חשיפה מעניינת לסקטור החקלאות? דיר מכה אתה התחזיות
עונת הדוחות בוול סטריט כבר מזמן מעבר לשיאה אך עדיין יש חברות מעניינות שמדווחות על תוצאותיהן לרבעון הראשון של 2020. אחת החברות המעניינות היום היא חברת דיר ושות' (סימול:DE), העוסקת בייצור והפצה של מכונות בתחום החקלאות. החברה כצפוי מציגה תוצאות חלשות ביחס לתקופה המקבילה אך היא מצליחה להכות את התחזיות המוקדמות.
החברה מדווחת על מכירות של 9.2 מיליארד דולר במהלך הרבעון האחרון, ירידה של 18% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד אך נתון הגבוה משמעותית מהצפי בשוק שעמד על הכנסות של 7.7 מיליארד דולר בלבד.
בשורה התחתונה, החברה רושמת רווח נקי (GAAP) של 666 מיליון דולר או 2.1 דולר למניה, לעומת רווח נקי של 1.1 מיליארד דולר או 3.52 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד - ירידה של 28%. עם זאת, גם כאן מדובר בנתון הגבוה מהתחזיות המוקדמות בשוק.
בחברה צופים כי בסיכום שנתי, מכירות החברה ירשמו ירידה של 10%-15% ביחס לשנת הכספים הקודמות, כאשר הרווח הנקי של החברה יעמוד בטווח של 1.6-2 מיליארד דולר.
- נזקי הבצורת 2025: נפתח מסלול פיצוי לחקלאים באזורים מוכרזים
- פס"ד: באטמ וכט טכנולוגיות כשלו מול בארות יצחק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניית החברה רשמת שיא כל הזמנים במהלך פברואר האחרון עם מחיר של 182 דולר למניה, אך המנייה ירדה בחדות במקביל לשווקים לפני התאוששות בתקופה האחרונה. נכון להיום, החברה נסחרת במכפיל רווח חזוי של 16.1 ומכפיל מכירות של 3.7 - נמוך משמעותית מהכפילים לפני הקורונה.
נציין כי קופת המזומנים של החברה עלתה משמעותית בחודשים האחרונים בעקבות גיוס של 4.5 מיליארד דולר וקיצוץ משמעותי בהוצאות. לחברה יש היום מזומנים בהיקף של 8.9 מיליארד דולר, לעומת מזומן של 3.85 מיליארד דולר בלבד בתקופה המקבילה אשתקד.
גרף מניית החברה בשנים האחרונות: לאחר המשבר של הקורונה, המניה מהווה הזדמנות?
- 4.ראובן 06/06/2020 17:14הגב לתגובה זובבקשה בכתבות מסוג זה , אנא ציין ת.סל מענינות מהסקטור. תודה.
- 3.אהרון 30/05/2020 17:03הגב לתגובה זואולי השוק עוד ימשיך לגמגם מעלה מטה מטה עד הבחירות לנשיאות אולם אחריכן הנפילות { אם לא יבואו לפני כן } יהיו כואבות הרבה יותר מ1931 . שם יגמר מצעד האיוולת
- 2.דיר 22/05/2020 18:40הגב לתגובה זועל cat
- 1.חקלאי דמיקולו 22/05/2020 17:34הגב לתגובה זוהגדילו קופת מזומנים. איך? הגדילו חוב שעובר כבר את ה 40 מיליארד. איזה יופי! ירידה של 18%, לא נורא, העיקר הכו את התחזיות. ומה בעתיד? צפי לעוד ירידה במכירות. מחירי הגרעינים ורב התוצרת החקלאיות בירידה והרבה חקלאים בארה"ב ובכל העולם על סף פשיטת רגל. מאיפה יבוא הלקוחות? אולי מסין? כן, בטח, נשיא ארה"ב יכריח אותם לקנות תוצרת ארה"ב. בקיצור – ג'ון דיר מזה מניה מעיינת. לא קונה.
- לדמיקולו 23/05/2020 13:40הגב לתגובה זוברור שאתה מקוני הקנאביס הביטקויקן, טבע ותשובה
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
