אוברוולף
צילום: ויקטור לוי

OverWolf גייסה 75 מיליון דולר לפי שווי של חצי מיליארד דולר

אוברוולף מפתחת פלטפורמה במטרה לשפר את הרווח של יוצרים קטנים והגיימרים. על פי נתוני החברה יש לה יותר מ-20 מיליון שחקנים שמשתמשים בתכנים שלה ועד סוף השנה היא תשלם ליוצרי תוכן כ-29 מיליון דולר
דניאל ליברמן |

חברת אוברוולף (Overwolf) הישראלית, שמפתחת פלטפורמה המאפשרת ליוצרי תוכן לבנות ולייצר רווחים מאפליקציות ומודים למשחקים, מגייסת 75 מיליון דולר בסבב D. בחברה מסבירים כי המטרה היא לחזק ולפתח את יצירת התוכן עבור משחקים.   תחום הגיימינג הוא תחום צעיר ובועט, וכמו כל העידן הנוכחי, מתעדכן במהירות גבוהה. כעת הטרנד החדש הוא חוויות משחק המיוצרות ע"י הקהילה, ובאוברוולף סבורים שחוויות משחק אלו יאפשרו חיי מדף ארוכים יותר למשחקים ועשוי ליצור קהילת שחקנים פעילה.    פלטפורמת CurseForge Core שפיתחה החברה, נועדה לאפשר לחברות המשחקים להטמיע מודים שפותחו ע"י הקהילה בצורה קלה וללא עלות – גם במשחקים שכבר יצאו לאור וגם במשחקים שעתידים לצאת בהמשך. במטרה ליצור הכנסות חוזרות ולא רק מכירת מוצר חד פעמית, החברה מציעה לחברות המשחקים תמיכה בתוכן – ניהול ואופרציה, בקרת איכות והגנה מפני וירוסים/ תכנים לא הולמים, וגם ניהול קהילות השחקנים ויוצרי התוכן, בדיקות תאימות, אחסון קבצים וניהול מערך תשלומים ליוצרים. בנוסף, שחקנים יקבלו גישה למעין מרקטפלייס בתוך המשחק, בו יוכלו לגלות, להוריד ולהתקין תכנים חדשים מבלי לעזוב את סביבת המשחק.  

על פי אוברוולף, בכל חודש משתמשים בתכנים שלה יותר מ-20 מיליון שחקנים, ונרשמות למעלה מ-15 מיליארד הורדות של אפליקציות ומודים מדי שנה. עד סוף שנת 2021, Overwolf צפויה לשלם 29 מיליון דולר ליוצרי תוכן – סכום גדול כמעט פי שלושה ממה ששילמה שנה שעברה.
לפני מספר חודשים, פתחה החברה קרן בשווי 50 מיליון דולר (Overwolf Creator Fund) לתמיכה ביוצרי אפליקציות למשחקים, יוצרי מודים, וכן בחברות משחקים שמתכננות להטמיע מודים בכותרים חדשים שלהן. את סבב הגיוס הנוכחי הובילה קרן ההון-סיכון אנדריסן הורוביץ (a16z). והשתתפו בו גם משקיעים קודמים כמו Griffin Gaming Partners, Insight Partners, Intel Capital, Liberty Technology Venture Capital ו-Marker. ג'ונתן לאי, שותף בקרן a16z: "פלטפורמות הסושיאל המובילות כיום – ביניהן TikTok, YouTube ו-Instagram מבססות חלק עצום מהכוח שלהן על יוצרים המייצרים בהן תוכן. עם המשך הפיכתם של משחקים לרשתות חברתיות בפני עצמם, גם יוצרי תוכן עבור משחקים והתוכן שהם מייצרים יהוו תפקיד חשוב מאד במערך הזה."    אורי מרשנד, מנכ"ל ומייסד שותף באוברוולף: "ראינו שינוי בתפיסה מצד חברות המשחקים, שמתחילות להבין ולאמץ את הערך הרב שיוצרים כאלה מביאים לקהילה ולחברת המשחקים עצמה."  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
openai
צילום: טוויטר

OpenAI משיקה את GPT-5: המודל שמבין מתי לחשוב לעומק ומתי פשוט לענות

המודל החדש של OpenAI מבטיח קפיצת מדרגה בשיחות, תכנות ויעילות חישובית. החברה כבר מונה מאות מיליוני משתמשים, מגייסת מיליארדים, ומשיקה מודלים בקוד פתוח ומסלול ייעודי לממשל האמריקאי

אדיר בן עמי |

חברת OpenAI חשפה היום את המודל החדש שלה, GPT-5, במהלך שנועד להדוף את הלחץ הגובר מצד חברות מתחרות בארצות הברית ובסין. החברה מסן פרנסיסקו מציגה את המודל החדש כשדרוג משמעותי ביכולות, במטרה לשמור על מובילותה בשוק הבינה המלאכותית הג׳נרטיבית.


סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI, תיאר את GPT-5 כ"שדרוג מהותי" מהמודלים הקודמים, ומציין כי "לראשונה זה באמת מרגיש כמו שיחה עם מומחה בכל נושא". השיפור המרכזי במודל החדש הוא יכולתו לקבוע באופן אוטונומי מתי להשקיע זמן נוסף בעיבוד שאילתה מורכבת, וכמה זמן להקדיש לכך. במקום לדרוש מהמשתמשים לבחור בין מודל סטנדרטי למערכת חשיבה מתקדמת, GPT-5 מקבל את ההחלטה באופן עצמאי – מה שמוביל לניצול יעיל יותר של משאבי המחשוב.


ההזדמנות בפיתוח תוכנה

OpenAI מזהה בתחום פיתוח התוכנה הזדמנות עסקית מרכזית. אלטמן הדגיש כי "רעיון התוכנה לפי דרישה יהיה רכיב מגדיר בעידן GPT-5 החדש". החברה הדגימה את יכולות המודל החדשות באמצעות יצירת אפליקציית לימוד צרפתית מלאה תוך דקות, כולל משחקים אינטראקטיביים ומערכות בחינה.

שוק פיתוח התוכנה בעזרת בינה מלאכותית הפך לזירת תחרות עזה. חברות טכנולוגיה מובילות וחברות הזנק משיקות כלים חדשניים למפתחי תוכנה, כאשר מגמת הקודינג המהיר (Rapid Coding) זוכה לפופולריות גוברת. גם חברות סיניות כמו DeepSeek רושמות הישגים בולטים בתחום.

החברה בחנה את GPT-5 עם לקוחות מוקדמים, ביניהם חברת Anysphere, המפתחת את עוזר הקידוד Cursor, וחברת Lovable השוודית. מנכ"ל Lovable, אנטון אוסיקה, דיווח כי GPT-5 מצליח לבנות אפליקציות מורכבות בצורה יעילה יותר מהמתחרים, יוצר קוד שקל יותר לתחזוקה ומשפר את היכולות לאיתור ותיקון שגיאות.


שווה כבר 300 מיליארד דולר