סופרמרקט מרכול
צילום: אלכסנדר כץ
בדיקה

רשתות השיווק מסמנות את סיום הקורונה: הפרסום חוזר לממדי 2019

אחרי הנפילה בהוצאות הפרסום עם תחילת הקורונה ב-2020, השנה נרשמת התאוששות בתחום לקראת הפסח. מבדיקת יפעת בקרת פרסום עבור "ביז מדיה" עולה כי בשבועיים האחרונים השקיעו הרשתות מעל תשעה מיליון שקל, למרות הדוחות המאכזבים של חלקן
אלכסנדר כץ |

מעל תשעה מיליון שקל השקיעו רשתות הפרסום בתקופה האחרונה לקראת הפסח

שוק הפרסום ספג בתחילת משבר הקורונה, מכה קשה, כפי שקרה לענפים רבים במשק הישראלי ובכלל. חברות צמצמו מהלכי פרסום או ביטלו אותם בכלל, וכך יצא שההשקעה בפרסום באותה שנה קטנה בסופו של דבר ב-7% ביחס ל-2010, לאחר שנים רצופות של עליות.

 

על פי עוגת הפרסום של יפעת בקרת פרסום עולה כי העוגה עמדה על קצת פחות מ-4.1 מיליארד שקלים ב-2020, מול 4.4 מיליארד ב-2019. הקטגוריות שהכי נפגעו באותה שנה היו פרסום החוצות, הקולנוע, הרדיו והפרינט. מאידך, הפרסום בטלוויזיה עלה באותה שנה בצורה מתונה מאד מ-1.581 מיליארד ל-1.597 מיליארד, ואילו הדיגיטל בצורה משמעותית יותר - בכמעט 100 מיליון ל-1.782 מיליארד ב-2020.

 

ואולם נראה שלמרות שהקורונה עדיין כאן, כבר כמעט שנה וחצי לא היינו בסגרים ולמדנו לחיות בדרך כזו או אחרת עם המגיפה העולמית הזאת, מה שהחזיר אותנו לחיים: חופשות בחו"ל, רכישת מכוניות, צריכת מותגי אופנה והעמסת עגלות במרכולים.

 

על פי בדיקת יפעת בקרת פרסום עבור "ביז מדיה" של אתר ביזפורטל, עולה כי רשתות השיווק מתחילות לחזור לרמות הפרסום שלפני פרוץ נגיף הקורונה, ובתקופה שלפני פסח, הזמן בו הישראלים מוציאים כסף רב בסופרים כהכנות לחג, ההשקעה של רשתות השיווק בפרסום מתחילות לחזור לאלה שהיו בפסח 2019. הגדלת ההשקעה בפרסום מגיעה גם על רקע הדוחות הפושרים של חלק מרשתות השיווק. הבדיקה של יפעת בקרת פרסום עכשיו ובשלוש השנים שלפני כן, מתייחסת לשבועיים שלפני ליל הסדר.

ההשקעה בפרסום בשבועיים שלפני פסח 2019 עמדה על 11.3 מיליון שקל, מהם הופנו כמעט 5.9 מיליון לטלוויזיה, 2.5 מיליון לדיגיטל והשאר לעיתונות, רדיו, שילוט חוצות וקולנוע. בשנה שלאחר מכן, עם הכניסה לסגר הראשון, הפרסום באותו פרק זמן שלפני החג עמד על 4.68 מיליון בלבד, ירידה של 60%. כבר ב-2021 נרשמה התאוששות בפרסום בו הושקעו כמעט 6.8 מיליון שקלים. השנה כבר נרשמו 9.27 מיליון שקלים, ועדיין ישנם כשלושה ימי פרסום מלאים לפנינו.

.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

עוד קצת ומגיעים לנתוני 2019

.

המפרסם הגדול ביותר בשוק רשתות השיווק, הוא כרגיל שופרסל 1.3% , עם השקעה בפרסום של 3.9 מיליון בתקופה האחרונה. מדובר על כמעט מיליון שקלים יותר מאשר בשנה שעברה, שני מיליון יותר מאשר לפני שנתיים, עם תחילת הקורונה, ועדיין נמוך במקצת מההשקעה בפרסום ב-2019 - עם 4.64 מיליון שקלים. הדוחות של הרשת הצביעו על ירידה של 7% בהכנסות.

 

שלוש רשתות שיווק גדולות שפרסמו בשבוע וחצי האחרונים בכ-900 אלף עד כמעט מיליון, הם יינות ביתן, יוחננוף 0.3%  (שהרווח התפעולי שלה נשחק ב-2021) וחצי חינם. עבור ינות ביתן עדיין מדובר בנתון נמוך משמעותית מ-2019, אז פרסם ביותר משלושה מיליון שקלים.

טיב טעם 0%  (עם נפילה של 35% רווח התפעולי וירידה בהכנסות) שממותגת כרשת לא כשרה שחלק לא קטן מקהל היעד שלה הוא יוצאי חבר המדינות, משקיעה אף היא בפרסום לפסח, ובשבועיים האחרונים היא פרסמה כ-470 אלף שקלים. ויקטורי -1.45% קצת מעליה עם 526 אלף בפסח 2022. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.