מעצמת סייבר: 11 ישראליות ברשימת חברות הסייבר המבטיחות בארה"ב
בשנים האחרונות הפכה ישראל למעצמת סייבר, אשר רואה כיצד חברות שצמחו בתוכה הופכות בזו אחר זו לחדי-קרן. עדות נוספת לכך, ניתן למצוא ברשימת "Rising in Cyber" הכוללת את 30 חברות הסייבר המבטיחות בארה"ב, בה ניתן למצוא 11 סטארטאפים ישראלים.
החברות ברשימה גייסו יחד יותר מ-6 מיליארד דולר ומייצרים הכנסות של למעלה ממיליארד דולר בשנה. הרשימה מונה 30 חברות וחולקה לשלוש קטגוריות עם 10 חברות בכל אחת מהן: שלב מוקדם - חברות שגייסו עד 35 מיליון דולר, שלב ביניים (חברות שגייסו עד 100 מיליון דולר), ושלב מתקדם (חברות שגייסו יותר מ-100 מיליון דולר). הרשימה כוללת 11 חברות סייבר ישראליות, בהן Gomboc, Oligo, Wing (שלב מוקדם), Astrix, Descope, Grip (בשלב ביניים), ו-Cyera, Drata, Island ,Orca ,Wiz בשלב מתקדם.
החברות בפרויקט, אשר נערך ביוזמת קרן הון הסיכון הגלובלית Notable Capital, בשיתוף בורסת ניו יורק, Fenwick, HSBC Innovation Banking, נבחרו על ידי למעלה מ-100 מנהלי אבטחת מידע ובכירי סייבר בחברות מובילות, בהן: אמזון, נטפליקס וכו. המשתתפים התבקשו לבחור ב-30 חברות מובילות מתוך רשימה ראשונית של קרוב ל-200 סטארט-אפים בתחום הסייבר. רשימה ראשונית זו נבחרה על ידי משקיעי הון סיכון והתמקדה בחברות שהשוק המרכזי שלהן הוא בארה"ב, על סמך יכולת מוכחת שלהן לפתור בעיות קריטיות עבור צוותי סייבר. הזוכים יחגגו באירוע מיוחד בבורסת ניו יורק.
אורן
אורן יונגר, שותף מנהל בקרן Notable Capital: "רשימת חברות הסייבר מוכיחה את השפעתה הכבירה של ישראל על השוק. יזמים ישראלים מתאפיינים בקפיצה למים בצורה הכי מהירה שאפשר בשיטת sink or swim. דבר זה מאפשר צמיחה מהירה או לחילופין הבנה זריזה שהדברים אינם עובדים, מה שמוביל ללמידה והתפתחות. היזמים הישראלים מצליחים להתגבר באופן מעורר הערכה על פערי תרבות ושפה ולספק טכנולוגיות כחול-לבן לחברות ענק אמריקאיות. ההתפתחויות בבינה המלאכותית הביאו לשוק הסייבר מתקפות שהופכות למתוחכמות ועוצמתיות יותר, בנוסף ליכולת הגנה מתקדמת מתמיד – וגם החזית הזו מובלת על ידי חברות ישראליות."
אורן יונגר, קרדיט - Noah Berger.
תחומי חדשנות שעלו מהפרויקט - לאילו כיוונים תעשיית הסייבר מתפתחת?פרויקט Rising in Cyber שסקר יותר מ-100 מנהיגים גלובליים בתחום אבטחת המידע חושף שלושה תחומי חדשנות שצוותי האבטחה זקוקים להם כדי להסתגל לטכנולוגיות המתפתחות, לעליית הבינה המלאכותית, ולשינויים במורכבות פשיעת הסייבר. הללו גם מספקים הצצה לדפוסי הרכישה העתידיים של מנהלי אבטחת מידע ומספקים מפה ריאליסטית של תעשיית הסייבר המתפתחת-תמידית.
ניהול זהות וגישה: פריצות לארגונים באמצעות זהויות לא-אנושיות והתקפות ממוקדות-זהות היוו 75% מאירועי אבטחת המידע ב-2023. מגמה זו מדגישה את הצורך הדחוף בפתרונות אפקטיביים לניהול זהות וגישה (IAM). יש ביקוש לסטארט-אפים המקנים כלים מתקדמים לניהול ובקרה של זהויות, פלטפורמות אימות חדשות וכלי ניהול גישה.
אבטחת ענן: המעבר לארכיטקטורות מרובות סביבות ענן מוכיחה שכלים מסורתיים לא מספקים אבטחה מתאימה. במציאות זו, חיוני שתהיה חדשנות בתחום גילוי ותגובה לאירועים, אבטחת נתונים, אוטומציה, ניהול סיכונים וזיהוי איומי בינה מלאכותית.
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
- "החזון שלנו הוא להיות בכל קליניקה בעולם ולהציל חיים"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
.jpg)