וול סטריט סגרה בעליות לאור נתוני מכירות הרכבים
המדדים המובילים בוול סטריט סגרו את יום המסחר בעליות שערים חדות. ענקית הרכבים ג'נרל מוטורס דיווחה על מכירות חזקות מהצפוי וגררה את המדדים לעליות חזקות עוד יותר לקראת הסגירה.
קטליזטור נוסף למהלך העליות הגיע מצד הערכות של אנליסטים בכירים ופעילים בשווקים, כי ההחלטת הפדרל ריזרב אם להוריד את הריבית אינה מושפעת מהנתונים הכלכליים שהתקבלו כרגע, וניתן לראותה ככמעט ודאית.
נתוני המאקרו עמדו היום במרכז ההתרחשויות, כאשר דיווחים בנוגע להתדרדרות התנאים בשוק הדיור הפכו לעניין שבשגרה. סקר הייצור התעשייתי רשם קריאה נמוכה מעט מצפי האנליסטים, אך עדיין הצביע על התרחבות בפעילות העסקית.
לאחר שאתמול לא התקיים מסחר בשל חופשת ה-LABOR DAY, המשקיעים עדיין מעניקים פרשנויות להצהרות שיצאו מהועידה שנערכה ביום שישי האחרון בג'קסון הול. צפי השוק הוא לירידה של 0.25% בריבית המוניטרית לחודש אוקטובר, החלטה שעשויה לצאת לפועל בישיבת הפדרל ריזרב הבאה ב-18 לספטמבר.
ביום שישי האחרון רשמו המדדים עליות חדות, לאחר שנשיא הפדרל ריזרב, בן ברננקי ,אמר כי הבנק המרכזי יבחן את הנתונים הכלכליים בקפידה רבה בזמן שיקבע את המדיניות המוניטרית. כמו כן, הנשיא בוש הודיע על תוכנית למתן סיוע לחלק מלווי הסאב-פריים. מדד הדאו ג'ונס הוסיף 119 נקודות, ואילו הנאסד"ק עלה ב-31 נקודות.
נשיא דויטשה בנק, אמר היום בנאום שנשא בפרקנפורט, כי הוא רואה סימנים לדעיכת משבר האשראי בשווקים. לטענתו הנזילות חוזרת לשווקים, הצהרות אלו העבירו את המדדים בשווקי אירופה מירידות קלות לעליות מוקדם יותר היום.
מנגד, ענקית הפיננסים מריל לינץ' הורידה היום את התחזיות בעבור 12 מתוך 15 מניות מגזר השירותים שמסקרים האנליסטים בבנק. הכלכלנים בבנק מאוד פסימיים ומעניקים הסתברות של 65% למיתון כלכלי בארה"ב עוד השנה.
מדד הנאסד"ק סגר בעלייה של 1.3%, לרמה של 2,630 הנקודות. מדד הדאו ג'ונס סגר בעלייה של 0.68% לרמה של 13,450 הנקודות.
מאקרו
פעילות הבניה בארה"ב רשמה בחודש יולי את הירידה החדה ביותר מאז תחילת השנה. לשכת המסחר בארה"ב הודיעה היום, כי ההוצאות לבניה ירדו ב-0.4% בעבור חודש יולי, לעומת החודש הקודם, בכף בעצם ירדו הוצאות הבניה בשיעור הגבוה ביותר מאז חודש ינואר בו חלה נפילה של 0.6%.
מדד הייצור התעשייתי, ה-ISM רשם קריאה נמוכה לעומת צפי האנליסטים בחודש יולי, המפעלים צימצמו את היקף הייצור בציפייה לביקושים חלשים. המדד רשם קריאה של 52.9 נקודות לעומת 53.8 הנקודות בחודש יולי.
אמריקניות במרכז
ענקית הרכבים, GENERAL MOTORS ,הודיעה מוקדם יותר היום על עלייה של 6.1% במכירת הרכבים הקלים בארה"ב לחודש אוגוסט. התוצאות ניפצו את תחזיות האנליסטים שעמדו על נפילה של 4% במכירות החברה לחודש זה.
מניות סוני אריקסון, מרכזות עניין רב לאחר שהודיעה כי מנכ"ל החברה, Miles Flint, יעזוב את תפקידו. נזכיר כי Flint סייע רבות לחברה במאמצי החדירה לשוק בארה"ב, כאשר תרם את מומחיותו בתחום השיווק והמכירות. מחליפו של פלינט יהיה, Hideki Komiyama, המכהן כרגע כנשיא סוני אלקטורוניקס.
חברת BOEING , הודיעה היום כי קבוצת התעופה, Aviation Capital , הזמינה 15 מטוסים מהסוג המתקדם שמייצרת החברה- בואינג 737.
מניות ישראליות
חברת סיליקום חו"ל הודיעה היום, על המצאתה החדשה לשוק הרשתות: הליין החדש של כרטיסי ה- BYPASS. בשונה ממתאמי ה-BYPASS הקיימים, המוצר החדש מאפשר תפקוד מלא, קרי האפשרות לנתב את התנועה בצורה מלאה בסביבת המכשיר. המוצר החדש העומד בפני עצמו, יכול בקלות להשתלב לתוך רשתות ה- WAN, יחד עם אפשרויות חיבור ללוחות אם. חלק מקו המוצרים החדש, מאפשר תמיכה בתחום המתפתח של העברות הנתונים בסטנדרטים של 10 ג'יגה בייט לשנייה, אלו הופכים אותם למתקדמים מסוגם בתעשייה.
מניית אי.סי.איי טלקום, ספקית גלובלית לפתרונות גישה ותמסורת, נסחרת היום על רקע הודעתה כי חברת בהרטי אירטל (bharti airtel limited), ספקית שירותי תקשורת המובילה בהודו, בחרה בה להרחבת רשת האופטיקה הארצית. במסגרת החוזה השנתי יתאפשר לבהרטי להוסיף שירותי פס רחב חדשים ולתמוך בלקוחות נוספים באמצעות שימוש בפלטפורמות xdm של eci.
חברת אלדין חו"ל , (NASDAQ : ALDN), הכריזה היום על זמינותו לקהל הרחב של פתרון ה-HASP SRM v 2.50. פתרון ניהול זכויות התוכנה המוביל ועטור הפרסים של אלאדין מסתמן כמערכת ההגנה ורישוי התוכנה הראשונה מסוגה, אשר מספקת ללקוחות אבטחה מבוססת חומרה ותוכנה מתוך פתרון יחיד.
אלווריון חו"ל (NASDAQ : ALVR), מובילה עולמית של פתרונות WIMAX ופס רחב אלחוטיים הודיעה היום כי מערכת ה-BreezeMAX פרי פיתוחה נבחרה עבור פרויקט פריסה המיועד לכסות ערים שונות ברחבי רוסיה. השקת הרשת החדשה כבר החלה עם פעילותה של CenterTelecom, אחת משבעת המפעילים הבין-אזוריים של רוסיה שנמצאים בבעלות ענקית האחזקות הפדרלית Svyazinvest. שותפתה המקומית של אלווריון לצורך הפריסה היא Cedicom.

צחי אבו: "אנחנו לא חברת נדל״ן מניב קלאסית, כל נכס אצלנו עובר השבחה"
על רקע הדוחות ותוכניות ההרחבה של ארי נדל״ן באילת ובאשדוד, בתוספת המו״מ לרכישת שטחי מסחר בגבעת שאול, החברה מציגה אסטרטגיה של השבחה מאסיבית וקידום של הרחבת זכויות בנכסיה;"תפיסה שמחברת בין נדל״ן מניב לבין ייזום אקטיבי לאורך זמן״
ארי נדל״ן ארי נדלן -0.51% , העוסקת בנדל"ן מניב מסחרי וקניונים בישראל ובחו"ל,מציגה את דוחותיה לרבעון עם NOI מאוחד שעומד על כ-24 מיליון שקל בדומה לרבעון המקביל, בעוד ה-FFO עלה לכ-13 מיליון שקל, גידול של כ-18%. שיעורי התפוסה בנכסים המרכזיים נותרו גבוהים, סביב 96% בישראל וכ-99% בקניון My Mall בלימסול לאחר הרחבה. מנגד, הוצאות המימון עלו לכ-18 מיליון שקל לעומת כ-14 מיליון שקל אשתקד, בעיקר בשל הנפקת סדרת אג״ח חדשה שהגדילה את היקף החוב הפיננסי.
נראה כי החברה מפנה חלק גדול מהדגש לאסטרטגיית ההשבחה שלה: הרחבת סטאר אילת, קידום התכנית הגדולה בסטאר אשדוד והתקדמות בפרויקט תחנת הכוח שמוערך בהיקף של כ-362 מיליון שקל. בנוסף, לאחר מועד הדוח השלימה החברה גיוס הון וחוב בהיקף כולל של כ-208 מיליון שקל, גם באמצעות הנפקת מניות וגם בהרחבת אג״ח - מה שהביא את בית ההשקעות מיטב להפוך לבעל עניין. בשבועות האחרונים קידמה החברה שתי תוכניות תכנוניות מהותיות: הוועדה המחוזית דרום אישרה להפקדה את תוכנית ההרחבה במתחם סטאר אילת, הכוללת תוספת של שני מגדלים חדשים בהיקף של כ-80 אלף מ"ר, ובמקביל ביקשה לבצע תיקונים בתוכנית המקיפה במתחם סטאר אשדוד - תוכנית שאמורה להוסיף 2,000 דירות וכ-110 אלף מ"ר מסחר ותעסוקה.
כמו כן, ארי נדל״ן מנהלת מו״מ לרכישת שטחי מסחר בהיקף של 15 אלף מ"ר ו-300 חניות בירושלים, במהלך שמטרתו לחזק את פורטפוליו הנכסים המניבים באזורים צפופים ומבוקשים. המהלך מתווסף לשורה ארוכה של פרויקטי השבחה שמקדמת החברה בארץ ובעולם , מהרחבת קניון MYMALL ועד לקידום תוספת זכויות במתחמי מסחר ודיור בנהריה ובנתניה.
המנכ"ל ובעל השליטה צחי אבו מסכם זאת כך: ״אנחנו לא חברת נדל״ן מניב קלאסית. כל נכס אצלנו עובר השבחה״. לדבריו, החברה שואפת לייצר תמהיל ייחודי בין נכסים מניבים לבין תוספת זכויות משמעותית בכל נכס ונכס. נראה שהתפיסה הזו באה לידי ביטוי כמעט בכל הנכסים של החברה.
- ארי נדל"ן במגעים לעסקת נדל"ן של 154 מיליון שקל בבירה
- צחי אבו: "תחנת הכוח במנשה יכולה להפוך השקעה של 70 מיליון שקל למיליארד וחצי"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בראיון לביזפורטל מסביר אבו כיצד כל אחד ממהלכי החברה משתלב עם אסטרטגיית הליבה, מדוע היזמות היא חלק בלתי נפרד מהמודל העסקי, ומה עומד על הפרק בשנה הקרובה:
אורן שקדי סמנכ״ל כספים ופיתוח עסקי פיננסי, מימון ישיר קרדיט: עופר חג'יובמימון ישיר: "האיגוחים דוחפים אותנו קדימה - אבל ברכב יש עוד עבודה"
מימון ישיר מימון ישיר -0.3% פרסמה את דוח הרבעון השלישי וזינקה לאור התוצאות. לאחר שפתחה את 2025 עם רבעון ראשון שבו הרווח הנקי עמד על 20.1 מיליון שקל, רבעון שני שגם בו נראתה ירידה ברווח הנקי ל-17.5 מיליון שקל, החברה הציגה רבעון שלישי עם זינוק משמעותי בשורת הרווח, 77% לעומת הרבעון המקביל, ועמדה על 66.8 מיליון שקל , ובהתאם, המנייה זינקה.
רוב הרווחים הגיעו ממגזר המשכנתאות, בעוד מגזר הרכב המשיך להראות שחיקה, והחברה בעיצומו של תהליך התייעלות שיבוא לידי ביטוי ב-2026. ישבנו לשיחה עם אורן שקדי, סמנכ"ל הכספים של החברה, כדי להבין את השינוי יותר לעומק.
ספר לנו על מהלכי האיגוח שבמגזר המשכנתאות
אנחנו נוקטים כבר מזה הרבה שנים במודל שנקרא מודל היברידי. מודל היברידי נפוץ מאוד בחו"ל, ובמסגרתו, חברות אשראי, מחזיקות בחלק מתיק האשראי במאזן שלהם, ואת חלקו הן מוכרת לצדדים שלישיים כדי לשפר את התשואה להון. הדבר גם מאפשר פינוי אשראי להעמדה של הלוואות חדשות. בסקטור הרכב, זו פרקטיקה מקובלת שלנו כבר שנים, ויש הרבה מאד שחקנים שאנחנו פועלים מולם, כמו בנקים, חברות כרטיסי אשראי, גופים מוסדיים ועוד. גם במשכנתאות אנחנו מבקשים ליישם את אותה אסטרטגיה, ולאגח חלק מהתיק.
במשכנתאות זה נמצא יחסית בשלב ראשוני. עשינו שני איגוחים, עסקה אחת בסוף 2024, ברבעון הרביעי, והשניה ביולי השנה, במהלך הרבעון השלישי. בשני המקרים עשינו עסקאות מול הגופים המוסדיים. זו רק אחת השיטות שבאמצעותה אפשר לבצע מכירת תיקים. מבחינת הלוואות על רכב, למשל, אנחנו מבצעים עכשיו עסקאות פרטיות. כך שאפשר לבצע את זה במגוון שיטות ועם מגוון של שחקנים.
- מימון ישיר קופצת בעקבות זינוק של 77% ברווח הנקי, לאור צמיחה בפעילות המשכנתאות
- מימון ישיר: "צופים שיפור משמעותי בשנה הבאה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשכנתא הראשונה שהחברה העמידה היתה בסוף יוני 2022, כך שמבחינתנו הצלחנו לבצע כבר את האיגוחים, אבל גם כאן יש עוד כר נרחב להמשך פעילות, כלומר היום זה איגוחים ברצף מוסדי, ומחר כבר נרחיב את זה למעגלים נוספים, לשותפים חדשים ולגורמים נוספים בשיטות אחרות, אולי עסקאות פרטיות, לא מדורגות כמו שאנחנו עושים ברכב.
