים עוד 320 א' מ"ר. בסה"כ יש לחברה נכסים בשטח כולל של 1.5 מיליון מ"ר, כשבצד עומדים עוד 440 אלף מ"ר של זכויות בנייה. ההכנסות כולל פעילות הייזום יגיעו ב-2027 ל-1.1 מיליארד שקל, זה שם את גב ים במקום אחר. צבר ההכנסות משכירות ללא נכסים וייזום ואופציות עומד על 3.6 מיליארד שקל, ועם ההסכמים החתומים מגיעים ל-4.9 מיליארד שקל", הוסיף יעקובוביץ'.
מה מדאיג אותך בהסכלות קדימה?
"האופטימיות שלי היא זהירה ועל בסיס נתונים שנכונים להיום ומה שאנחנו חווים מול חברות הטכנולוגיה", אמר יעקובוביץ'. הקצב יכול להשתנות, אבל החברות חוזרות לעבוד במשרד, אין יותר היברידי ועבודה מהבית, אנחנו רואים שמרכזי הערים לא נעצרו ושהעובדים עדיין נשארים בארץ. התקופה כן מאתגרת, אני לא מנסה לצבוע את הדברים בצבע אחר, ניכר שההחלטות יותר כבדות מצד החברות, ההנהלות הבינלאומיות יותר מעורבות, ההסכם של גוגל למשל לקח שנתיים. צריכים להיות קשובים וזהירים, יש גם ריבית בדרך, אבל ממה שאנחנו רואים החברות הבינלאומיות נשארות פה, ישראל וההון האנושי שלה מאוד חשובים להם".
איך אתה רואה את שוק המשרדים?
"צריך להיות במוקדים, תל אביב למשל זה מוקד, אבל כדי להיות שחקן בשוק הזה צריך להיות גם במקומות הנכונים בת"א, ליד מרכזי התחבורה הקיימים והעתידיים. הבניינים צריכים להיות במיקומים הטובים ביותר, גבוהים, וצמודים למרכזי התחבורה, לא כל אזור בתל אביב ובמוקדי הביקוש האחרים דומה לאחר. הקצבים בכל מקום הם שונים, הקצב בבאר שבע למשל שונה מהקצב בירושלים".

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.03%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

דיסקונט יתן לכם 25 שקל בחודש וירוץ לעשות קמפיין באיילון
אחרי לאומי ופועלים גם דיסקונט מצטרף לחגיגת ה"הטבות": ריבית שנתית של 3% על יתרות זכות בעו"ש - אבל רק עד 10,000 שקל ורק אם סך הנכסים לא עובר את ה-30 אלף; חבל שיוזמה מבורכת של "ריבית על העו"ש" מגיעה עם כל כך הרבה אותיות קטנות
בנק דיסקונט דיסקונט -0.27% הודיע היום על הטבה לללקוחותיו, שתגיע בצורת תשלום ריבית שנתית בשיעור של 3% על יתרה זכותית בחשבון העו"ש. ההטבה מיועדת ללקוחות פרטיים ולעסקים קטנים, ותינתן על יתרות של עד 10 אלף שקל. תנאי נוסף לקבלת ההטבה הוא שסך הפאסיבה בחשבון (כלומר יתרות בעו"ש, פיקדונות, ניירות ערך ומט"ח) לא יעלה על 30 אלף שקל.
חישוב פשוט מראה שמדובר ב-300 שקל לכל היותר, ועם זאת, כל מהלך של שיפור התנאים הוא מהלך מבורך ונכון לעכשיו, זוהי הריבית הגבוהה ביותר על העו"ש. על פי נתוני הבנק, רוב לקוחותיו מחזיקים ביתרה זכותית ממוצעת שאינה עולה על 10 אלף שקל, וכך על פי הבנק ההטבה רלוונטית לרוב מוחלט של קהל היעד. אם זה אכן המצב, נשאלת השאלה האם רוב הלקוחות נמצאים באוברדראפט ומה היחס בין ההטבה לריבית שנגבית. בכל אופן, על פי הבנק, הסיבה שההטבה מוגבלת בסכום היא שלקוחות בעלי יתרות גבוהות יותר נוטים ממילא להפנות כספים לאפיקים נושאי תשואה אחרים כמו פיקדונות או ניירות ערך. המהלך מצטרף לשורת צעדים שיזם דיסקונט לאחרונה לטובת הצרכנים, בהם החזרי עמלות, החזרי ריביות חובה והקלות בהלוואות.
המהלך מצטרף למהלכים של בנק לאומי לאומי -0.75% ובנק הפועלים פועלים -0.29% , שיצאו בהטבות עם ערך דומה. בנק לאומי הכריז שהחל ב-1 באוקטובר הוא יעניק הנחה של רבע אחוז במסלול הפריים. כלומר, לקוחות שמעבירים משכורת לבנק ומחזיקים משכנתא או הלוואה צמודת פריים, ישלמו ריבית נמוכה יותר. אם ריבית הפריים במשק עומדת למשל על 6%, הרי שבלאומי היא תחושב ללקוחות הזכאים כ-5.75% בלבד. המהלך לא שינה את ריבית הפריים הרשמית במשק (שממשיכה להיקבע על ידי בנק ישראל), אלא העניק ללקוחות לאומי הנחה נקודתית, מעין "פריים מינוס 0.25". מי שמחזיק חצי מיליון שקל במסלול פריים לתקופה של 25 שנה יכול לחסוך בערך 75 שקל בחודש, ובמיליון שקל מדובר כבר על כ-150 שקל בחודש. לאורך השנים זה מצטבר לסכומים של עשרות אלפי שקלים. גם אצל לאומי היה זה חלק משורה של צעדים ששידרו ללקוחות מסר ברור: אנחנו רוצים שתישארו אצלנו. למשל, הבנק הודיע על ריבית של 2% על יתרת זכות עד 10,000 שקל.
לאומי מוריד את הריבית על משכנתא למעבירי משכורת
ב-0.25%
- דיסקונט ברווח של 1.12 מיליארד שקל ברבעון; תשואה להון של 13.6%
- הבנקים יקרים? IBI סבורים שיש עוד 22% אפסייד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לעומתם, בנק הפועלים הודיע לפני כשבועיים שיחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה במועד ההודעה, ה-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים. גם במקרה הזה לא מדובר בסכום משמעותי אלא במסר.