הנטינגטון בנקשייר משלימה צניחה של 10% ביומיים
התהליכים בשוקי האג"ח מתרחשים במהירות ב-2 ימי המסחר האחרון, כאשר השווקים מתמחרים כעת הורדות ריבית נוספות במהלך החודשים הקרובים (לכתבה המלאה). באופן לא מפתיע, סקטור הבנקאות ובפרט הבנקים הקטנים בארה"ב הם הרגישים ביותר לתהליך זה. עונת הדו"חות הנוכחית מסבירה מדוע.
מניית חברת קבוצת האחזקות הנטינגטון בנקשייר המספקת שירותי בנקאות מסחרית ופרטית בארה"ב (סימול:HBAN) היא דוגמה מצוינת לתהליך שעובר על הבנקים הקטנים בארה"ב. מניית הבנק משלימה צניחה של 10% ב-2 ימי המסחר האחרונים ברקע לדו"חות חלשים. הכנסות החברה הסתכמו ב-1.15 מיליארד דולר ברבעון האחרון, ירידה של 1% ביחס לרבעון המקביל אשתקד וירידה של 3% ביחס לרבעון ה-3 של 2019.
בשורה התחתונה, החברה רושמת רווח של 317 מיליון דולר או 0.28 דולר למניה, לעומת רווח של 334 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ורווח של 372 מיליון דולר ברבעון השלישי.
הסיבה העיקרית לנתונים החלשים היא הירידה בריביות שחותכת את ההכנסות. ההכנסות מריבית רשמו ירידה של 7% בחישוב שנתי לרמה של 786 מיליון דולר בלבד. מרווח הריבית נטו (Net Interest Margin) ירד בשנה האחרונה ב-29 נק' בסיס.
- בנק ישראל: בנק מזרחי טפחות הוא הכי יקר בהלוואות ומשכנתאות
- פועלים עם תשואה להון של 16.7% ורווח נקי של 2.5 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מרווח הריבית וההכנסות מריבית מתוך דוחות הבנק: הורדת ריבית נוספות תוביל ללחץ נוסף
בבנק טענו כי "2019 הייתה שנה מאתגרת עבור הענף, והנטינגטון לא הייתה חסינה לכך. נכנסנו לשנה בציפייה לעליית ריביות מרובות, אך במקום זאת הושפענו מירידות ריביות מרובות. כמו כן היו רמות גבוהות של אי וודאות מקרו כלכלית ותנודתיות משמעותית בשוק".
האתגרים בסקטור הבנקאות אינם מסתיימים רק בבנק, אלא צפויים להגיע בקרוב גם לסקטור התעשייה שתלוי משמעותית משוק זה. שימו לב לדברים שאמר מנכ"ל החברה בשיחת הוועידה: "כעת אנחנו רואים האטה בשוק ההלוואות המסחריות. התוצאות שלנו בשוק זה היו מתחת לצפי שלנו, כאשר חוסר הוודאות הכלכלית ממשיכה להעיב".
בנוסף: "לקחנו החלטה אסטרטגית להוריד את החשיפה שלנו לשוק חיפוש הנפט והגז, כאשר אנחנו מצפים כי החובות האבודים בסקטור ימשיכו להיות גבוהים יחסית".
- מטוס יונייטד פינה 142 נוסעים במגלשות חירום באוסקה
- הנפקה מוצלחת לג׳מיני - מזנקת ביום המסחר הראשון
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה...
ההודעה של מנכ"ל החברה למעשה מאשרת את נתוני הפד' האחרונים, שהצביעו על ירידה חדה בחודשים האחרונים במספר ההלוואות לסקטור. כאשר אין אשראי, אין צמיחה בסקטור והמשקיעים בסקטור האנרגיה חווים זאת בימים האחרונים.

המניה הישראלית שזינקה אתמול פי 5 וצפויה להמשיך לעלות גם היום
חברה ישראלית מיקנעם, כמעט אלמונית, זינקה אתמול יותר מ-410%, וגם עכשיו הראלי לא נרגע כשבמסחר המאוחר היא מוסיפה 25%: אחרי שנתיים של מו"פ היא מדווחת שמוצר הדגל שלה - צמיד לביש שמאפשר לשלוט במכשירים דיגיטליים עם מחוות ידיים - יצא למשלוחים מסחריים וגם הוגן בפטנט; Wearable Devices הולכת ראש-בראש עם ענקיות הטק, שורפת מליונים אבל וול סטריט בכל זאת נותנת לה צ'אנס
אתמול תוך שעות בודדות היא הפכה לשם הכי חם בוול סטריט. Wearable Devices או אם נתרגם את השם שלה לעברית - "מוצרים לבישים" חברה קטנה מיקנעם, עם עשרות עובדים קפצה 410% ומשווי שמגרד את ה-3 מיליון הדולר היא הגיעה לכ-12 מיליון דולר. החברה מייצרת צמיד לביש שאמור לאפשר לכם לשלוט במכשיר הנייד או המחשב עם מחוות ידיים עדינות. זה קורה על ידי זה שהצמיד שנקרא Mudra Link מזהה עם אלקטרודות חכמות אותות עצביים שמורגשים על פני העור כשמוח שולח פקודה למשל להזיז את היד - וזה אפילו אם לא ביצעתם את התנועה בפועל. מה שאומר שאתם יכולים לחשוב או לדמיין שאתם מזיזים את העכבר במחשב ימינה ומיד זה יקרה.
הטכנולוגיה הזאת רלוונטית להרבה תחומים, גם בידוריים וגם רפואיים, היא מושכת עניין גם מצד ענקיות כמו אפל, מטא, סמסונג ואחרות שהן פועלות בזירת הממשקים הלבישים והשליטה ללא מגע, בעיקר דרך מצלמות, חיישני תנועה או משקפי XR. אבל בניגוד אליהן, Wearable Devices מנסה להציע פתרון פשוט יותר, לביש, אפילו דיסקרטי שמבוסס על קריאת אותות עצביים אמיתיים מהיד עצמה, ולא על ראייה ממוחשבת או חיישנים חיצוניים. זה נותן לה יתרון בשוק שבו יש צורך בממשקים אינטואיטיביים, מהירים, ואישיים יותר במיוחד באפליקציות כמו בריאות דיגיטלית, תפעול צבאי וגם ברכבים חכמים.
מאחורי החברה, שהוקמה ב־2014, עומדים שלושה יזמים ישראלים - אשר דהן, גיא ואגנר וליאור לנגר. אחרי כמעט עשור של פיתוחים, הצגה בתערוכות וגם השקעה בקניין הרוחני, החברה
הודיעה שהמוצר נכנס לראשונה לשלב המסחרי, מה שעשוי להפוך את Mudra Link לפלטפורמה שניתן יהיה לשלב במוצרים צרכניים, מקצועיים וצבאיים כאחד (ואולי גם לגרום לאחת מהענקיות לרכוש אותם?)
שנים של מו"פ ונקודת המפנה?
כמה שזה נשמע עתידני - שליטה במחשב
באמצעות כח המחשבה - הדרך לשם עבור החברה מיקנעם לא הייתה פשוטה. השנתיים האחרונות היו מתסכלות עבור Wearable Devices או אם נדייק בעיקר לבעלי המניות שלה. היא שרפה מליונים על מו"פ, על שיווק והצגה בתערוכות והמשקיעים התחילו לאבד סבלנות. השווי שוק שלה צלל והיא נאלצה
לדלל בלי סוף כדי לשרוד את השנה. מאז ההנפקה בספטמבר 2022 בנאסד"ק, שבה גייסה כ-16 מיליון דולר, צנחה המניה ביותר מ־90% והפכה מבחינת רבים לסיפור של פוטנציאל לא ממומש. שווי השוק של החברה גירד לאחרונה את רף המיליון דולר כשהיא כמעט מסתכנת בזריקה מהבורסה כשבנאסד"ק
הדרישה היא לשווי שוק של לפחות 2.5 מיליון דולר בנוסף לנזילות וסחירות.
- Wearable Devices מנצלת את העליות ותגייס 4 מיליון דולר
- החברה הישראלית שמזנקת ב-70% בוול סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל שלשום הגיעה מה שנראה ככל הנראה נקודת המפנה שלה. זה התחיל בפרסום הדוחות החצי־שנתיים: החברה אמנם רשמה ירידה בהכנסות ל־294 אלף דולר במחצית הראשונה של 2025, לעומת 394 אלף בתקופה
המקבילה, במקביל להפסד נקי שהצטמצם ל-3.7 מיליון דולר, לעומת הפסד של 4.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אבל וול סטריט לא התמקדהבשורה העליונה וגם לא בשורת הרווח. מה שבלט לעין המשקיעים היה שבפעם הראשונה מאז ההקמה, החברה מדווחת על התחלת משלוחים מסחריים בפועל של ה־Mudra
Link, מה שמסמן מעבר ממחקר ופיתוח להכנסות אמיתיות ממכירות.

מטוס יונייטד פינה 142 נוסעים במגלשות חירום באוסקה
נחיתת חירום דרמטית: שני פצועים קל והיעדר שריפה מעלים שאלות על אמינות החיישנים
שני נוסעים נפצעו קל בפינוי חירום של מטוס יונייטד איירליינס שנאלץ לנחות בנמל התעופה קנסאי באוסקה, יפן. טיסה מספר 32, שהמריאה מנמל נריטה בטוקיו בדרכה לסבו שבפיליפינים, סטתה ממסלולה לאחר התרעה על חשש לשריפה במחסן המטען. הצוות ביצע נחיתת חירום בטוחה.
במטוס הבואינג 737-800 היו 135 נוסעים ושבעה אנשי צוות. הפינוי בוצע באמצעות מגלשות חירום כנדרש בפרוטוקול, והנפגעים, שנפצעו במהלך הירידה במגלשות ,הועברו לבתי חולים מקומיים במצב קל. יתר הנוסעים הוסעו לטרמינל באוטובוסים. בדיקה ראשונית של המטוס לא העלתה סימנים לשריפה, מה שמעלה חשד להתרעת שווא.
הבואינג 737-800: סוס העבודה של התעופה נתקל בבעיות חיישנים
הבואינג 737-800 נחשב לאחד המטוסים האמינים ביותר לטיסות בינוניות, עם רקורד בטיחות מרשים מאז שנות ה-90. עם זאת, הדגם חווה מדי פעם תקלות בחיישנים ומערכות התרעה שגורמות לנחיתות חירום מיותרות. במקרה הנוכחי, ההתרעה התמקדה באזור המטען , אזור רגיש במיוחד מבחינה בטיחותית, אך מערכות גילוי אש עלולות לייצר התרעות שווא עקב עשן קל או התחממות זמנית של רכיבים.
האירוע באוסקה מצטרף לשורה ארוכה של תקריות שפקדו את יונייטד בשנים 2024-2025. החברה התמודדה עם בעיות מנוע, אובדן חלקים חיצוניים במהלך טיסה ותקלות חיישנים מרובות שגרמו לסטיות מסלול. רשות התעופה הפדרלית האמריקאית (FAA) הגבירה משמעותית את הפיקוח על החברה, כולל פתיחת חקירות שגרמו לירידות חדות במניית החברה.
- יונייטד איירליינס קופצת לאחר שהכתה את התחזיות
- מגמה מעורבת בחוזים; פפסיקו עולה ו-TSMC מזנקת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מומחי תעופה מזהירים כי הצטברות תקלות עלולה להצביע על בעיות מערכתיות בתחזוקה או בבקרת איכות, מה שמעמיד את יונייטד תחת לחץ כבד מצד רגולטורים בארצות הברית וביפן כאחד.