דיסני תקצץ בהוצאות התוכן; המניה קורסת 11%; אלו חדשות טובות עבור נטפליקס
ענקית השעשועים והבידור וולט דיסני WALT DISNEY פרסמה אמש את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי בהם הכניסה 20.15 מיליארד דולר, מתחת הצפי ל-21.36 מיליארד דולר. גם בשורה התחתונה היא פספסה ורושמת רווח של 0.3 דולר למניה, לעומת הצפי ל-0.57 דולר למניה. המניה קורסת ב-11%.
המתחרות שלו ובעיקר נטפליקס NETFLIX עשויות ליהנות מכך. הנהלת דיסני מסרה בשיחת הוועידה כי היא תפחית את הוצאות התוכן. הדבר יכול לספק הקלה מסוימת לנטפליקס ולמתחרים קטנים יותר כמו fuboTV, מכיוון שהתחרות על תוכן עם דיסני ואמזון AMAZON הגדילה את העלויות בכל התעשייה והקשתה מאוד על התזרים והרווח של החברות האלו.
דיסני חלשה יותר בתוכן בגלל ירידה בהשקעות, בעצם קורצת למתחרות שלה להוריד הילוך בתחרות, להוריד הילוך בהשקעה בתוכן. הוצאות התוכן הן העלויות הגדולות של החברות האלו, ולכן זו יכולה להיות בשורה לנטפליקס ולאחרות.
נטפליקס שוקלת את האפשרות לשדר ספורט בשידור חי ובנוסף הציעה זכויות סטרימינג לפורמולה 1, אך הפסידה ל-ESPN של דיסני. כעת נטפליקס עשויה להפנות את תשומת לבה לרכישת חלקים בליגות ספורט קטנות יותר כדי לעקוף הצעות מתחרות.
- דיסני ויוטיוב חתמו על הסכם חדש: ערוצי ABC ו-ESPN חוזרים לשידור
- דיסני צונחת לאחר שפספסה את תחזית ההכנסות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"ל דיסני, בוב צ'אפק, אמר לאנליסטים שהחברה תעסוק בספורט רק בצורה "אחראית מבחינה תקציבית" ורמז שלא יתפרעו ברכישות של תוכניות רק כדי לנפנף בהן תדמיתית. הוא ציין את המשא ומתן הקרוב על חידוש העסקה של החברה עם איגוד הכדורסל הלאומי, שאמור להסתיים לאחר עונת 2024-25.
מניית נטפליקס זינקה אחרי פרסום תוצאות הרבעון השלישי בו רשמה החברה הכנסות של 7.93 מיליארד דולר ורווח של 3.10 דולר למניה, לעומת תחזית ל-7.84 מיליארד דולר ו-2.14 דולר למניה. ברבעון הרביעי, נטפליקס צופה הכנסות של 7.78 מיליארד דולר ורווח של 36 סנט למניה ברבעון הרביעי.
האנליסטים מצפים לרווח למניה של 10 דולר השנה ורווח מעט גבוה יותר בשנה הבאה. נטפליקס במחיר של 257 משמע - מדובר על מכפיל רווח של כ-25. לא נמוך במיוחד.
- השורטיסטים מחכים לשוק בסיבוב
- האם אינטל "גנבה" מידע סודי מ-TSMC? סערה בתעשיית השבבים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
דיסני אגב, נסחרת ב-88 דולר, שווי של 160 מיליארד דולר, והיא צפויה להרוויח מעל 6 דולר בשנה הבאה. במילים אחרות, מדובר במכפיל רווח עתידי של פחות מ-15. מעניין, אבל השוק מתמחר חולשה בהמשך. עם זאת, צריך לזכור שדיסני מתפרשת על פני מספר תחומים לרבות הפארקים שאמנם יפגעו ממיתון, אבל הפיזור הזה נוא יתרון, סוג של פיזור סיכונים, וכן שהיא נסחרת במכפיל רווח נמוך מהמכפיל ההיסטורי שלה ומהמכפיל של חברות דומות ושל מדדי הייחוס.
האנליסט של ג'יי פי מורגן, פיליפ קוסיק, כתב במחקר כי הרווח התפעולי של הפארקים בסך 1.51 מיליארד דולר היה "הרבה מתחת להערכות של ג'יי פי מורגן ל-1.85 מיליארד דולר, בגלל עלויות ואירועים חד פעמיים", אך להערכתו הביקוש לפארקים נותר חזק מאוד וללא סימנים של האטה. קוסיק הוריד את מחיר היעד ל-12 חודשים על מניית דיסני ל-135 דולר מ-145 דולר, אך שמר על דירוג תשואת יתר.
לאחרונה החליטו נטפליקס ודיסני+ להוסיף פרסומות ולספק למנויים אפשרות לשלם פחות תחת שידורים עם פרסומות. זה אמור להגדיל את סך ההכנסות, אבל ימים יגידו אם זה באמת סיפור הצלחה.
בינתיים, רוקו שהיא שחקנית בתחום, מדווחת כי דווקא ההכנסות מפרסומות בירידה. הדיווח לפני כשבועיים גרם לירידה של כ-5% ביום במניות דיסני ונטפליקס.
בכל מקרה, נטפליקס משיקה שירות זול יותר עם פרסומות לראשונה לאחר שנים של דחיית הקונספט. המהלך מגיע כאשר צמיחת המנויים עלתה ברבעונים האחרונים אחרי קיפאון של מספר רבעונים ובמיוחד בשל הצורך לגוון את מקורות ההכנסה. התמחור של נטפליקס ב-6.99 דולר לחודש הוא זול יותר מ-Disney+ וה-Hulu הנתמכים בפרסומות, ששניהם מתומחרים ב-7.99 לחודש, בעוד HBO Max עם מודעות מתומחר בכ-9.99 דולר לחודש
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
וול סטריט השוק האמריקאיוול-סטריט ננעלה באדום: הנאסד״ק נפל ב-2.2%, אנבידיה איבדה 3%
שווקי המניות בארה"ב ממשיכים לאבד גובה, כשההתאוששות שנרשמה לאחר דוחות אנבידיה התפוגהה במהירות. מדד S&P 500, שטיפס בתחילת היום כמעט 2%, מחק את העליות ועבר לירידה של כ־1.5%. הנאסד״ק 100 נפל בכ־2.2%, ואנבידיה עצמה ירדה 3% לאחר שהמשקיעים חזרו לחשוש מהסיכונים בבינה מלאכותית ומהשאלה האם ההשקעות העצומות בתחום באמת יצדיקו את עצמן.
התמחור הגבוה של שוק המניות הוא אחד הגורמים המרכזיים ללחץ. ה־S&P 500 נסחר בשווי של 22 פעמים הרווח החזוי, גבוה משמעותית מהממוצע בעשור האחרון ורבים בוול סטריט חוששים שמדובר בחזרה לתקופות של אופטימיות מוגזמת. גם מדד הפחד, VIX, עלה מעל רמת 20 שנחשבת סימן אזהרה למסחר תנודתי. מניות השבבים הובילו את הירידות, עם ירידה של 1.7% במדד הסמיקונדקטור.
במקביל למסחר התנודתי, המשקיעים קיבלו גם נתוני תעסוקה בעייתיים. הדוח הרשמי לחודש אוקטובר בוטל בשל השבתת הממשלה, כך שהנתונים היחידים שמתפרסמים הם חלקיים ומבוססים על חודש ספטמבר. הם הצביעו על עלייה במשרות לצד עלייה באבטלה, שילוב שמשאיר את התמונה מעורפלת. ירידה במספר מבקשי דמי אבטלה מלמדת שהמעסיקים עדיין שומרים על עובדים, אך אי־הוודאות סביב החלטת הריבית הבאה של הפדרל ריזרב מתגברת.
אורקל הופכת למדד החדש לסיכוני ה-AI: שוק האשראי שולח אותות אזהרה - היקף גיוסי החוב, קפיצה חריגה במחירי ה-CDS ונפילה של כשליש במניה מציבים את אורקל
במרכז הוויכוח על היציבות הפיננסית של מהפכת הבינה המלאכותית ומהווים אינדיקציה לסיכונים שמסתתרים מאחורי מרוץ ההשקעות בתשתיות AI
- נעילה חיובית בוול-סטריט; אנבידיה עלתה ב-3% לקראת הדוחות
- נעילה שלילית בוול-סטריט; סיוה צנחה ב-15%, נייס נפלה ב-12%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מאקרו
הטור של זיו סגל: בתוך
הסייקל הכללי של וול סטריט ישנם סייקלים משניים ולכן אנחנו צריכים לעבוד במספר מימדים: המימד הכללי של מידת החשיפה שלנו למניות, מדינות ומטבעות ובתוכו מימד הסקטורים, הענפים והמניות שמרכיבות אותן. עין אחת רואה סיכונים. עין שניה רואה הזדמנויות אלו הם החיים של מנהל
ההשקעות - מורכבים אבל מעניינים - לחזור למניות הקוואנטום?
