אוטוטוקס ו-Yunex Traffic משדרגות את האבטחה בתקשורת תחבורתית עם פריסה רחבה בארה”ב
החברה מדווחת על עמידה בתקני אבטחת המידע בארה״ב; שיתוף הפעולה בין אוטוטוקס ל-Yunex Traffic מביא לשדרוג יחידות תקשורת חכמות בכבישים בארה”ב, עם דגש על אבטחת מידע, פרטיות וזיהוי מצבי סיכון
חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, המתמחה בפתרונות לתקשורת V2X (Vehicle to Everything), וחברת Yunex Traffic המתמחה במערכות תחבורה חכמות, הכריזו על יכולות מורחבות בתחומי הפרטיות והאבטחה ששולבו ביחידות תקשורת לכבישים (RSUs – Roadside Units) המבוססות על שבבי אוטוטוקס. יכולות האבטחה נבדקו בתהליך ההסמכה OmniAir שהוא מרכיב קריטי נדרש לפני פריסה של פתרון מסוג זה בארה"ב.
Yunex Traffic היא חברה המתמחה בתחום מערכות התחבורה החכמות. היא מעסיקה כ-3,500 עובדים שמבצעים פרויקטים ב-40 מדינות כולל בערים גדולות כמו דובאי, לונדון, ברלין, בוגוטה ומיאמי.
פריסת יחידות RSU2X בארה”ב: אלפי יחידות מותקנות בכבישים
ההתקנה של יחידות התקשורת RSU2X (Roadside units to everything) לכבישים בארה"ב מאפשרת להתקני תשתית בדרכים ולכלי רכב מסוגים שונים לתקשר זה עם זה. היא מיושמת בתחבורה ציבורית, מכוניות פרטיות, משאיות, אופניים ואף הולכי רגל. שבבי V2X מאפשרים ליישם מגוון תרחישים וביניהם תעדוף רכבי הצלה ואוטובוסים וכן זיהוי הולכי רגל ומשתמשים אחרים הנמצאים בסיכון. עד היום הותקנו למעלה מ-500 יחידות תקשורת מדגם RSU2X של Yunex Traffic במספר מדינות בארה"ב ובהן: קליפורניה, אריזונה, קולורדו, פלורידה, צפון קרולינה ומדינות נוספות בעתיד.
טכנולוגיה אנונימית להגנת המשתמשים
הגנה על פרטיות נמצאת בחזית הטכנולוגית של שיתוף הפעולה בין אוטוטוקס ל-Yunex Traffic. יחידות התקשורת לכבישים מדגם RSU2X מצייתות באופן מלא למערכת הניהול של אישורי אבטחה של צפון אמריקה (SCMS) שהיא קריטית להבטחת תקשורת אמינה. הדור השני של שבבי אוטוטוקס תוכנן באופן מיוחד כדי לאפשר תקשורת אנונימית באמצעות הפרדה בין מסרי התקשורת לבין זהות המשתמשים והימנעות מאחסון של מידע אישי.
אוטוטוקס מציעה חידוש בתחום האבטחה של שבבי V2X באמצעות מודול אבטחת חומרה (HSM) שקיבל הסמכה לתקן הפדרלי 140-2 FIPS בתחום עיבוד הנתונים וכן הסמכות נוספות. אישורים אלה מבטיחים שמפתחות פרטיים מנוהלים באופן מאובטח בתוך המכשיר ונכסים רגישים מוגנים באופן מלא. יכולת זו היא חיונית למניעת גישה בלתי מאושרת ולשמירת האמון ברשת מקושרת של כלי רכב.
מאיצי החומרה המתקדמים של שבבי אוטוטוקס מאמתים הודעות נכנסות בזמן אמת ומאפשרים לנתונים אמינים בלבד לעבור לעיבוד. יתרה מכך, ארכיטקטורת השבבים של אוטוטוקס מבודדת מכל מערכות התקשורת האחרות כמו רשתות סלולריות ומגינה בכך על סביבת V2X מפני מתקפות סייבר מרוחקות.
"טכנולוגיית V2X חיונית לבניית תשתית נתונים אמינה לצורכי בטיחות בדרכים"
און הרן, מייסד ו-CTO, אוטוטוקס מסר "החזון שלנו דוגל בתפישה שאבטחה ופרטיות הם מרכיבים ראשונים במעלה בתקשורת V2X. טכנולוגיית V2X חיונית לבניית תשתית נתונים אמינה לצורכי בטיחות בדרכים ואנו מחויבים לספק את האמון באבטחה ובפרטיות בכל הפתרונות שלנו. שיתוף הפעולה שלנו עם Yunex Traffic מדגים מחויבות זו בעת שאנו פועלים ביחד להגביר את הבטיחות בדרכים תוך הגנה על מידע המשתמשים".
דפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיותדפדפני ה-AI מצעידים אותנו לעבר אינטרנט שלא מיועד לבני אדם
הדפדפנים החדשים מבוססי בינה מלאכותית מבטיחים לבצע פעולות במקום המשתמש ולסכם עבורו את הרשת, אבל בפועל הם עדיין איטיים, שוגים במשימות פשוטות ומאלצים את בוני האתרים לחשוב מחדש למי הם באמת מפתחים: לבני אדם או לרובוטים
המירוץ על "הדפדפן הבא" כבר בעיצומו. חברות כמו OpenAI, פרפלקסיטי ואחרות מבטיחות לנו עולם חדש שייפתח בפנינו, כשבמקום גלישה וחיפוש, נוכל לקרוא מידע מסוכם ועדכני, אפילו מבלי ללחוץ על כפתור. דפדפני ה-AI מדברים על שיחה טבעית עם עוזר חכם, כך שבמקום לפתוח לשונית, להקליד בגוגל ולעבור על דפים, נוכל לכתוב הוראה חופשית וקלילה והדפדפן כבר יבצע עבורנו את כל העבודה. זה נשמע מעולה, אבל כל מי שהתנסה באחד משלל האפשרויות הקיימות יודע שהמוצרים עדיין בוסריים והם עדיין מתקשים במשימות בסיסיות.
עם זאת, למרות שכרגע הם אינם
תורמים לנו, המשתמשים האנושיים, ההשפעה שלהם מתחילה להתבטא ברחבי הרשת, ואתרים חדשים צריכים לקבל החלטות אסטרטגיות, ובראשם, האם האתר מיועד לגלישה או אנושית או שעדיף שיהיה מותאם לסוכני AI אוטונומיים.
דפדפני AI כמו אטלס של OpenAI או קומט (Comet) של
פרפלקסיטי בנויים אחרת מדפדפנים קלאסיים כמו כרום, ספארי או פיירפוקס. במקום תיבת חיפוש שמובילה לרשימת תוצאות, נקודת הפתיחה היא צ'אט עם עוזר חכם: המשתמש כותב "סכם את כל הטאבים הפתוחים", "מצא לי את התנאים בחשבון האשראי הזה" או "הכן רשימת משימות מכל המיילים שלא
קראתי", והדפדפן מנסה לבצע.
מאחורי הקלעים פועלים "סוכנים" (agents) שמבצעים פעולות ברשת בדומה למשתמש אנושי: גוללים, לוחצים על כפתורים, ממלאים טפסים ומעתיקים טקסטים בין לשוניות. הרעיון הוא לחסוך את הזפזופ הידני ולהפוך את הדפדפן לכלי עבודה שמבצע תהליכים מורכבים מקצה לקצה, למשל, להכין דו"ח חודשי, להשוות מחירי תוכנות SaaS או לבצע משימות בירוקרטיות, כמו מילוי טפסים ועוד.
- ה-AI והסייבר עוד רחוקים ממיצוי: על כנס NEXT 2026
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, גם השחקנים הוותיקים כמו גוגל, מיקרוסופט ומוזילה מוסיפים שכבות AI לתוך הדפדפנים הקיימים, מסיכומי עמודים ועד עוזרים בצד המסך,
אבל משמרים את מודל הגלישה המסורתי שבו החיפוש הוא עדיין נקודת הכניסה המרכזית. לפי מחקרים פנימיים בתעשייה, רוב המשתמשים עדיין מרגישים בנוח יותר שה-AI משמש כתוספת לחיפוש, ולא כתחליף מלא.
