 אאודי, צילום: X
אאודי, צילום: Xאאודי מקצצת תחזית: המכסים תקעו מקלות בגלגלים
חטיבת הרכב היוקרתית של קבוצת פולקסווגן מעדכנת ללמטה את התחזית השנתית בעקבות לחצי המכסים וההאטה בשוק הרכב; לחץ משני הצדדים: המניה יורדת - ונסחרת במכפיל 6 בלבד
חברת אאודי, חטיבת הרכב היוקרתית של קבוצת פולקסווגן, מעדכנת את התחזית לשנת 2025 ללמטה. היא מאשימה שילוב של גורמים ובהם מכסים על ייבוא רכבים לארצות הברית, האטה בשווקים מרכזיים ועלויות ארגון מחדש שאלו גורמים לדחיקת שולי הרווח. לפי ההערכה החדשה של אאודי שיעור הרווח התפעולי יעמוד על 5%–7% בלבד מההכנסות, לעומת תחזית קודמת של 7%–9%.
העדכון מגיע אחרי ירידה חדה ברווחיות במחצית הראשונה של השנה, בין השאר כתוצאה מהשלכות הסכמי הסחר של טראמפ על האיחוד האירופי, שהגיעו בשבת האחרונה להסכם הדדי שמעמיד את המכסים האמריקאיים על רכבים אירופיים בשיעור של 15%. מניית פולקסווגן הגיבה לעדכון התחזית בירידה של 0.4%, ומחקה את העליות שנרשמו מוקדם יותר בעקבות הבשורות על ההסכם. אאודי, שמהווה נתח משמעותי מהפעילות של קבוצת פולקסווגן, ממשיכה להשפיע על הסנטימנט כלפי המניה: התחזיות הנוכחיות של אנליסטים מצביעות על רווח שנתי של 17.11 דולר למניה, מה שמעמיד את פולקסווגן על מכפיל רווח של כ־6 בלבד.
בדוחות הרבעון הראשון דיווחה פולקסווגן על ירידה של 37% ברווח התפעולי שהסתכם ב־2.9 מיליארד אירו, לעומת 4.59 מיליארד אירו ברבעון המקביל אשתקד. הפער היה משמעותי גם ביחס לציפיות האנליסטים, שעמדו על כ־4 מיליארד אירו. עם זאת, ההכנסות צמחו ב־2.8% והגיעו ל־77.6 מיליארד אירו, בעיקר בזכות עלייה במכירות מחוץ לסין. החברה מסרה כי קיבלה 2.1 מיליון הזמנות לרכבים ברבעון, עלייה של כמעט אחוז לעומת התקופה המקבילה, כאשר בגרמניה ובמערב אירופה נרשמה עלייה בולטת של 29% בקצב ההזמנות.
למרות זאת, תזרים המזומנים לרבעון עמד על מינוס 0.8 מיליארד אירו, ותחזיות ההמשך נותרו שמרניות: בפולקסווגן צופים ששיעור הרווח התפעולי והתזרים הנקי לשנה כולה ינועו סביב הקצה התחתון של התחזית, על רקע מגבלות הסחר החדשות וגם החמרה רגולטורית בתחום הפליטות.
- האקרים פרצו לנתונים של פולקסוואגן- מידע על 3 מיליון לקוחות נגנב
- אפולו פאוור מדווחת על מזכר הבנות עם Audi; אך הדרך עוד ארוכה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצל המשבר, אאודי פועלת לרענן את קו הדגמים שלה, עם מיקוד מחודש בהנעה חשמלית. החברה כבר השיקה את ה-Q6 e-tron, דגם SUV חשמלי, ומצהירה כי עד סוף השנה תחשוף עשרה דגמים חדשים של רכבי פלאג-אין הייבריד. עם זאת, נראה שהחידושים הללו טרם מצליחים לייצר קפיצה טכנולוגית שתציב את המותג בעמדת הובלה: ה-Q6 עדיין מפגר מאחור בביצועי סוללה לעומת סדרת Neue Klasse של ב.מ.וו, שצפויה להיחשף בספטמבר הקרוב.
יותר מזה, פרויקטים שאפתניים יותר של אאודי בתחום החשמלי בוטלו או עוכבו בשנים האחרונות, והתחושה הכללית היא של רפיון טכנולוגי ממושך. "הימים שבהם אאודי נחשבה לחלוצה טכנולוגית כבר מאחורינו", אמר האנליסט פטריק הומל מ-UBS לקראת פרסום הדוחות. "המותג סבל ממוצרים קפואים במשך שנים, ונותר לראות האם הדור הבא של הדגמים יצליח לעורר עניין מחודש בשוק".
הסינים קונים פחות גרמניות
התלות של אאודי בשוק הסיני שהיה אחד ממנועי הרווחיות המרכזיים שלה מתבררת כחרב פיפיות. הירידה החדה בביקוש לרכבי יוקרה בסין, לצד עליית המתחרות המקומיות, יוצרת סביבה עסקית מאתגרת במיוחד בשביל אאודי. המשבר הזה מאיץ את התכניות שהיו מונחות על השולחן כבר תקופה ארוכה: הקמת מפעל ייצור מקומי בארצות הברית. לדברי החברה, ההחלטה צפויה להתקבל עד סוף השנה, והיא עשויה לשנות את פני האסטרטגיה התעשייתית של אאודי מחוץ לאירופה.
- אפל עקפה את הציפיות - אך נחלשה במכירות האייפון ובהכנסות מסין
- אמזון עקפה את הציפיות - המניה מזנקת ב-9%
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- סעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם
בנוסף, החברה מבצעת קיצוצים בכוח האדם בגרמניה, במסגרת מאמצי התייעלות נרחבים יותר בקבוצת פולקסווגן. בשבוע שעבר גם החברה-האם עדכנה כלפי מטה את תחזיותיה לשנת 2025, מה שמלמד כי המשבר אינו מקומי לאאודי בלבד – אלא סימפטום רחב יותר של האתגרים מולם ניצבות יצרניות הרכב האירופיות.
באאודי לא מנסים להמתיק את הגלולה. לפי מנכ״ל קבוצת פולקסווגן, אוליבר בלומה, שנת 2025 תסמן את נקודת השפל של המותג, ורק משנת 2026 צפויה התאוששות הדרגתית. המשמעות היא שמותג היוקרה שנחשב בעבר סמל לחדשנות גרמנית, יצטרך לשכנע מחדש את השוק ביכולות שלו - לא רק בטכנולוגיה, אלא גם בהצעת הערך הכוללת לצרכן.
אאודי נמצאת כעת בצומת דרכים: מצד אחד, עליה להוכיח את זה שהיא יכולה לשמור על רווחיות תפעולית גם בסביבה תחרותית ומורכבת, כדי שלא תאבד את אמון השוק. מצד שני, הציפיות ממנה כבר מזמן חורגות מעבר למנועים שקטים ומתלים גרמניים היא נדרשת לספק גם חדשנות טכנולוגית וחוויית משתמש עדכנית שתדבר לקהל הצעיר. האתגר הכפול הזה מגיע בשעה שהלחץ מצד מתחרות אמריקאיות וסיניות הולך ומחריף, ודווקא כשאאודי מנסה לנסח מחדש את זהותה השאלה שנותרת פתוחה היא האם היא תצליח להתאים את עצמה לקצב, או שתישאר מאחור במרוץ שמגדיר מחדש מהו רכב יוקרה בעידן החשמלי.
בזמן שישנתם: התוצאות של ענקיות הטק ואיך הן ישפיעו על השווקים?
גוגל, מיקרוסופט, מטא פרסמו דוחות - איך הדוח ומה המניות עשו אחרי המסחר ואיך זה השפיע על אנבידיה?
שלוש מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם:אלפאבת (החברה האם של גוגל), מיקרוסופט ומטא, דיווחו אתמול אחרי המסחר על תוצאות הרבעון השלישי של השנה. התגובות בשוק היו מגוונות, כאשר ההשקעות האגרסיביות ב-AI להיות מוקד מרכזי. מניית אלפאבת זינקה בכ-7% במסחר המאוחר, בעוד מניית מטא צנחה בכ-8% ומניית מיקרוסופט ירדה בכ-4%. ההשפעה ניכרה גם במניית אנבידיה, הספקית המובילה של שבבי AI, שמנייתה הוסיפה כ-2% במסחר שלאחר הסגירה, אך כעת באזור האפס, ועדיין מדובר על עלייה של כ-8.5%% בשלושת הימים האחרונים.
(עדכון עם השלכות על השווקים - טראמפ ושי נפגשו - "מקווה שחתימת הסכם סחר תתרחש בקרוב מאוד")
התמונה הכוללת שמתגלה מהדוחות הללו היא של צמיחה מרשימה בהכנסות, אך גם של אתגרים משמעותיים: ההשקעות האגרסיביות ב-AI ממשיכות להיות מנוע הצמיחה העיקרי, אך הן מגיעות עם עלויות גבוהות, מגבלות קיבולת וחששות מפני תשואה ארוכת טווח. בעוד אלפאבת מציגה תוצאות טובות ואיזון בין השקעות לתשואה על השקעה, מטא ומקרוסופט מחפשות עדיין את "דרך המלך" של השקעות שיניבו תשואה מספקת
אלפאבת: צמיחה מואצת בענן וב-AI, עם מודל עסקי עמיד ומתרחב
אלפאבת פתחה את גל הדוחות בעוצמה, עם תוצאות שמעבר לציפיות האנליסטים. ההכנסות ברבעון השלישי (יולי-ספטמבר) הגיעו ל-102.3 מיליארד דולר, עלייה של 16% בהשוואה לשנה קודמת, ועלייה של 15% בנטרול שינוי מטבע, ועקפו את התחזיות שעמדו על 99.85 מיליארד דולר. הרווח הנקי זינק ב-33% ל-35 מיליארד דולר, והרווח למניה (EPS) המתואם עמד על 3.10 דולר, לעומת תחזית של 2.33 דולר בלבד. התגובה בשוק הייתה מיידית: המניה טיפסה ב-7.5% במסחר שלאחר השעה, מה שמעיד על אמון מחודש במנהיגותה של אלפאבת בתחום ה-AI. זהו הרבעון הראשון שבו אלפאבת חצתה את רף ה-100 מיליארד דולר בהכנסות רבעוניות.
- הנאסד״ק עלה ב-0.5%; אנפייז נפלה ב-15%, ורוניס צנחה ב-49%
- אנבידיה מזנקת 3.5%, גוגל ומטא מטפסות; איך "יום הפד" הולך להיפתח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המנוע העיקרי מאחורי הצמיחה היה יחידת Google Cloud, שהכנסותיה זינקו ב-35% ל-18.5 מיליארד דולר, הרבעון החזק ביותר בתולדותיה. הגידול הזה נובע בעיקר מביקוש גובר לשירותי ענן מבוססי AI, כולל מודלי Gemini המתקדמים, שמשמשים חברות סטארט-אפ ותאגידים גדולים לבניית יישומי AI. אלפאבת דיווחה על גידול של יותר מ-250% בהכנסות ממוצרים גנרטיביים, כאשר חוזים חדשים בתחום זה תורמים ליתרת חוזים בלתי ממומשים של 180 מיליארד דולר, סימן ברור להכנסות יציבות בשנים הקרובות. תחום החיפוש, שנותר עמוד התווך של החברה ומספק כ-60% מההכנסות, הניב 61.2 מיליארד דולר, מעל התחזיות הודות לשילוב AI בשיפור תוצאות החיפוש, מה שמגביר את זמן השהייה של משתמשים ומגדיל את ההכנסות מפרסום. גם יוטיוב תרמה חלק משמעותי, עם 11.8 מיליארד דולר בהכנסות מפרסום וידאו, עלייה של 20% שמיוחסת להתרחבות בפלטפורמות וידאו קצרות ומבוססות AI. מעבר למספרים, הדוח חשף התקדמות טכנולוגית: Gemini 2.0, שיושק בקרוב, צפוי לשפר את יכולות הרב-מודליות, מה שיאפשר שילוב טוב יותר בין טקסט, תמונה ווידאו – תחומים שכבר מניבים הכנסות נוספות מחברות בתחומי המדיה והפרסום.
אמזון עקפה את הציפיות - המניה מזנקת ב-9%
ענקית המסחר והענן רשמה ברבעון השלישי רווח של 1.95 דולר למניה והכנסות של 180.2 מיליארד דולר, מעל הציפיות. חטיבת AWS זינקה ב־20%, והרווח הנקי קפץ ל־21.2 מיליארד דולר, בין היתר בזכות השקעותיה באנתרופיק ובתחום הבינה המלאכותית
אמזון Amazon.com Inc. -3.23% פרסמה את דוחותיה לרבעון השלישי של 2025 והציגה תוצאות חזקות מהצפוי. החברה רשמה רווח למניה של 1.95 דולר, לעומת תחזיות האנליסטים שעמדו על 1.58 דולר, והכנסות של 180.2 מיליארד דולר, מעל הציפיות שעמדו על 177.8 מיליארד דולר. מדובר בצמיחה של 13% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
הצמיחה נרשמה בכל מגזרי הפעילות של החברה: המכירות בצפון אמריקה עלו ב־11% ל־106.3 מיליארד דולר, במגזר הבינלאומי נרשמה עלייה של 14% ל־40.9 מיליארד דולר, ואילו חטיבת הענן AWS, מנוע הצמיחה המרכזי של אמזון, זינקה ב־20% ל־33 מיליארד
 דולר, הקצב המהיר ביותר מאז 2022. מנכ"ל החברה, אנדי ג’סי, אמר כי "הבינה המלאכותית ממשיכה להניע שיפורים בכל תחום בעסק שלנו, ואנו רואים ביקוש חסר תקדים הן ב־AWS והן בתשתיות הליבה שלנו".
הרווח התפעולי של אמזון עמד על 17.4 מיליארד דולר,
 בדומה לשנה שעברה, אך כלל שני חיובים חריגים: 2.5 מיליארד דולר בגין הסדר משפטי עם רשות הסחר הפדרלית (FTC) ו־1.8 מיליארד דולר בהוצאות פיטורים. ללא אותם חיובים, הרווח התפעולי המתואם היה מגיע ל־21.7 מיליארד דולר. הרווח הנקי קפץ ל־21.2 מיליארד דולר, לעומת 15.3 מיליארד
 דולר ברבעון המקביל, בין היתר הודות לרווחי השקעה של 9.5 מיליארד דולר מהחזקתה בחברת הבינה המלאכותית Anthropic.
בתחום הענן והבינה המלאכותית אמזון רשמה התקדמות ניכרת. החברה הודיעה על השקת Project Rainier, אשכול מחשוב אדיר שמכיל כמעט
 חצי מיליון שבבי Trainium2, שבבים ייעודיים שפיתחה אמזון בעצמה לטובת הרצת מודלים מתקדמים של Anthropic. בנוסף, הושקו שרתים חדשים המבוססים על שבבי NVIDIA Grace Blackwell, לצד הרחבת שירותי Amazon Bedrock עם מודלים של OpenAI, Anthropic ו־DeepSeek. AWS גם הציגה כלים
 חדשים למפתחים כמו AgentCore ו־Nova Multimodal Embeddings, שנועדו לשפר את החיפוש והאינטראקציה בין טקסט, תמונות, וידאו וקול.
- המספר היומי והאם אנחנו לקראת עלייה באבטלה?
- פיטורי ענק באמזון: 30,000 עובדים הולכים הביתה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ביחידת הקמעונאות, אמזון המשיכה להשקיע בהאצת המשלוחים, והרחיבה את שירות ה־Same-Day Delivery לעשרות מדינות וקהילות
 נוספות בארה"ב. שירות העוזר הקולי Rufus הגיע ל־250 מיליון משתמשים, והחברה מדווחת כי לקוחות המשתמשים בו נוטים להשלים רכישות בתדירות גבוהה יותר. במקביל, אמזון הרחיבה את יכולות ה־AI לסוחרים בפלטפורמה, כאשר יותר מ־1.3 מיליון מוכרים משתמשים כעת בכלים אוטומטיים ליצירת
 תיאורי מוצרים.

