מאנדיי ערן זינמן רועי מן
צילום: נתנאל טוביאס

מאנדיי בדוחות טובים - אז למה המניה יורדת?

מאנדיי זינקה ב-33% מתחילת השנה; הדוחות טובים, אבל האם יש פחד גבהים; תחזית ההכנסות לשנה הבאה 926-932 מיליון דולר, לעומת צפי האנליסטים ל-927 מיליון דולר 
רוי שיינמן |
נושאים בכתבה מאנדיי

הכנסות מאנדיי  מאנדיי ברבעון הרביעי הסתכמו ב-202.6 מיליון דולר, גידול של 35% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מספר הלקוחות עם ARR של יותר מ-50 אלף דולר גדל ב-56% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. החברה רשמה שיא שנתי ברווח התפעולי על בסיס Non-GAAP ובתזרים המזומנים החופשי.

מאנדיי שמפתחת מערכת הפעלה לעבודה (Work OS) המאפשרת לארגונים בכל גודל ליצור את הכלים והתהליכים הדרושים להם לניהול כל היבט בעבודתם, דיווחה על הכנסות שעלו על ציפיות האנליסטים 202.6 מיליון דולר לעומת 197 מיליון דולר ובשורה התחתונה הרוויחה 69 סנט למניה, יותר מכפול מציפיות האנליסטים.   

התחזית קדימה היא להמשך צמיחה - הכנסות של 926 מיליון עד 932 מיליון דולר בשנה הנוכחית. האנליסטים מצפים ל-927 מיליון דולר, אבל הם רגילים שהתחזיות במסלול עולה וכנראה שהם התאכזבו מהתחזית. כמו כן, יכול להיות שהזינוק מתחילת השנה בשיעור של 33% ל-235 דולר (שיא) גורם לפחד גבהים מסוים. 

מאנדיי היא מהחברות הישראליות הגדולות בעולם כשלפני הירידה לקראת פתיחת המסחר בשיעור של 7%, היא נסחרת ב-11.4 מיליארד דולר. 

"2023 הייתה שנה מצוינת עבור מאנדיי, עם תוצאות שיא והמשך צמיחה משמעותית של בסיס הלקוחות בסגמנטים השונים. אנו גאים מאוד בהמשך פיתוח המוצרים והטכנולוגיה במהלך כל השנה, על מנת להציע  ללקוחותינו פלטפורמת Work OS הכוללת היצע של מספר מוצרים ושדרוגים משמעותיים של התשתיות שלנו עם mondayDB והשקת mondayAI״, אמרו רועי מן וערן זינמן, מייסדים ומנכ"לים משותפים של מאנדיי, "על בסיס ההצלחה הזו, אנו ממשיכים להיות מחוייבים להשקיע בחדשנות בכדי להוביל את החברה קדימה להמשך צמיחתה בשנים הבאות". 

"סיימנו את 2023 עם תוצאות חזקות ברבעון הרביעי, המוכיחות את יכולתנו להשיג צמיחה ורווחיות לאורך זמן, תוך המשך הרחבת הפעילות", אמר אלירן גלזר, סמנכ"ל הכספים של מאנדיי. "למרות קיומם של אתגרים כלכליים וגיאופוליטיים, אנו בטוחים ביכולתנו להמשיך את המומנטום החיובי לשנת הכספים 2024 ומעבר לה, ומתכוונים להמשיך ולהתמקד בהגדלת ההכנסות ונתח השוק".

 

דגשים כספיים לרבעון הרביעי של שנת הכספים 2023

ההכנסות הסתכמו ב-202.6 מיליון דולר, גידול של 35% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

ההפסד התפעולי על בסיס GAAP עמד על 1.1 מיליון דולר, לעומת הפסד של 10.1 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2022; שיעור ההפסד התפעולי על בסיס GAAP עמד על 1% מההכנסות, לעומת שיעור הפסד תפעולי של 7% ברבעון הרביעי של 2022.

הרווח התפעולי על בסיס Non-GAAP עמד על 21.2 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי של 14.3 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2022; שיעור הרווח התפעולי על בסיס Non-GAAP עמד על 10%, בדומה לרבעון הרביעי של 2022.

קיראו עוד ב"גלובל"

רווח נקי בסיסי ומדולל למניה על בסיס GAAP עמד על 0.25 דולר ו-0.24 דולר, בהתאמה, לעומת הפסד נקי בסיסי ומדולל למניה על בסיס GAAP שעמד על 0.03 דולר ברבעון הרביעי של 2022; רווח נקי בסיסי ומדולל למניה על בסיס Non-GAAP עמד על 0.69 דולר ו-0.65 דולר, בהתאמה, לעומת רווח נקי בסיסי  ומדולל למניה על בסיס Non-GAAP שעמד על 0.47 דולר ו-0.44 דולר, בהתאמה, ברבעון הרביעי של 2022.

תזרים המזומנים נטו שנבע מפעילות שוטפת עמד על 58.5 מיליון דולר, עם תזרים מזומנים חופשי של 55.4 מיליון דולר, לעומת תזרים מזומנים נטו שנבע מפעילות שוטפת בסך 34.1 מיליון דולר ותזרים מזומנים חופשי בסך 29.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2022.

דגשים פיננסיים לשנת הכספים 2023

ההכנסות הסתכמו ב-729.7 מיליון דולר, גידול של 41% לעומת השנה הקודמת. הרווח התפעולי על בסיס Non-GAAP עמד על 61.6 מיליון דולר, לעומת הפסד של 47.1 מיליון דולר בשנת הכספים 2022; שיעור הרווח התפעולי על בסיס Non-GAAP עמד על 8% מההכנסות, לעומת שיעור הפסד תפעולי של 9% בשנת הכספים 2022.

הפסד נקי בסיסי ומדולל למניה על בסיס GAAP עמד על 0.04 דולר, לעומת הפסד נקי בסיסי ומדולל למניה על בסיס GAAP שעמד על 2.99 דולר בשנת הכספים 2022; רווח נקי בסיסי ומדולל למניה על בסיס Non-GAAP עמד על 1.96 דולר ו-1.85 דולר, בהתאמה, לעומת הפסד נקי בסיסי ומדולל למניה על בסיס Non-GAAP שעמד על 0.73 דולר בשנת הכספים 2022.

תזרים המזומנים נטו שנבע מפעילות שוטפת עמד על 215.4 מיליון דולר, עם תזרים מזומנים חופשי של 204.9 מיליון דולר, לעומת תזרים מזומנים נטו שנבע מפעילות שוטפת בסך 27.1 מיליון דולר ותזרים מזומנים חופשי בסך 8.1 מיליון דולר בשנת הכספים 2022.

תחזית פיננסית:

לרבעון הראשון של שנת הכספים 2024, מאנדיי צופה:

הכנסות בסך כולל של 207 עד 211 מיליון דולר, המהוות גידול של 28% עד 30% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

רווח תפעולי Non-GAAP בסך 8 עד 12 מיליון דולר ושיעור רווח תפעולי של 4% עד 6%.

תזרים מזומנים חופשי של 56 מיליון דולר עד 60 מיליון דולר המהווה 27% עד 29% מסך ההכנסות. 

לשנת 2024 כולה, מאנדיי צופה:

הכנסות בסך כולל של 926 עד 932 מיליון דולר, המהוות גידול של כ- 27%-28% לעומת אשתקד.

רווח תפעולי Non-GAAP בסך 58 עד 64 מיליון דולר ושיעור רווח תפעולי של 6% עד 7%. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קריפטו
צילום: pexels

S&P משיקה מדד חדש שמשלב קריפטו ומניות

ענקית המידע הפיננסי S&P Global תשיק מדד שישלב 35 מניות ו-15 מטבעות דיגיטליים במדד אחד, במטרה להציע חשיפה מפוזרת ומבוקרת לתחום הקריפטו, גם למשקיעים מוסדיים

רן קידר |
נושאים בכתבה קריפטו S&P

מדד חדש בשם S&P Digital Markets 50 הושק השבוע על ידי S&P Dow Jones Indices, זרוע המדדים של ענקית המידע הפיננסי S&P Global. המדד נועד להציע למשקיעים חשיפה מגוונת לתחום הקריפטו, לא רק דרך מטבעות דיגיטליים, אלא גם באמצעות מניות של חברות הפעילות בענף. בפועל, מדובר במוצר שמאחד 15 מטבעות קריפטו מרכזיים עם 35 מניות של חברות הקשורות לתחום, בהן בורסות, חברות בלוקצ’יין, ספקיות ארנקים דיגיטליים, שירותי סליקה ועוד. 

המדד פותח בשיתוף עם חברת Dinari והוא נועד לספק למשקיעים מדד מאוזן ושקוף שמייצג בצורה רחבה את שוק הנכסים הדיגיטליים. תנאי הסף הברורים שפורסמו מוודאים שהמדד כולל רק נכסים בעלי שווי שוק משמעותי: מטבע דיגיטלי חייב להיות בעל שווי שוק של לפחות 300 מיליון דולר כדי להכנס למדד, ואילו בהקשרי מניות, על החברה להציג שווי שוק של לפחות 100 מיליון דולר. בנוסף, לא יותר מ-5% ממשקל המדד יינתן לנכס בודד

המדד לא ייסחר בבורסה המסורתית אלא יהיה נגיש כטוקן ניתן להשקעה, שיונפק על ידי Dinari וייקרא dShare. הטוקן יהיה זמין בפלטפורמת Dinari עד סוף השנה, ויספק למשקיעים חשיפה ישירה למדד מבלי לרכוש את הנכסים עצמם. הרעיון הוא לאפשר למשקיעים, פרטיים ומוסדיים, להיחשף לשוק הקריפטו מבלי לבחור מטבע או מניה בודדת, ובכך להפחית סיכון וליהנות מהפיזור שמספק מדד מקצועי. לאור המגבלה שאף נכס לא יעלה על 5% מהמדד, אין חשש מדומיננטיות של ביטקוין או את’ריום בלבד. 

זהירות, תנודתיות לפניך?

המהלך של S&P לא מגיע בחלל ריק. מדובר בתקופה שבה ממשל טראמפ נוקט קו רגולטורי מקל יחסית כלפי מטבעות דיגיטליים, והשווקים מגיבים בהתאם. בשנת 2025, מניית קוינבייס Coinbase 3.06%   זינקה בכ-55%, סטרטג'י MicroStrategy Inc  שהפכה להיות מעין "קופת ביטקוין" רווחית עלתה בכ-24%, וחברת סירקל Circle Internet 1.17%  , שעוסקת במטבעות היציבים נחשבת לאחת ההנפקות הציבוריות החזקות של השנה. גם הביטקוין עצמו שבר במהלך סוף השבוע שיאים חדשים וחצה לראשונה את קו ה-125 אלף דולר. 

על הרקע הזה, ההשקה של מדד שמאגד את כל התחום נראית כמו מהלך שנועד לקרב את המשקיעים המוסדיים והכסף החכם עוד צעד לעבר אימוץ הקריפטו. באמצעות כלי מדד קלאסיים, S&P לוקחת שוק תנודתי מאוד והופכת אותו לנגיש יותר דרך מסגרת מדדית, הנשענת על כללים ברורים ומנגנון איזון רבעוני. קמרון דרינקווטר, מנהל המוצר הראשי של S&P DJI, הסביר שהמדד מציע "כלים עקביים, מבוססי־כללים, כדי להעריך ולהיחשף לתחום". לדבריו, "הקריפטו והנכסים הדיגיטליים כבר לא בשוליים, אלא במרכז הכלכלה הגלובלית".

נטפליקס
צילום: דאלי

איך תיראה נטפליקס עוד כשנתיים?

נסחרת בשווי של 520 מיליארד דולר ומכפיל רווח של קרוב ל-40, ומעריכה - העתיד הוא שילוב של סרטים ומשחקים; על העתיד של נטפליקס

רן קידר |
נושאים בכתבה נטפליקס

נטפליקס היא מובילת שוק דומיננטית. למרות התחרות היא ייצרה את המוצר המנצח והיא צומחת משמעותית מדי שנה ומגדילה רווחים. מתחילת השנה המניה זינקה ב-36% למחיר של 1,214 דולר - שווי של 520 מיליארד דולר. ההכנסות השנה צפויות להיות 45 מיליארד דולר ושנה הבאה 50.8 מיליארד. הרווח למניה השנה - 26.5 דולר, שנה הבאה קצת מעל 32 דולר. מכפיל רווח של קרוב ל-40. אבסולוטית זה יקר, גם יחסית לעבר זה יקר. 

יחסית למה שקורה בוול סטריט ובהינתן הצמיחה, יש כאלו שיחשבו שזה סביר. הכל תלוי בצמיחה. מכפיל 40 היום אם צמיחה של 20% ברווחים יורד ל-32 אחרי שנה ומשם ל-25 אחרי שנה נוספת. עוד שנה וזה כבר באזור 20. משקיעים מתייחסים לצמיחה יותר מאשר למכפיל נוכחי וכך מגיע התמחור הנוכחי למספרים שלא ידענו בעבר. ה-S&P 500 נסחר במכפיל רווח עתידי של בערך 28, בעוד שהיסטורית הוא היה מתחת ל-20. 

נטפליקס במכפיל 40, אבל היא משדרת פוטנציאל צמיחה משמעותי להמשך. 


במהלך דרמטי שמבשר על עידן חדש בבידור הביתי: משחקי וידאו זורמים ישירות למסך הטלוויזיה, והסמארטפון הופך לשלט אישי. זו הצהרה אסטרטגית על כוונה להפוך את נטפליקס ממלכת הסטרימינג למרכז הבידור המשפחתי המלא, כולל משחקים חברתיים, סדרות וסרטים.

המנכ"ל השותף גרג פיטרס הכריז על כך בכנס Screentime של בלומברג בלוס אנג'לס: "אחד התחומים בגיימינג שאנחנו מכוונים אליו הוא חוויות משחק חברתיות שמתאימות למסך הטלוויזיה". בעוד שנתיים, עד 2027, נטפליקס עשויה להיות פלטפורמה היברידית שבה צפייה בסדרה כמו "דברים מוזרים" (Stranger Things) מובילה באופן טבעי למשחק קבוצתי בהשראתה, עם אינטגרציה של בינה מלאכותית שמתאימה תוכן אישי. אבל האם זה יצליח? 

ההשקה: קפיצה למסך הגדול

השקת משחקי הטלוויזיה היא נדבך חשוב באסטרטגיה של נטפליקס. עד כה, מאז כניסתה לתחום ב-2021 עם משחקים לניידים בלבד, נטפליקס התמקדה בחוויות קצרות וחינמיות למנויים. כעת, בפעם הראשונה, משחקים זמינים על טלוויזיות חכמות וסטרימרים כמו Roku או Apple TV. התהליך פשוט: סריקת קוד QR מהמסך מחברת את הטלפון כשלט, ומאפשרת משחק קבוצתי ללא צורך בבקרים ייעודיים.