וול סטריט סגרה בעליות לאור נתוני מכירות הרכבים

חברת ג'נרל מוטורס ניפצה את תחזיות האנליסטים כאשר דיווחה על מכירות גבוהות מהצפוי. המשקיעים משוכנעים כי הפדרל ריזרב יוריד את הריבית ללא תלות בנתונים הכלכליים. הרמוניק השלימה זינוק של כ-18.6% בשלושה ימים. אלווריון הרחיבה את הפעילות ברוסיה ונסקה 8.41%
שהם לוי |

המדדים המובילים בוול סטריט סגרו את יום המסחר בעליות שערים חדות. ענקית הרכבים ג'נרל מוטורס דיווחה על מכירות חזקות מהצפוי וגררה את המדדים לעליות חזקות עוד יותר לקראת הסגירה.

קטליזטור נוסף למהלך העליות הגיע מצד הערכות של אנליסטים בכירים ופעילים בשווקים, כי ההחלטת הפדרל ריזרב אם להוריד את הריבית אינה מושפעת מהנתונים הכלכליים שהתקבלו כרגע, וניתן לראותה ככמעט ודאית.

נתוני המאקרו עמדו היום במרכז ההתרחשויות, כאשר דיווחים בנוגע להתדרדרות התנאים בשוק הדיור הפכו לעניין שבשגרה. סקר הייצור התעשייתי רשם קריאה נמוכה מעט מצפי האנליסטים, אך עדיין הצביע על התרחבות בפעילות העסקית.

לאחר שאתמול לא התקיים מסחר בשל חופשת ה-LABOR DAY, המשקיעים עדיין מעניקים פרשנויות להצהרות שיצאו מהועידה שנערכה ביום שישי האחרון בג'קסון הול. צפי השוק הוא לירידה של 0.25% בריבית המוניטרית לחודש אוקטובר, החלטה שעשויה לצאת לפועל בישיבת הפדרל ריזרב הבאה ב-18 לספטמבר.

ביום שישי האחרון רשמו המדדים עליות חדות, לאחר שנשיא הפדרל ריזרב, בן ברננקי ,אמר כי הבנק המרכזי יבחן את הנתונים הכלכליים בקפידה רבה בזמן שיקבע את המדיניות המוניטרית. כמו כן, הנשיא בוש הודיע על תוכנית למתן סיוע לחלק מלווי הסאב-פריים. מדד הדאו ג'ונס הוסיף 119 נקודות, ואילו הנאסד"ק עלה ב-31 נקודות.

נשיא דויטשה בנק, אמר היום בנאום שנשא בפרקנפורט, כי הוא רואה סימנים לדעיכת משבר האשראי בשווקים. לטענתו הנזילות חוזרת לשווקים, הצהרות אלו העבירו את המדדים בשווקי אירופה מירידות קלות לעליות מוקדם יותר היום.

מנגד, ענקית הפיננסים מריל לינץ' הורידה היום את התחזיות בעבור 12 מתוך 15 מניות מגזר השירותים שמסקרים האנליסטים בבנק. הכלכלנים בבנק מאוד פסימיים ומעניקים הסתברות של 65% למיתון כלכלי בארה"ב עוד השנה.

מדד הנאסד"ק סגר בעלייה של 1.3%, לרמה של 2,630 הנקודות. מדד הדאו ג'ונס סגר בעלייה של 0.68% לרמה של 13,450 הנקודות.

מאקרו

פעילות הבניה בארה"ב רשמה בחודש יולי את הירידה החדה ביותר מאז תחילת השנה. לשכת המסחר בארה"ב הודיעה היום, כי ההוצאות לבניה ירדו ב-0.4% בעבור חודש יולי, לעומת החודש הקודם, בכף בעצם ירדו הוצאות הבניה בשיעור הגבוה ביותר מאז חודש ינואר בו חלה נפילה של 0.6%.

מדד הייצור התעשייתי, ה-ISM רשם קריאה נמוכה לעומת צפי האנליסטים בחודש יולי, המפעלים צימצמו את היקף הייצור בציפייה לביקושים חלשים. המדד רשם קריאה של 52.9 נקודות לעומת 53.8 הנקודות בחודש יולי.

אמריקניות במרכז

ענקית הרכבים, GENERAL MOTORS ,הודיעה מוקדם יותר היום על עלייה של 6.1% במכירת הרכבים הקלים בארה"ב לחודש אוגוסט. התוצאות ניפצו את תחזיות האנליסטים שעמדו על נפילה של 4% במכירות החברה לחודש זה.

מניות סוני אריקסון, מרכזות עניין רב לאחר שהודיעה כי מנכ"ל החברה, Miles Flint, יעזוב את תפקידו. נזכיר כי Flint סייע רבות לחברה במאמצי החדירה לשוק בארה"ב, כאשר תרם את מומחיותו בתחום השיווק והמכירות. מחליפו של פלינט יהיה, Hideki Komiyama, המכהן כרגע כנשיא סוני אלקטורוניקס.

חברת BOEING , הודיעה היום כי קבוצת התעופה, Aviation Capital , הזמינה 15 מטוסים מהסוג המתקדם שמייצרת החברה- בואינג 737.

מניות ישראליות

חברת סיליקום חו"ל הודיעה היום, על המצאתה החדשה לשוק הרשתות: הליין החדש של כרטיסי ה- BYPASS. בשונה ממתאמי ה-BYPASS הקיימים, המוצר החדש מאפשר תפקוד מלא, קרי האפשרות לנתב את התנועה בצורה מלאה בסביבת המכשיר. המוצר החדש העומד בפני עצמו, יכול בקלות להשתלב לתוך רשתות ה- WAN, יחד עם אפשרויות חיבור ללוחות אם. חלק מקו המוצרים החדש, מאפשר תמיכה בתחום המתפתח של העברות הנתונים בסטנדרטים של 10 ג'יגה בייט לשנייה, אלו הופכים אותם למתקדמים מסוגם בתעשייה.

מניית אי.סי.איי טלקום, ספקית גלובלית לפתרונות גישה ותמסורת, נסחרת היום על רקע הודעתה כי חברת בהרטי אירטל (bharti airtel limited), ספקית שירותי תקשורת המובילה בהודו, בחרה בה להרחבת רשת האופטיקה הארצית. במסגרת החוזה השנתי יתאפשר לבהרטי להוסיף שירותי פס רחב חדשים ולתמוך בלקוחות נוספים באמצעות שימוש בפלטפורמות xdm של eci.

חברת אלדין חו"ל , (NASDAQ : ALDN), הכריזה היום על זמינותו לקהל הרחב של פתרון ה-HASP SRM v 2.50. פתרון ניהול זכויות התוכנה המוביל ועטור הפרסים של אלאדין מסתמן כמערכת ההגנה ורישוי התוכנה הראשונה מסוגה, אשר מספקת ללקוחות אבטחה מבוססת חומרה ותוכנה מתוך פתרון יחיד.

אלווריון חו"ל (NASDAQ : ALVR), מובילה עולמית של פתרונות WIMAX ופס רחב אלחוטיים הודיעה היום כי מערכת ה-BreezeMAX פרי פיתוחה נבחרה עבור פרויקט פריסה המיועד לכסות ערים שונות ברחבי רוסיה. השקת הרשת החדשה כבר החלה עם פעילותה של CenterTelecom, אחת משבעת המפעילים הבין-אזוריים של רוסיה שנמצאים בבעלות ענקית האחזקות הפדרלית Svyazinvest. שותפתה המקומית של אלווריון לצורך הפריסה היא Cedicom.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בורסת תל אביב
צילום: תמר מצפי

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל

הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35

אדיר בן עמי |

בורסת תל אביב מעדכנת את הרכבי המדדים ומשיקה שלושה מדדים סקטוריאליים חדשים לצד שינויים נרחבים במדדים הקיימים. העדכון כולל כניסת מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן למדד הדגל ת"א 35, יציאת ארבע חברות מת"א 125 לצד כניסת ארבע חברות חדשות, והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן שמכילים עשרות חברות. השינויים משקפים התמחות גוברת של הכלכלה הישראלית בטכנולוגיה מתקדמת, ביטחון ותשתיות לצד חזרתו של המגזר הפיננסי לעניינים.


במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.


חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.


במדד ת״א־90 נרשמות כניסות בולטות של שש חברות: חברה לישראל, אנרג׳יאן, גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. חברה לישראל ואנרג׳יאן יורדות ממדד ת״א־35 לאחר שאיבדו מעט מערכן היחסי, אך נותרו שחקניות מרכזיות בשוק האנרגיה וההשקעות. גילת מוסיפה נדבך מתחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון, רימון מייצגת את מגזר התשתיות, ואמפא – שהונפקה לאחרונה – משלימה את התמונה מהצד של הנדל״ן והמימון החוץ־בנקאי. בצד היוצאות מהמדד נמנות מימון ישיר, תדיראן גרופ, טלסיס ו־פלסאון תעשיות, שרשמו ירידות שווי בשנה האחרונה.


במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

אל על ישראייר
צילום: דוברות אל על ומוני שפיר
ניתוח

סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות

שנתיים של שיאים יוצאי דופן בתעופה הישראלית מגיעות לסיומן: עם חזרת החברות הזרות לשמיים - אל על, ישראייר וארקיע נערכות לתחרות עזה ולשחיקה ברווחיות; מה צפוי בכל חברה והאם תור הזהב של החברות הישראליות יסתיים בנחיתה רכה? 

רונן קרסו |

מלחמת חרבות ברזל, הביאה את התעופה הישראלית לשיאים שלא היו בעבר. מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס ארצה, מה שהשאיר את השטח לחברות התעופה הישראליות. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות, הכפיל את עצמו ואף יותר. שוך הקרבות מעלה את השאלה הגדולה: לאן פני הענף? יש לציין כי בשעות האחרונות יש התפתחויות שמעידות שאולי המערכה עדיין איננה מאחורינו אבל עדיין ניתן לצייר כבר את המגמה, החברות הישראליות כבר לא שולטות בשמיים והן נערכות בהתאם.

כך למשל אל על שהיתה עם נתח שוק של 21.75% בשנת 2022 הגיע לנתח שוק של 47.5% בשנת 2024 . ישראייר שהיתה בשנת 2022 עם נתח שוק של 4.3% ובאוגוסט 2025 הגיעה לנתח שוק של 15% ביציאת ישראלים לחו"ל. וארקיע שהיתה עם נתח שוק  של 3.7% בשנת 2022 ובקיץ השנה ,בחודש  אוגוסט, טסה לנתח שוק של 12.3% בנמל בן גוריון. אלו נתונים פנומינליים ,שאינן אפשריים במהלך עסקים רגיל ,שבו המאבק הוא על גידול או קיטון ,של שברי אחוזים.

מניית אל על הגיבה בהתאם ומשווי שוק של  2.4 מיליארד שח, לפני המלחמה ,הגיעה לשווי שוק של מעל 9 מיליארד ולרווחים עצומים. אל הרוויחה בשנה שעברה 545 מיליון דולר,נתח השוק בקו לארצות הברית עלה ל-90% החוב ירד מ-1.4 מיליארד דולר לפני המלחמה ל-75 מיליון דולר בסוף 24 ומגרעון של 210 מיליון דולר עברה להון חיובי של 520 מיליון דולר בסוף 2024.

ישראייר לפני המלחמה היתה בשווי שוק של 260 מיליון שח ובשיא הגיעה ל 600 מיליון שקל, היא הכניסה 453 מיליון דולר בשנת 2024 ,הרווח הנקי שלה באותה השנה ,עמד על 24 מיליון דולר וכמות הנוסעים שהטיסה החברה בשנת 2024 עמדה על 1.46 מיליון. ארקיע היא חברה פרטית, ההערכה היא שהשנה ארקיע תסיים עם שיא בהכנסות של למעלה מ-450 מיליון דולר ועם רווח של כ 20 מיליון דולר. אלא שתור הזהב של התעופה הישראלית עומד בפני סיום, עדיין יש התפתחויות בשעות האחרונות אנחנו עדים להתחממות גזרתית נוספת ואין לדעת לאן זה יתפתח, עם זאת, מרבית החברות הזרות המשמעותיות חזרו לטוס לארץ בקו ת"א-ניו יורק דלתא ויונייטד חזרו ואמירקן איירליינס בדרך ובכללי הצפי הוא שגם רינאייר ואיזיגט ,ישובו לטוס ארצה באפריל הקרוב. 

אפילו ישנם דיבורים על כך שטורקיש ,ישובו לטוס לארץ. בשיא ,לפני המלחמה, ביצעה טרקיש 49 טיסות שבועיות ארצה ,ששימשו בעיקר עבור טיסות הקונקשיין ונתח השוק  שלה בנתב"ג ,עמד על כמעט 7% בשנת 2022 לפני המלחמה.