השקעה נוחה למשקיע המעוניין להיחשף למותגי יוקרה

רועי שגיב, מנהל השקעות במגדל שוקי הון, מתייחס לכדאיות ההשקעה בחברות מותגי היוקרה בכלל וחב' לואי ויטון בפרט
רועי שגיב | (3)

חברת לואי ויטון נוסדה בשנת 1987 בצרפת. החברה עוסקת במספר ענפים בהם, ייצור והפצת משקאות אלכוהוליים ויינות, אופנה ומוצרי עור, בשמים וקוסמטיקה, שעונים ותכשיטים. לחברה עשרות מותגי יוקרה בינלאומיים אשר נמכרים בלמעלה מ-2,500 חנויות ברחבי העולם שנמצאות בבעלות החברה, ומועסקים יותר מ-80 אלף עובדים.

לחברה מעל ל-60 מותגי על שמשווקים ברחבי העולם. אסטרטגיית החברה היא רכישת מותגים עולמיים וצירופם לחברה. בין המותגים האלכוהוליים ניתן למצוא את שמפניית "DOM PERIGNON" ו-"CHANDON&MOET", מותג הקוניאק "HENNESSY". בין מותגי האופנה ניתן למצוא את "DONNA KARAN" ועוד. במותגי הבשמים "CHRISTIAN DIOR" ,"KENZO" ועוד. במותגי התכשיטים והשעונים ניתן למצוא את "DE BEERS" ,"TAG HEUER" ,"HUBLOT".

את שנת 2011 סיימה החברה עם הכנסות בסך 25 מיליארד אירו, המהוות צמיחה של 16% אל מול השנה הקודמת, הצמיחה האורגנית עמדה על 14%. הרווח התפעולי עמד על 5.26 מיליארד אירו. הזינוק במכירות בשנה לא פשוטה לכלכלה העולמית אינו מובן מאליו ובייחוד לחברת מותגי יוקרה שתלויה בעושר הצרכנים. הצמיחה המרשימה מגיעה בעיקר מהצרכנים באסיה שם זינקו המכירות ב-29% בכל שנה בשנתיים האחרונות. גם בארה"ב ואירופה נרשמה צמיחה נאה של 17% ו-14% בהתאמה בממוצע בשנה. גם המאזן של החברה חזק, וזאת למרות הרכישות הרבות שמבצעת החברה, החוב בנטרול המזומנים מסתכם ב-4 מיליארד אירו וסך ההון למאזן עומד על 50%.

הצמיחה המואצת של החברה בשווקים המתעוררים מתבטא בפילוח ההכנסות. סך הכנסות משווקים מתעוררים היווה 35% בשנה החולפת וצפוי להוות חלק גדול יותר בשנים הבאות. זאת הודות לצמיחה המרשימה של מעמד הביניים במדינות המתפתחות ואסטרטגיית החברה בפתיחת חנויות חדשות בעיקר בשווקים המתעוררים, תוך התמקדות במדינות בדרום מזרח אסיה. חלק נוסף באסטרטגיה העסקית של החברה הוא רכישת מותגים מקומיים בשווקים המתעוררים והפיכתם למותגים יוקרתיים שתורמים במידה רבה לצמיחת החברה. כיום בסין נרכשים 25% מסך מותגי היוקרה בעולם.

הסיכון המהותי הוא מיתון עולמי ובעיקר האטה חריפה בסין שתפגע בצמיחה המהירה של החברה. נראה כי הסבירות למיתון עולמי נמוכה יחסית. בסין צפויה האטה מתונה בקצב הצמיחה. גם קצב צמיחה נמוך בארה"ב ומיתון בחלק ממדינות אירופה עלול לפגוע בהכנסות החברה,

חוזקה של החברה נובע ממגוון אדיר של מותגים ופיזור גלובלי נרחב, שתורמים להמשך הצמיחה המואצת של החברה וליציבות המאפיינת את תוצאותיה הכספיות גם בתקופות של האטה כלכלית במדינות מסוימות או פגיעה והיחלשות של אחד המותגים.

לסיכום, החברה הינה חברת מותגי היוקרה הגדולה בעולם מבחינת שווי שוק. מותגיה הרבים ופיזור גלובלי נרחב בנוסף לאסטרטגיית צמיחה מרשימה של החברה, ימשיכו לתמוך בצמיחתה בשנים הקרובות. בנוסף מאזן ותזרים מזומנים חזקים צפויים להמשיך ולתרום ליציבותה של החברה. החברה נסחרת במכפיל רווח של 17 לשנת 2012 לעומת מכפיל של 21 לחברות בענף, ומהווה אפשרות השקעה נוחה למשקיע המעוניין להיחשף לחברות מותגי יוקרה.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חיים 23/02/2012 09:48
    הגב לתגובה זו
    אל תשאלו מה עשתה הקרן... פח
  • 1.
    מה הסימבול שלה ? (ל"ת)
    איפה היא נסחרת ? 22/02/2012 11:58
    הגב לתגובה זו
  • lvmh - לשים לב תשואת דיבידנד נמוכה (ל"ת)
    רונית 22/02/2012 15:29
    הגב לתגובה זו
איור: דפדפן אטלס של OpenAIאיור: דפדפן אטלס של OpenAI

נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר

קרינה קוסמית - חלקיקים אנרגטיים סולריים שחודרים לאטמוספירה בגובה טיסת מטוסי הנוסעים ועלולים לשבש את פעולת המחשבים, היא האחראית לאירוע שהפעם הסתיים בנס. בעקבותיו, השתמשה איירבוס בסוג של "אקמול" בכל 6,000 מטוסיה כדי להשיג פתרון מהיר. זה ממש לא מספיק 



עופר הבר |
נושאים בכתבה איירבוס בואינג


ב-30 באוקטובר 2025 חוותה טיסת JetBlue 1230 מקנקון שבמקסיקו לניוארק שבניו ג'רזי, צלילה וירידת גובה פתאומית בגובה שיוט מעל פלורידה. הקברניט דיווח למרכז הבקרה: "ציוד רפואי נדרש". 15 נוסעים נפצעו, חלקם בפצעי ראש. המטוס נחת נחיתת חירום בשדה טמפה שבפלורידה. המטוס היה איירבוס A320.

ניתוח ראשוני של איירבוס חשף כי מחשב בקרת המאזנות בכנפיים והגאי הגובה הפיק פקודות שגויות, שגרמו להורדת אף המטוס ולצלילה לא מבוקרת.

האירוע, שהתרחש על פי הדיווח ביום עם רמות קרינה סולארית שאינן גבוהות מהרגיל, הדליק נורת אזהרה: חלקיק קוסמי בודד גרם ל-bit flip, היפוך סיבית בזיכרון מחשבי המטוס, שהתפשט לפקודות קריטיות שגויות ולא רצוניות למאזנות ולהגאי הגובה של המטוס וגרמו לצלילתו הפתאומית. אלא שחברות התעופה לא קיבלו אזהרות מזג אוויר סולאריות ספציפיות או מוקדמות לפני אירוע התקלה במטוס ה-A320 של JetBlue באוקטובר 2025 מכיוון שלא נמדדו רמות סולאריות חריגות.

בניגוד לחלליות, בתעופה המסחרית אין ניטור שגרתי ל-space weather. בטיסה האזרחית שינויי גובה טיסה לטיסה נמוכה יותר - שמגבירים צריכת דלק ב-10%-20% - אינם מקובלים, כמו גם עקיפת אירועי פרצי שמש כסטנדרט לא נעשית בשיגרה.

גם במקרה של טיסה 171 של אייר אינדיה עם מטוס דרימליינר של בואינג שהתרסקה ביוני 2025, החקירה עדיין לא הסתיימה והמטוסים ממשיכים לטוס מאחר ולא זוהה ולא אותר בוודאות הגורם להתרסקות.

דולרים כסף מזומן
צילום: Pixabay

שער הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה בהמשך?

אפשר להאשים את כל העולם בהתחזקות השקל אולם חוסר המעש של הבנק המרכזי הוא הגורם העיקרי שמושך לכאן ספקולנטים; וגם - ההשפעה הקשה של הדולר הנמוך על ההייטק והיצואנים 


יוסי פרנק |
נושאים בכתבה שער הדולר

במדינה מתוקנת עם בנק מרכזי חזק ואמין, היה נגיד הבנק מתייצב בערב החג למול האומה המקומית ואומר: "שגיתי כשלא הפחתתי את הריבית בהחלטה האחרונה, במיוחד לנוכח מה שקרה השבוע בזירה הגיאופוליטית ועם ההשלכות על שערי החליפין, יש מקום להפחית את הריבית ועל כן החליט הבנק המרכזי להקדים ולהודיע על הפחתה מידית"

דולר שקל רציף 0.2%  


אבל אנחנו כבר מזמן לא מדינה מתוקנת וכשסדר העדיפויות הציבורי מעמיד את נושא הריבית רחוק ממרכז ההתעניינות, יכולים בבנק ישראל להמשיך לשבת בחוסר מעש ולא להגיב בטענות שונות ומשונות, במיוחד שחברי ההנהלה מתנהלים כמו עדר מפוחד ומצביעים פעם אחר פעם פה אחד בעד גחמותיו של הנגיד.

גם יתרות המט"ח של מדינת ישראל שברו החודש את שיא כל הזמנים עקב שערוכן (כשהשקל מתחזק היתרות גדלות). זאת הטעות האסטרטגית הכי גדולה של בנק ישראל שלא ניצל הזדמנויות רבות בשנתיים האחרונות, בעיקר במהלך המלחמה, על מנת לדלל את היתרות ולהעניק לעצמו תחמושת למצב בו שוב יתחזק השקל יתר על המידה ועל הדרך לייצר רווח עצום לבנק ישראל שהיה מעביר את מאזנו לראשונה מאז תחילת שנות ה-2000 לרווח שהיה מועבר לקופתה המידלדלת של המדינה.

הוויכוח על השפעתם של הספקולנטים על מהלך המסחר הוא ויכוח ארוך שנים - איך הם משפיעים, כמה, האם הם יוצרים מגמה או רק מצטרפים אליה. אי אפשר לשכנע את המשוכנעים למרות שמי שמבין קצת במסחר ומסתכל על גרף הפעילות היומי (ובמיוחד הלילי) מבין מיד שמשהו פה עקום מן היסוד ודורש טיפול הרבה יותר אינטנסיבי מצד מי שאמור לדאוג לכך שזה לא יקרה - ניחשתם נכון, בנק ישראל.