סטרימינג
צילום: Pixbay

דיסני תקצץ בהוצאות התוכן; המניה קורסת 11%; אלו חדשות טובות עבור נטפליקס

האם הירידה בדיסני היא הזדמנות, מה יכול לעורר את נטפליקס ומה מכפילי הרווח העתידים של שתי החברות?
דור עצמון |

ענקית השעשועים והבידור וולט דיסני WALT DISNEY פרסמה אמש את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי בהם הכניסה 20.15 מיליארד דולר, מתחת הצפי ל-21.36 מיליארד דולר. גם בשורה התחתונה היא פספסה ורושמת רווח של 0.3 דולר למניה, לעומת הצפי ל-0.57 דולר למניה. המניה קורסת ב-11%.  

המתחרות שלו ובעיקר נטפליקס NETFLIX עשויות ליהנות מכך. הנהלת דיסני מסרה בשיחת הוועידה כי היא תפחית את הוצאות התוכן. הדבר יכול לספק הקלה מסוימת לנטפליקס ולמתחרים קטנים יותר כמו fuboTV, מכיוון שהתחרות על תוכן עם דיסני ואמזון AMAZON הגדילה את העלויות בכל התעשייה והקשתה מאוד על התזרים והרווח של החברות האלו.

דיסני חלשה יותר בתוכן בגלל ירידה בהשקעות, בעצם קורצת למתחרות שלה להוריד הילוך בתחרות, להוריד הילוך בהשקעה בתוכן. הוצאות התוכן הן העלויות הגדולות של החברות האלו, ולכן זו יכולה להיות בשורה לנטפליקס ולאחרות. 

נטפליקס שוקלת את האפשרות לשדר ספורט בשידור חי ובנוסף הציעה זכויות סטרימינג לפורמולה 1, אך הפסידה ל-ESPN של דיסני. כעת נטפליקס עשויה להפנות את תשומת לבה לרכישת חלקים בליגות ספורט קטנות יותר כדי לעקוף הצעות מתחרות.

מנכ"ל דיסני, בוב צ'אפק, אמר לאנליסטים שהחברה תעסוק בספורט רק בצורה "אחראית מבחינה תקציבית" ורמז שלא יתפרעו ברכישות של תוכניות רק כדי לנפנף בהן תדמיתית. הוא ציין את המשא ומתן הקרוב על חידוש העסקה של החברה עם איגוד הכדורסל הלאומי, שאמור להסתיים לאחר עונת 2024-25.

מניית נטפליקס זינקה אחרי פרסום תוצאות הרבעון השלישי בו רשמה החברה הכנסות של 7.93 מיליארד דולר ורווח של 3.10 דולר למניה, לעומת  תחזית ל-7.84 מיליארד דולר ו-2.14 דולר למניה. ברבעון הרביעי, נטפליקס צופה הכנסות של 7.78 מיליארד דולר ורווח של 36 סנט למניה ברבעון הרביעי.

האנליסטים מצפים לרווח למניה של 10 דולר השנה ורווח מעט גבוה יותר בשנה הבאה. נטפליקס במחיר של 257 משמע - מדובר על מכפיל רווח של כ-25. לא נמוך במיוחד.   

קיראו עוד ב"גלובל"

דיסני אגב, נסחרת ב-88 דולר, שווי של 160 מיליארד דולר, והיא צפויה להרוויח מעל 6 דולר בשנה הבאה. במילים אחרות, מדובר במכפיל רווח עתידי של פחות מ-15. מעניין, אבל השוק מתמחר חולשה בהמשך. עם זאת, צריך לזכור שדיסני מתפרשת על פני מספר תחומים לרבות הפארקים שאמנם יפגעו ממיתון, אבל הפיזור הזה נוא יתרון, סוג של פיזור סיכונים, וכן שהיא נסחרת במכפיל רווח נמוך מהמכפיל ההיסטורי שלה ומהמכפיל של חברות דומות ושל מדדי הייחוס. 

האנליסט של ג'יי פי מורגן, פיליפ קוסיק, כתב במחקר כי הרווח התפעולי של הפארקים בסך 1.51 מיליארד דולר היה "הרבה מתחת להערכות של ג'יי פי מורגן ל-1.85 מיליארד דולר, בגלל עלויות ואירועים חד פעמיים", אך להערכתו הביקוש לפארקים נותר חזק מאוד וללא סימנים של האטה. קוסיק הוריד את מחיר היעד ל-12 חודשים על מניית דיסני ל-135 דולר מ-145 דולר, אך שמר על דירוג תשואת יתר. 

 

לאחרונה החליטו נטפליקס ודיסני+ להוסיף פרסומות ולספק למנויים אפשרות לשלם פחות תחת שידורים עם פרסומות. זה אמור להגדיל את סך ההכנסות, אבל ימים יגידו אם זה באמת סיפור הצלחה. 

בינתיים, רוקו שהיא שחקנית בתחום, מדווחת כי דווקא ההכנסות מפרסומות בירידה. הדיווח לפני כשבועיים גרם לירידה של כ-5% ביום במניות דיסני ונטפליקס. 

בכל מקרה, נטפליקס משיקה שירות זול יותר עם פרסומות לראשונה לאחר שנים של דחיית הקונספט. המהלך מגיע כאשר צמיחת המנויים עלתה ברבעונים האחרונים אחרי קיפאון של מספר רבעונים ובמיוחד בשל הצורך לגוון את מקורות ההכנסה. התמחור של נטפליקס ב-6.99 דולר לחודש הוא זול יותר מ-Disney+ וה-Hulu הנתמכים בפרסומות, ששניהם מתומחרים ב-7.99 לחודש, בעוד HBO Max עם מודעות מתומחר בכ-9.99 דולר לחודש

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטקוין ירידות
צילום: רוי שיינמן

איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו

המודל שאפשר למשקיעים מוסדיים להיחשף למטבעות דיגיטליים דרך מניות חברות האוצר מתגלה כפגיע במיוחד, כשהביטקוין יורד ב־15%, מניות החברות קורסות פי שניים ויותר, ובוול-סטריט מזהירים: הפרמיה המנופחת גובה את המחיר

אדיר בן עמי |

ההשקעה שנחשבה לפופולרית ביותר השנה בקרב משקיעי הקריפטו - רכישת מניות של חברות שמחזיקות במטבעות דיגיטליים כנכס מרכזי - נקלעה לתקופה קשה. מחירי הביטקוין והאתריום ירדו, ומניות אותן חברות נסוגו אף בשיעורים חדים יותר. מיקרוסטרטג'י MicroStrategy Inc -0.86%  , שמוכרת כיום בשם סטרטג'י, הייתה החלוצה במודל הזה בהובלת מייקל סיילור. החברה, שהחלה כחברת תוכנה קטנה, הפכה לאחת המחזיקות הגדולות בביטקוין. בשיאה ביולי שוויה עמד על כ־128 מיליארד דולר, וכעת הוא ירד לכ־70 מיליארד.


הרעיון מאחורי חברות האוצר היה לאפשר למשקיעים מוסדיים, שלא יכלו לרכוש קריפטו ישירות, דרך עקיפה להשקעה במטבעות דיגיטליים. המשקיעים קנו מניות של חברות שהחזיקו ביטקוין או אתריום עבורם, מה שנחשב פתרון נוח למגבלות רגולציה. אלא שהמודל הזה יצר בעיה מובנית: מניות החברות נסחרו בפרמיה גבוהה ביחס לשווי האמיתי של המטבעות שברשותן. ברנט דונלי, נשיא ספקטרה מרקטס, הסביר כי “משקיעים שילמו שני דולר על כל דולר של ביטקוין שהחברות החזיקו בפועל”.


נקודת המפנה הגיעה ב־10 באוקטובר, כשנשיא ארה״ב דונלד טראמפ הכריז על הטלת מכסים חדשים על סין. ההודעה גרמה לגל מכירות בשווקים, והקריפטו הצטרף לירידות. השבתת הממשל הפדרלי וחוסר הוודאות סביב מדיניות הריבית של הבנק המרכזי הגבירו את הלחץ. 


 כשהנכס הבסיסי יורד, המניה יורדת יותר

מחיר הביטקוין ירד בכ־15% בחודש האחרון, אך מניית סטרטג'י איבדה 26%. הירידה החדה משקפת את האופי הממונף של החברות הללו: כשהנכס הבסיסי יורד, המניה מגיבה בעוצמה גדולה יותר. פיטר ת'יל, משקיע הון סיכון בולט, נמנה עם התומכים הבולטים בתחום חברות האוצר הקריפטו והשקיע במספר חברות מהתחום. BitMine Immersion Technologies, אחת החברות הגדולות בתחום האת'ריום שנתמכת על ידי ת'יל, איבדה יותר מ-30% מערכה בחודש האחרון. גם ETHZilla, שהחלה כחברת ביוטכנולוגיה והפכה לאוצר את'ריום בהשתתפותו של ת'יל כמשקיע, ירדה ב-23% באותה תקופה.


מתיו טאטל, שמנהל קרן סל שמטרתה להכפיל את תשואת סטרטג'י, חווה ירידות חדות עוד יותר, כאשר קרן MSTU שלו נפלה בכ־50%. לדבריו, “חברות אוצר דיגיטליות הן למעשה גרסה ממונפת של נכסי הקריפטו, ולכן כשהשוק יורד, זה הגיוני שהן יפלו מהר יותר.” מאט קול, מנכ"ל חברת Strive, אמר כי רבות מהחברות “תקועות”. Strive רכשה ביטקוין במחיר הגבוה בכ־10% ממחירו הנוכחי, ומנייתה ירדה ב־28%. עם זאת, קול ציין כי החברה ערוכה להתמודד עם התנודתיות בזכות גיוס הון באמצעות מניות ולא באמצעות חוב.


ג'ון סבינו מנכ"ל לייבפרסון; קרדיט: אתר החברהג'ון סבינו מנכ"ל לייבפרסון; קרדיט: אתר החברה

לייבפרסון מזנקת 20% לאחר שהכתה את הקונצנזוס והעלתה תחזיות

החברה הכתה את התחזיות, הן מבחינת ההכנסות והן מבחינת שיעור ההפסד למניה; המנכ"ל ג'ון סבינו הכריז על הרחבת השימוש בבינה מלאכותית גנרטיבית ל-20% מהשיחות בפלטפורמה ועל עלייה בתחושת היציבות של לקוחות, והחברה העלתה את תחזית ההכנסות השנתית ל-240 מיליון דולר

רן קידר |
נושאים בכתבה לייבפרסון

חברת לייבפרסון LivePerson Inc 20.04%   מפתחת פלטפורמות השיחה והבוטים מבוססי בינה מלאכותית, עולה בכ-20% לאחר שהציגה ברבעון השלישי של 2025 תוצאות טובות מהצפוי. לאחר שנה של צעדי התייעלות עמוקים ומיקוד מחודש בפעילות הליבה, החברה דיווחה על הפסד נקי של 2.76 דולר למניה, לעומת צפי להפסד של 3.30 דולר, והכנסות של כ-60 מיליון דולר, ירידה שנתית של 19% אך מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 57 מיליון דולר. הרווח המתואם לפני ריבית, מסים, פחת והפחתות (EBITDA) עמד על 4.8 מיליון דולר, גבוה מהציפיות ומהתחזית הפנימית של החברה לרבעון.

המנכ"ל ג'ון סבינו תיאר את הרבעון כ-"נקודת מפנה" עבור החברה, לאחר השלמת הסכם מימון מחדש של החוב והמשך מהלכי קיצוץ הוצאות. “השלמנו מהלך מימון מחדש ששחרר את החששות מצד לקוחות ושותפים, וההתייעלות כבר ניכרת בשיפור תזרים המזומנים,” אמר סבינו. “הטון בשיחות עם הלקוחות משתנה ואנחנו חוזרים לשולחן כאופציה יציבה ואטרקטיבית.” 

 החברה ציינה כי היא חתמה על 28 עסקאות חדשות במהלך הרבעון, עם עלייה של 14% בערך העסקאות הכולל בהשוואה לרבעון הקודם, תוך גידול ניכר בפעילות במגזרי רגולציה וביטוח. יתרת המזומנים בסוף הרבעון הסתכמה ב־107 מיליון דולר.

התייעלות סביב ה-AI והשקת מוצר חדש

סבינו הדגיש את ההתקדמות ביישום בינה מלאכותית גנרטיבית בפלטפורמת החברה, וציין כי "כמעט 20% מכלל השיחות במערכת כבר מבוצעות כיום באמצעות מודלים גנרטיביים". בנוסף, הכריזה לייבפרסון על השקת Conversation Simulator, מוצר חדש שמאפשר הכשרה ובדיקה של סוכני AI וסוכנים אנושיים לפני כניסתם לפעולה אמיתית. 

 לפי החברה, נתוני השימוש הראשוניים מצביעים על קיצור של 30% בזמן ההכשרה של סוכנים אנושיים ועל צמצום של 50% במשך הזמן הדרוש לבדוק ולכוונן בוטים AI. המוצר החדש משתלב גם במערכת Google Cloud מרקטפלייס של הענן של גוגל, והחברה נמצאת בשותפות מתרחבת עם גוגל, הכוללת אינטגרציה עם שירות RCS והשקת Copilot Translate המבוסס על Gemini 2.5.