אוהדי ביתר ירושלים
צילום: ביתר ירושלים

הטירוף בבית"ר ירושלים: אברמוב לא מפסיק למכור מנויים - מה הסיבה?

בעלי בית"ר ירושלים הפך את בית"ר ממועדון שונא למועדון אוהב - 8,700 מנויים בתקופה כל כך קצרה, בלי הנחות, עם יציע מזרחי מלא. השייח' האמיתי מדובאי
איציק יצחקי | (3)

1. ברק אברמוב ידע בדיוק לאן הוא כיוון במסיבת העיתונאים של תחילת העונה. בניגוד לבעלים אחרים בליגת העל, הוא הסביר שכסף לא קונה אותו. אברמוב יודע שלכל דבר יש מחיר, אבל בניגוד לעבר, בית"ר ירושלים עמדה על כך שהשחקנים הבכירים שלה יישארו בסגל. היא אמרה לא למכבי תל אביב בעניין עדי יונה, היא התעקשה שירדן שועה יישאר והתחילה להביא שחקנים. בדיוק בשלב הזה, רגע לפני התבוסה על הפועל חדרה, הסברנו לכם כאן למה בית"ר עומדת להפוך ללהיט החם של הליגה, גם מבחינת האוהדים. ויש לכך כמה סיבות טובות.

2. התקופה היא תקופה שונה לחלוטין מעידן משה חוגג. הייתי שם, סיקרתי אותה – זאת הייתה אחת הקבוצות הכי פחות נעימות לסיקור שחוויתי. בית"ר של אז הייתה קבוצה פומפוזית, דיברה הרבה ועשתה מעט, התגאתה בכל צעד שעשה חוגג – דיבורים לצד הפגנות. הרצון - שייח' מדובאי שייכנס כמשקיע ויחזיר את האליפות לבירה, חלומות על צוות אימון זר וחלומות על עידן חדש בלה פמיליה. במציאות: הפגנות בבית וגן, חיפוש אחר מאמן זמני, קומץ שקורא לחוגג להסתלק וקללות לעלי מוחמד.

3. אברמוב יודע את הסוד: לא צריך הרבה כדי לתדלק את אוהדי בית"ר. הוא ישב במסיבת העיתונאים והבין מהרגע הראשון שזה המנוע שלו למכירת מנויים. האוהדים שמעו אותו מדבר על עומר אצילי וידעו שהוא לא באמת יכול להביא אותו לקבוצה (אדון אברמוב, שחר היה לוקח אותו לפניך, הרבה לפניך, קצת צניעות), אבל התנחמו בכך שהוא משאיר את יונה ושועה יישאר יחד איתו. עד כמה שזה יישמע מוזר, גם האמירה הנחרצת שלו לגבי אופיר קריאף עשתה משהו.

נכון, הקהל של בית"ר אוהב את קריאף, למרות שלא מדובר בשחקן ברמת נבחרת ואולי אפילו שחקן ספסל ברוב הקבוצות בליגת העל, אבל התחושה היא שאברמוב רוצה אחרי שנים לעשות שינוי – לנער את כל המוכר ולפתוח עידן חדש. עובדה, הוא שלח חלק מהשחקנים הוותיקים הביתה (דגני, ביטון, גוטליב, פריידי) והביא לכאן שם שמוכר מנויים כמו פטריק טוואמסי (מעניין מה נראה העונה מקאני ומרסלן).

אברמוב, לטוב ולרע, לא אוהב משחקים. הקהל הבין את זה כשהחליט לשחרר את החבר הטוב אבוקסיס. מסיבת העיתונאים עושות לו, לפחות עד עכשיו, רק טוב.

4. העידן החדש והתקווה הם אלה שמניעים את אוהדי בית"ר, ואפשר לראות את זה דרך המספרים: אברמוב של העונה שעברה מכר מעל 10,000 מנויים, כשהטירוף התחיל בשל גמר הגמר (בית"ר התנתה את רכישת הכרטיס למשחק מול נתניה ברכישת מנוי) וכעת, בלי גמר גביע, הקבוצה הודיעה שכ-8,700 מנויים נמכרו עד כה, אבל הבשורה האמיתית מגיעה מכיוון היציע המזרחי. בניגוד לכל הציפיות, בית"ר מכרה את כולו והמכירה לא תתחדש.

חוץ מזה, די להסתכל על הצוות המקצועי שלה ולהבין שמשהו טוב עובר עליה. במכבי נתניה, הקהל והבעלים התעסקו עם אלמוג כהן. בבית"ר, אברמוב נותן לו לעבוד ומייצר לו שקט תעשייתי. גם ההגעה של ברק יצחקי, בלי קשר לשאלה אם יצליח או לא, הביאה מנויים – זאת דמות ששווה להתפלח בשבילה.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    האימפריה עוד תחזור (ל"ת)
    כפיר הביתר"יסט 06/08/2024 17:46
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מרקוס 06/08/2024 08:40
    הגב לתגובה זו
    מאד להנמיך....
  • אנונימי 07/08/2024 10:10
    הגב לתגובה זו
    בהגנה זו תחילת עונה והגנה חדשה לגמרי
יובנטוס (X)יובנטוס (X)

מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן הקריפטו טתר

כמה שווה יובנטוס מי הבעלים שלה והאם השקעה במניות של קבוצות כדורגל היא השקעה טובה?

הדס ברטל |
נושאים בכתבה יובנטוס

מניית יובנטוס טורינו עלתה 13% במסחר בבורסת מילאנו בעקבות הודעת חברת אקסור כי היא דוחה הצעת רכישה שלך קרן קריפטו ענקית. אקסור הנשלטת על ידי משפחת אגנלי, דחתה את קרן טתר, מנפיקת הסטייבלקוין USDT הגדול בעולם. טתר, שכבר מחזיקה ב-11.5% ממניות המועדון, הציעה לרכוש 65.4% נוספים בשווי כולל של 1.1 מיליארד אירו, בתוספת התחייבות להזרים מיליארד אירו נוספים לפיתוח המועדון. הדחייה, התקבלה פה אחד בדירקטוריון אקסור.

שווי השוק של יובנטוס עומד כעת על 1.15 מיליארד אירו. המועדון, שהכניס 529 מיליון אירו בחצי השנה הראשונה של עונת 2024/2025, סובל מחובות כוללים של 339 מיליון אירו, כולל 282 מיליון אירו חובות לזמן קצר. זכויות שחקנים במאזן מסתכמות ב-336.7 מיליון אירו, עם עלייה של 62 מיליון אירו בהשוואה לשנה קודמת.

ההצעה של טתר, שהרוויחה 10 מיליארד דולר בשלושת הרבעונים הראשונים של 2025, רואה ביובנטוס נכס מדיה גלובלי עם 400 מיליון אוהדים פעילים ברשתות החברתיות. טתר, שכבר השקיעה ברכישת  8.2% במניות המועדון בפברואר, התכוונה להשתמש בבלוקצ'יין לטוקניזציה של נכסי ספורט, כולל מכירת חלקים קטנים ממניות אוהדים דרך פלטפורמות קריפטו. המטרה: שילוב בין הכנסות מזכויות שידור (שעמדו על 120 מיליון אירו בעונה האחרונה) לבין פינטק, כפי שמתרחש במועדונים כמו פריז סן-ז'רמן, ששילבו קריפטו בספונסרשיפים.

יובנטוס לא למכירה

אקסור, בשליטת ג'ון אלקן, נכדו של ג'אני אגנלי, הגיבה במהירות. בהודעה רשמית נמסר כי "יובנטוס אינה למכירה; היא חלק מההיסטוריה והערכים שלנו, ולא נכס פיננסי זמני". משפחת אגנלי שולטת במועדון מאז 1923, כאשר פרינסיפה מריה איזבלה דל פינטו רכשה אותו תמורת 50,000 לירות איטלקיות. כיום, אקסור מחזיקה ב-65.4% ממניות יובנטוס, שהונפקה בבורסה ב-2018 בשווי ראשוני של 1.2 מיליארד אירו - מאז המניה עלתה וירדה, אבל בסה"כ ללא שינוי כשכאמור בשנים האחרונות במקביל לביצועים על המגרש, הביצועים הכספיים פושרים ואפילו חלשים - קצב ההפסדים עומד על כ-70 מיליון אירו בשנה. 


ניסיון הרכישה משתלב במגמה של כניסת גופים פיננסיים לענף הכדורגל האירופי. מאז 2020, קרנות אמריקאיות כמו רדבירד רכשו את אי.סי. מילאן תמורת 1.2 מיליארד אירו, ואילו אינטר מילאן נמכרה לקרן Oaktree בפברואר 2024 בשל חובות של 395 מיליון אירו.