איך זוכים בקאן הבא? התשובה אולי נמצאת בכלל ברחוב
צילום רחוב הוא ידידו הטוב ביותר של איש הקריאייטיב. אכן משפט מוזר. לכאורה ישנו קשר קלוש בין 2 הדברים, אם בכלל. מה לאיש היושב במשרד הממוזג, ולרחוב הישראלי החם? הרי לא קורה שם כלום, האם זה לא בזבוז זמן יקר? איך בסופו של דבר הכל מתחבר לעבודת קריאייטיב מדהימה אחת?
אנא הישארו איתי, כי בדקות הבאות אני הולך להלחים כמה תחומי חיים ולדבר בעיקר על המשאב הנדיר ביותר בחיי איש הקריאייטיב, ההשראה. כדי למצוא אותה אנחנו הופכים כל אבן בניסיון להביא מציאות אחרת, אלטרנטיבית, מקבילה לזאת הקיימת. תהליך החיפוש סיזיפי, ארוך ובלתי נמנע. אנו, כאנשי קריאייטיב רגילים לומר שאין שני למסע החיפוש עבור הפיצוח המושלם, לפעמים אפילו מתרברבים בכך ליד אלו שאינם עובדים בתחום, ברגע שהצלחנו להביא פתרון ראוי לבריף כזה או אחר.
אבל זאת גם הבעיה, מכיוון שכשההשראה אוזלת בשעות הקטנות של הלילה, נדמה שאין תהליך מחשבתי מפותח ומתוחכם מספיק כמו טכניקות הקריאייטיב המוכרות, שיכול לעזור לאספקת ההשראה הזו ואז נדמה שהיקום קורס לתוך עצמו.
תנו לי לחדש לכם, אם קצת קשה צאו לרחוב וצלמו. למה? כי הרחוב הוא המיצג הטוב ביותר למציאות שאפשר למצוא כיום, פלטפורמה של כאוס וקצב מהיר שמאלצת את מי שמחפש בה משהו אחר לשמור על דינאמיות, פיזית וקוגניטיבית. רובנו מוצאים ברחוב צינור, מעבר מנקודה אחת לשנייה, מעטים רואים בו כר להזדמנויות. אימון לאונה.
מכאן לקאן, המרחק, תאמינו או לא, יכול להתקצר מעט. כל טכניקה מוכרת מצויה ברחוב, צריך רק להביט: הגזמה, החסרה, הגברה, חיבור אלמנטים זרים יחדיו, פאנץ' או טוויסט בעלילה, הומור, תחכום, פשטות ועוד. אפילו רעיונות של 'וואט דה פאק' תוכלו למצוא כאן.
אני לא אומר שכל הנקודות משיקות בין צילום רחוב לקריאייטיב. כמובן שישנם פערים, אבל זו התחלה של מסע מחשבתי לאובד העצות שמספק יסודות בריאים לקמפיין מסקרן. 2 הפריימים שלפניכם אינם קופי פייסט אלא יותר סוג של רעיון שיכול בהחלט לחמם את גלגלי השיניים לפני שנכנסים למשרד. אני לא מזלזל חס ושלום בקמפיין החכם של חברת משחת הנעליים קיווי שגרף אריה מוזהב בקאן, שוב, רק מציין שההשראה נמצאת ברחוב, מחכה שיאספו אותה.
כמעט בכל שבוע אני מוצא את עצמי ברחוב חמוש במצלמה, הצעדה הבלתי מוסברת אחר משהו שעדיין לא ברור נגמרת לפעמים במפח נפש, הניסיון להביא שוב ושוב סיפור מנצח לא תמיד מסתיים כשידי על העליונה. הסיפור בתמונה, בדומה לקונספט של הקמפיין חייב להיות מדויק ומהודק. בצילום רחוב לפעמים הוא מגולם בתזמון נכון.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
חיבור האלמנטים שלא קשורים זה לזה מביא ליצירת סיפור חדש תוך מציאות קיימת, ללא בימוי. לא פעם עצרו אותי בהרצאה שהעברתי ושאלו אותי איך אפשר לייצר סיפור חדש כשלא משנים את הסביבה שלנו. אני עונה, "זה ממש כמו לזכות באריה מוזהב בקאן כשעל השולחן מונח בריף למודעת הארד סייל, שלנו. צריך לחפש".
לדוגמא, סיפור האהבה החדש, שנוצר לצורך העניין מחיבור של אלמנטים ארעיים כמו רוכב אופניים ופוסטר יכול להוות הרמה להנחתה לרעיון ויזואלי.
לסיכום, צילום הרחוב קרוב מתמיד והוא נגיש כמעט לכולם. צאו לצלם, זה יכול לקרות בהליכה עד תחנת האוטובוס בבוקר או בהמתנה לרכבת, אפילו עם הסמארטפון. אחכ חזרו למשרד ובדקו האם אתם זקוקים לזמן על מנת לחשוב על רעיונות חדשים או האם אתם כבר בתהליך חשיבתי כתוצאה מחיפוש מדוקדק ברחוב אחר פרטים שאט אט מתחברים לתמונה.
הנאה מהתהליך היא תנאי הכרחי להצלחתו כמובן, אם הוא נטע בכם רעיונות חדשים כדאי שתתחילו לשנן, "צילום הרחוב הוא ידידו הטוב של איש הקריאייטיב".
עומרי שומר הוא איש קריאייטיב וצלם מקצועי, זוכה פסטיבל לונדון לצילום, צלם המגזין הבינ"ל LENS MAGAZINE, מרצה בתרצה גרנות ACC בחברות וארגונים על חשיבה קריאטיבית דרך צילום רחוב.
והנה עוד כמה תמונות לסוף השבוע
- 3.צלם רחוב?! אחיינית שלי מצלמת יותר טוב ממנו (ל"ת)שומר האמיתי 28/07/2017 23:14הגב לתגובה זו
- 2.טור מעניין שיוצא מהקופסה (ל"ת)גלעד 27/07/2017 17:34הגב לתגובה זו
- 1.אחת שיודעת 27/07/2017 14:59הגב לתגובה זומעורר השראה

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.