איך זוכים בקאן הבא? התשובה אולי נמצאת בכלל ברחוב
צילום רחוב הוא ידידו הטוב ביותר של איש הקריאייטיב. אכן משפט מוזר. לכאורה ישנו קשר קלוש בין 2 הדברים, אם בכלל. מה לאיש היושב במשרד הממוזג, ולרחוב הישראלי החם? הרי לא קורה שם כלום, האם זה לא בזבוז זמן יקר? איך בסופו של דבר הכל מתחבר לעבודת קריאייטיב מדהימה אחת?
אנא הישארו איתי, כי בדקות הבאות אני הולך להלחים כמה תחומי חיים ולדבר בעיקר על המשאב הנדיר ביותר בחיי איש הקריאייטיב, ההשראה. כדי למצוא אותה אנחנו הופכים כל אבן בניסיון להביא מציאות אחרת, אלטרנטיבית, מקבילה לזאת הקיימת. תהליך החיפוש סיזיפי, ארוך ובלתי נמנע. אנו, כאנשי קריאייטיב רגילים לומר שאין שני למסע החיפוש עבור הפיצוח המושלם, לפעמים אפילו מתרברבים בכך ליד אלו שאינם עובדים בתחום, ברגע שהצלחנו להביא פתרון ראוי לבריף כזה או אחר.
אבל זאת גם הבעיה, מכיוון שכשההשראה אוזלת בשעות הקטנות של הלילה, נדמה שאין תהליך מחשבתי מפותח ומתוחכם מספיק כמו טכניקות הקריאייטיב המוכרות, שיכול לעזור לאספקת ההשראה הזו ואז נדמה שהיקום קורס לתוך עצמו.
תנו לי לחדש לכם, אם קצת קשה צאו לרחוב וצלמו. למה? כי הרחוב הוא המיצג הטוב ביותר למציאות שאפשר למצוא כיום, פלטפורמה של כאוס וקצב מהיר שמאלצת את מי שמחפש בה משהו אחר לשמור על דינאמיות, פיזית וקוגניטיבית. רובנו מוצאים ברחוב צינור, מעבר מנקודה אחת לשנייה, מעטים רואים בו כר להזדמנויות. אימון לאונה.
מכאן לקאן, המרחק, תאמינו או לא, יכול להתקצר מעט. כל טכניקה מוכרת מצויה ברחוב, צריך רק להביט: הגזמה, החסרה, הגברה, חיבור אלמנטים זרים יחדיו, פאנץ' או טוויסט בעלילה, הומור, תחכום, פשטות ועוד. אפילו רעיונות של 'וואט דה פאק' תוכלו למצוא כאן.
אני לא אומר שכל הנקודות משיקות בין צילום רחוב לקריאייטיב. כמובן שישנם פערים, אבל זו התחלה של מסע מחשבתי לאובד העצות שמספק יסודות בריאים לקמפיין מסקרן. 2 הפריימים שלפניכם אינם קופי פייסט אלא יותר סוג של רעיון שיכול בהחלט לחמם את גלגלי השיניים לפני שנכנסים למשרד. אני לא מזלזל חס ושלום בקמפיין החכם של חברת משחת הנעליים קיווי שגרף אריה מוזהב בקאן, שוב, רק מציין שההשראה נמצאת ברחוב, מחכה שיאספו אותה.
כמעט בכל שבוע אני מוצא את עצמי ברחוב חמוש במצלמה, הצעדה הבלתי מוסברת אחר משהו שעדיין לא ברור נגמרת לפעמים במפח נפש, הניסיון להביא שוב ושוב סיפור מנצח לא תמיד מסתיים כשידי על העליונה. הסיפור בתמונה, בדומה לקונספט של הקמפיין חייב להיות מדויק ומהודק. בצילום רחוב לפעמים הוא מגולם בתזמון נכון.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
חיבור האלמנטים שלא קשורים זה לזה מביא ליצירת סיפור חדש תוך מציאות קיימת, ללא בימוי. לא פעם עצרו אותי בהרצאה שהעברתי ושאלו אותי איך אפשר לייצר סיפור חדש כשלא משנים את הסביבה שלנו. אני עונה, "זה ממש כמו לזכות באריה מוזהב בקאן כשעל השולחן מונח בריף למודעת הארד סייל, שלנו. צריך לחפש".
לדוגמא, סיפור האהבה החדש, שנוצר לצורך העניין מחיבור של אלמנטים ארעיים כמו רוכב אופניים ופוסטר יכול להוות הרמה להנחתה לרעיון ויזואלי.
לסיכום, צילום הרחוב קרוב מתמיד והוא נגיש כמעט לכולם. צאו לצלם, זה יכול לקרות בהליכה עד תחנת האוטובוס בבוקר או בהמתנה לרכבת, אפילו עם הסמארטפון. אחכ חזרו למשרד ובדקו האם אתם זקוקים לזמן על מנת לחשוב על רעיונות חדשים או האם אתם כבר בתהליך חשיבתי כתוצאה מחיפוש מדוקדק ברחוב אחר פרטים שאט אט מתחברים לתמונה.
הנאה מהתהליך היא תנאי הכרחי להצלחתו כמובן, אם הוא נטע בכם רעיונות חדשים כדאי שתתחילו לשנן, "צילום הרחוב הוא ידידו הטוב של איש הקריאייטיב".
עומרי שומר הוא איש קריאייטיב וצלם מקצועי, זוכה פסטיבל לונדון לצילום, צלם המגזין הבינ"ל LENS MAGAZINE, מרצה בתרצה גרנות ACC בחברות וארגונים על חשיבה קריאטיבית דרך צילום רחוב.
והנה עוד כמה תמונות לסוף השבוע
- 3.צלם רחוב?! אחיינית שלי מצלמת יותר טוב ממנו (ל"ת)שומר האמיתי 28/07/2017 23:14הגב לתגובה זו
- 2.טור מעניין שיוצא מהקופסה (ל"ת)גלעד 27/07/2017 17:34הגב לתגובה זו
- 1.אחת שיודעת 27/07/2017 14:59הגב לתגובה זומעורר השראה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
