יונייטד איירליינס צופה עלייה בביקושים ומעלה את תחזית ההכנסות
חברת התעופה האמריקאית יונייטד איירליינס UNITED AIRLINES העלתה את תחזית ההכנסות לרבעון השלישי לאור המשך הביקוש לאחר עונת קיץ חזקה במיוחד. החברה צופה כעת שההכנסות התפעוליות הכוללות ברבעון השלישי יגדלו בסביבות 12% מהרבעון המקביל, קרוב לרמות של 2019 - שנת טרום הקורונה שהייתה פוריה במיוחד עבור חברות התעופה בעולם - עלייה מהתחזית הקודמת שצפתה החברה, שם הצפי עמד על צמיחה של 11%. "ביציאה מקיץ חזק, החברה ממשיכה לראות סביבת ביקוש חזקה", הדגישו ביונייטד. העלות לכל מייל (1.6 ק"מ) מושב זמין, לא כולל דלק - מדד מרכזי בתעשייה שבה חברות התעופה שואפות לאחוז הנמוך ביותר האפשרי - צפויה לעלות בסביבות 16% לרמות של 2019, שיפור לעומת 16% עד 17% שציפו במקור. יונייטד אמרה כי מדובר בעלויות התואמות את ציפיות החברה, עם נטייה קלה להיות אפילו טובות יותר. כתוצאה מכך, שולי הרווח התפעולי המתואם אמור להשתפר ל-10.5% מ-10%. לא רק יונייטד צופה גידול חד בביקושים. ענקית המטוסים בואינג BOEING נמצאת בעיצומו של מרתון עסקאות ואספקת מטוסים. אנשים צמאים לחופשות, ביקורי משפחות מעבר לים ונסיעות עבודה שנשללו מהם במשך כמעט שנתיים. יצרניות המטוסים עובדות מסביב לשעון ומקבלת הזמנות ענק מחברות התעופה השונות. אייר אינדיה ההודית מתכננת לרכוש מאות מטוסים הן מבואינג והן מאיירבאס. בכוונת החברה להצטייד בעד 70 מטוסים רחבי גוף ובעד 300 מטוסי צרי גוף. היקף העסקאות עשוי להגיע לכדי סכום אדיר של כ-50 מיליארד דולר. קטאר איירוויז הענקית, שגם מדורגת בין 5 חברות התעופה הטובות בעולם, לוחצת על בואינג לזרז את מסירת המטוסים שהזמינה. החברה הזמינה 25 מטוסי 737 מקס עם אופציה ל-25 מטוסים נוספים. חברת התעופה האמריקאית דלתא אירליינס DELTA AIR LINES עתידה לדווח על עסקה בשווי 13.5 מיליארד דולר עם יצרנית המטוסים בואינג, כך על פי סוכנות הידיעות רויטרס. העיסקה המסתמנת תכלול רכישה של 100 מטוסי בואינג 737 מקס 10. במידה ותאושר העיסקה זו תהיה העסקה הגדולה הראשונה בעשור האחרון בין דלתא לבואינג. דלתא היא חברת התעופה האמריקאית האחרונה שעדיין לא רכשה כלל מטוסי 737 מקס. מנית יונייטד איירליינס ירדה מתחילת השנה ב-19.6% אך עלתה 17.2% ב-6 החודשים האחרונים. אמש עלתה המניה במסחר בוול סטריט ב-3.6% ושערה היציג נקבע על 36.6 דולר.
- 1.חברת פח (ל"ת)חיים 07/09/2022 21:17הגב לתגובה זו

טסלה סוגרת את פרויקט דוג'ו – מאסק משנה כיוון באסטרטגיית הבינה המלאכותית
לאחר שנים של פיתוח מחשב־העל הפנימי, החברה תפסיק את הפעילות ותעבור להסתמך על ספקיות כמו אנבידיה, AMD וסמסונג; ההחלטה מגיעה על רקע ירידה במכירות ותחרות גוברת, ותחסוך לטסלה מיליארדים לפיתוחים אחרים
אילון מאסק סגר את אחד הפרויקטים השאפתניים ביותר של טסלהTesla 2.29% . צוות דוג'ו, שפיתח את מחשב־העל הפנימי של החברה, הוקפא וראש הצוות עזב. זה סוף לסיפור של שנים שבהן מאסק הבטיח שהטכנולוגיה הזו תעניק לטסלה יתרון מכריע בתחום הבינה המלאכותית.
פיטר באנון, שעמד בראש דוג'ו, עזב את החברה בעקבות הוראה ישירה של מאסק לסגור את הפרויקט. כ־20 עובדים עזבו לאחרונה לחברה חדשה בשם דנסיטי איי.איי, והנותרים מועברים לפרויקטים אחרים בתוך טסלה. זה לא בדיוק מה שמשקיעים רצו לשמוע על פרויקט שנועד להיות עמוד התווך של האסטרטגיה הטכנולוגית של החברה. במקום להמשיך במסלול עצמאי, טסלה תגביר את ההסתמכות על ספקים חיצוניים. החברה תעבוד יותר עם אנבידיה ו־AMD למחשוב, ועם סמסונג לייצור שבבים.
דוג'ו נועד להיות הגרעין הטכנולוגי שיניע את מערכות הנהיגה האוטונומית והרובוט האנושי אופטימוס של טסלה. המחשב היה אמור לעבד נתוני וידאו עצומים המגיעים מהרכבים בפועל, ולשפר את האלגוריתמים באופן רציף. בספטמבר 2023, האנליסטים של מורגן סטנלי העריכו שדוג'ו יכול להוסיף 500 מיליארד דולר לשווי השוק של טסלה. זה היה נתון עצום שהפך את הפרויקט לתקווה של המשקיעים. כעת מתברר שהאנליסטים היו אופטימיים מדי – או שהפרויקט פשוט לא עבד כפי שתוכנן.
האיזון בין עלות לביצועים
הבעיה במחשבי־העל הייתה תמיד איזון בין עלות לביצועים. בניית טכנולוגיה שמתחרה באנבידיה ובחברות המובילות האחרות דורשת השקעות עצומות ומומחיות עמוקה. טסלה היא חברת רכב שהפכה לחברת תוכנה, אך לא חברת שבבים ומחשוב מהיסוד.
- טסלה עולה; המשקיעים מעדיפים לשלם 30 מיליארד דולר - העיקר שמאסק נשאר
- השכר הכי גבוה מעולם לאדם הכי עשיר מעולם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מאסק עצמו רמז כבר מזמן שהוא לא בטוח בהצלחת הפרויקט. בינואר 2024 הוא אמר שדוג'ו הוא "הימור ארוך שכדאי לנסות כי התמורה יכולה להיות גבוהה מאוד, אבל זה לא בסבירות גבוהה. זה בכלל לא דבר בטוח". ברור שכבר אז הוא הכין את הקרקע להחלטה הזו.

הנאסד״ק עלה ב-1%; אפל קפצה ב-4%, ג׳ייפרוג זינקה ב-12%
וול סטריט סיימה את השבוע במגמה חיובית, כאשר המדדים המובילים התקרבו לשיאים חדשים על רקע עונת דוחות חזקה ותקווה להסכם בין ארה״ב ורוסיה לסיום
המלחמה באוקראינה. מדד S&P 500 עלה כמעט ב־1% והתקרב לרמה של 6,400 נקודות, הנאסד״ק עלה ב-1%, הדאו עם 0.5%. מדד מניות ״שבע המופלאות״ היה קרוב גם הוא לשיא חדש, ואפל האריכה את רצף העליות לשלושה ימים עם זינוק מצטבר של 13%. מניות פאני מיי ופרדי מק זינקו בעקבות דיווחים
על כוונת הממשל למכור מניות בהנפקה שעשויה לצאת לדרך עוד השנה.
תשואת האג״ח הממשלתי ל־10 שנים עלתה בשלוש נקודות בסיס ל־4.28%. הדולר נותר כמעט ללא שינוי, והנפט רשם תנודתיות במהלך היום. הממשל האמריקני רמז כי יוציא מדיניות חדשה שתבהיר שייבוא מטילי זהב לא יהיה כפוף למכסים – צעד שנועד להרגיע את שוק המתכות היקרות לאחר ימי מסחר תנודתיים בזהב.
במקביל, דיווח של בלומברג ציין שגורמים אמריקנים ורוסים פועלים לגיבוש הסכמות בנוגע לשטחים לקראת פסגת טראמפ–פוטין, שעשויה להתקיים כבר בשבוע הבא.
בנושא המכסים, טראמפ אמר כי המכסים "משפיעים בצורה חיובית עצומה על שוק המניות", ואף הוסיף כי "כמעט בכל יום נשברים שיאים חדשים" וכי "מאות מיליארדי דולרים זורמים לקופת המדינה". יחד עם ציפיות להפחתות ריבית מצד הפדרל ריזרב בהמשך, ישנם בשוק מספר גורמים שיכולים להמשיך ולתמוך במגמת העליות – כל עוד הכלכלה האמריקנית שומרת על יציבות.
- נעילה מעורבת בוול-סטריט; קרוקס צנחה ב-29%, אינטל ירדה ב-3%
- הנאסד״ק עלה ב-1.2%; אפל קפצה ב-5%, גילת זינקה ב-25%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האיתריום פורץ את רף ה־4,000 דולר – יותר מחלופה לביטקוין - זרימת הון מוסדי, אימוץ על ידי חברות ופינטקים, וצעדים רגולטוריים חדשים
בארה״ב מחזקים את מעמדו של איתריום כמנוע מרכזי בכלכלה הדיגיטלית ומאותתים על פוטנציאל צמיחה נוסף.