יונקס אוטוטקס yunex autotalks
יונקס אוטוטקס yunex autotalks

אוטוטוקס ו-Yunex Traffic משדרגות את האבטחה בתקשורת תחבורתית עם פריסה רחבה בארה”ב

החברה מדווחת על עמידה בתקני אבטחת המידע בארה״ב; שיתוף הפעולה בין אוטוטוקס ל-Yunex Traffic מביא לשדרוג יחידות תקשורת חכמות בכבישים בארה”ב, עם דגש על אבטחת מידע, פרטיות וזיהוי מצבי סיכון

חיים בן הקון |
נושאים בכתבה autotalks yunex

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, המתמחה בפתרונות לתקשורת V2X (Vehicle to Everything), וחברת Yunex Traffic המתמחה במערכות תחבורה חכמות, הכריזו על יכולות מורחבות בתחומי הפרטיות והאבטחה ששולבו ביחידות תקשורת לכבישים (RSUs – Roadside Units) המבוססות על שבבי אוטוטוקס. יכולות האבטחה נבדקו בתהליך ההסמכה OmniAir שהוא מרכיב קריטי נדרש לפני פריסה של פתרון מסוג זה בארה"ב.

 

Yunex Traffic היא חברה המתמחה בתחום מערכות התחבורה החכמות. היא מעסיקה כ-3,500 עובדים שמבצעים פרויקטים ב-40 מדינות כולל בערים גדולות כמו דובאי, לונדון, ברלין, בוגוטה ומיאמי.

פריסת יחידות RSU2X בארה”ב: אלפי יחידות מותקנות בכבישים

 

ההתקנה של יחידות התקשורת RSU2X (Roadside units to everything) לכבישים בארה"ב מאפשרת להתקני תשתית בדרכים ולכלי רכב מסוגים שונים לתקשר זה עם זה. היא מיושמת בתחבורה ציבורית, מכוניות פרטיות, משאיות, אופניים ואף הולכי רגל. שבבי V2X מאפשרים ליישם מגוון תרחישים וביניהם תעדוף רכבי הצלה ואוטובוסים וכן זיהוי הולכי רגל ומשתמשים אחרים הנמצאים בסיכון. עד היום הותקנו למעלה מ-500 יחידות תקשורת מדגם RSU2X של Yunex Traffic במספר מדינות בארה"ב ובהן: קליפורניה, אריזונה, קולורדו, פלורידה, צפון קרולינה ומדינות נוספות בעתיד. 

טכנולוגיה אנונימית להגנת המשתמשים

 

הגנה על פרטיות נמצאת בחזית הטכנולוגית של שיתוף הפעולה בין אוטוטוקס ל-Yunex Traffic. יחידות התקשורת לכבישים מדגם RSU2X מצייתות באופן מלא למערכת הניהול של אישורי אבטחה של צפון אמריקה (SCMS) שהיא קריטית להבטחת תקשורת אמינה. הדור השני של שבבי אוטוטוקס תוכנן באופן מיוחד כדי לאפשר תקשורת אנונימית באמצעות הפרדה בין מסרי התקשורת לבין זהות המשתמשים והימנעות מאחסון של מידע אישי.

 

אוטוטוקס מציעה חידוש בתחום האבטחה של שבבי V2X באמצעות מודול אבטחת חומרה (HSM) שקיבל הסמכה לתקן הפדרלי 140-2 FIPS בתחום עיבוד הנתונים וכן הסמכות נוספות. אישורים אלה מבטיחים שמפתחות פרטיים מנוהלים באופן מאובטח בתוך המכשיר ונכסים רגישים מוגנים באופן מלא. יכולת זו היא חיונית למניעת גישה בלתי מאושרת ולשמירת האמון ברשת מקושרת של כלי רכב.

 

מאיצי החומרה המתקדמים של שבבי אוטוטוקס מאמתים הודעות נכנסות בזמן אמת ומאפשרים לנתונים אמינים בלבד לעבור לעיבוד. יתרה מכך, ארכיטקטורת השבבים של אוטוטוקס מבודדת מכל מערכות התקשורת האחרות כמו רשתות סלולריות ומגינה בכך על סביבת V2X מפני מתקפות סייבר מרוחקות.

"טכנולוגיית V2X חיונית לבניית תשתית נתונים אמינה לצורכי בטיחות בדרכים"

 

און הרן, מייסד ו-CTO, אוטוטוקס מסר "החזון שלנו דוגל בתפישה שאבטחה ופרטיות הם מרכיבים ראשונים במעלה בתקשורת V2X. טכנולוגיית V2X חיונית לבניית תשתית נתונים אמינה לצורכי בטיחות בדרכים  ואנו מחויבים לספק את האמון באבטחה ובפרטיות בכל הפתרונות שלנו. שיתוף הפעולה שלנו עם Yunex Traffic מדגים מחויבות זו בעת שאנו פועלים ביחד להגביר את הבטיחות בדרכים תוך הגנה על מידע המשתמשים". 

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
עובדים בהייטק ערב
צילום: דאלי

מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה

ההייטק הישראלי צומח בלי לגייס עובדים - ה-AI החליף את הג'וניורים ומה השלב הבא?, על התחומים הצומחים ועל התחומים שנמצאים בסיכון

אדיר בן עמי |

ההייטק לא קורס - הוא פשוט כבר לא צריך אתכם

בחודשים האחרונים מתרבים הדיווחים על התקררות בשוק העבודה בהייטק המקומי. מדברים על קיפאון, מדברים אפילו על ירידה בכמות העובדים. אין ירידה בכמות העובדים. התמונה אומנם מורכבת, אבל אין דרמה אמיתית. ההייטק הישראלי לא נמצא בנסיגה, אלא בעיצומו של שינוי מבני עמוק, שמתרחש במקביל בכל מוקדי הטכנולוגיה בעולם.

נכון לסוף 2025, מספר המועסקים בהייטק בישראל נע סביב 410 אלף עובדים - רמה דומה מאוד לשנה הקודמת, ואף עלייה צנועה. זו אינה ירידה, אלא האטה בקצב הצמיחה. האטה שמגיעה לאחר יותר מעשור של גידול מהיר שנתפס כמובן מאליו. במובן הזה, הנתון החריג אינו ירידה במספר העובדים, אלא העובדה שההייטק כבר לא מגדיל מצבת כוח אדם בקצב משמעותי מאוד כפי שהורגלנו בעבר.

הגורם המרכזי לשינוי אינו משבר כלכלי, אלא חדירה מואצת של כלי בינה מלאכותית לתהליכי עבודה. על פי הערכות גורמים בתעשייה, בין 7,000 ל-10,000 משרות - בעיקר משרות ג'וניור ותפקידי ביניים, הוחלפו או צומצמו באמצעות אוטומציה ו-AI. משימות שבעבר דרשו צוותים של מפתחים צעירים מבוצעות כיום באמצעות קוד גנרטיבי, מערכות אוטומטיות וכלי פיתוח חכמים.

חברות ענק כמו מיקרוסופט, גוגל, אמזון, סיילספורס ואחרות פיטרו עובדים לא בשל ירידה בפעילות, אלא כחלק מהתייעלות מבנית ומעבר למודלים המסתמכים על AI. גם בישראל, ההייטק לא צריך פחות עבודה - אלא פחות עובדים בתפקידים מסוימים. עם זאת, בהחלט יש "חשיבה מחדש" ושינוי מודל עסקי אמיתי בחברות תוכנה שמאוימות על ידי ה-AI. קל היום לפתח תוכנה ופתרון אפליקטיביים וזה מעמיד את החברות האלו בסיכון גדול ובאיום גדול. חברות כמו נייס, מאנדיי וויקס נפגעו בבורסה ואכזבו את המשקיעים בדוחות האחרונים, והשאלה מה יהיה קדימה. ההנהלות של החברות האלו מדברות על התעצמות והתחזקות, אבל וול סטריט סקפטית. 


ממספרים לערך

ההייטק עובר ממודל עתיר כוח אדם למודל עתיר תפוקה, שבו השאלה המרכזית אינה כמה עובדים יש לחברה, אלא כמה ערך מייצר כל עובד. מערכות אוטומציה ופלטפורמות פיתוח חכמות מאפשרים לצוותים קטנים לייצר תפוקות שבעבר דרשו מחלקות שלמות. משימות תכנות, בדיקות, תיעוד, אנליזה ואפילו ניהול תהליכים מבוצעות היום במהירות גבוהה פי כמה ובפחות ידיים. התוצאה: חברות ממשיכות לגדול בהכנסות, במוצר ובחדירה לשווקים, בלי להגדיל את מצבת כוח האדם בהתאם.

יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד