לייטיקו
צילום: שני קוצר

אחרי שפיטרה פעמיים עובדים: חברת לייטיקו רוכשת את המתחרה Vizolution הבריטית

הרכישה היא בעסקת מניות - אבל לייטיקו לא אמרה כמה אחוזים היא מעבירה לחברה הנרכשת; השווי המשותף שדווח - 140 מיליון דולר
נחמן שפירא |

לאחר פעמיים בה פיטרה חברת לייטיקו (LIGHTICO) הישראלית 40% מהעובדים, במטרה להגיע לרווחיות, לייטיקו רוכשת את המתחרה, חברת Vizolution הבריטית. לדברי לייטיקו, הפלטפורמה המשותפת תשפר את חוויית מסע הלקוח בין היתר באמצעות בינה מלאכותית ותמקסם רווחים מאינטראקציות דיגיטליות בשוק העסקי. החברה הממוזגת צפויה להיות בשווי של 140 מיליון דולר ומנכ"ל לייטיקו יכהן כמנכ"ל החברה הממוזגת.

בחברה טענו היום כי הרכישה, המתבצעת באמצעות עסקת מניות, תהפוך את החברה למובילה במתן פתרון אחיד ומלא להבטחת אינטראקציות דיגיטליות עבור חברות B2B2C בתעשיות השירותים הפיננסיים והטלקום, תוך קיצור זמני העסקאות, שיפור היעילות ומקסום הרווחים.

בלייטיקו מסבירים כי החברה המשותפת, שתמנה כ-150 עובדים, תדע לספק פתרון אחיד עבור הלקוחות, שיתבסס על פלטפורמה שתאפשר לעסקים לתקשר מרחוק עם לקוחותיהם באופן מלא, אוטומטי ומאובטח ובכל הערוצים. בחרב טענו היום כי לקוחות החברה ייהנו מזמני מסע לקוח מהירים יותר ב-80%, משיפור של 45% בהצלחת השלמת עסקאות דיגיטליות וכן מהחזר השקעה הנאמד בכ-360%.

שני קוצר

צביקי בן ישי וביל ספרן. צילום שני קוצר

צביקי בן ישי מנכ"ל ושותף מייסד בלייטיקו אמר כי "הציפייה של לקוחות קצה לחוויות דיגיטליות מהירות וחלקות רק גדלה, ושילוב הכוחות והיכולות של Vizolution עם אלו של לייטיקו ייצר פלטפורמה חזקה יותר עבור עסקים עם חוויית לקוח בסטנדרט חדש וברמה עולמית".

"ברכישת Vizolution אנו למעשה משלבים את פתרונות ההשלמה הדיגיטליים של שתי החברות בצפון אמריקה ואירופה והופכים, הלכה למעשה, למובילים עולמים בתחום. הרכישה תאפשר לנו להתרחב במהירות בתעשיות השירותים הפיננסיים והטלקום, בהן קיימים ביקושי שיא לפתרונות למערכות דיגטליות אוטומטיות.

בן ישי הוסיף כי "שילוב הידע של שתי החברות ירחיב את הפיתוח המשותף גם לבינה מלאכותית על מנת להעצים עוד יותר את חוויית הלקוח הקיימת.  העסקה האסטרטגית עם חברת Vizolution הינה עסקת מניות, וככזו מאפשרת לחברה למצות את הפוטנציאל העסקי הגבוה שאנו מזהים ברכישה תוך מקסום מקורות החברה. הרכישה תואמת את אסטרטגיית הצמיחה של החברה, יחזק את מיצובה העסקי והתחרותי של לייטיקו, יאפשר כניסה ללקוחות חדשים ויאיץ את המעבר לרווחיות".

קיראו עוד ב"BizTech"

הצוות של Vizolution צפוי להשתלב במבנה הארגוני של לייטיקו, ובמסגרת זו צביקי בן ישי, מנכ"ל לייטיקו, יעמוד בראש החברה הממוזגת וביל ספרן, מנכ"ל Vizolution, ימונה לסמנכ"ל האסטרטגיה של החברה.

הפתרונות של שתי החברות כבר נמצאים בשימוש בקרב חברות מובילות לשירותים פיננסיים דוגמת Capital One, GM Financial, HSBC, Santander, NatWest, BNP Paribas, TD Bank ו חברות טלקום מובילות, דוגמת VMO2,, BT, EE ו-Three

עסקת הרכישה תשלב פתרונות מבוססי סוכן ושירות עצמי של Vizolution עם פלטפורמת ההשלמה הדיגיטלית העוצמתית של לייטיקו Compliant Digital Completion Platform, הכוללת תהליכי עבודה המשלבים חתימה דיגיטלית (eSignature), איסוף מסמכים, זיהוי ואימות.

הפתרון המשולב יספק ללקוחות החברה פתרון מקצה לקצה שהינו דיגיטלי, אחיד וחלק לאורך כל מסע הלקוח. החברה המשותפת תספק מפת דרכים טכנית מהירה יותר שתעניק שירות עצמי רחב יותר ויכולות ניהול עצמאיות רחבות יותר לבעלי העסקים.

שתי החברות מעריכות כי הרכישה תעניק ערך מוסף ללקוחות בינלאומיים על ידי שימוש בסקלאביוליות המאפיינת את הפלטפורמה הדיגיטלית של לייטיקו ובשיתוף הטכנולוגיה של Vizolution, התומכת במערכות מתקדמות ושימוש בסוכן עזר.

ביל ספרן, מנכ"לVizolution  : "איחוד הכוחות עם לייטיקו מאפשר לנו יתרון בשוק על ידי שילוב אופטימלי בין הטכנולוגיות, העובדים ושני הארגונים כדי לספק ללקוחות שתי החברות הצעת ערך אפקטיבית, ניתנת להרחבה ומבוססת ענן, שתספק ערך גבוה יותר".

 "כמי שנמנים על ראשוני המשקיעים ב-Vizolution, אנחנו מאמינים, מזה זמן רב, שייעול התקשרויות מורכבות מול הלקוח, במיוחד בתעשיית השירותים הפיננסיים, הוא קריטי להצלחה", אמרה טאראסינה קוואנג, סמנכ"ל תפעול של בנק HSBC PLC  ו-HSBC  אירופה  "רכישת Vizolution על ידי לייטיקו היא צעד משמעותי לקראת הטמעת השינוי בענף כולו ואנחנו מצפים להמשך הצלחה משותפת".

 

HSBC Ventures, Santander, NatWest & Development Bank of Wales יצטרפו למשקיעים הנוכחים של לייטיקו הכוללים את Capital One Ventures, Crescendo, Lool Ventures, Mangrove Capital Oxx  & Spinach Angels.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
עובדים בהייטק ערב
צילום: דאלי

מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה

ההייטק הישראלי צומח בלי לגייס עובדים - ה-AI החליף את הג'וניורים ומה השלב הבא?, על התחומים הצומחים ועל התחומים שנמצאים בסיכון

אדיר בן עמי |

ההייטק לא קורס - הוא פשוט כבר לא צריך אתכם

בחודשים האחרונים מתרבים הדיווחים על התקררות בשוק העבודה בהייטק המקומי. מדברים על קיפאון, מדברים אפילו על ירידה בכמות העובדים. אין ירידה בכמות העובדים. התמונה אומנם מורכבת, אבל אין דרמה אמיתית. ההייטק הישראלי לא נמצא בנסיגה, אלא בעיצומו של שינוי מבני עמוק, שמתרחש במקביל בכל מוקדי הטכנולוגיה בעולם.

נכון לסוף 2025, מספר המועסקים בהייטק בישראל נע סביב 410 אלף עובדים - רמה דומה מאוד לשנה הקודמת, ואף עלייה צנועה. זו אינה ירידה, אלא האטה בקצב הצמיחה. האטה שמגיעה לאחר יותר מעשור של גידול מהיר שנתפס כמובן מאליו. במובן הזה, הנתון החריג אינו ירידה במספר העובדים, אלא העובדה שההייטק כבר לא מגדיל מצבת כוח אדם בקצב משמעותי מאוד כפי שהורגלנו בעבר.

הגורם המרכזי לשינוי אינו משבר כלכלי, אלא חדירה מואצת של כלי בינה מלאכותית לתהליכי עבודה. על פי הערכות גורמים בתעשייה, בין 7,000 ל-10,000 משרות - בעיקר משרות ג'וניור ותפקידי ביניים, הוחלפו או צומצמו באמצעות אוטומציה ו-AI. משימות שבעבר דרשו צוותים של מפתחים צעירים מבוצעות כיום באמצעות קוד גנרטיבי, מערכות אוטומטיות וכלי פיתוח חכמים.

חברות ענק כמו מיקרוסופט, גוגל, אמזון, סיילספורס ואחרות פיטרו עובדים לא בשל ירידה בפעילות, אלא כחלק מהתייעלות מבנית ומעבר למודלים המסתמכים על AI. גם בישראל, ההייטק לא צריך פחות עבודה - אלא פחות עובדים בתפקידים מסוימים. עם זאת, בהחלט יש "חשיבה מחדש" ושינוי מודל עסקי אמיתי בחברות תוכנה שמאוימות על ידי ה-AI. קל היום לפתח תוכנה ופתרון אפליקטיביים וזה מעמיד את החברות האלו בסיכון גדול ובאיום גדול. חברות כמו נייס, מאנדיי וויקס נפגעו בבורסה ואכזבו את המשקיעים בדוחות האחרונים, והשאלה מה יהיה קדימה. ההנהלות של החברות האלו מדברות על התעצמות והתחזקות, אבל וול סטריט סקפטית. 


ממספרים לערך

ההייטק עובר ממודל עתיר כוח אדם למודל עתיר תפוקה, שבו השאלה המרכזית אינה כמה עובדים יש לחברה, אלא כמה ערך מייצר כל עובד. מערכות אוטומציה ופלטפורמות פיתוח חכמות מאפשרים לצוותים קטנים לייצר תפוקות שבעבר דרשו מחלקות שלמות. משימות תכנות, בדיקות, תיעוד, אנליזה ואפילו ניהול תהליכים מבוצעות היום במהירות גבוהה פי כמה ובפחות ידיים. התוצאה: חברות ממשיכות לגדול בהכנסות, במוצר ובחדירה לשווקים, בלי להגדיל את מצבת כוח האדם בהתאם.