דיסני תקצץ בהוצאות התוכן; המניה קורסת 11%; אלו חדשות טובות עבור נטפליקס
ענקית השעשועים והבידור וולט דיסני WALT DISNEY פרסמה אמש את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי בהם הכניסה 20.15 מיליארד דולר, מתחת הצפי ל-21.36 מיליארד דולר. גם בשורה התחתונה היא פספסה ורושמת רווח של 0.3 דולר למניה, לעומת הצפי ל-0.57 דולר למניה. המניה קורסת ב-11%.
המתחרות שלו ובעיקר נטפליקס NETFLIX עשויות ליהנות מכך. הנהלת דיסני מסרה בשיחת הוועידה כי היא תפחית את הוצאות התוכן. הדבר יכול לספק הקלה מסוימת לנטפליקס ולמתחרים קטנים יותר כמו fuboTV, מכיוון שהתחרות על תוכן עם דיסני ואמזון AMAZON הגדילה את העלויות בכל התעשייה והקשתה מאוד על התזרים והרווח של החברות האלו.
דיסני חלשה יותר בתוכן בגלל ירידה בהשקעות, בעצם קורצת למתחרות שלה להוריד הילוך בתחרות, להוריד הילוך בהשקעה בתוכן. הוצאות התוכן הן העלויות הגדולות של החברות האלו, ולכן זו יכולה להיות בשורה לנטפליקס ולאחרות.
נטפליקס שוקלת את האפשרות לשדר ספורט בשידור חי ובנוסף הציעה זכויות סטרימינג לפורמולה 1, אך הפסידה ל-ESPN של דיסני. כעת נטפליקס עשויה להפנות את תשומת לבה לרכישת חלקים בליגות ספורט קטנות יותר כדי לעקוף הצעות מתחרות.
- דיסני צונחת לאחר שפספסה את תחזית ההכנסות
- גוגל ודיסני נכנסות למלחמה - מיליוני צופים נותרו ללא ESPN ו-ABC
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"ל דיסני, בוב צ'אפק, אמר לאנליסטים שהחברה תעסוק בספורט רק בצורה "אחראית מבחינה תקציבית" ורמז שלא יתפרעו ברכישות של תוכניות רק כדי לנפנף בהן תדמיתית. הוא ציין את המשא ומתן הקרוב על חידוש העסקה של החברה עם איגוד הכדורסל הלאומי, שאמור להסתיים לאחר עונת 2024-25.
מניית נטפליקס זינקה אחרי פרסום תוצאות הרבעון השלישי בו רשמה החברה הכנסות של 7.93 מיליארד דולר ורווח של 3.10 דולר למניה, לעומת תחזית ל-7.84 מיליארד דולר ו-2.14 דולר למניה. ברבעון הרביעי, נטפליקס צופה הכנסות של 7.78 מיליארד דולר ורווח של 36 סנט למניה ברבעון הרביעי.
האנליסטים מצפים לרווח למניה של 10 דולר השנה ורווח מעט גבוה יותר בשנה הבאה. נטפליקס במחיר של 257 משמע - מדובר על מכפיל רווח של כ-25. לא נמוך במיוחד.
- דיסני ויוטיוב חתמו על הסכם חדש: ערוצי ABC ו-ESPN חוזרים לשידור
- אחרי יותר מעשור: אפל נערכת לפרישת טים קוק; 5 עובדות על קוק ומי צפוי להיות היורש?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
דיסני אגב, נסחרת ב-88 דולר, שווי של 160 מיליארד דולר, והיא צפויה להרוויח מעל 6 דולר בשנה הבאה. במילים אחרות, מדובר במכפיל רווח עתידי של פחות מ-15. מעניין, אבל השוק מתמחר חולשה בהמשך. עם זאת, צריך לזכור שדיסני מתפרשת על פני מספר תחומים לרבות הפארקים שאמנם יפגעו ממיתון, אבל הפיזור הזה נוא יתרון, סוג של פיזור סיכונים, וכן שהיא נסחרת במכפיל רווח נמוך מהמכפיל ההיסטורי שלה ומהמכפיל של חברות דומות ושל מדדי הייחוס.
האנליסט של ג'יי פי מורגן, פיליפ קוסיק, כתב במחקר כי הרווח התפעולי של הפארקים בסך 1.51 מיליארד דולר היה "הרבה מתחת להערכות של ג'יי פי מורגן ל-1.85 מיליארד דולר, בגלל עלויות ואירועים חד פעמיים", אך להערכתו הביקוש לפארקים נותר חזק מאוד וללא סימנים של האטה. קוסיק הוריד את מחיר היעד ל-12 חודשים על מניית דיסני ל-135 דולר מ-145 דולר, אך שמר על דירוג תשואת יתר.
לאחרונה החליטו נטפליקס ודיסני+ להוסיף פרסומות ולספק למנויים אפשרות לשלם פחות תחת שידורים עם פרסומות. זה אמור להגדיל את סך ההכנסות, אבל ימים יגידו אם זה באמת סיפור הצלחה.
בינתיים, רוקו שהיא שחקנית בתחום, מדווחת כי דווקא ההכנסות מפרסומות בירידה. הדיווח לפני כשבועיים גרם לירידה של כ-5% ביום במניות דיסני ונטפליקס.
בכל מקרה, נטפליקס משיקה שירות זול יותר עם פרסומות לראשונה לאחר שנים של דחיית הקונספט. המהלך מגיע כאשר צמיחת המנויים עלתה ברבעונים האחרונים אחרי קיפאון של מספר רבעונים ובמיוחד בשל הצורך לגוון את מקורות ההכנסה. התמחור של נטפליקס ב-6.99 דולר לחודש הוא זול יותר מ-Disney+ וה-Hulu הנתמכים בפרסומות, ששניהם מתומחרים ב-7.99 לחודש, בעוד HBO Max עם מודעות מתומחר בכ-9.99 דולר לחודש
ארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוקקרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
שחקני קולנוע גדולים ואייקוניים זה מונח ששייך בעיקר לכוכבי עבר. בשנים האחרונות, הוליווד לא הנפיקה כוכב קולנוע צעיר, מוכשר וכריזמטי כמו השמות הגדולים ביותר שעשו מאות מיליונים בתעשייה וידעו גם להפוך את השכר מהסרטים לעסקים מצליחים ולעיתים גם אימפריות שמניבות מאות מיליונים. כוכבי הקולנוע העשירים ביותר מכל הזמנים מכילים בעיקר שחקנים ששיא תהילתם היה לפני 20, 30 או אפילו 40 שנה, לפני עידן הסטרימינג וההצפה שאנחנו חווים בסרטים וסדרות טלוויזיה שעולות לאוויר כל כמה ימים ורובנו לא מזהים את השחקנים. ריכזנו עבורכם את הכוכבים שמזלם הגדול הוא שהם הגיעו להוליווד בזמן תור הזהב שלה, ידעו לדרוש ולהרוויח משכורות עתק וחשוב מכך, ידעו לקחת את ההון שעשו כשחקנים ולהפוך אותו לאימפריות עסקים.
1 # ארנולד שוורצנגר
ארנולד שוורצנגר, אחד מכוכבי הקולנוע הגדולים בהיסטוריה ומושל קליפורניה לשעבר, נמצא במקום הראשון עם הון של מיליארד וחצי דולר. שוורצנגר, שנולד בשנת 1947 בעיירה טאל שבאוסטריה, הפך מאמן פיתוח־גוף לכוכב אקשן, פוליטיקאי ומיליארדר ולפי דירוגים שונים בעולם, נחשב לכוכב הקולנוע העשיר בהיסטוריה. הסרט הקופתי המזוהה איתו יותר מכל הוא “שליחות קטלנית 2: יום הדין” (1991), שהכניס בקופות כ-520 מיליון דולר ברחבי העולם, והפך אותו לסמל עולמי של קולנוע האקשן. מבחינת רווח אישי, העסקה הטובה ביותר שעשה הייתה דווקא מהקומדיה “תאומים” (1988), שבה ויתר כמעט על שכר בסיס וקיבל אחוזים מהרווחים כאשר לפי דיווחים, הרוויח מהסרט מעל 40 מיליון דולר.
שוורצנגר כיכב גם בסרטים אייקוניים נוספים כמו “רונאן הברברי”, שקרים אמיתיים” ו"זיכרון גורלי”. מעבר למשכורות מהסרטים ומתפקידו כמושל קליפורניה בין השנים 2003 ל-2010, חלק עצום מהונו הגיע מהשקעות מוקדמות בנדל"ן בקליפורניה עוד לפני שהתפרסם. כבר בשנות ה-20 לחייו היה מיליונר נדל"ן, ובהמשך היה שותף ברשת המסעדות Planet Hollywood ששיא הצלחתה היה בשנות ה-90', ובעסקים בתחומי הכושר והבידור. הוא היה נשוי לעיתונאית מריה שרייבר, במשך יותר מ-25 שנה עד לגירושים בשנת 2021, ולזוג ארבעה ילדים.

- הדירוג שקובע חד משמעית: הפועל ב"ש ומכבי חיפה בתחתית, בית"ר בצמרת
- שביתת התסריטאים נגמרה - מה אומר ההסכם שנחתם?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
2 # דוויין "דה רוק" ג'ונסון
הונו של דה רוק (דוויין ג'ונסון) מוערך בכ-1.2 מיליארד דולר. הוא נולד ב-1972 בהייברד, קליפורניה, למשפחת מתאבקים, והתחיל את הקריירה שלו ככוכב WWE לפני שהפך לאחד מכוכבי הקולנוע המבוקשים בעולם. את הונו העצום עשה בזכות שילוב של שכר גבוה משוברי קופות שכיכב בהם, אחוזים מהרווחים ועסקים חוץ־קולנועיים. אחד הסרטים המצליחים ביותר שבהם השתתף הוא “מהיר ועצבני 7 ”, שהכניס כ-1.5 מיליארד דולר ברחבי העולם והפך לשובר קופות ענק. בשנים האחרונות ג'ונסון חתם על עסקת־שיא עם אמזון על סרט האקשן “Red One”, שבגינה קיבל חבילת שכר של כ-50 מיליון דולר, באחת העסקאות הגבוהות שנרשמו אי־פעם לשחקן בסרט סטרימינג. ג'ונסון כיכב גם בלהיטים כמו “ג'ומנג'י: שורדים בג'ונגל” שהכניס כ-962 מיליון דולר וב“מואנה” (בקולו של מאוי).
טראמפ ומשפחתו בהשבעה לנשיא. קרדיט: ויקיפדיהשושלת טראמפ - כל משפחת הנשיא, ילדים נכדים וקרובים מסביב
מבט רחב ומקיף על השושלת המסועפת של אחת המשפחות המתוקשרות, המוכרות והשנויות במחלוקת בתולדות ארצות הברית - הכריזמטים, המפורסמים, היפים, החכמים ומנהלי העסקים; המשפחה שבכותרות העולמיות
את נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אין צורך להציג, אבל נסתכל לעומק על שושלת טראמפ, אחת המשפחות המתוקשרות, המוכרות והשנויות במחלוקת בתולדות ארצות הברית. מראשיתה כמשפחת יזמי נדל"ן בניו יורק, דרך התרחבות לתחומי מיתוג, תקשורת, תעשייה ופוליטיקה, ועד לכהונתו של דונלד טראמפ כנשיא ה-45 של ארצות הברית, מדובר במבנה משפחתי רב־שכבתי שבו כמעט לכל בן ובת תפקיד, השפעה או זהות ציבורית נפרדת. בעשורים האחרונים, משפחת טראמפ לא רק הפעילה אימפריית נדל"ן ושירותים, אלא הפכה לגורם משפיע במרכז המערכת הפוליטית האמריקאית.
דונלד ג'ון טראמפ
דונלד טראמפ נולד ב־14 ביוני 1946 בקווינס, ניו יורק. בנו של פרד טראמפ, יזם נדל"ן מצליח, דונלד המשיך את דרכו ונכנס לעולם הנדל"ן בשנות ה-70. הוא ביסס את עצמו כאחד מאנשי העסקים המזוהים ביותר בארצות הברית, ובנה מותג סביב שמו שכלל מגדלים, בתי מלון, קורסי גולף ותכניות טלוויזיה. טראמפ בלט בזכות סגנון התבטאות ישיר, ניהול מו"מ אגרסיבי ושימוש תקשורתי חכם, בין היתר דרך תוכנית הריאליטי "המתמחה", שסללה את דרכו ללב המיינסטרים האמריקאי. עסקיו תמיד עוררו עניין ציבורי בשל השילוב בין פעילות עסקית, מיתוג אישי ופוליטיקה. ב-2016 נבחר לנשיא ה־45 של ארצות הברית, כשהוא חסר רקע פוליטי קודם. תקופת כהונתו הראשונה התאפיינה במחלוקות, רפורמות חדות ומדיניות חוץ תקיפה. בינואר 2025, החל טראמפ את כהונתו השנייה כנשיא ה-47 של ארה"ב, והותיר את פעילות Trump Organization בידי בניו.
משפחת טראמפ, על כל בניה ובנותיה, מובילה כיום קבוצת חברות ובעלי עסקים שמכסה נדל״ן, מותגים, השקעות קריפטו ותשתיות גלובליות.
איוונקה טראמפ
איבנקה מרי טראמפ, בתו השנייה של דונלד טראמפ מאשתו הראשונה איוונה טראמפ, נולדה ב-1981 וגדלה באווירה עסקית־תקשורתית אינטנסיבית, התחנכה בבית הספר היוקרתי צ'אפין במנהטן, ובהמשך בפנימייה צ'ואט רוזמרי הול. היא למדה באוניברסיטת ג'ורג'טאון ובהמשך סיימה תואר ראשון בכלכלה באוניברסיטת פנסילבניה, בדומה לאביה. הקריירה שלה משלבת מספר מעגלים מרכזיים: אופנה, נדל"ן, יזמות ופוליטיקה. בתחילת שנות ה-2000, איבנקה פרצה לתודעה כדוגמנית בינלאומית, אך במהרה עזבה את התחום והצטרפה לעסקי המשפחה.
היא שימשה כסגנית נשיא לפיתוח ומיזמים ב-Trump Organization, והובילה יוזמות בתחומי נדל"ן יוקרה, מלונאות, ושיתופי פעולה אסטרטגיים. במקביל, הקימה מותג עצמאי של קו מוצרי אופנה ואקססוריז תחת שמה, אשר נמכר ברשתות גדולות אך נסגר בסופו של דבר בעקבות לחצים פוליטיים וצרכניים. במהלך קמפיין הבחירות של 2016, הפכה לדמות מרכזית ומתווכת בין טראמפ לבין הציבור הרחב, בעיקר בקרב נשים ומצביעים מתונים.
- מתכוננים ל-2026: פחות טראמפ, יותר סין?
- טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר כניסתו של אביה לבית הלבן, מונתה ליועצת נשיאותית בכירה, ללא שכר, וניהלה תחומי מדיניות שעסקו בהעצמת נשים, קידום כלכלה חדשנית, הורות תומכת תעסוקה, ויחסי עבודה מודרניים. איבנקה נחשבת לשחקנית מפתח בהשגת תמיכה של בוחרים מהמעמד הבינוני והעירוני. היא נשואה לג'ארד קושנר, יזם נדל"ן ובנו של איל העסקים צ'ארלס קושנר. השניים נחשבים לצמד חזק במעגל הקרוב של דונלד טראמפ. יש להם שלושה ילדים: ערבלה, ג'וזף ותיאודור.
