מאנדיי ערן זינמן רועי מן
צילום: נתנאל טוביאס

מאנדיי בדוחות טובים - אז למה המניה יורדת?

מאנדיי זינקה ב-33% מתחילת השנה; הדוחות טובים, אבל האם יש פחד גבהים; תחזית ההכנסות לשנה הבאה 926-932 מיליון דולר, לעומת צפי האנליסטים ל-927 מיליון דולר 
רוי שיינמן |
נושאים בכתבה מאנדיי

הכנסות מאנדיי  מאנדיי ברבעון הרביעי הסתכמו ב-202.6 מיליון דולר, גידול של 35% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מספר הלקוחות עם ARR של יותר מ-50 אלף דולר גדל ב-56% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. החברה רשמה שיא שנתי ברווח התפעולי על בסיס Non-GAAP ובתזרים המזומנים החופשי.

מאנדיי שמפתחת מערכת הפעלה לעבודה (Work OS) המאפשרת לארגונים בכל גודל ליצור את הכלים והתהליכים הדרושים להם לניהול כל היבט בעבודתם, דיווחה על הכנסות שעלו על ציפיות האנליסטים 202.6 מיליון דולר לעומת 197 מיליון דולר ובשורה התחתונה הרוויחה 69 סנט למניה, יותר מכפול מציפיות האנליסטים.   

התחזית קדימה היא להמשך צמיחה - הכנסות של 926 מיליון עד 932 מיליון דולר בשנה הנוכחית. האנליסטים מצפים ל-927 מיליון דולר, אבל הם רגילים שהתחזיות במסלול עולה וכנראה שהם התאכזבו מהתחזית. כמו כן, יכול להיות שהזינוק מתחילת השנה בשיעור של 33% ל-235 דולר (שיא) גורם לפחד גבהים מסוים. 

מאנדיי היא מהחברות הישראליות הגדולות בעולם כשלפני הירידה לקראת פתיחת המסחר בשיעור של 7%, היא נסחרת ב-11.4 מיליארד דולר. 

"2023 הייתה שנה מצוינת עבור מאנדיי, עם תוצאות שיא והמשך צמיחה משמעותית של בסיס הלקוחות בסגמנטים השונים. אנו גאים מאוד בהמשך פיתוח המוצרים והטכנולוגיה במהלך כל השנה, על מנת להציע  ללקוחותינו פלטפורמת Work OS הכוללת היצע של מספר מוצרים ושדרוגים משמעותיים של התשתיות שלנו עם mondayDB והשקת mondayAI״, אמרו רועי מן וערן זינמן, מייסדים ומנכ"לים משותפים של מאנדיי, "על בסיס ההצלחה הזו, אנו ממשיכים להיות מחוייבים להשקיע בחדשנות בכדי להוביל את החברה קדימה להמשך צמיחתה בשנים הבאות". 

"סיימנו את 2023 עם תוצאות חזקות ברבעון הרביעי, המוכיחות את יכולתנו להשיג צמיחה ורווחיות לאורך זמן, תוך המשך הרחבת הפעילות", אמר אלירן גלזר, סמנכ"ל הכספים של מאנדיי. "למרות קיומם של אתגרים כלכליים וגיאופוליטיים, אנו בטוחים ביכולתנו להמשיך את המומנטום החיובי לשנת הכספים 2024 ומעבר לה, ומתכוונים להמשיך ולהתמקד בהגדלת ההכנסות ונתח השוק".

 

דגשים כספיים לרבעון הרביעי של שנת הכספים 2023

ההכנסות הסתכמו ב-202.6 מיליון דולר, גידול של 35% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

ההפסד התפעולי על בסיס GAAP עמד על 1.1 מיליון דולר, לעומת הפסד של 10.1 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2022; שיעור ההפסד התפעולי על בסיס GAAP עמד על 1% מההכנסות, לעומת שיעור הפסד תפעולי של 7% ברבעון הרביעי של 2022.

הרווח התפעולי על בסיס Non-GAAP עמד על 21.2 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי של 14.3 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2022; שיעור הרווח התפעולי על בסיס Non-GAAP עמד על 10%, בדומה לרבעון הרביעי של 2022.

קיראו עוד ב"גלובל"

רווח נקי בסיסי ומדולל למניה על בסיס GAAP עמד על 0.25 דולר ו-0.24 דולר, בהתאמה, לעומת הפסד נקי בסיסי ומדולל למניה על בסיס GAAP שעמד על 0.03 דולר ברבעון הרביעי של 2022; רווח נקי בסיסי ומדולל למניה על בסיס Non-GAAP עמד על 0.69 דולר ו-0.65 דולר, בהתאמה, לעומת רווח נקי בסיסי  ומדולל למניה על בסיס Non-GAAP שעמד על 0.47 דולר ו-0.44 דולר, בהתאמה, ברבעון הרביעי של 2022.

תזרים המזומנים נטו שנבע מפעילות שוטפת עמד על 58.5 מיליון דולר, עם תזרים מזומנים חופשי של 55.4 מיליון דולר, לעומת תזרים מזומנים נטו שנבע מפעילות שוטפת בסך 34.1 מיליון דולר ותזרים מזומנים חופשי בסך 29.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2022.

דגשים פיננסיים לשנת הכספים 2023

ההכנסות הסתכמו ב-729.7 מיליון דולר, גידול של 41% לעומת השנה הקודמת. הרווח התפעולי על בסיס Non-GAAP עמד על 61.6 מיליון דולר, לעומת הפסד של 47.1 מיליון דולר בשנת הכספים 2022; שיעור הרווח התפעולי על בסיס Non-GAAP עמד על 8% מההכנסות, לעומת שיעור הפסד תפעולי של 9% בשנת הכספים 2022.

הפסד נקי בסיסי ומדולל למניה על בסיס GAAP עמד על 0.04 דולר, לעומת הפסד נקי בסיסי ומדולל למניה על בסיס GAAP שעמד על 2.99 דולר בשנת הכספים 2022; רווח נקי בסיסי ומדולל למניה על בסיס Non-GAAP עמד על 1.96 דולר ו-1.85 דולר, בהתאמה, לעומת הפסד נקי בסיסי ומדולל למניה על בסיס Non-GAAP שעמד על 0.73 דולר בשנת הכספים 2022.

תזרים המזומנים נטו שנבע מפעילות שוטפת עמד על 215.4 מיליון דולר, עם תזרים מזומנים חופשי של 204.9 מיליון דולר, לעומת תזרים מזומנים נטו שנבע מפעילות שוטפת בסך 27.1 מיליון דולר ותזרים מזומנים חופשי בסך 8.1 מיליון דולר בשנת הכספים 2022.

תחזית פיננסית:

לרבעון הראשון של שנת הכספים 2024, מאנדיי צופה:

הכנסות בסך כולל של 207 עד 211 מיליון דולר, המהוות גידול של 28% עד 30% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

רווח תפעולי Non-GAAP בסך 8 עד 12 מיליון דולר ושיעור רווח תפעולי של 4% עד 6%.

תזרים מזומנים חופשי של 56 מיליון דולר עד 60 מיליון דולר המהווה 27% עד 29% מסך ההכנסות. 

לשנת 2024 כולה, מאנדיי צופה:

הכנסות בסך כולל של 926 עד 932 מיליון דולר, המהוות גידול של כ- 27%-28% לעומת אשתקד.

רווח תפעולי Non-GAAP בסך 58 עד 64 מיליון דולר ושיעור רווח תפעולי של 6% עד 7%. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנבידיהאנבידיה

"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות

המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית

ליאור דנקנר |

מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. 0.7%   נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.

הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.

בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.

הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות

בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.

האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.

סידני סוויני (אמריקן איגל אינסטגרם)סידני סוויני (אמריקן איגל אינסטגרם)

אמריקן איגל: סידני סוויני הגדילה את ההכנסות, אבל מה עם הרווחים?

הקמפיין הפרובוקטיבי שהפך את אמריקן איגל למניית מם דחף את המניה ב-27% השנה, אך האנליסטים מזהירים: היסודות העסקיים עדיין חלשים, המרווחים בלחץ והקמפיין לא יכול להחזיק את החברה לאורך זמן; האם אמריקן איגל הפכה מניית מם? 

רן קידר |
נושאים בכתבה אמריקן איגל

אמריקן איגל American Eagle Outfitters Inc.  תפרסם הערב את דוחות הרבעון השלישי לשנת 2025, ובשוק ממתינים בדריכות לשאלה אחת מרכזית: האם אפקט סידני סוויני, טרוויס קלסי ומרתה סטיוארט ימשיך להעלות את המכירות, או שמדובר בהייפ שלא יחזיק מים?

הציפיות בשוק מתונות יחסית: והקונצנזוס הוא  רווח מתואם של 0.44 דולר למניה והכנסות של 1.32 מיליארד דולר, עלייה שנתית קלה של כ-2.3%. למרות זאת, יש מי שמאמין שהחברה תפתיע לחיוב. בחודשים האחרונים נרשמו שש העלאות תחזית רווח מצד אנליסטים ללא הפחתות, לצד שבע העלאות בתחזיות ההכנסות, נתוני אופטימיות שאינם שכיחים בענף האופנה.

אם נסתכל על נתוני העבר, בעשרת הרבעונים האחרונים, אמריקן איגל עקפה את תחזיות הרווח 88% מהפעמים, והעובדה הזו נותנת למשקיעים סיבה להאמין שהחברה עשויה שוב להכות את התחזיות.

האם הקמפיין של סוויני מתורגם למכירות?

הקמפיין השנוי במחלוקת בכיכובה של סידני סוויני, עם הסלוגן "Sydney Sweeney has great jeans", הפך לאירוע תרבותי. לצד ביקורות שטענו כי משחק המילים בין "jeans" ו־"genes" נושא קונוטציות גזעניות, הקמפיין הפך ויראלי, משך מיליוני שיחות ברשת ואף זכה לתמיכה מנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, שהכריז כי מדובר ב"פרסומת הכי לוהטת שיש".

ההדים, כך נראה, השפיעו גם על השורה התחתונה. החברה דיווחה על “היקף חסר תקדים של מצטרפים חדשים”, ומכרה דגמי דנים בקצב שיא. ההערכה בשוק היא שההשפעה האמיתית של הקמפיין לא נראתה ברבעון השני, שהושק ממש בסופו, אלא תופיע כעת במלואה בדוחות הרבעון השלישי.