אוטוטוקס ו-Yunex Traffic משדרגות את האבטחה בתקשורת תחבורתית עם פריסה רחבה בארה”ב
החברה מדווחת על עמידה בתקני אבטחת המידע בארה״ב; שיתוף הפעולה בין אוטוטוקס ל-Yunex Traffic מביא לשדרוג יחידות תקשורת חכמות בכבישים בארה”ב, עם דגש על אבטחת מידע, פרטיות וזיהוי מצבי סיכון
חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, המתמחה בפתרונות לתקשורת V2X (Vehicle to Everything), וחברת Yunex Traffic המתמחה במערכות תחבורה חכמות, הכריזו על יכולות מורחבות בתחומי הפרטיות והאבטחה ששולבו ביחידות תקשורת לכבישים (RSUs – Roadside Units) המבוססות על שבבי אוטוטוקס. יכולות האבטחה נבדקו בתהליך ההסמכה OmniAir שהוא מרכיב קריטי נדרש לפני פריסה של פתרון מסוג זה בארה"ב.
Yunex Traffic היא חברה המתמחה בתחום מערכות התחבורה החכמות. היא מעסיקה כ-3,500 עובדים שמבצעים פרויקטים ב-40 מדינות כולל בערים גדולות כמו דובאי, לונדון, ברלין, בוגוטה ומיאמי.
פריסת יחידות RSU2X בארה”ב: אלפי יחידות מותקנות בכבישים
ההתקנה של יחידות התקשורת RSU2X (Roadside units to everything) לכבישים בארה"ב מאפשרת להתקני תשתית בדרכים ולכלי רכב מסוגים שונים לתקשר זה עם זה. היא מיושמת בתחבורה ציבורית, מכוניות פרטיות, משאיות, אופניים ואף הולכי רגל. שבבי V2X מאפשרים ליישם מגוון תרחישים וביניהם תעדוף רכבי הצלה ואוטובוסים וכן זיהוי הולכי רגל ומשתמשים אחרים הנמצאים בסיכון. עד היום הותקנו למעלה מ-500 יחידות תקשורת מדגם RSU2X של Yunex Traffic במספר מדינות בארה"ב ובהן: קליפורניה, אריזונה, קולורדו, פלורידה, צפון קרולינה ומדינות נוספות בעתיד.
טכנולוגיה אנונימית להגנת המשתמשים
הגנה על פרטיות נמצאת בחזית הטכנולוגית של שיתוף הפעולה בין אוטוטוקס ל-Yunex Traffic. יחידות התקשורת לכבישים מדגם RSU2X מצייתות באופן מלא למערכת הניהול של אישורי אבטחה של צפון אמריקה (SCMS) שהיא קריטית להבטחת תקשורת אמינה. הדור השני של שבבי אוטוטוקס תוכנן באופן מיוחד כדי לאפשר תקשורת אנונימית באמצעות הפרדה בין מסרי התקשורת לבין זהות המשתמשים והימנעות מאחסון של מידע אישי.
אוטוטוקס מציעה חידוש בתחום האבטחה של שבבי V2X באמצעות מודול אבטחת חומרה (HSM) שקיבל הסמכה לתקן הפדרלי 140-2 FIPS בתחום עיבוד הנתונים וכן הסמכות נוספות. אישורים אלה מבטיחים שמפתחות פרטיים מנוהלים באופן מאובטח בתוך המכשיר ונכסים רגישים מוגנים באופן מלא. יכולת זו היא חיונית למניעת גישה בלתי מאושרת ולשמירת האמון ברשת מקושרת של כלי רכב.
מאיצי החומרה המתקדמים של שבבי אוטוטוקס מאמתים הודעות נכנסות בזמן אמת ומאפשרים לנתונים אמינים בלבד לעבור לעיבוד. יתרה מכך, ארכיטקטורת השבבים של אוטוטוקס מבודדת מכל מערכות התקשורת האחרות כמו רשתות סלולריות ומגינה בכך על סביבת V2X מפני מתקפות סייבר מרוחקות.
"טכנולוגיית V2X חיונית לבניית תשתית נתונים אמינה לצורכי בטיחות בדרכים"
און הרן, מייסד ו-CTO, אוטוטוקס מסר "החזון שלנו דוגל בתפישה שאבטחה ופרטיות הם מרכיבים ראשונים במעלה בתקשורת V2X. טכנולוגיית V2X חיונית לבניית תשתית נתונים אמינה לצורכי בטיחות בדרכים ואנו מחויבים לספק את האמון באבטחה ובפרטיות בכל הפתרונות שלנו. שיתוף הפעולה שלנו עם Yunex Traffic מדגים מחויבות זו בעת שאנו פועלים ביחד להגביר את הבטיחות בדרכים תוך הגנה על מידע המשתמשים".
משקפי גוגל; קרדיט: יוטיובחוזרת לשוק: משקפי ה-AI החדשים של גוגל מכוונים גבוה
ענקית הטכנולוגיה מציגה חזון מחודש למשקפיים חכמים, שנים אחרי כישלון Google Glass. החברה מפתחת שתי קטגוריות של משקפי AI, בשיתוף עם שורת יצרניות משקפיים וטכנולוגיה, ומתכננת להיכנס לשוק תחרותי במיוחד מול מטא, סנאפ ואפל. הדגמות שנערכו בניו יורק מציגות מוצר
בשל בהרבה, שמחבר עיצוב יומיומי עם יכולות מציאות רבודה, עוזר חכם וממשק תוכנה רחב
במשך שנים גוגל נזהרה מלחזור לעולם המשקפיים החכמים, לאחר ש-Google Glass זכורים עד היום כאחת ההשקות המהוססות והבעייתיות בתולדות החברה. כעת היא שבה לזירה עם גישה מתונה ומדויקת הרבה יותר: שתי קטגוריות של משקפי AI, שמיועדות להגיע לשוק ב-2026: האחת עם תצוגה מלאה על העדשות, והאחרת מבוססת על אודיו בלבד. מדובר בניסיון להתמודד עם היתרון שצברה מטא, שהצליחה למכור מאות אלפי זוגות תחת המותגים ריי-באן ואוקלי, וכן להיערך למוצרים המתקרבים מצד אפל וסנאפ.
לדברי החברה, הדגמים החדשים מפותחים בשיתוף כמה שחקנים מוכרים: סמסונג, Warby Parker ו-Gentle Monster. אף שעדיין לא נחשפו עיצובים סופיים, גוגל מציינת כי מדובר בשיתוף פעולה הדוק שאמור לאפשר שילוב בין טכנולוגיה מתקדמת למראה יומיומי, כזה שאינו מסגיר את הכוח החישובי שמסתתר בתוכו. בחלק מהמקרים המשקפיים יסתמכו על הטלפון לצורך עיבוד, מה שמאפשר לשמור על משקל קל ועיצוב דק, בדומה לקו המצליח של מטא.
במהלך הדגמה שנערכה במשרדיה של גוגל בניו יורק, הוצגו זוגות שונים של משקפיים ניסיוניים, ובהם גם דגם מפותח יותר בשם Project Aura - פרויקט שמפותח ביחד עם Xreal. הוא פועל עצמאית על מערכת אנדרואיד XR, בדומה ל-גלקסי XR של סמסונג, אך נראה קרוב הרבה יותר למוצר לביש רגיל מאשר לאוזנייה מגושמת. Aura מספק שדה ראייה של 70 מעלות וכולל ממשק מוכר המבוסס על מעקב ידיים, אם כי עם מספר קטן יותר של מצלמות. כמו מערכות דומות, הוא דורש חיבור קבוע לסוללה חיצונית.
גוגל הציגה גם שני סוגי משקפיים עם תצוגה מובנית: דגם מונוקולרי, שבו מסך אחד מוטמע בעדשה הימנית, ודגם בינוקולרי שבו שתי עדשות מציגות מידע. שניהם תומכים בשכבות מציאות רבודה, כמו ניווט בגוגל מפות או השתתפות ב-Google Meet, אך הדגם הבינוקולרי מספק תצוגה רחבה בהרבה. בהדגמות אפשר היה לעבור בין תרגום סימולטני שמופיע על המסך לבין האזנה בלבד דרך הרמקולים הזעירים, ולבחור בכל רגע את רמת ה"נוכחות הדיגיטלית" הרצויה.
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- צים עולה 4.5%, טאואר יורדת 3%, המדדים במגמה מעורבת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השימוש בגוגל מפות היה אחד המקרים שבהם המסך שינה את חוויית השימוש לחלוטין. מעבר לחצים המתנופפים מעל הכביש, ניתן היה להנמיך את המבט ולקבל מפה מלאה של האזור, עם ציון מדויק של כיוון התנועה. גם צילום התמונות נהפך למעניין: לאחר צילום, ניתן היה לבקש מהמערכת לעבד את התמונה בעזרת מודל ה-Gemini Nano Banana Pro, ולהתבונן בגרסה המשופרת ישירות דרך העדשה, בלי לשלוף את הטלפון.

עומרי כספי משלים גיוס של 100 מיליון דולר לקרן אופורטוניטי
כספי מרחיב את פעילות Swish Ventures באמצעות הקרן החדשה, עם יכולת להשקיע בחברות פורטפוליו משלב הסיד לשלב הצמיחה בין חברות הפורטפוליו של סוויש: Cognition, EON, Upwind, Irregular, Applied Compute, Tenzai
משקיע ההון סיכון וכוכב ה-NBA לשעבר, עומרי כספי, מרחיב את פעילות קרן Swish Ventures עם גיוס של 100 מיליון דולר לקרן השקעות המשך (Opportunity Fund). הגיוס מעלה את היקף הנכסים המנוהלים ל-300 מיליון דולר ומרחיב את פעילות הקרן להשקיע בחברות פורטפוליו גם בהמשך להשקעות שביצעה דרך קרן הסיד בהיקף של 63 מיליון דולר, ובכך להמשיך לתמוך בחברות גם בשלבי הצמיחה ועד להפיכתן לחברות גלובליות בוגרות.
קרן האופורטוניטי מתכננת להצטרף לכשמונה השקעות בתחומי הסייבר, תשתיות טכנולוגיות ו-AI. עם צ’קים בטווח ממוצע של 10 מיליון דולר. במקביל, היא תמשיך להיות שותפה אקטיבית בעבודה עם היזמים ובבניית החברה. בין חברות הפורטפוליו של סוויש נמנות: Cognition, EON, Upwind, Irregular, Applied Compute, Tenzai. המשקיעים בקרן כוללים גופים מוסדיים מישראל ומארה”ב, לצד פמלי אופיס. המצטרפים למשקיעים קודמים בהם קרן סקוייה.
לדברי עומרי כספי: “יש לנו הזכות לעבוד עם יזמים יוצאי דופן שבונים חברות שמשנות תעשיות שלמות בסייבר, AI ותשתיות טכנולוגיות. מהיום הראשון בנינו את סוויש סביב עיקרון אחד: לעמוד מאחורי
היזמים שלנו לאורך כל הדרך. אנחנו לא רק כותבים צ’ק - אנחנו זמינים בשביל החברות שלנו בכל רגע, כדי לעזור להם בגיוסי כספים, עובדים, בפתיחת דלתות ובכל מה שצריך כדי לבנות חברה גדולה. הקרן החדשה מאפשרת לנו להמשיך את הליווי גם כשהחברות גדלות, לתמוך בסבבי גיוס מתקדמים
וליצור הזדמנויות השקעה נוספות למשקיעים שלנו.” קרן Swish Ventures, שהושקה בתחילת 2025, מתמקדת בהשקעה בסטארטאפים המובלים על ידי יזמים מובילים, הפונים לשווקים גדולים. הקרן מנוהלת על ידי עומרי כספי, המשמש מייסד ושותף מנהל, ואורי שטרייכמן, מוביל טכנולוגי והשקעות.
כספי, שיחק במשך עשור בליגת ה-NBA והיה קפטן נבחרת ישראל בכדורסל. הוא לא הראשון מענף הכדורסל שעושה זאת. קדמו למשל קווין דוראנט וסטף קרי ששיחקו עם כספי בגולדן סטייט, ביצעו השקעות רבות במיזמים במקביל לקריירת הכדורסל. כך כספי החל להיחשף לפעילות ולאורך הקריירה השקיע במספר חברות סטארט-אפ, שהבולטות שבהן הן DocuSign שהונפקה בנאסד"ק ו-DayTwo המאפשרת לאזן
את רמות הסוכר בדם. לאחר השהות הארוכה בארה"ב והחזרה לישראל, הגביר כספי את פעילותו כמשקיע אנג'ל במיזמים בשלב מוקדם, בהם Boards המפתח פלטפורמה לאנשי שיווק ועוד.
