משווי של 100 מיליון אירו לפרישה בגיל 30: פול פוגבה הושעה ל-4 שנים
פוגבה נחשב לפרקים לקשר הטוב בעולם, אך הקריירה שלו התדרדרה בעקבות פציעות חוזרות ונשנות ואורך חיים לא בריא. הצרפתי החל את הקריירה במחלקת הנוער של מנצ'סטר יונייטד, עזב כשחקן חופשי ליובנטוס ולאחר מכן ב-2016 נקנה בחזרה על ידי מנצ'סטר יונייטד עבור 105 מיליון אירו, במה שהייתה להעברה הגדולה בהיסטורית הכדורגל דאז. הצרפתי חזר לפני שנתיים לקדנציה נוספת ביובנטוס וחתם לחמש שנים, כשנותרו לו עוד שלוש עונות לסיום החוזה. על פי ההסכם, שכרו של השחקן עומד על כ-10 מיליון אירו ובמידה והמועדון האיטלקי אכן ייפרד מהקשר, האחרון ידרוש את מלוא השכר עד לסיום החוזה. מאז שחזר לגברת הזקנה, רשם פוגבה 10 הופעות בלבד, ולאחר המחזור הראשון גילו בדמו של השחקן כמויות גבוהות של טסטוסטרון, לאחר בדיקה שגרתית, ולאחר חודש נכשל בבדיקת סמים נוספת. בנבחרת צרפת, שותף הקשר ב-91 משחקים וכבש 11 שערים. פוגבה זכה עם הטריקולור במונדיאל 2018 ובליגת האומות ב-2020/21, ובאיטליה זכה ב-4 אליפויות ו-3 תארי סופר קאפ. ביונייטד זכה בליגה האירופית, גביע הליגה ומגן הקהילה. בשיאו, היה פוגבה לשחקן היקר בעולם עם שווי שוק של 100 מיליון אירו, וכיום, בעקבות ההשעיה, נותר השחקן ללא שווי כלל, בשל חומרת ההשעיה. לאחר שקיבל את הבשורה, פוגבה שחרר הודעה בה נכתב כי: "היום נודע לי על ההחלטה של הועדה האיטלקית כנגד סמים, ואני מאמין כי ההחלטה שהתקבלה שגויה". "אני עצוב, מופתע ושבור לב", המשיך הקשר, "שכל מה שבניתי בקריירת המשחק המקצוענית שלי נלקח ממני. כשיוסרו ממני הגבלות החשיפה, הסיפור המלא יצא לאור, אבל אני מעולם בין אם במודע או לא, לקחתי חומרים שנאסרו על ידי הועדה למניעת סמים". "כספורטאי מקצועי אני לעולם לא אשתמש במשהו כדי לשפר את הביצועים שלי בעזרת אמצעים אסורים ולעולם לא זלזלתי או רימיתי את הקולגות שלי או את אוהדי ששיחקתי עבורן או נגדן". "בעקבות ההחלטה שהוכרזה היום אני אערער בבית המשפט לספורט".🚨🇫🇷 BREAKING: Paul Pogba has been banned from football for four years due to doping. pic.twitter.com/1BsdRmijOq
— Fabrizio Romano (@FabrizioRomano) February 29, 2024
- 2.אנונימי 01/03/2024 11:25הגב לתגובה זולא בריא
- 1.כפי שכתב המשורר: "לא אשקר הסמים עושים אותי טוב יותר" (ל"ת)ארז 29/02/2024 20:00הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
