אוטוטוקס ו-Yunex Traffic משדרגות את האבטחה בתקשורת תחבורתית עם פריסה רחבה בארה”ב
החברה מדווחת על עמידה בתקני אבטחת המידע בארה״ב; שיתוף הפעולה בין אוטוטוקס ל-Yunex Traffic מביא לשדרוג יחידות תקשורת חכמות בכבישים בארה”ב, עם דגש על אבטחת מידע, פרטיות וזיהוי מצבי סיכון
חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, המתמחה בפתרונות לתקשורת V2X (Vehicle to Everything), וחברת Yunex Traffic המתמחה במערכות תחבורה חכמות, הכריזו על יכולות מורחבות בתחומי הפרטיות והאבטחה ששולבו ביחידות תקשורת לכבישים (RSUs – Roadside Units) המבוססות על שבבי אוטוטוקס. יכולות האבטחה נבדקו בתהליך ההסמכה OmniAir שהוא מרכיב קריטי נדרש לפני פריסה של פתרון מסוג זה בארה"ב.
Yunex Traffic היא חברה המתמחה בתחום מערכות התחבורה החכמות. היא מעסיקה כ-3,500 עובדים שמבצעים פרויקטים ב-40 מדינות כולל בערים גדולות כמו דובאי, לונדון, ברלין, בוגוטה ומיאמי.
פריסת יחידות RSU2X בארה”ב: אלפי יחידות מותקנות בכבישים
ההתקנה של יחידות התקשורת RSU2X (Roadside units to everything) לכבישים בארה"ב מאפשרת להתקני תשתית בדרכים ולכלי רכב מסוגים שונים לתקשר זה עם זה. היא מיושמת בתחבורה ציבורית, מכוניות פרטיות, משאיות, אופניים ואף הולכי רגל. שבבי V2X מאפשרים ליישם מגוון תרחישים וביניהם תעדוף רכבי הצלה ואוטובוסים וכן זיהוי הולכי רגל ומשתמשים אחרים הנמצאים בסיכון. עד היום הותקנו למעלה מ-500 יחידות תקשורת מדגם RSU2X של Yunex Traffic במספר מדינות בארה"ב ובהן: קליפורניה, אריזונה, קולורדו, פלורידה, צפון קרולינה ומדינות נוספות בעתיד.
טכנולוגיה אנונימית להגנת המשתמשים
הגנה על פרטיות נמצאת בחזית הטכנולוגית של שיתוף הפעולה בין אוטוטוקס ל-Yunex Traffic. יחידות התקשורת לכבישים מדגם RSU2X מצייתות באופן מלא למערכת הניהול של אישורי אבטחה של צפון אמריקה (SCMS) שהיא קריטית להבטחת תקשורת אמינה. הדור השני של שבבי אוטוטוקס תוכנן באופן מיוחד כדי לאפשר תקשורת אנונימית באמצעות הפרדה בין מסרי התקשורת לבין זהות המשתמשים והימנעות מאחסון של מידע אישי.
אוטוטוקס מציעה חידוש בתחום האבטחה של שבבי V2X באמצעות מודול אבטחת חומרה (HSM) שקיבל הסמכה לתקן הפדרלי 140-2 FIPS בתחום עיבוד הנתונים וכן הסמכות נוספות. אישורים אלה מבטיחים שמפתחות פרטיים מנוהלים באופן מאובטח בתוך המכשיר ונכסים רגישים מוגנים באופן מלא. יכולת זו היא חיונית למניעת גישה בלתי מאושרת ולשמירת האמון ברשת מקושרת של כלי רכב.
מאיצי החומרה המתקדמים של שבבי אוטוטוקס מאמתים הודעות נכנסות בזמן אמת ומאפשרים לנתונים אמינים בלבד לעבור לעיבוד. יתרה מכך, ארכיטקטורת השבבים של אוטוטוקס מבודדת מכל מערכות התקשורת האחרות כמו רשתות סלולריות ומגינה בכך על סביבת V2X מפני מתקפות סייבר מרוחקות.
"טכנולוגיית V2X חיונית לבניית תשתית נתונים אמינה לצורכי בטיחות בדרכים"
און הרן, מייסד ו-CTO, אוטוטוקס מסר "החזון שלנו דוגל בתפישה שאבטחה ופרטיות הם מרכיבים ראשונים במעלה בתקשורת V2X. טכנולוגיית V2X חיונית לבניית תשתית נתונים אמינה לצורכי בטיחות בדרכים ואנו מחויבים לספק את האמון באבטחה ובפרטיות בכל הפתרונות שלנו. שיתוף הפעולה שלנו עם Yunex Traffic מדגים מחויבות זו בעת שאנו פועלים ביחד להגביר את הבטיחות בדרכים תוך הגנה על מידע המשתמשים".

הגיוסים בהייטק חוזרים, אבל לא בתחום התוכנה; שיעור האבטלה 3%
נתוני הלמ"ס מצביעים על שיעור בלתי מועסקים של 3% בדומה לחודש הקודם; איך חזרת המילואימניקים תשפיע על המשק ומה היקף המשרות הפנויות?
הנתונים האחרונים מהיום של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצביעים על שוק עבודה חזק במיוחד, שמפגין יציבות ואפילו סימני התאוששות בענפים שנפגעו בשנים האחרונות, ובראשם ההייטק. שיעור בלתי המועסקים בישראל מנוכה עונתיות עמד באוקטובר על 3% בלבד דומה לחודש הקודם - רמה שנחשבת נמוכה היסטורית (יודגש כי שיעור האבטלה כולל גם את המתייאשים מחיפוש עבודה, הלא משתתפים בכוח העבודה שהפסיקו לעבוד בגלל פיטורים או סגירת מקום העבודה בשנתיים אחרונות המועסקים שנעדרו זמנית מעבודתם כל השבוע מסיבות כלכליות + הבלתי מועסקים והוא עומד על 4.2%). שיעור ההשתתפות בכוח העבודה נשאר על 60.9%, מה שמעיד על יציבות יחסית בשוק.
גידול במספר המשרות הפנויות - הייטק בתמונה
לפי נתוני הלמ"ס, מספר המשרות הפנויות הגיע ל־149.8 אלף באוקטובר, לעומת 147.3 אלף בספטמבר. מדובר בנתון שמעיד על המשך ביקוש גבוה לעובדים, ומתקרב לשיאים שנרשמו באמצע 2022. אחת ההפתעות החיוביות טמונה בענף "מידע ותקשורת", שהוא חלק מההייטק שם נרשמה עלייה מחודשת במספר המשרות הפנויות: כ־13.8 אלף, גידול של 30% בשנתיים. .
זה עדיין רחוק מהשיא של 2021, אך מדובר בהתאוששות לאחר תקופה של פיטורים רחבים, הקפאות גיוס וירידה בהשקעות הון סיכון. הנתון מצביע על כך שחברות טכנולוגיה חוזרות לגייס, גם אם באופן מדוד וזהיר יותר.
מספר העובדים הכולל בענף ההייטק ממשיך לעלות. נכון לאוקטובר 2025, יש בענף זה כ־260 אלף מועסקים, עלייה לעומת 249 אלף בשנה שעברה ו־213 אלף בלבד ב־2021. במלים אחרות, למרות האטה עולמית, תנודתיות גיאו־פוליטית ומימון מצטמצם, ההייטק הישראלי ממשיך לשמור על צמיחה.
- מה 68% אומר על צעירי ישראל?
- איך מתמודדים עם בוס רעיל בלי לאבד את מקום העבודה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנגד, בחודש אוקטובר נרשמה ירידה של כ־2% במספר המשרות הפנויות של מפתחי תוכנה - ה-AI כידוע מחליף את הג'וניורים ותחום מפתחי התוכנה נפגע.
ההשפעה של המילואים נחלשת - והעבודה חוזרת לשגרה
באוקטובר נרשמה ירידה חדה בשיעור הנעדרים ממקום העבודה עקב שירות מילואים – מ־22.3% מכלל הגברים העובדים בספטמבר ל־12.3% בלבד באוקטובר. השחרור ההדרגתי של המגויסים והחזרה של אלפי עובדים לשוק האזרחי צפויים להעלות את היצע העובדים הזמין, תהליך שדורש משוק העבודה להיות דינמי, אך גם מספק לחברות הזדמנות לגייס עובדים מיומנים שהתפנו.
גימיני 3 גוגלגוגל משיקה את Gemini 3 ומשלבת אותו מיידית במנוע החיפוש
המודל החדש מציע הבנה מולטימודלית משופרת, סוכן אוטונומי לביצוע משימות מורכבות, וממשק חיפוש עשיר יותר וכל זה זמין מהיום למאות מיליוני משתמשים ומפתחים.
גוגל השיקה את Gemini 3, הדור החדש של מודל הבינה המלאכותית שלה ובמקום להשיק מודל שמוצג לעיתונאים ונעלם לכמה חודשים עד שהמוצרים של החברה מתחילים לאמץ אותו, הפעם גוגל שילבה את Gemini 3 כבר מהשנייה הראשונה בתוך המוצרים הכי רווחיים שלה ובראשם מנוע החיפוש.
במשך תקופה ארוכה דיברו בחברה על יכולות המודלים, על מדדים בתחרויות פנימיות ועל מבחני ביצועים שמעידים על שיפור. בשוק, לעומת זאת, רוצים לראות כסף. המשקיעים מסתכלים על AI לא כעל תחרות טכנולוגית אקדמית אלא כעל שורת הכנסות חדשה. גוגל מבינה את זה היטב, ולכן דואגת הפעם להציג מודל שכבר משרת מאות מיליוני משתמשים ולא מודל שנמצא “בדרך לשוק”.
מתקרבים ל״עוזר אוניברסלי״
לצד החיפוש, גוגל מציגה פיצ׳רים שקרובים יותר לעולם שבו מודלים כבר לא רק “עונים על שאלות”, אלא מבצעים משימות במקום המשתמש. Gemini Agent הוא הדוגמה לזה. הכלי מסוגל לטפל במשימות מורכבות כמו סידור תיבת אימייל, הזמנת טיסה או ניהול לו״ז. זהו עוד צעד לקראת “עוזר אוניברסלי” - חזון שמלווה את גוגל כבר שנים, אך הפעם מקבל צורה מוחשית.
- בינה מלאכותית ופיננסים: כלי עזר או סיכון לכספנו?
- הכירו את ננו בננה - עורך התמונות החכם של גוגל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם באפליקציית Gemini בוצעו שינויים משמעותיים. גוגל מבינה שהמשתמשים מצפים למענה שלא נראה כמו קובץ טקסט ישן, אלא כמו ממשק מסודר, אינטראקטיבי ומדויק יותר. לכן האפליקציה עברה עיצוב מחדש, עם אפשרות להציג תשובות במבנה הדומה לאתר אינטרנט, כולל רכיבים ויזואליים ואינטראקטיביים. זה צפוי להשפיע במיוחד על עולם יצרני התוכן, שמגלים יותר ויותר שגוגל הופכת לתווך המרכזי בין משתמש למידע, לעיתים על חשבונם.
